.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل محیط زیست گلستان اعلام کرد :
شبه جزیره آشوراده غیرقابل واگذاری است
شمال نیوز: مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: با توجه به این که مدیریت شبه جزیره آشوراده به میانکاله مربوط است و زیستگاه طبیعی حیات وحش می باشد، این مکان غیرقابل واگذاری به غیر است.

به گزارش شمال نیوز، دکتر اسماعیل مهاجر در نشست خبری افزود: البته در این شبه جزیره، قابلیت و امکان بهره برداری به عنوان یک مکان تفریحی وجود دارد.

به گفته وی، طرح تفضیلی این شبه جزیره اکنون در حال بررسی بوده و باید از این شبه جزیره برای طرح های گردشگری اکوتوریسم (طبیعت گردی)، بدون ساخت و ساز استفاده کرد.

 

ashoradeh


وی ادامه داد: باید پلاژها، هتل ها و مسافرخانه هایی برای این شبه جزیره در خارج آن ساخته شود و این محیط تنها برای رفت و آمد طبیعی گردشگری در نظر گرفته شود.

مهاجر گفت: پرونده این شبه جزیره بسته نیست و مطالعات طرح گردشگری آن در حال انجام می باشد.

مدیر کل محیط زیست استان گلستان در خصوص خروج جاده ترانزیت بین المللی آسیایی گرگان - مشهد از داخل پارک ملی گلستان گفت: جاده فعلی، بک جاده مطمئن و پایدار برای عبور و مرور نیست و در بازدید وزیر راه و شهرسازی موافقت شد که این مسیر به شمال جنگل منتقل شود.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی از استاندار گلستان خواست مطالعات این جابجایی سریعتر انجام شود تا وزارتخانه بتواند اعتبارات لازم را تخصیص دهد و کار را اجرایی نماید.

وی یادآور شد: برای این منظور اعتبار زیادی لازم است و از سوی دیگر بیش از ۱۵۰ روستا در دو استان گلستان و خراسان شمالی از محرومیت خارج می شوند.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: راه از شاخص های توسعه هر استان می باشد، اما نباید به محیط زیست طبیعی و انسانی صدمه وارد کند به همین دلیل شخص رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به شدت به دنبال اجرایی شدن خروج جاده از جنگل گلستان می باشد.

مهاجر افزود: اگر این مهم صورت گیرد، زخم ۶۰ ساله از پیکره پارک ملی گلستان برداشته می شود.

وی در خصوص جاده ابر گفت: کسانی که در گذشته به دنبال ایجاد این مسیر بودند، با توجه به سیل چند روز اخیر و خسارات چندین میلیاردی به استان، باید نظر خودشان را در خصوص این راه عوض نمایند، زیرا این سیلاب ها براثر ایجاد شکاف بین کوه ها و از بین بردن درختان در بالا دست ایجاد شده و اگر بخواهند جاده ابر نیز ساخته شود، بدون شک باید در بین کوه ها شکاف ایجاد کرد و از سوی دیگر درختانی در مسیر قطع خواهد شد که در آینده با کوچکترین بارش باران به عنوان یک نعمت الهی، شاهد بیشترین آسیب ها و خسارت ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال ایجاد این راه هستند، سریعتر از تصمیم خود منصرف شوند، زیرا پافشاری بر این مساله صدمات جبران ناپذیری را به استان وارد خواهد کرد./ ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مجید 15 خرداد 1393
مقامات مازندران لطفا به سهم و حق واقعی خود قانع باشید مامردم گلستان از حق خود کوتاه نمی اییم. بس است زور گوییی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.