.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده بیان کرد.
دیدار رئیس‌ جمهور با رهبر انقلاب پیش از سفر مهم به چین + همراهان رئیسی در این سفر
رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده بیان کرد. (ادامه)
وزیر اقتصاد گفت: بانک‌مرکزی برای کاهش حباب سکه، اقدام به عرضه ربع سکه در بورس کالا کرده است. بانک مرکزی حباب بازار سکه را کاهش می دهد
وزیر اقتصاد گفت: بانک‌مرکزی برای کاهش حباب سکه، اقدام به عرضه ربع سکه در بورس کالا کرده است.(ادامه)
تورم و خلق پولی که در دولت یازدهم و دوازدهم بوجود آمد در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود / در لایحه بودجه 1400 هزینه‌های جاری تقریبا دو برابر شد. علی‌رغم اینکه حدود 14 درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش تزریق می‌شود، اما هزینه و اعتبار به امور پرورشی ....(خبر)
(ادامه)
مولدسازی در لغت یعنی بهره ور کردن و در اصطلاح اقتصادی نیز به بهره ور کردن دارایی ها اشاره دارد یعنی هرگونه تلاش و اقدامی که بهره وری یک دارایی را افزایش دهد. ۲۰ پرسش و پاسخ درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت
مولدسازی در لغت یعنی بهره ور کردن و در اصطلاح اقتصادی نیز به بهره ور کردن دارایی ها اشاره دارد یعنی هرگونه تلاش و اقدامی که بهره وری یک دارایی را افزایش دهد.(ادامه)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ترکیب اعضای هیئت عالی بانک مرکزی را تغییر داده و مشخص کردند. ترکیب اعضای هیئت عالی بانک مرکزی تغییر کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ترکیب اعضای هیئت عالی بانک مرکزی را تغییر داده و مشخص کردند.(ادامه)
جمهوری اسلامی برای نظم جدید بین المللی، هم چشم انداز دارد، هم برنامه دراز مدت دارد/ مولفه های قدرت ایران فراوان است/ سرعت نیاز جهانی به حضور و نقش آفرینی ایران افزایش قابل توجهی داشته است ....(خبر)
(ادامه)
به گفته کارشناسان با حساب وکالتی تقاضا‌های کاذب برای خرید خودرو حذف و تقاضا‌ها واقعی‌تر می‌شود؛ بدین شکل تا حدودی می‌توان مانع از شکل‌گیری دلالی‌ها همانند سابق شد. حساب وکالتی، تقاضای کاذب در قرعه‌کشی خودرو را از بین می‌برد؟
به گفته کارشناسان با حساب وکالتی تقاضا‌های کاذب برای خرید خودرو حذف و تقاضا‌ها واقعی‌تر می‌شود؛ بدین شکل تا حدودی می‌توان مانع از شکل‌گیری دلالی‌ها همانند سابق شد.(ادامه)
از زمان آغاز رکود اقتصادی در انگلیس، کسب‌وکار‌های کوچک حدود نیمی از گردش مالی خود را از دست داده‌ و برای بقا با چالش‌های جدی مواجه‌اند. تورم در انگلیس و کسب‌و‌کار‌هایی که در لبه پرتگاه‌ قرار گرفته‌اند
از زمان آغاز رکود اقتصادی در انگلیس، کسب‌وکار‌های کوچک حدود نیمی از گردش مالی خود را از دست داده‌ و برای بقا با چالش‌های جدی مواجه‌اند.(ادامه)
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها سفره مردم «دلاریزه» شده است، تأکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است به‌طوری که با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود. دولت سیزدهم شمار جان‌باختگان کرونا را به صفر و تورم را از ۶۰ به ۴۰ درصد رساند/ ریل‌گذاری خنثی سازی تحریم‌ها به نتیجه رسید/ راه حل معضل بی‌حجابی اجتماعی است، نه سیاسی و امنیتی/دولت در تلاش است سفره مردم متأثر از نوسان دلار نباشد/آنچه باعث رنج مردم می‌شود ما را هم می‌رنجاند(خبر)
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها سفره مردم «دلاریزه» شده است، تأکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است به‌طوری که با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.(ادامه)
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت مصوبه نرخ‌های جدید سود ​توسط بانک مرکزی برای بانک‌ها ارسال شده و از سه شنبه اجرایی می‌شود. ابلاغ نرخ‌ جدید سود بانکی به مدیران عامل بانک‌ها
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت مصوبه نرخ‌های جدید سود ​توسط بانک مرکزی برای بانک‌ها ارسال شده و از سه شنبه اجرایی می‌شود.(ادامه)
حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟
حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.(ادامه)
اتحادیه مرغدران بر اساس دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۰ هزار تومان باید خریداری کند. قیمت مرغ زنده ۴۰ هزار تومان
اتحادیه مرغدران بر اساس دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۰ هزار تومان باید خریداری کند.(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌ها - چهارشنبه ۵ بهمن
روزنامه‌های امروز به اختلاف وزرای آموزش و پرورش و بهداشت بر سر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا و هرج و مرج در سیاست خودرویی پرداخته‌اند.(ادامه)
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است. یارانه نان حذف نمی شود
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.(ادامه)
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در سال جاری یک هزار و 348 طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی 2 هزار و 204 نفر به بانک ارسال شده است که تاکنون برای 985 طرح بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. پرداخت بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در سال جاری یک هزار و 348 طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی 2 هزار و 204 نفر به بانک ارسال شده است که تاکنون برای 985 طرح بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.(ادامه)
شاید تعارض منافع، انتخابات مجلس محلی، عدم استقلال بانک مرکزی و کسری بودجه ساختاری و بکارگیری مدیران نالایق میانی از مهمترین عوامل در نابسامانی اقتصادی است ولی نکته این جاست که آیا کاری می‌شود کرد یا خیر؟! مدیران پرهزینه ناکارآمد یا جوانان بی تجربه کم هزینه؟!(ديدگاه)
شاید تعارض منافع، انتخابات مجلس محلی، عدم استقلال بانک مرکزی و کسری بودجه ساختاری و بکارگیری مدیران نالایق میانی از مهمترین عوامل در نابسامانی اقتصادی است ولی نکته این جاست که آیا کاری می‌شود کرد یا خیر؟!(ادامه)
به گفته کارشناسان، عرضه گواهی سپرده ربع سکه طلا در بورس کالا می‌تواند نقش مهمی در کاهش حباب قیمت‌ها داشته باشد. حباب سکه با عرضه در بورس کوچک‌تر می شود؟
به گفته کارشناسان، عرضه گواهی سپرده ربع سکه طلا در بورس کالا می‌تواند نقش مهمی در کاهش حباب قیمت‌ها داشته باشد.(ادامه)
عملکرد یک هفته‌ای بازار ارز، از افزایش ۳۷۰ تومانی قیمت دلار در طول یک هفته گذشته حکایت دارد. دلار کانال عوض کرد/ نرخ جدید دلار در بودجه مشخص شد
عملکرد یک هفته‌ای بازار ارز، از افزایش ۳۷۰ تومانی قیمت دلار در طول یک هفته گذشته حکایت دارد.(ادامه)
شمال نیوز :  چند روزی از ابلاغ نرخ ۲۳ درصدی سود سپرده‌ها از سوی بانک مرکزی می‌گذرد و به نظر می‌رسد هنوز این ابلاغیه به دست برخی بانک‌های استان مازندران نرسیده است. ابلاغ نرخ ۲۳ درصدی سود سپرده‌ها از سوی بانک مرکزی / بانک های مازندران تعلل می کنند !
شمال نیوز : چند روزی از ابلاغ نرخ ۲۳ درصدی سود سپرده‌ها از سوی بانک مرکزی می‌گذرد و به نظر می‌رسد هنوز این ابلاغیه به دست برخی بانک‌های استان مازندران نرسیده است.(ادامه)
لایحه بودجه ۱۴۰۲ تقدیم مجلس شد/ رئیسی: نسبت به روند کنونی تورم ناراحت هستیم/ تلاش شد بودجه منطبق با سیاست‌های کلی در برنامه هفتم باشد/ ما بنای‌مان این است که برنامه تقدیمی به مجلس همراه با اجرا باشد نه این‌که مانند برنامه‌های قبلی ....(خبر)
(ادامه)
به گفته کارشناس امور بانکی، اقدام بانک مرکزی در اعمال جریمه‌ها و محدومیت‌ها برای بانک‌های متخلف در حوزه عدم رعایت نرخ سود سپرده‌های مصوب، بسیار مهم است و سبب کنترل شرایط می‌شود. سخت‌گیری بانک مرکزی در برخورد با متخلفان سود سپرده بیشتر می‌شود
به گفته کارشناس امور بانکی، اقدام بانک مرکزی در اعمال جریمه‌ها و محدومیت‌ها برای بانک‌های متخلف در حوزه عدم رعایت نرخ سود سپرده‌های مصوب، بسیار مهم است و سبب کنترل شرایط می‌شود.(ادامه)
طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران شد. نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران منصوب شد
طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران شد.(ادامه)
سخنگوی دولت گفت: حل مشکلات معیشتی که به این دولت به ارث رسیده است زمان بر است و ماهانه درحال تسویه بدهی‌های دولت قبل هستیم. بهادری جهرمی: ۴۰ کانال تلگرامی نرخ‌ساز از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شده است
سخنگوی دولت گفت: حل مشکلات معیشتی که به این دولت به ارث رسیده است زمان بر است و ماهانه درحال تسویه بدهی‌های دولت قبل هستیم.(ادامه)
۴۰ کانال تلگرامی نرخ‌ساز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شده/ نرخ های غیر واقعی ارز کار دشمن و بخشی از جنگ ترکیبی بود/ برخی افراد ماموریت داشتند و هزینه کار آنان از خارج کشور تامین شده بود ....(خبر)
(ادامه)
اگرچه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق، تلاطم بازار ارز را بی‌ارتباط با عملکرد این ستاد می دانند اما به اعتقاد کارشناسان حجم ۱۵ میلیارد دلاری قاچاق سبب رشد تقاضا و درنتیجه افزایش نرخ ارز می شود. نقش قاچاق در التهابات ارزی
اگرچه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق، تلاطم بازار ارز را بی‌ارتباط با عملکرد این ستاد می دانند اما به اعتقاد کارشناسان حجم ۱۵ میلیارد دلاری قاچاق سبب رشد تقاضا و درنتیجه افزایش نرخ ارز می شود.(ادامه)
نماینده مجلس: چرا بند ناف اقتصاد را از دلار جدا نمی‌کنیم؟
جلالی با اشاره به موضوع مجتمع مس رفسنجان خاطرنشان کرد: صنایع ملی مس ایران دچار حاشیه پردازی و روزمرگی شده است. برنامه مدونی برای پیشرفت ندارد؛ آن‌ها برنامه شان را برای توسعه و پیشرفت ارائه دهند و از این روزمرگی بیرون بیایند.(ادامه)
سخنرانی آخر وی کار دست هادیان سیاسی او داده و بیان برخی آمارهای کذب و بزرگ‌نمایی‌های غیرواقعی باعث شد کل پروژه محرمانه بازگشت وی به صحنه سیاسی سوخته و از بین برود! در پشت‌ صحنه پروژه استعفای دولت رئیسی چه کسی ایستاده است؟
سخنرانی آخر وی کار دست هادیان سیاسی او داده و بیان برخی آمارهای کذب و بزرگ‌نمایی‌های غیرواقعی باعث شد کل پروژه محرمانه بازگشت وی به صحنه سیاسی سوخته و از بین برود!(ادامه)
به گفته کارشناس حوزه ارز، نرخ سازی در فضای مجازی حباب بازار ارز را نسبت به قبل بزرگتر می‌کند البته که نباید از برخی اقدامات ناکارآمد بخش‌های مختلف هم چشم‌پوشی کرد. فضای مجازی چگونه حباب نرخ ارز را باد کرد؟
به گفته کارشناس حوزه ارز، نرخ سازی در فضای مجازی حباب بازار ارز را نسبت به قبل بزرگتر می‌کند البته که نباید از برخی اقدامات ناکارآمد بخش‌های مختلف هم چشم‌پوشی کرد.(ادامه)
رییس کل بانک مرکزی سیاست کلی این بانک را تامین نیاز‌های ارزی کشور با نرخ ۲۸۵۰۰ دانست و گفت: نرخ ۴۴ نرخ ارز کشور نیست؛ حتما در بازار ازاد دخالت می‌کنیم. این نرخی که الان در بازار هست تحریفی است که ناشی از انتظارات است. حتما در بازار ارز دخالت می‌کنیم / دلار ۴۴ هزارتومانی نرخ ارز کشور نیست، نرخ تحریفی است / ارز نیمایی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان از فردا عرضه می شود؛ تا یک‌ سال همین نرخ خواهد بود(خبر)
رییس کل بانک مرکزی سیاست کلی این بانک را تامین نیاز‌های ارزی کشور با نرخ ۲۸۵۰۰ دانست و گفت: نرخ ۴۴ نرخ ارز کشور نیست؛ حتما در بازار ازاد دخالت می‌کنیم. این نرخی که الان در بازار هست تحریفی است که ناشی از انتظارات است.(ادامه)
شمال نیوز: محمدرضا فرزین در جلسه امروز هیئت دولت به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.
رئیس بانک مرکزی تغییر کرد/فرزین به جای صالح‌آبادی
شمال نیوز: محمدرضا فرزین در جلسه امروز هیئت دولت به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد. (ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.