.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
 توییت‌های اخیر روحانی گمانه‌زنی‌ها درباره او و آینده سیاسی او را افزایش داده و برخی معتقدند که قصد دارد راه هاشمی را برود . اینکه می‌تواند یا نه اما بحث دیگری است. دو گمانه درباره آینده سیاسی حسن روحانی/ رئیس جمهور سابق چه اهدافی در سر دارد؟
توییت‌های اخیر روحانی گمانه‌زنی‌ها درباره او و آینده سیاسی او را افزایش داده و برخی معتقدند که قصد دارد راه هاشمی را برود . اینکه می‌تواند یا نه اما بحث دیگری است.(ادامه)
شمال نیوز : اینکه چرا او زود برگشته، نشانه اضطراری است که در طیف وسیعی از اعتدالیون و اصلاح طلبان درباره آینده سیاسی این دو جریان وجود دارد. اما برخی اصلاح طلبان و مشاوران روحانی البته یک محاسبه پنهان دارند از تصویر سازی هاشمی ثانی بودن تا سال های بی ثباتی دولت / چه قطب مقابل و رقیبی برای جریان انقلاب ، بهتر از روحانی؟!
شمال نیوز : اینکه چرا او زود برگشته، نشانه اضطراری است که در طیف وسیعی از اعتدالیون و اصلاح طلبان درباره آینده سیاسی این دو جریان وجود دارد. اما برخی اصلاح طلبان و مشاوران روحانی البته یک محاسبه پنهان دارند(ادامه)
لاریجانی و روحانی در دهه ۷۰ هم به یکدیگر نزدیک بوده اند. چنان که گواهی از این همراهی را هم در بخش‌هایی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۵ می‌بینیم که نوشته است: «.. دکتر [علی]لاریجانی، برای ترغیب دکتر [حسن]روحانی و دکتر [حسن]حبیبی، برای شرکت در انتخابات [ریاست‌جمهوری]پیگیری نمود.» روزه سکوت این دو نفر دارد می شکند / روحانی و لاریجانی چه در سر دارند؟
لاریجانی و روحانی در دهه ۷۰ هم به یکدیگر نزدیک بوده اند. چنان که گواهی از این همراهی را هم در بخش‌هایی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۵ می‌بینیم که نوشته است: «.. دکتر [علی]لاریجانی، برای ترغیب دکتر [حسن]روحانی و دکتر [حسن]حبیبی، برای شرکت در انتخابات [ریاست‌جمهوری]پیگیری نمود.»(ادامه)
صبح روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی به ریاست علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه بنا بود طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر مطرح و نمایندگان مخالف و موافق آن صحبت کنند. صبح و عصر فردای آن روز نیز برای ادامه بررسی همین ....(خبر)
(ادامه)
در خرداد ماه ۱۳۶۰ به فرمان رهبر انقلاب بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد. در پی آن مجلس نیز به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای داد و به این ترتیب نخستین رییس جمهوری اسلامی معزول شد. اوتا کنون تنها رییس جمهور ایران است که پیش از پایان دوره تصدی، از سمت خود بر کنار شد.  سه رئیس جمهوری که به بنی صدر تشبیه شدند
در خرداد ماه ۱۳۶۰ به فرمان رهبر انقلاب بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد. در پی آن مجلس نیز به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای داد و به این ترتیب نخستین رییس جمهوری اسلامی معزول شد. اوتا کنون تنها رییس جمهور ایران است که پیش از پایان دوره تصدی، از سمت خود بر کنار شد. (ادامه)

اگر نگوییم همیشه، دست کم اغلب چهره او را یا در تلویزیون، یا در صفحات مجازی و یا در صفحات کاغذی روزنامه‌ها می‌دیدیم.
حسن روحانی کجاست؟
اگر نگوییم همیشه، دست کم اغلب چهره او را یا در تلویزیون، یا در صفحات مجازی و یا در صفحات کاغذی روزنامه‌ها می‌دیدیم. (ادامه)


 یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مساله استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از شورای نگهبان به علت اختلاف نظر در شیوه و نحوه بررسی صلاحیت‌ها بود نه به دلیل مسائل شخصی و صرفا رد صلاحیت برادرش. کنار رفتن برادران لاریجانی از قدرت، اتفاق مطلوبی برای کشور نیست
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مساله استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از شورای نگهبان به علت اختلاف نظر در شیوه و نحوه بررسی صلاحیت‌ها بود نه به دلیل مسائل شخصی و صرفا رد صلاحیت برادرش. (ادامه)
واکنش محمد هاشمی رفسنجانی به کمپین شکایت از روحانی
مدارا/ عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رییس‌جمهوری تصمیمات فردی اتخاذ نمی‌کند. برخی تصمیمات حکومتی، است و حتی فراتر از جریان‌های سیاسی است. به هر حال مربوط به شخص نیست که بخواهند از حسن روحانی شکایت کنند و او را محاکمه و مجازات کنند. در این ۴۰ و چند سال تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.(ادامه)
شمال نیوز : شخصیت حقیقی هاشمی رفسنجانی به گونه‌ای بود که توانست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان از چپ سنتی تا راست مدرن را گردهم بیاورد؛ نقشی که معلوم نیست روحانی و لاریجانی بتوانند آن را ایفا کنند. حسن روحانی و علی لاریجانی، « هاشمی رفسنجانی » می‌شوند؟
شمال نیوز : شخصیت حقیقی هاشمی رفسنجانی به گونه‌ای بود که توانست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان از چپ سنتی تا راست مدرن را گردهم بیاورد؛ نقشی که معلوم نیست روحانی و لاریجانی بتوانند آن را ایفا کنند. (ادامه)
کنایه برادر آیت الله هاشمی به قالیباف و رئیسی؟
(ادامه)
حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت. یک‌ماهی از رفتنش گذشته و هیچ خبری از او نیست؛ حتی از سوی مقام معظم رهبری نیز حکمی برای عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نشده است. از حسن روحانی چه خبر؟ / رییس‌جمهور سابق این روزها کجاست؟
حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت. یک‌ماهی از رفتنش گذشته و هیچ خبری از او نیست؛ حتی از سوی مقام معظم رهبری نیز حکمی برای عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نشده است.(ادامه)
شمال نیوز:  مراسم تنفیذ رئیس جمهور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در تاریخ به جز در دو مورد، همه مراسمات تنفیذ در این حسینیه برگزار شده است. مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب چگونه برگزار خواهد شد؟
شمال نیوز: مراسم تنفیذ رئیس جمهور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در تاریخ به جز در دو مورد، همه مراسمات تنفیذ در این حسینیه برگزار شده است.(ادامه)

نام‌های کابینه آیت الله رئیسی یکی یکی در حال تکمیل است. نام‌هایی که هنوز نه تایید شده و نه تکذیب. چهره‌هایی که برخی احتمال وزارت در آنها بیشتر است و برخی کمتر. اما اینکه چه کسی به عنوان گزینه‌ی رئیس جمهور منتخب در مقام وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد، جای سوال است. گزینه‌های احتمالی رئیسی برای وزارت اطلاعات + اسامی
نام‌های کابینه آیت الله رئیسی یکی یکی در حال تکمیل است. نام‌هایی که هنوز نه تایید شده و نه تکذیب. چهره‌هایی که برخی احتمال وزارت در آنها بیشتر است و برخی کمتر. اما اینکه چه کسی به عنوان گزینه‌ی رئیس جمهور منتخب در مقام وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد، جای سوال است.(ادامه)
این چهره ها در دولت روحانی غیب شدند
دولت روحانی رو به پایان است اما برخی از نیروهای آن خیلی زودتر از دولت حذف و کنارگذاشته شدند. برخی از آنان حتی غیب شده و خبری ازشان نیست.(ادامه)

از جمله این گزینه می توان به محمد مهدی زاهدی وزیر اسبق وزارت علوم، مجتبی رضاخواه نماینده مجلس، محمد‌مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد هبر رئیس پیشین دانشگاه تهران نام برد. چه کسی متصدی وزارت علوم می‌شود؟/ بررسی گزینه‌های احتمالی
از جمله این گزینه می توان به محمد مهدی زاهدی وزیر اسبق وزارت علوم، مجتبی رضاخواه نماینده مجلس، محمد‌مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد هبر رئیس پیشین دانشگاه تهران نام برد.(ادامه)
رهبر انقلاب با کدام گزینه های خاتمی برای وزارت اطلاعات موافق نبودند؟
(ادامه)
وزارت کشور، به دلیل دربرگیری تمام مسائل داخلی و امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو اینکه در دولت سیزدهم چه کسی بر کرسی این وزارتخانه واقع در خیابان فاطمی تکیه می زند بسیار مهم و حیاتی است. وزارت کشور رئیسی به چه کسی می رسد؟
وزارت کشور، به دلیل دربرگیری تمام مسائل داخلی و امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو اینکه در دولت سیزدهم چه کسی بر کرسی این وزارتخانه واقع در خیابان فاطمی تکیه می زند بسیار مهم و حیاتی است. (ادامه)
شمال نیوز : با این حال اما چهره‌های اصلاح طلب همچنان معتقدند که قوی‌ترین احتمال در مورد آینده روحانی ساکن شدن او در .... مقصد بعدی حسن روحانی پس از پایان ریاست جمهوری کجاست ؟
شمال نیوز : با این حال اما چهره‌های اصلاح طلب همچنان معتقدند که قوی‌ترین احتمال در مورد آینده روحانی ساکن شدن او در ....(ادامه)
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم. اعلام دلایل رد صلاحیت به چهار کاندیدا/ بازبینی فیلم جلسه بررسی صلاحیت هاشمی رفسنجانی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم.(ادامه)
-«آن روز خانم طاقت نیاورد و بی‌حرکت روی تخت افتاد. در حالی که از درد به خود می‌پیچید، برای تسکین درد خانم دو قرص خواب‌آور به ایشان دادند و خانم به خواب رفت. متاسفانه وقتی سحر از خواب بیدار شد که امام رحلت کرده بود». آخرین دقایق زندگی امام خمینی از زبان همسر، فرزندان و نزدیکان/ 10 خاطره
-«آن روز خانم طاقت نیاورد و بی‌حرکت روی تخت افتاد. در حالی که از درد به خود می‌پیچید، برای تسکین درد خانم دو قرص خواب‌آور به ایشان دادند و خانم به خواب رفت. متاسفانه وقتی سحر از خواب بیدار شد که امام رحلت کرده بود». (ادامه)
جهانگیری: شب ردصلاحیتم در منزل ما جشن بود
معاون اول رئیس جمهور گفت: شبی که نظر شورای نگهبان به من اعلام شد، در منزل ما بعد از گذشت ده روز از ثبت نام، شب جشن بود زیرا همه احساس کردند که بار بزرگی از دوشم برداشته شد (ادامه)
باهنر : افشاگری ها درباره لاریجانی، جای سوال دارد/ بودجه ۱۴۰۰ چالش‌ دولت بعدی است/ لاریجانی ارتباط با انگلیسی‌ها را رد کرده/ احمدی‌نژاد می‌خواهد دستگیر شود/ خاستگاه دولت روحانی، اصولگرایی بود/ FATF در همین دولت تعیین تکلیف می شود(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز :  در خاطرات روز دوم خرداد سال 76 هاشمی رفسنجانی آمده است: آقاى موسوى‌خویینى‌ها، تلفنى خبر داد که با حکم دادگاه انقلاب، امشب دارند ستاد انتخابات آقاى خاتمى را تخلیه مى‌کنند. به رئیس قوه قضائیه تلفن کردم که جلوگیرى کنند. خاطرات هاشمی از یک روز غیر منتظره/ لاریجانی نگران بود خاتمی رای بیاورد
شمال نیوز : در خاطرات روز دوم خرداد سال 76 هاشمی رفسنجانی آمده است: آقاى موسوى‌خویینى‌ها، تلفنى خبر داد که با حکم دادگاه انقلاب، امشب دارند ستاد انتخابات آقاى خاتمى را تخلیه مى‌کنند. به رئیس قوه قضائیه تلفن کردم که جلوگیرى کنند.(ادامه)
فرزندان نامزدهای انتخابات کجا هستند؟/ اینفوگرافی
دختر علی لاریجانی در اوهایو آمریکا زندگی می کند و پسر محسن هاشمی رفسنجانی در ایران ساکن و مدیرعامل دفتر نشر و معارف انقلاب اسلامی است. (ادامه)
۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور برای مسئولیت ریاست جمهوری  اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که از این بین فقط نزدیک به ۵۰ نفر از آنان شخصیت‌های مطرح سیاسی حزبی و اجرایی بودند. پس از پایان مهلت ثبت نام شورای نگهبان از ۲۷ اردیبهشت ... معرفی ۱۰ نامزدی که احتمال احراز صلاحیتشان بالاست!
۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور برای مسئولیت ریاست جمهوری اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که از این بین فقط نزدیک به ۵۰ نفر از آنان شخصیت‌های مطرح سیاسی حزبی و اجرایی بودند. پس از پایان مهلت ثبت نام شورای نگهبان از ۲۷ اردیبهشت ...(ادامه)
‌کلید پاستور در دستان کیست؟
سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با ثبت‌نام نامزد‌ها در وزارت کشور کلید خورد و بررسی صلاحیت نامزد‌ها از روز دوشنبه در شورای نگهبان آغاز شده است و همانند دوره‌های قبل، در این روز‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث انتخاباتی موضع شورای نگهبان در قبال تعدد نامزد‌ها و میزان ردصلاحیت نامزدهاست. زیرا شورای نگهبان ثابت کرده در بررسی احراز صلاحیت‌ها، حتی ممکن است شخصیتی، چون علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی را به بهانه کهولت سن و محمود احمدی‌نژاد نامزد مورد حمایت سال‌های پیش خود را هم رد صلاحیت کند.(ادامه)
تشییع پیکر "اکبر ترکان" با حضور چهره های سیاسی برگزار شد
مراسم تشییع پیکر "اکبرترکان" امروز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور چهره های سیاسی و اعضای دولت دوازدهم برگزار شد.(ادامه)
عکسی قدیمی از اکبر ترکان
اکبر ترکان وزیر دفاع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که در اسفند سال ۱۳۶۸ برای به آب انداختن کشتی رزمی ساخت ایران به بندرعباس رفته‌ است(ادامه)
اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور ، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی  سیاستمدار ایرانی در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

اکبر ترکان در گذشت + بیوگرافی و علت فوت
اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور ، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سیاستمدار ایرانی در سن ۶۹ سالگی درگذشت. (ادامه)
زیباکلام گفت: همین فردا اگر انتخابات شود آقای احمدی نژاد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای می آورد و از آقای رئیسی قطعا بیشتر رای می آورد. زیباکلام: کاش خاتمی جسارت احمدی نژاد را داشت
زیباکلام گفت: همین فردا اگر انتخابات شود آقای احمدی نژاد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای می آورد و از آقای رئیسی قطعا بیشتر رای می آورد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.