.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مالکیت قانونی یا غیر قانونی میانکاله ؟!
تکلیف چیست؟! سکوت یا پیگیری و شکایت ؟!
شمال نیوز: گلستان که خود بخشی جدا شده از مازندران در همین چند سال اخیر است، چگونه می تواند مدعی بازپس گیری قانونی! بخشی دیگر از مالکیت سرزمینی مازندرانی باشد که بر گلستان حق پدری دارد و حیرت انگیزتر اینکه مقامات و کارشناسان وزارت کشور و بعد هم هیئت دولت را پس از آن همه اختلاف حقوقی در تقسیمات کشوری، متقاعد به تصویب عاجلانه آن به نفع خود نماید،
تکلیف چیست؟! سکوت یا پیگیری و شکایت ؟!

شمال نیوز: بالاخره و مستند به اظهارات و ادعاهای مسئولین و نمایندگان استان گلستان معلوم شد که خبر استاندار محترم مازندران به نقل از وزارت کشور، مبنی بر منتفی شدن مصوبه الحاق شرق میانکاله مازندران به استان گلستان صحت نداشته  و شرق میانکاله مازندران پس از سالها کشمکش حقوقی، با مصوبه سلسله مراتبی وزارت کشور و نهایتاً هیئت دولت، از مازندران منتزع و به گلستان هبه شده است و تذکر رسانه ای شده ی نماینده محترم ولی فقیه در مازندران در خطبه های نماز چمعه ساری و بیانیه و هشدار نمایندگان محترم مردم مازندران در مجلس و همراهی برخی از نمایندگان محترم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ائمه محترم جمعه و سایر فرهیختگان و رسانه های استان بی نتیجه و عقیم مانده و عملاً گلستانی ها در تکاپوی برگزاری بزرگترین جشن استانی به میمنت این فتح الفتوح سرزمینی و یا همان استان گشایی به سبک های فتوحات قدیم اند!

در واکاوی ادعای استاندار مازندران که ظاهراً به نقل از قائم مقام وزارت کشور، این خبر را رسانه ای کرده بود، می توان برداشت کرد که مازندران این بار از جانب مسئولین وزارت کشور در دو مرحله یعنی هم در مرحله کارشناسی و تصویب و هم در مرحله اعتراض مازندران به این مصوبه، تنها و تنها بخاطر اعتماد بالایی که پایین دستی ها به مسئولین مافوق خود داشته و دارند، ناجوانمردانه رودست خورده و سرش کلاه رفته است!

از طرفی باید بپذیریم که "شرق میانکاله" که البته در حالتی کاملاً مشکوک از سوی گلستانی ها از واژه "میانکاله" استفاده می شود، بلحاظ زیست محیطی و سرمایه های اقلیمی و مواهب الهی ناشی از چنین شرایط ویژه ای، یک استثناء جهانی و از بکرترین مناطق جلگه ای و ساحلی است که حداقل از سماجت حقوقی و لابی گرانه گلستانی ها در همه سطوح مسئولیتی می توان پی به اهمیت آن برد و از کنار آن با حالت بی تفاوتی و اغماض گذر نکرد!

تعجب انگیزترین نگاه به این ماجرا و این ادعا این است که گلستان که خود بخشی جدا شده از مازندران در همین چند سال اخیر است، چگونه می تواند مدعی بازپس گیری قانونی! بخشی دیگر از مالکیت سرزمینی مازندرانی باشد که بر گلستان حق پدری دارد و حیرت انگیزتر اینکه مقامات و کارشناسان وزارت کشور و بعد هم هیئت دولت را پس از آن همه اختلاف حقوقی در تقسیمات کشوری، متقاعد به تصویب عاجلانه آن به نفع خود نماید، تا جایی که حتی نماینده بهشهر و گلوگاه و نکا هم زمانی متوجه شود که کار از کار گذشته و به تصویب نهایی هم رسیده و تأسف بار تر اینکه این کار آنچنان چراغ خاموش و بی سر و صدا انجام شد که همین نماینده هنوز فکر می کرد که این مصوبه به تصویب هیئت دولت نرسیده است!؟

وقتی نماینده مینودشت و کلاله ادعا کرد که مسئولین مازندران غیرواقع حرف می زنند و اگر راست می گویند، سند رو کنند، مسئولین و افکار عمومی معترض در مازندران منتظر بود که استاندار محترم مازندران جواب ایشان را با ارائه مستندات ادعایش بدهد، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه در یکی دو روز گذشته شاهد اهتمام هماهنگ نماینده محترم رهبری معظم در گلستان، نمایندگان مجلس و تنی چند از دیگر مسئولین گلستان، دقیقاً به نقل از همان مقامی که استاندار مازندران ظاهراً از قول ایشان خبر منتفی شدن این مصوبه را اعلام کرده بود، مدعی نهایی شدن این مصوبه در هیئت دولت و برگشت ناپذیر بودن این مصوبه شده اند!

از این فعل و انفعالات می توان فهمید که دیگر امیدی به نتیجه بخش بودن پیگیری این اعتراض از طریق استانداری و سایر دستگاههای اجرایی نمی توان داشت و شاید زمانی به این پیگیری ها توجه کنند که با توجه به وعده های گلستانی ها که می خواهند میانکاله را با اهتمام مسئولین و سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی به کیش شمال مبدل کنند، دیگر امکان بازگشت شرق میانکاله وجود نداشته باشد!

خوب حالا چه باید کرد؟! تکلیف ما چیست؟! آیا باید مثل دروازه بان های ضعیف، ایستاد و به مسیر گل شدن توپی که حریف شلیک کرده نگریست و گریست و یا آنکه باید با رفلکس عالی، دایوی را طراحی کرد و تا فرصت باقی است، آن را مهار کرد و مانع از گل شدن آن شد؟! و اگر قصد چنین کاری را داریم، راهکارش کدام است؟

بنظر حقیر اعاظم مازندرانی باید با هم بنشینند و جدای از دستگاههای منتسب به دولت محترم، چاره ای بیندیشند و عجالتاً جهت ترغیب هر چه بیشتر و تقویت اندیشه ها پیشنهاد می گردد:

۱-نمایندگان محترم مازندران در مجلس با طرح سئوال، وزیر کشور را ملزم به حضور و پاسخگوئی در مجلس نموده و او را وادار به پیگیری این اعتراض تا مرز بازپس گیری و لغو این مصوبه از سوی هیئت دولت نمایند!

۲-در صورت عدم تحقق درخواست نمایندگان مازندران، طرح استیضاح وزیر کشور را به هیئت رئیسه داده تا دولت مجبور به بازنگری این مصوبه ناعادلانه و بازپس گیری آن گردد.

۳-مجمع نمایندگان مازندران در مجلس در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرده و از طریق اهرم قوه قضائیه، عدالت را اجرا کرده و حق تضییع شده مازندران را بازپس بگیرند.

۴-رسانه های مازندران با طرح مباحث حقوقی و سایر روشنگری ها، پرده از ابهامات برداشته و نگذارند تا گلستانی ها با طرح مبحث کلی همانند پیگیری حقوقی و قانونی، مازندران را مغبون نگه دارند.

۵-مجمع مازندرانی های مقیم تهران با استعانت از مقامات ملی مازندرانی همانند حجت الاسلام ناطق نوری و برادران لاریجانی، آنها را نیز به کمک فراخوانده و با استفاده از نفوذ اداری و اجتماعی آنها نگذارند که بی کسی و احتمالاً ضعف مدیریتی در بخشهای مختلف استان، موجب قطع عضو پیکره مازندران گردد.

۶-در نمازجمعه های مازندران طومارهایی گذشته و با اخذ امضاء های کثیر از شهروندان مازندرانی، مراتب اعتراض مکتوب مازندرانی ها به رئیس جمهور محترم انعکاس داده شود تا بدانند که با قاطبه مردم مازندران مواجه اند.

۷-نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و انتظامی مازندران نیز با نظرسنجی ها و ارزیابی های مستند، مراتب نگرانی مازندرانی ها و نیز تبعات اجتماعی و غیره ناشی از آن را به مقامات کشوری اعلام دارند.

۸-اهالی گلوگاه و مناطق موردنظر طی طوماری مراتب نارضایتی خویش را از الحاق به استان گلستان اعلام کرده و خواهان ادامه عضویت در استان گلستان گردند.

۹-صدا و سیمای مازندران با تهیه فیلم ها و گزارشات مستند و تاریخی به کمک مازندرانی ها آمده تا بی جهت شاهد حق به جانب نشان دادن گلستانی در این غصب آشکار نباشیم.

۱۰-کمپینی اینترنتی راه اندازی شود و طی آن امکان رأی دادن مازندرانی ها به مخالفت با الحاق شرق میانکاله به گلستان فراهم گردد و نتیجه آن به استحضار مقامات اجرایی کشور رسانده شود.

به هر حال بر اساس اخبار دریافتی که البته نیاز به ارزیابی دارند، باید به آگاهی مسئولین ارشد مازندران رسانده شود که تهرانی ها نیز در راستای الحاق ورسک و روستاهای پیرامونی به استان تهران، ظاهراً طوماری را در این روستاها نصب کرده تا از اهالی امضاء جمع آوری کرده و مقدمات الحاق مذکور را فراهم آورندو مشابه همین مسئله در حوزه گلوگاه شاهد اقدام سمنانی ها نیز هستیم که بنا به ادعای موجود، سمنان تا بیش از ۷ کیلومتر مربع پیشروی داشته است و در صورت صحت این خبرها، مازندران در ماههای آتی شاهد چه رمان های تراژدی خواهد بود !؟

در پایان تأکید می کنیم که کمترین انتظار ما از مسئولین محترم استان، انعکاس دقیق همه این نگرانی ها و دغدغه های عمومی به مقامات تهران نشین مخصوصاً به هیئت محترم دولت تدبیر و امید و اعتدال بوده و در صورت امکان قبول مسئولیت های هماهنگی جهت تحقق پیشنهادهای فوق الذکر می باشد.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : میانکاله
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 اسفند 1392
برا همه مون متاسفم که به راحتی خوراک تبلیغاتی دشمن را تهیه میکنیم. انشاالله طوری حل و فصل شود که مایه شادمان دشمنان این مرز و بوم نشود و مسئولان و بزرگان ارشد هر دو استان طوری صحبت نکنند که خدای ناکرده باعث بروز اختلافات و ... شود.
نا شناس 19 اسفند 1392
ما اگه نماینده داشتیم مازندران ما اینجوری نمی شد متآسفم برای تک تک مسولین،گلستان زیر مجموعه مازندران بود........
نا شناس 19 اسفند 1392
آقای استاندار مازندران لطفا در مورد خبر لغو مصوبه الحاق میانکاله به گلستان تازه به دوران رسیده از طریق زسانه ها توضیح فرمایند و اعتراف کنند منبع انحر افی خبر ایشان چه کسی بودند اما یک سخن با دکتر روحانی محترم ، واقعا دولتمردان جنابعالی خوب جواب محبت و لطف مردم غیور مازندران را در رای بالا به شما را خوب دادند بخدا تا امروز ظلم بزرگتراز این را کسی به مازندران روا نداشت لطفا دستور فرمایید در اسرع وقت لغو این مصوبه بی شرمانه را دستور فرمایید
نا شناس 19 اسفند 1392
دس دس هاکردنی نیتنی شه حقه.خا .معلومه انه گیرنه -گنه امشه -مبارک پر پر کنندکان امه مازرون....شجاعی جان - مقیمی جان -ناصری جان علیپور جان وسایر نمایندگان قبلی و فعلی ...اسا بعو که تصویب بیه- ومجمع نمایندگان مازرون و مسیولین مربوط اسا مردم امه استانه جواب هادین که چه درمبی شه استانه پر پر کمبی؟؟؟؟؟؟اساشجاعی جان و نظر دهندگان محترم که ساری و بابل و این شهر و اون شهرکنی مردی با مصوبه گنه سند بیارین گا.....شمال نیوز برا دفا ع از حق شهروندی و حق روستایی این مردم نجیب بی پیرایه حتما درج هاکن حاج عباس جان ....راسی آقای اسلامی کجه دره تاریخ مازرون بعو تا اته کم شه دله خش هاکنیم.....
نا شناس 19 اسفند 1392
چشم مسئولین و نمایندگان مازندران روشن !!!
اول از همه به مسئولین مازندران بگویم که یادتان باشد ما ده هزار شهید برای کشورمون دادیم این نشانه وطن پرستی مردم ماست . این اتفاقات به این دلیل است که شما مسئولین پنهان کاری میکنید و در صحنه حضور ندارید .
دوما : آقایان گلستانی برای توسعه استانشان به فکر کشور گشایی نباشند و سعی نکنید منافع استان مازندران را تصاحب کنید .
و در آخر یادتان باشد ما مردم غیور مازندران یک وجب از خاک استانمون را به هیچ بنی بشری نمی دهیم . خیالتون راحت ...
با تشکر بهنام فقیه جویباری
یه فرشته 19 اسفند 1392
صلا دیدی از کجا رفت به گلستان . از کانال خزینی تو اصلا می دونی کجاست الکی میگی
نا شناس 19 اسفند 1392
آقا جان از نظر حقوقی مصوبه دولت که قانون محسوب نمی شود . قانون را فقط مجلس وضع می نماید . این دولت تدبیر و امید برای مازندرانی ها تا به امروز فقط نا امیدی را به ارمغان آورده است . همسایه های ما چنان از میانکاله صحبت می نمایند انگار خلیج فارس است که داد حق طلبی سر داده و ما را به نقشه های قدیمی پاس می دهند .
همان یهتر که شرتان را از سر ما کندید و جدا شدید .
نا شناس 19 اسفند 1392
قای روحانی حیف مردم مازندران که به شما رای دادند
نا شناس 19 اسفند 1392
باسلام

واقعا مایه ننگ هستش ک هر روز استانایی ک تا دیروز زیرمجموعه مازندران بودن دارن این استان َعزیز و با قدمت رو تکه تکه می کنند. گلستانیایی ک دم از تاریخ میزنن بگن که چرا جعل تاریخ میکنن و میگن استرآباد گرگانه درصورتی که همه میدونن گنبده؟؟؟شما از تاریخ جعلی خودتون دم میزنین و انتظار دارین ما مازنیا ساکت باشیم...

این چواب تدبیر و امیدیه که از 90 و اندی درصد استان فقط بدبختیش واسه مازنیاس...

طرح انتقال آب دریای مازندران ب سمنان،شکسته شدن واردات برنج هندی،جدایی میانکاله و ...

واقعا متاسفم...
نا شناس 19 اسفند 1392
تا زمانی که مسئولین مازندرانی به فکر جنگ شهرها و این مسخره بازی ها هستند همین بلاها سرشون میاد. تازه اول کاره استان سمنان هم ادعاهایی داره و تهران هم در خصوص پلور و گدوک هم مدعیه.
توحید 19 اسفند 1392
واقعا برای مسئولین مازندرانی متاسفم آستان مازندران روز به روز داره کوچکتر میشه ولی از خودشون حرکتی نشون نمیدن همین رئیس جمهورمون که قاطع ترین رای رو هم تو مازندران داشت نه وزیری از این خطه سرسبز انتخاب کرد ونه مسئول قدرتمندی تازه جالب تر مسئولینی رو هم انتخاب کرد همه شون نه صحبت کردن بلدن نه دفتع از استانشون حالا هم معلومه که استانی مثل گلستان که یه چند سالی هم نمیشه که از مازندران جداشده میگه میانکاله برای ماست از اون طرف گیلان میگه اون برای ماست وازطرف دیگه...حالا از کجا معلوم همین گلستان یه چندسال دیگه نگه بهشهر و...مال ماست همین الآن باید حق خودمون رو بگیریم وبهونه دستشون ندیم..........
نا شناس 19 اسفند 1392
به نظر من اینقدر شلوغش نکنین ...
الان شب عیده ، خوش باشین !!!
محمد 19 اسفند 1392
بالا ، پایین کنید برای استان گلستان
نا شناس 19 اسفند 1392
آقا یاسر جواب مردم مظلوم مازندران را بده با او استاندار انتخاب کردن تا کی مردم باید فدای تصمیم ناخردانه شما بشوند مگر مازندران در زمان جنگ و شهادت از خودش کم گذاشتند گناه این مردم باشعور و مظلوم چیست این گونه باید مورد تعرض قرار بگیرند چرا ....
علی 19 اسفند 1392
اصلانیازبه شکایت نیست یک حرکت مردمی نیازکه که قال قضیه کنده بشه وبس مسئولین استان که کاری ازدستان برنمیآد.
نا شناس 19 اسفند 1392
در بی لیاقتی وبی تدبیری مدیران استان که شکی نیست ولی مسئله مهمتر نقش وحضور ما مردم در این قضیه واین گونه قضیه ها چیست؟
از قدیم می گفتند تا بچه گریه نکنه مادر بهش شیر نمی ده. الآن هم دقیقا همین موضوعه تا ما مردم اعتراض خود را (البته به شیوه درست ومدنی ) به گوش مسئولان در خواب رفته مازندران نرسانیم شما مطمئن باشید از آنها هیچ بخاری بلند نخواهد شد.چند اعتراض محدود مطبوعاتی وهمانند سایت وزین شما تا با پیگیری ومداومت مردمی نباشد نتیجه ای نخواهد داشت.نمایندگان شهرها که هر کدام ساز جداگانه ای برایس خود می زنند وهیچ گونه وحدتی برای پیشرفت وعمران شهر خود ندارند چه برسه استان...... استاندار فعلی هم که فعلا در حال نصب دوستان وفامیل های خود در پست های کلان استانه ووقت این خرده کارها را ندارند .....دیگر مدیران مربوطه هم که جز اقوام استاندار هستند ودر حال انتصاب فامیل های خود در ادارات شهرستان و.....می ماند علی وحوضش.. ما مردم یتیم که باید فکری به حال استان بی پدر و مادر خود بکنیم.
نا شناس 19 اسفند 1392
واقعا انسان در حیرت می ماند استانی که تاریخ ایجادش کمتراز دودهه میباشد ادعای عناوین تاریخی را برای بیش خواهیش یدک میکشد این امر مصداق لطیفه ای است که عده میخواستند آثار تاریخی بنا کنند آقایان گلستانی که جدایی شما از خاک مازندران صرفا از برکت قلوب مهربان و دست سخاوتمندانه مردم سرزمین طبرستان بوده است که از روی خیرخواهی و رحم و مروت و جوانمردی گلستانی ساختند تا شما هم احساس وطن کنید اما این رفتار بی منطق و بی انصافانه شما دارد تبدیل به نمک نشناسی و بیش خواهی میگردد که اینبار مردم این دیار کهن این اجازه را بشما نخواهند داد حتی اگر لازم باشد خونشان را نثار وطن موروثی خود نمایند و تا پای جان برای پاسداری از وجب وجب خاک پاکش که دقیقا ریشه در آموزه های دینی مان دارد ایستادگی خواهند کرد فکر میکنم وقت آن رسیده که همه جمع شویم تا زمان ابطال وعذرخواهی دولت محترم از این مصوبه ناعادلانه و غیرمنصفانه در کل حریم میانکاله چادر بنا کنیم . و من الله التوفیق ؛ شیر بیشه مازندران
یوزارسیف 19 اسفند 1392
آقایان نماینده شما موظف هستید از حقوق استان مازندران دفاع کنید حتما می دانید که تاریخ در مورد شما چگونه قضاوت خواهد کرد در ثانی انتخابات دوره آینده نزدیک است .
نا شناس 19 اسفند 1392
ما توی این استان اصلا نماینده نداریم. ایناییکه توی مجلس بعنوان نماینده برای استان ما هستند نماینده مردم و استان نیستند فقط اسم نماینده رو یدک می کشند لااقل از نماینده های اصفهان یاد بگیرن . اینها خیلی مونده که یاد بگیرن خیلی خیلی مونده که یاد بگیرن خجالت هم خوب چیزیه.
سید 19 اسفند 1392
باسلام

جناب آقای فلاح استاندار محترم

اگر این ماجرا یعنی الحاق میانکله به گلستان درست باشد مردانگی ایجاب می کند که استعفاء تو تقدیم دولت تدببببببببببببببیر و امییییییییییید کنی
مازندرانی مقیم تهران
ahmad 19 اسفند 1392
برای نجات استان مازندران از تفرقه بی برنامگی و................... شخصیت فرهیخته مدبر مدیر لایق و قدرتمند استراتژیست با تجربه مانند آقای دکتر نیاز لازم است بدون تردید سازندگی و تحول گرائی و تو سعه پایدار استان هویدا میشود.س
ه-ه 19 اسفند 1392
همه این بدبختی هایی که برسر مردم خوب وولایتمدار استان مازندران می آید چه در زمینه اقتصادی ،سیاسی ،وغیره همه به خاطر داشتن مدیران ..... یقین بدانید نه الان بلکه نسلهای آینده همچیین قضاوتهایی درقبال شما می کنند .پس به خاطر عاقبت به خیری خودتان هم شد محض رضای خدا یک عرضه از خود نشان دهید .....
نا شناس 19 اسفند 1392
شاید باید گفت بهتره که کل مازندران رو هبه کنن به گلستان!! ظاهرا اینطور بهتره که صداز اعتراضی از بعضی ها شنیده نمیشه...
مازندراني 19 اسفند 1392
سلام هنوز هم استاني هاي ما نفهميدن كه به يه سمناني نبايستي راي داد مي خواهداز هر حزبي باشه(براي اينكه قسمتي از استان مارو بگيرند يه قسمتاي رو جدا ميكنند تا برامون عادي شه بعدبا لابي ميتونند جنوب استان رو بگيرنند) اميدوارم اين استان از خواب غفلت بيدار شه در ضمن اين دولت ها كه استان مارو تكه تكه ميكنند چرا بودجه نمي دن تا از فقر درايم اينا واقعا نميدونندكه فقط استان هاي شمالي روستا هاي واقعي دارند (شايدم ميخوان به شهر نشيني اضافه شه )چرا اينقدر اين مسئوولين استان ترسو- فيلم -بدون جذبه هستند چرا متحد نيستند. اين سايت رو هم چند بار مطالعه كردم براي اين كه بازديد داشته باشه جنگ شهري راه ميندازه مسئوول سايت هم فكر ميكنم ساروي كه تابلو هم طرفداري ميكنه بيايد باهم متحد باشيم من اگه جاي استانداري بودم براي ورودي هاي استان عوارضي ميذاشتم تا هركسي كه وارد استان ميشه مبلغي دريافت شه براي كمك به مناطق محروم استان لطفا ترسو نباشيد درود بر مازندران و مازندراني
نا شناس 19 اسفند 1392
پناهگاه حفاظت محیط زیست است مدیرکل محیط زیست چه می کند
حمید 19 اسفند 1392
هدیه آقای روحانی به مازندرانی ها بابت رای بالای
علی ابادی 19 اسفند 1392
مسئولین مازندرانی به خاطر حفظ موقعیت و پست خود از هر اقدامی پرهیز میکنند
محمدی 19 اسفند 1392
دفاع از فرهنگ و کیان را بایستی از مردم و مسئولین با غیرت ایل بختیاری یاد بگیریم
نا شناس 19 اسفند 1392
براساس مستندات تاریخی، سرزمین گرگان یا استان گلستان کنونی در تمام ادوار تاریخی، ایالت یا استانی مستقل بوده و فقط در دوره 60 ساله 1316 تا 1376 این سرزمین از نظر تقسیمات کشوری تابع مازندران بوده است؛ بنابراین تابعیت چند دهه ای و موقت گلستان نمی تواند دلیل مناسبی برای واگذاری تمام و کمال آشوراده و میانکاله به مازندران باشد.
نا شناس 19 اسفند 1392
حقایق و مستندات علمی و تاریخی نشان می دهد که مصوبه دولت برای الحاق بخشی از میانکاله به گلستان با توجه به پیشینه منطقه، صحیح و قابل دفاع است و از سویی دیگر مدیریت یکپارچه محیط زیستی نیز نقض نخواهد شد. هر چند که بهتر است سازمان محيط زيست کل کشور، مدیریت محیط زیستی اين منطقه را با توجه به موقعيت خاص موجود، به صورت فرااستاني به وسيله به عهده گیرد تا هيچ يك از 2 استان در حوزه محیط زیست نیز درباره اين شبه جزيره، امتيازي براي خود قائل نشوند.

بنابراین بهتر است به جای تلاش هایی چون تحریف و نادیده گرفتن واقعیت های تاریخی همه در برابر مصوبه هیات دولت تمکین کنند تا برای همیشه این مجادلات به پایان برسد و ثبات لازم در خط مرزی گلستان و مازندران حاصل شود.
نا شناس 19 اسفند 1392
آقایان آنچنان در پست و مقام و صندلی غرق شدند که جیکشان در نمی آید...جای تاسف است...خجالت بکشید از این همه ناتوانی....
سو 19 اسفند 1392
من از بندرگز نظر ميدم هرجا كه اسم گلستان توش باشه خراب شده ست درياي بندرگزوخراب كردن حالا ميخوان اونم خراب كنن اگه مردي پيدا ميشه نذاره چون گرگان و مردمش لياقت ندارن
نا شناس 19 اسفند 1392
نتیجه بی کفایتی و بی لیاقتی نمایندگان و استاندار ماست
همشهری 19 اسفند 1392
من دیگه یه جورایی دارم مطمئن میشم که واژه ای به عنوان غیرت یا حسی با اسم ناسیونالیستی در بین مازندرانی ها نیس. نه بین مسئولین و نه بین مردم .این تعصبهای بین شهرستانها فقط تو خود استان تعریف شده همه ما بیرون استان اونقد ترسو و ساده ایم که حق مارو همیشه میخورن اون از فیلم پایتخت اینم از این میانکاله و چندین مورد دیگه(از ماست که بر ماست)
همشهری 18 اسفند 1392
من دیگه یه جورایی دارم مطمئن میشم که واژه ای به عنوان غیرت یا حسی با اسم ناسیونالیستی در بین مازندرانی ها نیس. نه بین مسئولین و نه بین مردم .این تعصبهای بین شهرستانها فقط تو خود استان تعریف شده همه ما بیرون استان اونقد ترسو و ساده ایم که حق مارو همیشه میخورن اون از فیلم پایتخت اینم از این میانکاله و چندین مورد دیگه(از ماست که بر ماست)
amir 18 اسفند 1392
آخرچی آب به آسیاب دشمن نریزید آشوراده به بندرترکمن نزدیکتره یابه بهشهراینوجواب بدیدمابقی حل میشه
نا شناس 18 اسفند 1392
واي بحال ما ها
كم كم داره مازندران تيكه تيكه ميشه
چند ماه ديگه غرب رو هم ميدن به گيلان خيال نماينده هاي ماراحت ميشه
موسوی 18 اسفند 1392
بی لیاقتی استاندارومسئولین ونمایندگا ن مجلس است که استان داره ازدست میره مثل اینکه همه خواب هستندخدارحم کندمرحله بعدچه چیزی است معلوم نیست
نا شناس 18 اسفند 1392
اگر نماینده های مازندران و استاندار مازندران اقدام نکند خود مردم بصورت خودجوش در مقابل وزارت کشور صدای اعتراضشون رو میرسانند میانکاله جزء لاینفک مازندران است و ما وجبی از خاک استان رو به آنها نخواهیم داد و ما هشدار میدهیم که با شورش مردمی مواجه خواهید شد
نا شناس 18 اسفند 1392
آقاي استاندار استعفا دهيد. اين كمترين كاري است كه مي توانيد در راستاي حمايت از مردم مظلوم مازندران انجام دهيد.
دانا 19 اسفند 1392
مسولین مازنی فقط به فکر تخریب و زیرآب زنی برا همیدگه هستن.....این بحث ها و مشکلات استان که جزوء وظایفشان نیست....
نا شناس 19 اسفند 1392
لعنت خدا و ملائکه الهی بر مسئولین بی عرضه ای که به خاطر مصالح شخصی و حزبی خود نمی توانند از حق مردم استان دفاع کنند. نفرین مادران 14000 شهید مازندران بر انها 8 سال رزمندگان و شهدا ما از دین و شرف و خاک و ناموس مملکت دفاع نمودند. اما اجازه ندادند وجبی از خاک وطنشون جدا بشه. اما این دولت داره طرح انگلیسی اجرا میکنه.و مسئولین استانی ما سکوت کردند و تنها نماینده معزز حضرت آقا در استان یک تنه جلوی همه این خباثتها ایستاده و کسی از مدیران با لیاقت و بی لیاقت پلشت استانی هم حامی حضرتش نیستند. حضرت آیت الله طبرسی ؛ شما را به روح همه شهدا این خباثتهای مسئولین را به اطلاع فرمانده معظم کل قوا و مقام معظم رهبری روحی فداه برسانید. ... آخر این چه نکبتی است که دامنگیر استان شده.؟ جناب استاندار؛ شما را به روح امواتت؛ اگر نمی توانی از حق مردم و خاک استان دفاع کنی ؛ استعفا بده؛ به شرف دینی ام در تاریخ استان و کشور ماندگار خواهی شد و به نیکی از شما یاد خواهد شد. *************************** ********************************** *****************************************
نا شناس 19 اسفند 1392
نماينده هاي مجلس اگر مردانگي داريد وزير كشور واستاندار عزل كنيد اقاي فلاح استاندار بهتر است استفائ خود را بنوبسيد خيانت بزرگي به مازندران كرديد
نا شناس 19 اسفند 1392
وقتی که مسولین مازنی به فکر گرفتن پست مدیریتی وزیر پا خالی کردن همشهری خود هستند کجا وقت دارند که به فکر اراضی واب ودریا باشند جای تاسف برای خودمان که اجازه میدیم چنین مسئولی برای ما تعیین تکلیف کنه هرچی میکشیم از خودمون از دولت نیست
نا شناس 19 اسفند 1392
آقایون مشکل استاندار بابلی یا ساوری و آملی و رامسری نیست. مشکل اینجاست که اتحاد مسئولین بزرگ ما از هم گسیخته.
آقایون، حضرات ، حجج اسلام. مسئولین کشوری و لشکری ؛ برای حل مشکلات مردم و استان و عاقبت به خیری خودتان ، به فرمایش قرآن : اتحدو اتحدو
نا شناس 19 اسفند 1392
واي بحال ما ها
كم كم داره مازندران تيكه تيكه ميشه
چند ماه ديگه غرب رو هم ميدن به گيلان خيال نماينده هاي ماراحت ميشه
چه حالی میده اگه اینجوری بشه
نا شناس 19 اسفند 1392

آقای محترم"چرا تصمیماتی که باب دل شما نباشد باید به آن اعتراض بشه اگه انصاف داری خودتو جای مردم میانکاله بزار،اگه حقی برای شما باشه حاضری دیگران به آن اعتراض کنن؟
مطمئن باش اگه میانکاله طبق قانون به استان گلستان ملحق شده قطعا با بررسیدقیق وکارشناسی بوده وهمه باید در مقابل قانون سر تسلیم فرود آوریم انشالله ما غرب استانیها هم به حقوق حقه خود خواهیم رسید
نا شناس 19 اسفند 1392
اقای اوستاندار: امه محله مرده ها هم تعجب هاکردنه از بی خیالی تو و نمایندگان مجلس!
گلستان هم که تا چند سال پیش باما بود برای ما شاخ و شانه کشید!!!!
میان کاله را هم که دو دستی تحویل دادی!!!!!
فردا از نور تا رامسر هم از مازندران جدا بشه و بشه پاتوق تهرانی ها!!!!!!
پس فردا برای سوادکوه را بده به فیروزکوه!!!!!!
از فرماندار تا آبدار چی هم که دارن در هر اداره عوض می شن!!!!!
آخ چیکار بکته آماره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه!!!!؟؟؟
نا شناس 20 اسفند 1392
مگه كار نماينده مجلسه كه زمين شما رو پس بگيره ...نه بابا نماينده ها بايد برن مجلس دور هم بشينن گل بگن گل بشنون (البته نماينده هاي مازرون)
مازندرانی 20 اسفند 1392
استعفای دسته جمعی نمایندگان مازندران را طلب داریم چون نتوانستند حق مردم را ادا کنند ماندن آنها در مجلس دیگر چه فایده ای دارد حتما میخواهند ورود کاترین اشتون به ایران را محکوم کنند ؟
رحمان 19 اسفند 1392
اقايون خوابن تا بيايم اينها روبيدار كنيم تمام خاك استان ما رو دادن به اين واون اخه توي اين استان يه مرد نيست كه ما پشت سرش بايستيم وتحصن بكنيم .اي خدا ارزو شد به مابگن فلان جا رو به مازندران الحاق كردند.شهميرزادي ها هم كه اومدن وپلاكارد وبنر نوشتن كسي از مسولين استاني مرد نبود حرف بزنه
نا شناس 21 اسفند 1392
بنی صدر ملعون میگفت: زمین را بدهیم زمان بگیریم
......................
نا شناس 22 اسفند 1392
غرب مازندران باید استان شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.206 seconds.