.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
چرخه کنترل تورم، ثبات بخشی به اقتصاد، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید گرچه سال‌ها کامل نشده اما نامگذاری سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید می‌تواند حلقه‌های مفقوده این چرخه را برای تکمیل آن گرد هم آورد. پایانی بر حلقه‌های مفقوده چرخه مهار تورم و رشد تولید(يادداشت)
چرخه کنترل تورم، ثبات بخشی به اقتصاد، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید گرچه سال‌ها کامل نشده اما نامگذاری سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید می‌تواند حلقه‌های مفقوده این چرخه را برای تکمیل آن گرد هم آورد.(ادامه)
 سال ۱۴۰۲ برای رئیسی و وزرایش در شرایطی آغاز می‌شود که قریب به ۱۹ ماه از عمر دولت سیزدهم سپری می‌شود. بر خلاف گذشته، دیگر ارجاع دادن مشکلات به دولت روحانی نه پذیرفته شدنی است و نه عامل اقناع برای افکار عمومی. چالش‌های دولت در سال جدید/۱۲ کاری که ابراهیم رئیسی بایستی در ۱۴۰۲ انجام دهد؟(يادداشت)
سال ۱۴۰۲ برای رئیسی و وزرایش در شرایطی آغاز می‌شود که قریب به ۱۹ ماه از عمر دولت سیزدهم سپری می‌شود. بر خلاف گذشته، دیگر ارجاع دادن مشکلات به دولت روحانی نه پذیرفته شدنی است و نه عامل اقناع برای افکار عمومی.(ادامه)
مجلس شورای اسلامی در سالی که گذشت، مصوبات مهمی را به ویژه با هدف تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رساند که اجرای دقیق این قوانین راهکاری مهم برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است. مجلس شورای اسلامی در سالی که گذشت، مصوبات مهمی را به ویژه با هدف تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رساند که اجرای دقیق این قوانین راهکاری مهم برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است(خبر)
مجلس شورای اسلامی در سالی که گذشت، مصوبات مهمی را به ویژه با هدف تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رساند که اجرای دقیق این قوانین راهکاری مهم برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.(ادامه)
خبر خوش برای بازنشستگان/ حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش می یابد
اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.(ادامه)
رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر، به وزیر کار مأموریت داد اشتغالزایی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

ماموریت ویژه رئیسی به وزیر کار برای اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری
رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر، به وزیر کار مأموریت داد اشتغالزایی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد. (ادامه)
رئیس جمهور سیاست داخلی دولت را متکی به ظرفیت‌های عظیم داخلی و سیاست خارجی دولت را مبتنی بر نگاه متوازن در روابط با همه کشور‌ها دانست و گفت: ما با همه کشور‌های دنیا به صورت متوازن تعامل داریم، اما هیچگاه مسایل کشور را به اخم و لبخند چند کشور گره نزدیم. عصبانیت عجیب رئیسی از منتقدان
رئیس جمهور سیاست داخلی دولت را متکی به ظرفیت‌های عظیم داخلی و سیاست خارجی دولت را مبتنی بر نگاه متوازن در روابط با همه کشور‌ها دانست و گفت: ما با همه کشور‌های دنیا به صورت متوازن تعامل داریم، اما هیچگاه مسایل کشور را به اخم و لبخند چند کشور گره نزدیم.(ادامه)
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی توسط دولت، مردم مستقیما در سفره خود کاهش نرخ تورم را احساس خواهند کرد و می‌توانند کالاهای اساسی خود را با یک قیمت ثابت و مشخص تهیه کنند. اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گامی مهم برای مهار تورم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی توسط دولت، مردم مستقیما در سفره خود کاهش نرخ تورم را احساس خواهند کرد و می‌توانند کالاهای اساسی خود را با یک قیمت ثابت و مشخص تهیه کنند.(ادامه)
یکی از مواردی که رهبر انقلاب در بیانات خود مطرح کردند، بحث رشد تولید بوده و ایشان سال‌های سال بر افزایش تولید داخلی تاکید کرده‌اند، اما تولید برای رشد به موارد متعددی نیاز دارد که به صورت کوتاه به آن اشاره می‌کنیم: رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، اما انجام این دو مقوله مهم به صورت همزمان ریزه کاری‌های متعدد داشته و بسیار سخت و پیچیده است.(خبر)
یکی از مواردی که رهبر انقلاب در بیانات خود مطرح کردند، بحث رشد تولید بوده و ایشان سال‌های سال بر افزایش تولید داخلی تاکید کرده‌اند، اما تولید برای رشد به موارد متعددی نیاز دارد که به صورت کوتاه به آن اشاره می‌کنیم:(ادامه)
برای ساخت مسکن بدون ایجاد تورم، بانک‌ها باید تسهیلات بیشتری به ساخت مسکن تخصیص دهند و از طرفی باید از دیگر تسهیلات غیرضروری و بی اهمیت خودشان بکاهند، اتفاقی که تاکنون مشاهده نشده است. وام مسکن در گرو وام‌های غیرضروری و خودمانی
برای ساخت مسکن بدون ایجاد تورم، بانک‌ها باید تسهیلات بیشتری به ساخت مسکن تخصیص دهند و از طرفی باید از دیگر تسهیلات غیرضروری و بی اهمیت خودشان بکاهند، اتفاقی که تاکنون مشاهده نشده است.(ادامه)
به گفته رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف کشور از اولویت‌های جامعه است و طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری گام موثری در راستای ایجاد شفافیت خواهد بود. طرح تفکیک حساب تجاری از شخصی چه مزیت‌هایی دارد؟
به گفته رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف کشور از اولویت‌های جامعه است و طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری گام موثری در راستای ایجاد شفافیت خواهد بود.(ادامه)
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود. کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می شود!
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود.(ادامه)
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح روز چهارشنبه برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد. فقدان مصوباتی در مورد مالکیت صنعتی، تشکل‌های صنفی و تخصصی و جهش تولید دانش بنیان احساس می‌شد / مهم‌ترین ایرادات به لایحه بودجه به مجلس ارسال شده است/ تمامی مصوبات مجلس مهم است / حمایت شورا از بهینه‌سازی سربازی(خبر)
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح روز چهارشنبه برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد.(ادامه)

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه تا آخر هفته در مجلس گفت: مجلس ایرادات شورای نگهبان به بودجه را نهایتاً تا چهارشنبه برطرف می‌کند. اظهارات قالیباف درباره قدرت خرید مردم در سال آینده / دستور رهبر انقلاب درباره اصلاح قانون سربازی / قیمت ارز مقطوع نیست اما نباید لجام‌گسیخته باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه تا آخر هفته در مجلس گفت: مجلس ایرادات شورای نگهبان به بودجه را نهایتاً تا چهارشنبه برطرف می‌کند.(ادامه)
روند نزولی نرخ دلار همچنان ادامه دارد به طوریکه اکنون نرخ آن به ۴۸هزار و۳۰۰ تومان رسیده است. دلایل ریزش نرخ دلار چیست؟
روند نزولی نرخ دلار همچنان ادامه دارد به طوریکه اکنون نرخ آن به ۴۸هزار و۳۰۰ تومان رسیده است.(ادامه)
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت جهانی نفت کاهش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.(ادامه)
مروری بر اتفاقات رخ داده در کشور از تابستان امسال تا امروز، راز‌های پنهانی را درباره دلایل جهش ارزی اخیر برملا می‌کند. نقش ناآرامی‌ها در افزایش نرخ دلار چه بود؟
مروری بر اتفاقات رخ داده در کشور از تابستان امسال تا امروز، راز‌های پنهانی را درباره دلایل جهش ارزی اخیر برملا می‌کند.(ادامه)
سخنگوی وزارت صمت گفت: بانک‌ها باید بابت ۵۰۰ میلیون تومان پول مسدود شده به متقاضیان خودروهای وارداتی سود کوتاه مدت بپردازند. اختصاص سود به متقاضیان خودروهای وارداتی که پول خود را بلوکه می کنند
سخنگوی وزارت صمت گفت: بانک‌ها باید بابت ۵۰۰ میلیون تومان پول مسدود شده به متقاضیان خودروهای وارداتی سود کوتاه مدت بپردازند.(ادامه)
سامانه نیما، سامانه سنا،‌ سامانه ارز توافقی، بازار متشکل ارزی و حالا مرکز مبادله ارز، گوشه‌ای از اقدامات دولت‌ها برای مدیریت نرخ ارز بوده که امروز اثربخشی آن برای هیچ‌کس محسوس نیست این اسب چموش با روش های تکراری رام نمی شود!
سامانه نیما، سامانه سنا،‌ سامانه ارز توافقی، بازار متشکل ارزی و حالا مرکز مبادله ارز، گوشه‌ای از اقدامات دولت‌ها برای مدیریت نرخ ارز بوده که امروز اثربخشی آن برای هیچ‌کس محسوس نیست(ادامه)
به رغم تغییر مدیریت بانک مرکزی و وعده‌های داده شده برای کنترل بازار ارز، قیمت دلار آمریکا همچنان رو به افزایش است. اقتصاد و ارزش پول ملی از آنطرف آب مدیریت می‌شود!/ با تصمیمات عجیب و غریب توی سر پول خودمان زدیم / تامین کسری بودجه از محل فروش دلار غلط است / فقط حقوق را افزایش دهیم راه به جایی نبرده و نمی‌برد چون عامه مردم حقوق‌بگیر نیستند....(خبر)
به رغم تغییر مدیریت بانک مرکزی و وعده‌های داده شده برای کنترل بازار ارز، قیمت دلار آمریکا همچنان رو به افزایش است.(ادامه)
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره پرداخت «وام سفر» و سرانجام پروژه «سرویس‌های بهداشتی» و «مولدسازی» در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی داد. سورپرایز دولت برای این کارمندان در اسفند ماه
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره پرداخت «وام سفر» و سرانجام پروژه «سرویس‌های بهداشتی» و «مولدسازی» در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی داد.(ادامه)
ثبت رکوردهای عجیب و تاریخی برای قیمت طلا و ارز درحالی این روزها با اعصاب مردم و بازار بازی می‌کند که انتظار می‌رود جناب آقای رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در اقدامی فوری چاره‌ای برای این نابه‌سامانی‌ها بیندیشند. جنگ اعصاب دلار با روان مردم و بازار/ آقای رئیس جمهور، کاری بکنید
ثبت رکوردهای عجیب و تاریخی برای قیمت طلا و ارز درحالی این روزها با اعصاب مردم و بازار بازی می‌کند که انتظار می‌رود جناب آقای رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در اقدامی فوری چاره‌ای برای این نابه‌سامانی‌ها بیندیشند.(ادامه)
اگرچه بانک‌مرکزی و دولت روی رسمی‌بودن قیمت‌های ارز در مرکز مبادله تاکید دارند، اما شیب صعودی نرخ‌ها در بازار آزاد به گونه‌ای است که این خطر وجود دارد قیمت‌ها در مرکز مبادله به بازار آزاد نزدیک شود! همین امر هم شاید باعث شده است که مجلس در یک جلسه غیر علنی به موضوع ارز بپردازد . افسار ارز را زودتر بکشید!
اگرچه بانک‌مرکزی و دولت روی رسمی‌بودن قیمت‌های ارز در مرکز مبادله تاکید دارند، اما شیب صعودی نرخ‌ها در بازار آزاد به گونه‌ای است که این خطر وجود دارد قیمت‌ها در مرکز مبادله به بازار آزاد نزدیک شود! همین امر هم شاید باعث شده است که مجلس در یک جلسه غیر علنی به موضوع ارز بپردازد .(ادامه)
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درباره مسائل ارزی گفت: به جمع بندی های خوبی در این جلسه رسیدیم. ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد. قالیباف: درباره ارز به جمع‌بندی خوبی رسیدیم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درباره مسائل ارزی گفت: به جمع بندی های خوبی در این جلسه رسیدیم. ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.(ادامه)
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل اقتصادی و وضعیت بازار ارز از لحظاتی قبل آغاز شد. جلسه غیرعلنی مجلس درباره تحولات بازار ارز
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل اقتصادی و وضعیت بازار ارز از لحظاتی قبل آغاز شد.(ادامه)
به گفته کارشناسان شفافیت در معاملات و کاهش حلقه‌های پنهان و واسطه در بازار، از مسیر مرکز مبادله ارز و طلا قابل تحقق است. مرکز مبادله ارز و طلا، بازارها را سر و سامان می‌دهد؟
به گفته کارشناسان شفافیت در معاملات و کاهش حلقه‌های پنهان و واسطه در بازار، از مسیر مرکز مبادله ارز و طلا قابل تحقق است.(ادامه)
قالیباف از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا به راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز توجه ویژه داشته باشند. واکنش رئیس مجلس به افزایش قیمت ارز
قالیباف از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا به راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز توجه ویژه داشته باشند.(ادامه)
کشور ترکیه که با اقتصاد متشنجی روبرو بود پس از زلزله با مشکلات بیشتری در عرصه اقتصاد مواجه خواهد شد. تاثیر تلفات و ویرانی‌های زلزله بر اقتصاد ترکیه
کشور ترکیه که با اقتصاد متشنجی روبرو بود پس از زلزله با مشکلات بیشتری در عرصه اقتصاد مواجه خواهد شد.(ادامه)
شمال نیوز: برخی بانک های دولتی و خصوصی جهت پرداخت وام به مردم ، ماهها قرارداد بانکی نوشته شده  را نگه داشتند تا بانک مرکزی سود بانکی را بالا برده و سپس جهت پرداخت وام اقدام کنند  . وقتی بانک ها کام مردم را تلخ می کنند !
شمال نیوز: برخی بانک های دولتی و خصوصی جهت پرداخت وام به مردم ، ماهها قرارداد بانکی نوشته شده را نگه داشتند تا بانک مرکزی سود بانکی را بالا برده و سپس جهت پرداخت وام اقدام کنند . (ادامه)
رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده بیان کرد.
دیدار رئیس‌ جمهور با رهبر انقلاب پیش از سفر مهم به چین + همراهان رئیسی در این سفر
رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده بیان کرد. (ادامه)
وزیر اقتصاد گفت: بانک‌مرکزی برای کاهش حباب سکه، اقدام به عرضه ربع سکه در بورس کالا کرده است. بانک مرکزی حباب بازار سکه را کاهش می دهد
وزیر اقتصاد گفت: بانک‌مرکزی برای کاهش حباب سکه، اقدام به عرضه ربع سکه در بورس کالا کرده است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.527 seconds.