.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
کم آبی میانکاله را به برهوت تبدیل کرده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کم آبی در تالاب میانکاله گفت: این تالاب به دلیل کم آبی به برهوت تبدیل شده است.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعلل در احیای خلیج بین المللی گرگان گفت که تبدیل این پهنه آبی به خشکی، فاجعه ملی است و باید برای نجات این اکوسیستم تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.


نماینده غرب گلستان : خشک‌شدن خلیج گرگان فاجعه ملی است
شمال نیوز : نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعلل در احیای خلیج بین المللی گرگان گفت که تبدیل این پهنه آبی به خشکی، فاجعه ملی است و باید برای نجات این اکوسیستم تدابیر ویژه ای اتخاذ شود. (ادامه)
در حالی که مطابق آخرین اخبار موثق و گزارشات و مستندات موجود، پروژه سد فینسک باید متوقف شود اما از منطقه  سد مورد نظر خبر می رسد که نیروی انسانی، دستگاه ها و تجهیزات این طرح افزایش چند برابری یافته و عملیات غیرقانونی احداث سد با سرعت و شتاب بیشتری در حال انجام است....

فینسک یا عروسک خیمه شب بازی !
در حالی که مطابق آخرین اخبار موثق و گزارشات و مستندات موجود، پروژه سد فینسک باید متوقف شود اما از منطقه سد مورد نظر خبر می رسد که نیروی انسانی، دستگاه ها و تجهیزات این طرح افزایش چند برابری یافته و عملیات غیرقانونی احداث سد با سرعت و شتاب بیشتری در حال انجام است.... (ادامه)
ورود رئیس سازمان محیط زیست به مازندران
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز وارد مازندران شد.(ادامه)
تصاویر/صفحه نخست روزنامه های مازندران
(ادامه)
تصاویر/صفحه نخست روزنامه های مازندران
(ادامه)
افزایش دریاروی صیادان/وضعیت رودخانه های مازندران خوب نیست
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان دریاروی صیادان در فصل جاری افزایش یافت اظهار امیدواری کرد شاهد رشد صید و بهبود وضعیت اقتصادی صیادان باشیم.(ادامه)
شمال نیوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: در بحث احیای خلیج و تالاب میانکاله برنامه و مصوبات مختلفی داشتیم اما دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای میانکاله انجام ندادند. احیای میانکاله؛ گزینه‌ای فراموش شده روی میز مسوولان
شمال نیوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: در بحث احیای خلیج و تالاب میانکاله برنامه و مصوبات مختلفی داشتیم اما دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای میانکاله انجام ندادند.(ادامه)
دستگیری گسترده متخلفان شکار و صید در مازندران
ماموران یگان حفاظت محیط زیست متخلفان شکار و صید را در ۸ شهر مازندران دستگیر کردند.(ادامه)
آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صیادان منطقه میانکاله از ۱۵ مهر و سایر مناطق از ۲۰ مهرماه صید ماهی را آغاز می‌کنند که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی ۱۷ مهر ماه نخستین مرحله پره‌کشی در استان مازندران شروع شده است. (ادامه)
تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران از تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان خبر داد.(ادامه)
آغاز صید ماهیان دریای خزر با دو روز تاخیر
صید ماهیان دریای خزر که به دلیل شرایط جوی دو روز به تاخیر افتاده بود از امروز ۱۷ مهرماه به طور رسمی آغاز شد.(ادامه)
آغاز صید ماهیان از نیمه دوم مهرماه در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: فصل صید ماهی‌های استخوانی از ۱۵ مهرماه در میانکاله و از ۲۰ مهر ماه در تمام شهرهای مازندران آغاز می‌شود. (ادامه)
پرندگان مهاجر مهمان تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه خوتکاها به‌عنوان پرندگان پیش قراولان پرندگان مهاجر وارد استان شوند، گفت: بعد از خوتکاها به‌تدریج فلامینگوها، باکلان‌ها و آخرین دسته‌ها قوها و مرغابی‌ها هستند که اوایل آبان ماه وارد طبیعت استان می‌شوند. (ادامه)
شمال نیوز : نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه در زمینه پسماند مازندران دچار مشکل هستیم، با اشاره به نقایص موجود در نیروگاه زباله سوز نوشهر گفت: تصفیه خانه زباله سوز نصب نشده و شیرابه‌ها وارد زندگی و مزارع مردم می‌شود. نیروگاه نوشهر ناقص است / ‏ هشدار نسبت به نقص در نیروگاه ساری
شمال نیوز : نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه در زمینه پسماند مازندران دچار مشکل هستیم، با اشاره به نقایص موجود در نیروگاه زباله سوز نوشهر گفت: تصفیه خانه زباله سوز نصب نشده و شیرابه‌ها وارد زندگی و مزارع مردم می‌شود.(ادامه)
آیت الله لائینی :کمبود امکانات مهار حریق در میانکاله/ زباله سوز نوشهر ناقص است
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ هکتار از میانکاله به عنوان نگین کره زمین دچار حریق شد، از ضعف و نبود امکانات اولیه اطفای حریق در این ذخیره گاه انتقاد کرد.(ادامه)
شمال نیوز : این نخبه و پژوهشگر  مازندرانی گفت : پس از مسأله شناسی و مسأله یابی تالاب میانکاله، بسته سیاستی مربوط باید برای برون رفت فوری و رفع مشکل در اختیار مراجع و سیاستگذاران ذیربط قرار گیرد ....

حفظ منابع طبیعی تالاب بین­ المللی میانکاله یک مسأله مهم و دارای اولویت است / تدوین سند جامع آمایش سرزمینی برای صیانت از میانکاله حائز اهمیت است /خشک شدن رودخانه چالوس تبعات منفی بر اکوسیستم منطقه دارد و نیازمند مسأله شناسی تحلیلی و سیاست پژوهی است
شمال نیوز : این نخبه و پژوهشگر مازندرانی گفت : پس از مسأله شناسی و مسأله یابی تالاب میانکاله، بسته سیاستی مربوط باید برای برون رفت فوری و رفع مشکل در اختیار مراجع و سیاستگذاران ذیربط قرار گیرد .... (ادامه)
تصاویر/صفحه نخست روزنامه های مازندران
(ادامه)
امسال ۲۳۰ هکتار از پناهگاه میانکاله دچار حریق شد
رئیس ذخیرگاه زیست کره میانکاله گفت: در سال جاری ۲۳۰ هکتار از عرصه های طبیعی پناهگاه دچار حریق شده است.(ادامه)
۱۳ هکتار از اراضی میانکاله طعمه حریق شد
۱۳ هکتار از اراضی شبه جزیره میانکاله در سه روز گذشته طعمه حریق شد.(ادامه)
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آینده مازندران با روال کنونی به سرنوشت خوزستان مبدل می شود و فردای این استان، امروز مناطق جنوبی است.

نگذاریم مازندران هم به خوزستان دیگری تبدیل شود/ «میانکاله» به‌خاطر بی‌کفایتی‌ها به «بیابان‌کاله» تبدیل شد
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آینده مازندران با روال کنونی به سرنوشت خوزستان مبدل می شود و فردای این استان، امروز مناطق جنوبی است. (ادامه)
انتصاب رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حکمی علی کلانه را به عنوان رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله منصوب کرد.(ادامه)
تالاب میانکاله یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که در شهرستان بهشهر و نزدیکی بندر امیر آباد قرار دارد.یکی از جذابیت های این زیستگاه پدیده پرنده نگری در پاییز و زمستان است که محلی مناسب برای انواع پرندگان مهاجر است.این تالاب که با نام «میان قلعه» نیز شناخته می‌شود، آخرین بازمانده از منطقه نیمه مشجر دریای خزر و مساحت آن در حدود ۷۰ هزار هکتار است.در چند روز گذشته بیش از صد هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده است که به کمک محیط بانان اندک حاضر در آنجا و برخی افراد بومی، حریق مهار شده است.عمدی بودن این آتش سوزی‌ها و کمبود امکانات و کمبود نیروهای محیط بان در این منطقه موجب از بین‌ رفتن تدریجی این زیستگاه بسیار زیبا خواهد شد.

آثار آتش‌سوزی تالاب میانکاله بهشهر(خبر)
تالاب میانکاله یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که در شهرستان بهشهر و نزدیکی بندر امیر آباد قرار دارد.یکی از جذابیت های این زیستگاه پدیده پرنده نگری در پاییز و زمستان است که محلی مناسب برای انواع پرندگان مهاجر است.این تالاب که با نام «میان قلعه» نیز شناخته می‌شود، آخرین بازمانده از منطقه نیمه مشجر دریای خزر و مساحت آن در حدود ۷۰ هزار هکتار است.در چند روز گذشته بیش از صد هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده است که به کمک محیط بانان اندک حاضر در آنجا و برخی افراد بومی، حریق مهار شده است.عمدی بودن این آتش سوزی‌ها و کمبود امکانات و کمبود نیروهای محیط بان در این منطقه موجب از بین‌ رفتن تدریجی این زیستگاه بسیار زیبا خواهد شد. (ادامه)
ابطال پروانه فعالیت معادن حوزه دماوند
پروانه فعالیت همه معادن حوزه دماوند با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ابطال شد.(ادامه)
ممنوعیت بازدید از پناهگاه‌های حیات وحش مازندران
پناهگاه‌های حیات وحش استان مازندران از ۱۴ تا ۱۶ خردادماه به روی بازدید کنندگان بسته است(ادامه)
بازداشت متخلفان شکار و صید در ۴ شهر مازندران
ماموران محیط زیست متخلفان شکار و صید را در شهر‌های آمل، بابل، ساری و بهشهر دستگیر کردند.(ادامه)
ممنوعیت بازدید از پناهگاه‌های حیات وحش مازندران
بازدید از همه پناهگاه‌های حیات وحش مازندران در تعطیلات عید فطر ممنوع است.(ادامه)
انجام چندین کار به موازات هم برای احیای میانکاله
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مطالعات در حال نهایی شدن است،گفت: چندین کار به موازات در راستای احیای میانکاله در حال انجام است.(ادامه)
پایانی بر جولان متخلفان شکار و صید در مازندران
ماموران محیط زیست متخلفان شکار و صید را در ۴ شهر مازندران دستگیر کردند.(ادامه)
ممنوعیت ورود به مناطق چهارگانه محیط زیست در روز طبیعت
ورود به مناطق چهارگانه محیط زیست مازندران در روز طبیعت ممنوع است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.