.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت


محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکاله در روز طبیعت خبر داد. ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکاله در روز طبیعت خبر داد.(ادامه)
مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مدیریت مهار آب‌های سطحی و روان در استان ضعیف است، گفت: اگر تالاب‌ها را پر آب، آب‌بندان‌ها لایروبی و سه سد هراز، گلورد و زارم رود که در حال ساخت هستند را به پایان برسانیم، این مقدار آب سطحی و روان آب ذخیره‌سازی می‌شوند.

تاکید نماینده ولی فقیه بر احیای تالاب‌ها با مدیریت آب‌های روان در مازندران
مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مدیریت مهار آب‌های سطحی و روان در استان ضعیف است، گفت: اگر تالاب‌ها را پر آب، آب‌بندان‌ها لایروبی و سه سد هراز، گلورد و زارم رود که در حال ساخت هستند را به پایان برسانیم، این مقدار آب سطحی و روان آب ذخیره‌سازی می‌شوند. (ادامه)
شمال نیوز : مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد .... با رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق متولیان استان گره ای از مشکلات مازندران باز نخواهد شد
شمال نیوز : مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد ....(ادامه)
شمال نیوز : تورهای صیادان در دریای مازندران پهن شد اما جسم و روح آنان در سایه مشکلات و وعده های عملی نشده، خسته و درمانده است. صیادان مازندران خسته از وعده های هر ساله !
شمال نیوز : تورهای صیادان در دریای مازندران پهن شد اما جسم و روح آنان در سایه مشکلات و وعده های عملی نشده، خسته و درمانده است.(ادامه)
شمال نیوز : من شخصاً به رییس‌جمهور هم گفتم و جناب رییسی هم گفتند من سفارش کردم کمیسیونی این موضوع را بررسی کنند اما جالب است که رییس‌جمهور هم تأکید داشت که این آدم -«علی سلاجقه»- ول‌کن ماجرا نیست و من به ایشان گفتم شما باید تصمیم‌گیری کنید. سلاجقه با سرمایه گذار طرح خصومت شخصی دارد / محیط‌زیست را بهانه کردند و دلیل قانع‌کننده‌ای از محیط‌زیست ندیدیم و نشنیدیم / علی سلاجقه دلواپس بیکاری جوانان بیکار مازندرانی نیست / چرا استان مازندران را از داشتن فرصت اشتغال محروم می‌کنید ؟
شمال نیوز : من شخصاً به رییس‌جمهور هم گفتم و جناب رییسی هم گفتند من سفارش کردم کمیسیونی این موضوع را بررسی کنند اما جالب است که رییس‌جمهور هم تأکید داشت که این آدم -«علی سلاجقه»- ول‌کن ماجرا نیست و من به ایشان گفتم شما باید تصمیم‌گیری کنید.(ادامه)
شمال نیوز : مقام عالی دولت ادامه داد: «ادعاها در مورد پتروشیمی مازندران غیر کارشناسی مطرح می‌شود و از اینکه چه جریانی پشت آن است، اطلاع نداریم. اما برای انحراف افکار عمومی این کار انجام می‌شود.» استاندار مازندران : با پتروشیمی مازندران لجبازی می کنند !
شمال نیوز : مقام عالی دولت ادامه داد: «ادعاها در مورد پتروشیمی مازندران غیر کارشناسی مطرح می‌شود و از اینکه چه جریانی پشت آن است، اطلاع نداریم. اما برای انحراف افکار عمومی این کار انجام می‌شود.»(ادامه)
۲۷۰ هزار متر مربع از عرصه‌های محیط زیستی مازندران که تصرف شده بودند از متصرفان خلع ید شد. زمین خواران به عرصه های محیط زیستی هم رحم نکردند
۲۷۰ هزار متر مربع از عرصه‌های محیط زیستی مازندران که تصرف شده بودند از متصرفان خلع ید شد.(ادامه)
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. عاقبت دریاچه ارومیه در انتظار خزر !
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. دریای خزر ۲۴ درصد کوچک‌ تر خواهد شد
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مازندران اجرایی نشده است از هیات دولت خواست تا با فوریت و خارج از برنامه به استان مازندران سفر کنند. مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مازندران اجرایی نشده است/ هیات دولت با خارج از برنامه و با اولویت به استان مازندران سفر کند
شمال نیوز : نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مازندران اجرایی نشده است از هیات دولت خواست تا با فوریت و خارج از برنامه به استان مازندران سفر کنند.(ادامه)
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران از اطفای کانون اصلی آتش سوزی امروز سه شنبه در شبه جزیره میانکاله خبر داد. کانون اصلی آتش سوزی در میانکاله اطفا شد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران از اطفای کانون اصلی آتش سوزی امروز سه شنبه در شبه جزیره میانکاله خبر داد.(ادامه)
۱۰ هکتار از عرصه‌های پناهگاه حیات وحش میانکاله دچار حریق شده است. آتش سوزی در ۱۰ هکتار از عرصه‌های میانکاله
۱۰ هکتار از عرصه‌های پناهگاه حیات وحش میانکاله دچار حریق شده است.(ادامه)
شمال نیوز : علی سلاجقه در جدیدترین ادعای خود باز هم اظهارات قبلی را تکرار و ابهام جدیدی مبنی بر « ثبت علمی » این پروژه ، بر توهمات گذشته خود افزود . « علی سلاجقه » از مدیریت ناکارآمد تا فرافکنی تکراری درباره پروژه پتروشیمی مازندران !
شمال نیوز : علی سلاجقه در جدیدترین ادعای خود باز هم اظهارات قبلی را تکرار و ابهام جدیدی مبنی بر « ثبت علمی » این پروژه ، بر توهمات گذشته خود افزود .(ادامه)
عکس / آقای رئیس جمهور ؛ اینجا میانکاله نیست ، حسین آباد است !
(ادامه)
سال‌هاست که بحران‌های زیست‌محیطی کشور از مدار ارزیایی‌های کارشناسی فراتر رفته و به یکی از اصلی‌ترین تشویش‌های عمومی در جامعه تبدیل شده است. در چنین فضایی اولین پرسشی که افکار عمومی را به خود معطوف می‌کند این است که پس نقش بازدارندگی و صیانت سازمان حفظ محیط زیست در روند این بحران‌ها چه بوده است؟

چرخ پنجمی به نام سازمان محیط زیست
سال‌هاست که بحران‌های زیست‌محیطی کشور از مدار ارزیایی‌های کارشناسی فراتر رفته و به یکی از اصلی‌ترین تشویش‌های عمومی در جامعه تبدیل شده است. در چنین فضایی اولین پرسشی که افکار عمومی را به خود معطوف می‌کند این است که پس نقش بازدارندگی و صیانت سازمان حفظ محیط زیست در روند این بحران‌ها چه بوده است؟ (ادامه)
براساس قانون استقرار واحد‌های صنعتی در محدوده هزار متری منطقه حفاظت شده محیط زیست ممنوع است، در حالی که پتروشیمی مازندران بیش از ۴ هزار متر با پناهگاه بین المللی میانکاله فاصله دارد. پتروشیمی مازندران، دور یا نزدیک
براساس قانون استقرار واحد‌های صنعتی در محدوده هزار متری منطقه حفاظت شده محیط زیست ممنوع است، در حالی که پتروشیمی مازندران بیش از ۴ هزار متر با پناهگاه بین المللی میانکاله فاصله دارد.(ادامه)
شمال نیوز :  دست اندرکاران شرکت صنایع پتروشیمی مازندران روز سه شنبه با برنامه ریزی از سه نقطه ساری، نکا و بهشهر بیش از 80  خبرنگار از رسانه های مختلف گروهی را به محل اجرای این صنعت مادر دعوت کرده و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.


خبرنگاران استانی و کشوری قانع شدند / نماینده سهامداران : اینجا میانکاله نیست ، « حسین آباد » است ؛ 5 کیلومتر هوایی و 15 کیلومتر زمینی با میانکاله فاصله دارد/ تبعیت از قانون در اجرای طرح پتروشیمی+ تصاویر
شمال نیوز : دست اندرکاران شرکت صنایع پتروشیمی مازندران روز سه شنبه با برنامه ریزی از سه نقطه ساری، نکا و بهشهر بیش از 80 خبرنگار از رسانه های مختلف گروهی را به محل اجرای این صنعت مادر دعوت کرده و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. (ادامه)
شمال نیوز : در حالی احداث پتروشیمی مازندران وارد فاز جدید شد که اظهارات جدید مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نشان داد که ابهامات برخی افراد خاص در خصوص قرار گرفتن پتروشیمی در شبه جزیره میاکاله فاقد اعتبار و تنها جوسازی چند سلبریتی بوده و این پروژه بزرگ فاصله قابل قبول زیست محیطی با میانکاله داشته است . پتروشیمی در مازندران می‌ماند / حرف و حدیث ها تمام شد
شمال نیوز : در حالی احداث پتروشیمی مازندران وارد فاز جدید شد که اظهارات جدید مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نشان داد که ابهامات برخی افراد خاص در خصوص قرار گرفتن پتروشیمی در شبه جزیره میاکاله فاقد اعتبار و تنها جوسازی چند سلبریتی بوده و این پروژه بزرگ فاصله قابل قبول زیست محیطی با میانکاله داشته است . (ادامه)
اهالی میانکاله می گویند سارقان سابقه دار تاکنون ۴۰۰ راس گاومیش آنها را سرقت کرده اند. سرقت‌ سریالی گاومیش‌ها در میانکاله
اهالی میانکاله می گویند سارقان سابقه دار تاکنون ۴۰۰ راس گاومیش آنها را سرقت کرده اند.(ادامه)
معاون امور دریایی بندر امیرآباد از نجات ۳ سرنشین مفقود شده شناور صیادی در آب‌های تحت حاکمیت این بندر خبر داد. نجات ۳ سرنشین مفقود شده شناور صیادی در مازندران
معاون امور دریایی بندر امیرآباد از نجات ۳ سرنشین مفقود شده شناور صیادی در آب‌های تحت حاکمیت این بندر خبر داد.(ادامه)
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در حکمی مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله را منصوب کرد. انتصاب مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در حکمی مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله را منصوب کرد.(ادامه)
۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله معادل۳۰ درصد از سطح این تالاب بین المللی خشک شده است. خشک شدن ۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله
۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله معادل۳۰ درصد از سطح این تالاب بین المللی خشک شده است.(ادامه)
برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در مازندران
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در استان خبر داد.(ادامه)
یک مازندرانی برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ شد
مهدی محبی پور عکاس مازندرانی برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ شد.(ادامه)
ببر مازندران را این آقا منقرض کرد!
«ظل‌السلطان» پسر ناصرالدین قاجار بود و در شکار حیوانات به‌قدری افراط کرد که متهم اصلی انقراض چند گونه جانوری در ایران است؛ از جمله ببر مازندران. خودش هم در کتاب «تاریخ سرگذشت مسعودی» نوشته که چه بلایی سر حیات وحش ایران آورد.(ادامه)
آمارها نشان می‌دهد در فصل مهاجرت، حدود ۷۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون بال پرنده در تالاب‌های فریدونکنار و میانکاله کشته می‌شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کنترل اوضاع، برنامه‌ای برای صدور مجوز شکار ندارد اما مساله این است که این حجم کشتار کاملا به روش‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. آمار دقیقی از شکار پرندگان در این منطقه وجود ندارد اما با روش‌های مختلفی شکار می‌شوند که در این روند حرام گوشت و حلال گوشت هیچ فرقی نمی‌کند و در نهایت سر از رستوران‌ها و سفره‌های مردم درمی‌آورند. کشتار ۱.۵ میلیون پرنده در فریدونکنار
آمارها نشان می‌دهد در فصل مهاجرت، حدود ۷۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون بال پرنده در تالاب‌های فریدونکنار و میانکاله کشته می‌شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کنترل اوضاع، برنامه‌ای برای صدور مجوز شکار ندارد اما مساله این است که این حجم کشتار کاملا به روش‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. آمار دقیقی از شکار پرندگان در این منطقه وجود ندارد اما با روش‌های مختلفی شکار می‌شوند که در این روند حرام گوشت و حلال گوشت هیچ فرقی نمی‌کند و در نهایت سر از رستوران‌ها و سفره‌های مردم درمی‌آورند.(ادامه)
استاندار مازندران گفت: در هفته های آینده شیوه نامه های اجرایی توسعه گردشگری و طبیعت گردی در تالاب میانکاله اتفاق خواهد افتاد و نگاه ما این است که طبیعت بی‌نظیر میانکاله می بایست مورد دسترس همه مردم علاقمند قرار گیرد. ‎ میانکاله باید به‌ مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود
استاندار مازندران گفت: در هفته های آینده شیوه نامه های اجرایی توسعه گردشگری و طبیعت گردی در تالاب میانکاله اتفاق خواهد افتاد و نگاه ما این است که طبیعت بی‌نظیر میانکاله می بایست مورد دسترس همه مردم علاقمند قرار گیرد. ‎ (ادامه)
آمارها نشان می‌دهد در فصل مهاجرت، حدود ۷۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون بال پرنده در تالاب‌های فریدونکنار و میانکاله کشته می‌شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کنترل اوضاع، برنامه‌ای برای صدور مجوز شکار ندارد اما مساله این است که این حجم کشتار کاملا به روش‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. کشتار ۱.۵ میلیون پرنده در فریدونکنار/ تلاش دولت برای کاهش تلفات
آمارها نشان می‌دهد در فصل مهاجرت، حدود ۷۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون بال پرنده در تالاب‌های فریدونکنار و میانکاله کشته می‌شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کنترل اوضاع، برنامه‌ای برای صدور مجوز شکار ندارد اما مساله این است که این حجم کشتار کاملا به روش‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. (ادامه)
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف یک تن چوب قاچاق از نوع درخت اکالیپتوس در میانکاله خبر داد. کشف یک تن چوب اکالیپتوس قاچاق در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف یک تن چوب قاچاق از نوع درخت اکالیپتوس در میانکاله خبر داد.(ادامه)
آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از امروز
فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر از امروز برای برخی از صیادان آغاز می‌شود.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 19 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.