.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
٣١ خرداد ۶٩، ٣١ خرداد ٩۶ + تصاویر
امروز مصادف با بیست وهفتمین سالروز زمین لرزه مرگبار رودبار و منجیل است.(ادامه)
۳ روستای مازندران پایلوت طرح بومگردی معرفی شدند
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: سه روستای استان به عنوان پایلوت طرح ضربتی اشتغال روستایی و بومگردی معرفی شدند.(ادامه)
 هر ساله در اواخر خرداد و با شروع فصل گرما، زمین های بستر رودخانه شاهرود منطقه رودبار الموت قزوین میتوان  تصویر نشای برنج را دید . کوهپایه‌های جنوبی البرز که سینه‌شان را تا چشم کار می‌کند تراشیده‌اند از درخت، رودخانه‌ اش را هم سد زده‌اند و آب را مهار کرده‌اند، بسترش مانده است برای کشت.
زمین دامنه‌های الموت آن‌قدر قوت دارند که بشود در سال دو یا سه نوبت کشتشان کرد. این توجیه بافت طلایی زمین‌هایی است که هنوز آماده کشت برنج نشده‌اند. محصولشان بیشتر «جو» است که بعد از برداشت، زمینش را آتش می‌زنند تا غرق آبش کنند و در آخر شخم میزنند و مسطحش میکنند. تا اینجای کار با مردان است و ازین به بعد کار دستان خستگی ناپذیر زنان.
 نشا را دسته دسته از خزانه درمی‌آورند و علف‌های هرز را جدا می‌کنند. نمی‌توان انتظار سرعت بالا داشت. بُن نشای برنج برخلاف سبزی روشن و زیبایش و ریشه‌های بلند سپید رنگش،‌ خارهای سختی دارد که به راحتی پوست را می‌خراشد.
 اغلب اینکارها این روزها ماشینی شده و بسته به بزرگی زمین و امکان حضور دستگاه،کارهای نظیر شخم زدن و هم سطح کردن و نشا کاری به وسیله دستگاه انجام میشود اماهنوز هم هستند بخشهایی که رنج مردمان منطقه در عمل آوری و رنج این کار را تداعی میکنند. می‌گویند شالیکاری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. رنج‌های برنج(خبر)
هر ساله در اواخر خرداد و با شروع فصل گرما، زمین های بستر رودخانه شاهرود منطقه رودبار الموت قزوین میتوان تصویر نشای برنج را دید . کوهپایه‌های جنوبی البرز که سینه‌شان را تا چشم کار می‌کند تراشیده‌اند از درخت، رودخانه‌ اش را هم سد زده‌اند و آب را مهار کرده‌اند، بسترش مانده است برای کشت. زمین دامنه‌های الموت آن‌قدر قوت دارند که بشود در سال دو یا سه نوبت کشتشان کرد. این توجیه بافت طلایی زمین‌هایی است که هنوز آماده کشت برنج نشده‌اند. محصولشان بیشتر «جو» است که بعد از برداشت، زمینش را آتش می‌زنند تا غرق آبش کنند و در آخر شخم میزنند و مسطحش میکنند. تا اینجای کار با مردان است و ازین به بعد کار دستان خستگی ناپذیر زنان. نشا را دسته دسته از خزانه درمی‌آورند و علف‌های هرز را جدا می‌کنند. نمی‌توان انتظار سرعت بالا داشت. بُن نشای برنج برخلاف سبزی روشن و زیبایش و ریشه‌های بلند سپید رنگش،‌ خارهای سختی دارد که به راحتی پوست را می‌خراشد. اغلب اینکارها این روزها ماشینی شده و بسته به بزرگی زمین و امکان حضور دستگاه،کارهای نظیر شخم زدن و هم سطح کردن و نشا کاری به وسیله دستگاه انجام میشود اماهنوز هم هستند بخشهایی که رنج مردمان منطقه در عمل آوری و رنج این کار را تداعی میکنند. می‌گویند شالیکاری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست.(ادامه)
بارش برف زمستانی در بهار داماش
بارش برف غیر قابل پیش بینی بهاری در محدوده هشتاد کیلومتری رودبار و در ارتفاعات این منطقه روستای داماش و راه های مواصلاتی به این روستا را را سفید پوش کرد.(ادامه)
اشتباه مرگبار در شکارگاه جنگلی
خطا در تیر اندازی موجب مرگ یک شکارچی در شهرستان نکا شد.(ادامه)
بردن جهیزیه عروس؛ دهه پنجاه +عکس
بردن جهیزیه عروس روستای شیرکوه رحمت آباد رودبار؛ اواخر دهه پنجاه(ادامه)
شمال نیوز: امید است آقای ایزددوست کارگران شرکت شیر پگاه را همانند فرزند خود که مدتی در واحد روابط عمومی اداره تحت تصدی پدر خود مشغول بود، ببیند.

بی اطلاعی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان از شرط عجیب شرکت شیر پگاه!
شمال نیوز: امید است آقای ایزددوست کارگران شرکت شیر پگاه را همانند فرزند خود که مدتی در واحد روابط عمومی اداره تحت تصدی پدر خود مشغول بود، ببیند. (ادامه)
بارش برف در ارتفاعات استان گیلان به ۲ متر رسید‌
(ادامه)
پیکر جانباز شهید سیددلاور طالبی تشیع شد
با حضور مردم ولایتمدار بابل پیکر جانباز شهید سیددلاور طالبی تشیع شد.(ادامه)
تنبیه با فرو بردن مداد در سر دانش آموز! +عکس (۱۸+)
تنبیه معلمی در رودبار کرمان باعث شد مداد به سر دانش‌آموز رودباری فرو رود. (ادامه)
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در نامه ای به داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استعفای خود را اعلام کرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان استعفا داد+گزینه های جایگزینی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در نامه ای به داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استعفای خود را اعلام کرد.(ادامه)
شمال نیوز : علی لاریجانی رئیس مجلس پس از قرائت گزارش وزیر کشور، شهردار تهران و همچنین کمیسیون های تخصصی در مورد حادثه پلاسکو در جلسه علنی چهارشنبه-13 بهمن- به بیان نکاتی در رابطه با گزارش‌های مذکور پرداخت ..... لاریجانی خطاب به قالیباف: برج‌سازی‌های وسیع در تهران قطعا برای آینده شما مشکلاتی ایجاد می‌کند
شمال نیوز : علی لاریجانی رئیس مجلس پس از قرائت گزارش وزیر کشور، شهردار تهران و همچنین کمیسیون های تخصصی در مورد حادثه پلاسکو در جلسه علنی چهارشنبه-13 بهمن- به بیان نکاتی در رابطه با گزارش‌های مذکور پرداخت .....(ادامه)
نابودی قریب به 1.5 میلیون هکتار از جنگل های شمال طی 50 سال گذشته
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در طی 50 سال گذشته یک میلیون و 400 هزار هکتار از جنگل های شمال کشور از بین رفت و اکنون فقط یک میلیون و 800 هزار هکتار از جنگل های شمال باقی مانده است.(ادامه)
دولت کنونی توجهی به مردم حتی به صورت ظاهری و دلگرم‌کننده نشان نمی‌دهد. با نهایت تاسف دیدم شخصی به تلویزیون بیگانه تلفن کرده و ضمن بیان مراتب بدبختی، بیچارگی و استیصال خود می‌گوید 2 بار عریضه به دفتر ریاست‌جمهوری نوشته و حتی یک جواب هم به او نداده‌اند. زشت است که کسی به بیگانه متوسل شود تا درد دل خود را بگوید.

حقوق 190 میلیون تومانی همین حالا!
دولت کنونی توجهی به مردم حتی به صورت ظاهری و دلگرم‌کننده نشان نمی‌دهد. با نهایت تاسف دیدم شخصی به تلویزیون بیگانه تلفن کرده و ضمن بیان مراتب بدبختی، بیچارگی و استیصال خود می‌گوید 2 بار عریضه به دفتر ریاست‌جمهوری نوشته و حتی یک جواب هم به او نداده‌اند. زشت است که کسی به بیگانه متوسل شود تا درد دل خود را بگوید. (ادامه)
لحظات زیبای برداشت انار در روستای انبوه رودبار گیلان
مردم روستای انبوه رودبار گیلان از 220 باغ انار که در مجموع 155 هکتار وسعت دارد یک هزار و 450 تن انار برداشت کردند.(ادامه)
افتتاح مجتمعي به نام احمدی نژاد /تصویر
افتتاح مجتمعي به نام احمدی نژاد در رودبار(ادامه)
تدوین سند شهر الکترونیک رامسر
فرماندار رامسر با اعلام تدوین سند شهر الکترونیک رامسر گفت: پیشنهاد راه اندازی شهرک فناوری اطلاعات را به شهرک های صنعتی مازندران ارائه کردیم اما هنوز جوابی در این زمینه دریافت نکرده ایم.(ادامه)
شمال نیوز: بنا به پیشنهاد استاندار گیلان و با حکم وزیر کشور فرمانداران لاهیجان و املش منصوب شدند.


فرمانداران جدید لاهیجان و املش چه کسانی شدند؟
شمال نیوز: بنا به پیشنهاد استاندار گیلان و با حکم وزیر کشور فرمانداران لاهیجان و املش منصوب شدند. (ادامه)
«کرج-چالوس» ‌فردا بعد از ظهر یک‌طرفه می‌شود
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اکثر مسیرهای پر رفت و آمد کشور اعلام شد.(ادامه)
احمدی نژاد قبل از روحانی خود را به کرمان رساند + حواشی و تصاویر
در حالی که گفته می شود در این ماه قرار است روحانی سفری به کرمان داشته باشد اما رییس جمهور پیشین خود را قبل از وی به کرمان رساند و سخنرانی خود را با سوال"مشکل کجاست"آغاز کرد.(ادامه)
شمال نیوز: طبق آمارهای منتشر شده از 68 کرسی مرحله دوم انتخابات، تاکنون 38 کرسی آن به لیست امید، 19 کرسی نصیب اصولگرایان و 10 کرسی نیز به دست افراد مستقل افتاده است نتایج مرحله دوم به همراه گرایش منتخبان
شمال نیوز: طبق آمارهای منتشر شده از 68 کرسی مرحله دوم انتخابات، تاکنون 38 کرسی آن به لیست امید، 19 کرسی نصیب اصولگرایان و 10 کرسی نیز به دست افراد مستقل افتاده است(ادامه)
جمالی نماینده منتخب رودبار در مجلس دهم شد
شمال نیوز: منوچهر جمالی کاندیدای اصلاح طلب رودبار در دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس راهی بهارستان شد (ادامه)
شمال نیوز: کوچکی‌نژاد و حسنی با کسب بیشترین آرا نمایندگان منتخب مردم رشت در مجلس دهم شدند.
کوچکی‌نژاد و حسنی منتخب مردم رشت در مجلس دهم شدند
شمال نیوز: کوچکی‌نژاد و حسنی با کسب بیشترین آرا نمایندگان منتخب مردم رشت در مجلس دهم شدند. (ادامه)
کاندیداهای اصولگرای مرحله دوم انتخابات مجلس
فهرست کاندیداهای اصولگرای مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد(ادامه)
ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد
وزارت راه و شهرسازی فهرست محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد جاده‌های برون شهری کشور در تعطیلات آخر هفته را اعلام کرد.(ادامه)
شمال نیوز: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان و در ۵۶ حوزه انتخابیه برای کسب ۶۹ کرسی مجلس ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.
جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در ۵۶ حوزه انتخابیه برای ۶۹ کرسی + اسامی و گرایش نامزد‌ها
شمال نیوز: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان و در ۵۶ حوزه انتخابیه برای کسب ۶۹ کرسی مجلس ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود. (ادامه)
 لیست امید شامل نامزدهای اصلاح طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم منتشر شد.اصلاح طلبان در این مرحله در حوزه‌های انتخابیه مهریزوبافق از استان یزد، در یکی از حوزه‌های استان مرکزی، کل استان مازندران، یکی از حوزه‌های استان گلستان.... لیست اصلاح طلبان برای مرحله دوم انتخابات مجلس
لیست امید شامل نامزدهای اصلاح طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم منتشر شد.اصلاح طلبان در این مرحله در حوزه‌های انتخابیه مهریزوبافق از استان یزد، در یکی از حوزه‌های استان مرکزی، کل استان مازندران، یکی از حوزه‌های استان گلستان....(ادامه)
جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان و در ۵۶ حوزه انتخابیه برای کسب ۶۹ کرسی مجلس ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود. (ادامه)
محور هراز مسدود شد
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مسدود شدن محور هراز به علت بارش باران و سیلاب به صورت موقت خبر داد. (ادامه)
لیست مدارس استان گیلان برای اسکان نوروزی
شمال نیوز: نام مدارس اسکان نوروزی استان گیلان برای اسکان راحت مسافران اعلام شد.(ادامه)
قبلي 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.