.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
موادغذایی مفید برای چشم
می توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آنها در ژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم و آب مروارید را گرفت.(ادامه)
3 ماده غذایی مفید برای کاهش چربی خون
بادام نقش چشمگیری را درکاهش کلســـترول ایفا می نماید. یونانی های قدیم راز آن را می دانستند. درآن زمان، بادام یک آجیل معروف یونانی محسوب می شد. امروزه محقـــــقان متوجه شده اند که بادام نقش موثری را درسالم بودن قلب ایفا می نماید و به همین علت، باید آن را به عنوان یک ماده غذایی اصلی در رژیم غذایی خود گنــــجاند.(ادامه)
منشاء سردردهای ماه رمضان چیست؟
دکتر آزاده نجارزاده با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح مصرف انواع مواد غذایی در فصول مختلف به ویژه در ماه مبارك رمضان، تاكيد كرد: روزه‌داری در فصول گرم سال، ‌ مستلزم رعایت شرایط ویژه در مصرف موادغذایی است.(ادامه)
شش چیزی که نباید در صبحانه بخوریم
پژوهشگران درباره اهمیت خوردن صبحانه می گویند صبحانه یكی از مهم ترین وعده های غذایی روزانه است، چون سطح انرژی بدن را در ساعات نخست صبح تجدید می كند.(ادامه)
خوردنی‌هایی که چربی‌های شکم را آب می‌کنند
محققان در تحقیقات جدید دریافتند ورزش های شکمی به اندازه رژیم های لاغری در کاهش اندازه دور شکم موثر نیستد. (ادامه)
جای کدام مواد غذایی در یخچال نیست؟
همچنین بعضی میوه ها با نگهداری در این محیط بو و طعمشان را از دست می دهند و به بافت آنها آسیب وارد شده یا از فواید آنها کاسته می شود.(ادامه)
مصرف نوشابه‌ و فست فودها عامل بوی بد دهان است
یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست فودی, نوشابه‌های گاز دار، همبرگر - سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به راحتی هضم نمی‌شود و به اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.(ادامه)
بیش از 800 کیلوگرم موادغذایی فاسد در بهشهر کشف شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر گفت:طی 225 مورد بازدید از اماکن تولید و توزیع مواد غذایی 831 کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف و معدوم شد.(ادامه)
چرا نباید فست فود بخوریم؟
متخصص تغذیه گفت: استفاده از غذاهای رستورانی و فست فود که موجب عدم تناسب قد و وزن شده، از عوامل بیماری های متابولیک است. (ادامه)
۴ خوردنی مفید برای دندان‌ها
(ادامه)
هشدار معاون استاندار به فرمانداران و بخشداران
معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: فرمانداران و بخشداران موظفند نسبت به زیباسازی حریم شهری و راه‌های مواصلاتی شهری اقدام کنند. (ادامه)
چگونه یک شبه لاغر شویم !؟
تنها با رعایت برخی نکات در رژیم غذایی و با از دست دادن آب بدنتان می توانید یک شبه یک کیلو وزن کم کنید. (ادامه)
پیش غذایی که شما را لاغر می‌کند!
با سالاد مارچوبه می توانید آب اضافی تجمع یافته در شکم و پف زیر چشم خود را از بین ببرید. (ادامه)
موادغذایی مضر برای رفلاکس معده
این نوشیدنی ها حاوی کافئین یا تئین هستند، این ماده موجب سست شدن اسفنکتر مری و بالا آمدن اسیدها می شود. از سوی دیگر، ممکن است کافئین و تئین مخاط ریه را تحریک کنند و باعث التهاب ریه در بین کسانی که مبتلا به رفلاکس معده- مری هستند، بشود.(ادامه)
با ماهی‌، غذای سرد نخورید
یک کارشناس طب سنتی گفت: مصرف غذاهای سرد و تر با ماهی‌ ایجاد بیماری‌های مانند درد مفاصل, درد معده و سردرد می‌کند.(ادامه)
عمر سبزیجات در فریزر چقدر است؟
یک کا‌رشناس ارشد بهداشت مواد غذایی گفت: انجام فرآیند بر روی سبزیجات به ویژه سرخ کردن، باعث می‌شود که نتوان آن را زمان زیادی نگهداری کرد، همچنین به دلیل اضافه کردن روغن و حرارت دیدن احتمال تشکیل مواد مضر در سبزیجات زیاد است.(ادامه)
این غذاها دشمن مغز هستند
مغز پیچیده‌ترین بخش بدن انسان است که از نرون‌های کنترل کننده حرکات بدن، احساس و تفکر تشکیل شده و از این رو، حفظ سلامت مغز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نوع تغذیه دقت لازم را داشت.(ادامه)
غذاهای دشمن مغز را بشناسید
مغز پیچیده‌ترین بخش بدن انسان است که از نرون‌های کنترل کننده حرکات بدن، احساس و تفکر تشکیل شده و از این رو، حفظ سلامت مغز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نوع تغذیه دقت لازم را داشت. (ادامه)
عوارض مصرف خودسرانه ویتامین‌ها
مسئول واحد تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مصرف روتین مقادیر زیاد ویتامین‌ها علاوه بر اینکه سودی ندارد بلکه زیان‌بخش نیز است.(ادامه)
از خوردن این قسمت از مرغ خوداری کنید!
معمولا مقدار مشخصی آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ در آب مرغ‌های معمولی، ریخته می‌شود. تمام شرکت‌هایی که این آنتی‌بیوتیک‌ها را تهیه می‌کنند، روی بسته‌بندی داروهای خود می‌نویسند مدت زمان منع مصرف گوشت مرغ بعد از مصرف آن آنتی‌بیوتیک خاص، چقدر است. (ادامه)
جگر مرغ نخورید!
جگر مرغ نخورید!معمولا مقدار مشخصی آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ در آب مرغ‌های معمولی، ریخته می‌شود. تمام شرکت‌هایی که این آنتی‌بیوتیک‌ها را تهیه می‌کنند، روی بسته‌بندی داروهای خود می‌نویسند مدت زمان منع مصرف گوشت مرغ بعد از مصرف آن آنتی‌بیوتیک خاص، چقدر است.(ادامه)
5 مشکل دهانی و راه حل آنه
عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان ها و مراقبت نکردن کافی از آنها باعث بروز مشکلاتی در ناحیه دهان می شود. در این مطلب، ۵ مشکل دهانی و روش رفع آنها را برایتان می گوییم.(ادامه)
کلسترول خونتان را این گونه پایین بیاورید
با رعایت چند نکته و مصرف این موادغذایی می‌توان سلامت خود را تضمین کرد.(ادامه)
جلسه سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران برگزار شد
(ادامه)
روماتیسم؛ بیمـاری هزار چهـره
اسکلرودرمي؛ عوامل خطر، درمان و پيشگيري (ادامه)
شمال نیوز: تعطیلات هنوز نتایج آزمایش دریافت نشده است و به احتمال زیاد نتیجه نهایی بعد از تاسوعا و عاشورا اعلام می‌شود. مسموم شده های چالوسی از بیمارستان مرخص شدند/ آبگوشت نذری؛ عامل مسمومیت
شمال نیوز: تعطیلات هنوز نتایج آزمایش دریافت نشده است و به احتمال زیاد نتیجه نهایی بعد از تاسوعا و عاشورا اعلام می‌شود.(ادامه)
وقتی کبد با برنج چرب می‌شود
یکی از موادخوراکی که طرفداران بسیاری دارد و به اشکال متفاوت در طبخ غذاها استفاده می‌شود، برنج است. با آنکه اکثر مصرف‌کنندگان به این مساله واقف هستند که زیاده‌روی در مصرف آن با بروز چاقی ارتباط دارد ولی همچنان این ماده غذایی جزو پرمصرف‌ترین‌ غذاها به شمار می‌رود. با این حال از نظر متخصصان طب سنتی، با افزودن برخی از ترکیبات به برنج می‌توان از خاصیت‌ چاق‌کنندگی آن کاست. (ادامه)
۱۰ راهکار برای درمان کم خونی
عوامل متعددی در بروز کم خونی نقش دارد. گاهی این هموگلوبین توسط مغز استخوان تولید نمی شود و در برخی موارد این هموگلوبین ها به صورت خونریزی از بدن دفع می شوند.(ادامه)
نقش صبحانه مفصل در مدیریت وزن بدن
(ادامه)
راهبردهاي توسعه وپیشرفت از زبان دكتر شاعري
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.