.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
روز گذشته بانک مرکزی از انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی خبر داد، پیش از نیز موسسه اعتباری توسعه هم که از جمله موسسات ناتراز به شمار می‌رفت، منحل شده بود. زنگ خطر برای بانک‌ و موسسات اعتباری ناتراز به صدا درآمد
روز گذشته بانک مرکزی از انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی خبر داد، پیش از نیز موسسه اعتباری توسعه هم که از جمله موسسات ناتراز به شمار می‌رفت، منحل شده بود.(ادامه)
رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از راهبرد‌های مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشور‌های همسایه، جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات پولی است. به زودی نخستین بانک ایرانی در سوریه آغاز به کار می‌کند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از راهبرد‌های مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشور‌های همسایه، جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات پولی است.(ادامه)
نماینده مجلس خبرگان از آغاز روند تعیین قائم مقام رهبری توسط این نهاد عالی خبر داد.

در کمیسیون‌های خبرگان در مورد قائم مقام رهبری دارند کار می‌کنند اما از گزینه‌ها هیچ‌کسی باخبر نیست /این کمیسیون فقط و فقط با رهبری مشورت می‌کند
نماینده مجلس خبرگان از آغاز روند تعیین قائم مقام رهبری توسط این نهاد عالی خبر داد. (ادامه)
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بخش اقتصادی این رژیم از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به شدت آسیب دیده است. ضربه اقتصادی سنگینی که طوفان‌الاقصی به تل‌آویو وارد کرد
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بخش اقتصادی این رژیم از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به شدت آسیب دیده است.(ادامه)
شمال نیوز : اگر دستگاهی مهم چون شرکت شهرک‌های صنعتی در انجام وظایف قانونی خود ناموفق باشد و گام مهم و موثر برندارد، انگیزه و رغبت در فعالان بخش خصوصی که درحقیقت پیشتازان  در نبرد نابرابر اقتصادی دشمنان هستند، نمی‌ماند تا با حداکثر ظرفیت در میدان بمانند و امروز در استان مازندران، متاسفانه وضعیت این‌گونه است .... دولت شرکت شهرک‌های صنعتی را از نظر اعتباری تقریباً رها کرده است
شمال نیوز : اگر دستگاهی مهم چون شرکت شهرک‌های صنعتی در انجام وظایف قانونی خود ناموفق باشد و گام مهم و موثر برندارد، انگیزه و رغبت در فعالان بخش خصوصی که درحقیقت پیشتازان در نبرد نابرابر اقتصادی دشمنان هستند، نمی‌ماند تا با حداکثر ظرفیت در میدان بمانند و امروز در استان مازندران، متاسفانه وضعیت این‌گونه است ....(ادامه)
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه از ابتدای امسال روند کاهشی داشته است. مخبر: تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه همچنان کاهشی است
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه از ابتدای امسال روند کاهشی داشته است.(ادامه)
شمال نیوز : به گفته احمدوند سال گذشته کارخانه کاغذ مازندران بیش از ۴۰ هزار تن کاغذ تولید کرد، که حدود ۳۵ هزار تن در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای انتشار کتب درسی قرار داد و بقیه هم در حوزه نشر کشور مصرف شد. «سنگ» و «قیچی»‌های مسیر تولید «کاغذ» تحریر / امیدواری برای تولید ۶۰ هزار تن کاغذ در کارخانه مازندران
شمال نیوز : به گفته احمدوند سال گذشته کارخانه کاغذ مازندران بیش از ۴۰ هزار تن کاغذ تولید کرد، که حدود ۳۵ هزار تن در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای انتشار کتب درسی قرار داد و بقیه هم در حوزه نشر کشور مصرف شد.(ادامه)
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین واحد خالی هستند. یک جوان ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد!
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین واحد خالی هستند.(ادامه)
شمال نیوز : به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس استان‌های کشور از نظر نوع بخش و فعالیت اقتصادی، رشد اقتصادی، اندازه بنگاه و بهره‌وری نیروی کار، در شرایط یکسانی نیستند. دستمزد جوانان را کاهش دهید و براساس سن و سال حقوق بدهید!
شمال نیوز : به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس استان‌های کشور از نظر نوع بخش و فعالیت اقتصادی، رشد اقتصادی، اندازه بنگاه و بهره‌وری نیروی کار، در شرایط یکسانی نیستند.(ادامه)
احسان خاندوزی ، وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت : ز ابتدای سال ۱۴۰۲ تورم در بازار دارایی‌های مختلف از جمله بخش مسکن کاهنده بوده است که البته کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت نیست / تکذیب ساخت خانه‌های ۲۵ متری ....(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : عباس رمدانی اظهار داشت : ازاین‌ پس دولت مکلف می‌گردد در مباحث توسعه‌ای اقتصاد رقومی (دیجیتال) از نظرات مشاوره‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای آن استفاده و بهره‌برداری نماید.

تدوین برنامه های دیجیتال تمامی دستگاهها باید منطبق با پیشنهادها و توانمندی سازمان نظام صنفی رایانه ای باشد
شمال نیوز : عباس رمدانی اظهار داشت : ازاین‌ پس دولت مکلف می‌گردد در مباحث توسعه‌ای اقتصاد رقومی (دیجیتال) از نظرات مشاوره‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای آن استفاده و بهره‌برداری نماید. (ادامه)
وزارت اقتصاد تأکید کرد: امسال سه مؤسسه اعتباری و یک بانک خصوصی منحل خواهند شد، مدتی پیش مؤسسه اعتباری توسعه منحل شد و فرایند تصفیه آن آغاز شد و تا پایان سال دو مؤسسه و یک بانک این فرایند را طی خواهند کرد. ۲ موسسه اعتباری و یک بانک منحل می‌شود
وزارت اقتصاد تأکید کرد: امسال سه مؤسسه اعتباری و یک بانک خصوصی منحل خواهند شد، مدتی پیش مؤسسه اعتباری توسعه منحل شد و فرایند تصفیه آن آغاز شد و تا پایان سال دو مؤسسه و یک بانک این فرایند را طی خواهند کرد.(ادامه)
سالانه یک میلیون به تقاضای مسکن اضافه می‌شود و این موضوع باعث شده تا تولید مسکن به یک قانون تبدیل شود. مسکن‌سازی مربوط به یک وزارتخانه و یک دستگاه نیست و تقریبا همه بخش‌های اقتصادی باید در این زمینه گام بردارند ....(خبر)
(ادامه)
هدف‌گذاری دولت برای منابع آزادشده ارزی مهار تورم و همچنین مردمی‌سازی اقتصاد است و پیش‌بینی‌ برخی نمایندگان مجلس این است که منابع مذکور در کاهش تورم و بازگرداندن آرامش به بازار مؤثر باشد. منابع ارزی آزادشده ایران کجا هزینه می‌شود؟
هدف‌گذاری دولت برای منابع آزادشده ارزی مهار تورم و همچنین مردمی‌سازی اقتصاد است و پیش‌بینی‌ برخی نمایندگان مجلس این است که منابع مذکور در کاهش تورم و بازگرداندن آرامش به بازار مؤثر باشد.(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه اول مهر
روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی از آمریکا به ایران و رژه نیرو‌های مسلح در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس پرداخته‌اند.(ادامه)
شمال نیوز : راغفر با بیان اینکه اگر اراده‌ای برای حل مسائل اقتصادی ایران وجود داشته باشد، در ابتدا باید شرکت‌های متعلق به برخی نهادها خصوصی شوند و سهام‌شان به مردم واگذار شود، گفت: این اقدام، ظرفیت بسیار بزرگی برای جلب و بازسازی اعتماد مردم ایجاد می‌کند. بانکها اصلی ترین عامل سرطان اقتصاد کشور هستند
شمال نیوز : راغفر با بیان اینکه اگر اراده‌ای برای حل مسائل اقتصادی ایران وجود داشته باشد، در ابتدا باید شرکت‌های متعلق به برخی نهادها خصوصی شوند و سهام‌شان به مردم واگذار شود، گفت: این اقدام، ظرفیت بسیار بزرگی برای جلب و بازسازی اعتماد مردم ایجاد می‌کند.(ادامه)
وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پایان ۸ سال فعالیت خود بدهی‌های دولت را ۵ برابر کرده و تحویل دولت سیزدهم دادند. تلاش دولت سیزدهم بر کاهش بدهی‌های دولت قبل
وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پایان ۸ سال فعالیت خود بدهی‌های دولت را ۵ برابر کرده و تحویل دولت سیزدهم دادند.(ادامه)
شمال نیوز: مشکلات همیشگی زیرساختی در استان مازندران سبب شده تا بسیاری از کالاها و محصولات استان از دیگر مناطق صادر شود و به نام دیگر استان ها سند خورد. حلقه های مفقوده صادراتی / به کام همه جز مازندران !
شمال نیوز: مشکلات همیشگی زیرساختی در استان مازندران سبب شده تا بسیاری از کالاها و محصولات استان از دیگر مناطق صادر شود و به نام دیگر استان ها سند خورد.(ادامه)
در مطلب زیر روند جهانی تجارت بدون ارز آمریکایی را بررسی کرده‌ایم. جهان در آستانه خلع سلاح دلار
در مطلب زیر روند جهانی تجارت بدون ارز آمریکایی را بررسی کرده‌ایم.(ادامه)
 احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رد کامل هشدار احمد توکلی به نمایندگان مجلس: چگونه امری که رهبری تاییدش را پس‌ گرفته به رای می‌گذارید؟!
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رد کامل (ادامه)
در این گزارش به پرسش‌هایی درباره بریکس پاسخ داده شده است گروه بریکس چه ویژگی‌های اقتصادی دارد؟
در این گزارش به پرسش‌هایی درباره بریکس پاسخ داده شده است(ادامه)
آقای روحانی دولت را نه با تورم تک‌رقمی بلکه ۶۰ درصدی تحویل داد و منطبق با شتاب نقدینگی و تورم در ماه‌های پایانی همان دولت، دور از ذهن نبود که حتی این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ سه رقمی‌شود. ما سانسور می‌کنیم شما هم نگویید رئیسی کدام چاله‌های بزرگ را پر کرد
آقای روحانی دولت را نه با تورم تک‌رقمی بلکه ۶۰ درصدی تحویل داد و منطبق با شتاب نقدینگی و تورم در ماه‌های پایانی همان دولت، دور از ذهن نبود که حتی این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ سه رقمی‌شود.(ادامه)
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدوارم مسئولین وضعیت فعلی کشور خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد. امیدوارم خانواده مسئولان بیمار شوند/ دولت گوش شنوا و چشم بینا ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدوارم مسئولین وضعیت فعلی کشور خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.(ادامه)
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد به دولت ابراهیم رئیسی گفت: می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور شوند، ۷ روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، اما الان ۷۰۰ روز گذشته و مشکل حل نشده است! می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور شوند، ۷ روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، اما الان ۷۰۰ روز گذشته و مشکل حل نشده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد به دولت ابراهیم رئیسی گفت: می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور شوند، ۷ روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، اما الان ۷۰۰ روز گذشته و مشکل حل نشده است!(ادامه)
ایشان هدف اصلی از تحریم‌ها را معیشت مردم و گروگان گرفتن آن دانستند و گفتند: در زمینه رفع تحریم‌ها کارها و مذاکراتی در حال انجام است که در جای خود درست و محفوظ است؛ اما به موازات آن باید خط خنثی کردن تحریم‌ها دنبال شود که مهم‌ترین شاخص آن، کاهش تورم است. تقدیر و تمجید همراه با تذکرات مهم درباره معیشت مردم و رشد تولید / غبار مشکلات معیشتی مانع دیده شدن اقدامات اساسی و زیربنایی دولت / ملاک ارتباطات بین‌المللی، منافع و عزت ملی است/درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم(خبر)
ایشان هدف اصلی از تحریم‌ها را معیشت مردم و گروگان گرفتن آن دانستند و گفتند: در زمینه رفع تحریم‌ها کارها و مذاکراتی در حال انجام است که در جای خود درست و محفوظ است؛ اما به موازات آن باید خط خنثی کردن تحریم‌ها دنبال شود که مهم‌ترین شاخص آن، کاهش تورم است.(ادامه)
برنامه راهبردی دشمن در منزوی کردن ایران شکست خورد/ دولت سعی کرد تا گلابی‌‌های برجامی دست مردم برسد اما طرف مقابل به تحریم‌ها ادامه داد/ در جامعه اختلاف‌نظر هست ولی التهاب نیست/ پول بلوکه شده‌ای در کشورهای دیگر نداریم....(خبر)
(ادامه)
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بیش از ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را کشور‌های بریکس تامین می‌کنند و دولت باید بریکس و ظرفیت‌ها آن را جدی بگیرد. مزایای عضویت دائمی ایران در بریکس چیست؟
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بیش از ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را کشور‌های بریکس تامین می‌کنند و دولت باید بریکس و ظرفیت‌ها آن را جدی بگیرد.(ادامه)
وزیرامور اقتصاد و دارایی گفت: مهار نوسانات ارزی، مهار قیمت برخی بازار‌هایی که برای سفره مردم حائز اهمیت است، مسئله رشد شتابان قیمت خودرو و مسکن که نارضایتی ایجاد کرده بود، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل شده که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد. وزیر اقتصاد: رشد شتابان قیمت مسکن و خودرو مهار شده است
وزیرامور اقتصاد و دارایی گفت: مهار نوسانات ارزی، مهار قیمت برخی بازار‌هایی که برای سفره مردم حائز اهمیت است، مسئله رشد شتابان قیمت خودرو و مسکن که نارضایتی ایجاد کرده بود، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل شده که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.(ادامه)
۶۵۰ هزار پورت فیبر نوری سهم مازندران در دولت سیزدهم
(ادامه)
شکیل پرونده‌ برای حسن روحانی/ پرونده شهید علی وردی تا پایان مرداد به دادگاه می رود / ارسال طرح استفاده از مشاور حقوقی به جای وکیل به شورای نگهبان / حسن میرکاظمی در زندان است / آخرین وضعیت پرونده سوء قصد به وزیر صمت ....(خبر)
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.548 seconds.