.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
از ویتامین آفتاب غافل نباشیم
از آنجایی که اغلب ما از نورخورشید به اندازه کافی بهره نمی‌بریم و یا موادغذایی شامل ویتامین دی مانند ماهی‌های چرب روغن کبد ماهی و لبنیات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنیم معمولاً دچار فقر ویتامین دی هستیم.(ادامه)
قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چه بخوریم؟
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ضمن تاکید بر نقش موثر تغذیه سالم در پیشگیری و بهبود کرونا گفت: رعایت تعادل بین طبع غذاها در رژیم غذایی مهم است. (ادامه)
شمال نیوز : کشور هلند اقلیمی شبیه به سه استان شمالی ایران دارد با مساحت کمتر و میزان بارندگی کمتر اما حالا در شمال ایران رودخانه خروشان چالوس و تالاب انزلی خشکیده و بحران آب در گلستان گزارش شده است اما هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی جهان به شمار می‌آید. آیا کشاورزان ایران را خشکاندند؟/ چرا شمال ایران هلند نشد؟
شمال نیوز : کشور هلند اقلیمی شبیه به سه استان شمالی ایران دارد با مساحت کمتر و میزان بارندگی کمتر اما حالا در شمال ایران رودخانه خروشان چالوس و تالاب انزلی خشکیده و بحران آب در گلستان گزارش شده است اما هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی جهان به شمار می‌آید.(ادامه)
مصرف چه خوراکی‌هایی قبل و بعد از تزریق واکسن ممنوع است؟
به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت مصرف هیچ گونه موادغذایی قبل و بعد از تزریق واکسن ممنوع نیست و دریافت کنندگان واکسن می‌توانند هر خوراکی را که مایل‌اند، مصرف نمایند.(ادامه)
این ۷ خوراکی را کودکان هرگز مصرف نکنند
خوراکی‌های ناسالمی که باعث بروز بسیاری از مشکلات در رفتار کودکانتان و در نهایت موجب بیماری آن‌ها می‌شود را بشناسید.(ادامه)
موادغذایی چربی سوز باور نکردنی
گرچه هیچ ماده غذایی واقعاً چربی سوزی وجود ندارد، اما برخی مواد غذایی هستند که ممکن است با کسری کالری به کاهش وزن تان کمک کنند. کسری کالری یعنی زمانی که میزان کالری دریافتی کمتر از میزان کالری مصرفی باشد.(ادامه)
با مصرف این موادغذایی یبوست را درمان کنید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به بیان توضیحاتی درباره مواد غذایی موثر برای درمان یبوست پرداخت.(ادامه)
جلوگیری از کرونایی شدن با این موادغذایی
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؛ بنابراین روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید؛ همچنین سیر، زنجبیل و پیاز را هر روز استفاده کنید؛ چراکه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.(ادامه)
هرگز این قسمت از کله پاچه را نخورید!
کله‌پاچه از جمله غذاهایی است که خوردن آن از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده است. کله‌پاچه شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و پاچه می‌شود و طبخ آن زمان زیادی می‌برد. گاهی می‌خوانیم که مصرف کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد توصیه نمی‌شود. (ادامه)
چه مواد غذایی برای سیستم ایمنی مفید هستند؟
متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نکاتی را درباره سبک تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی در مقابله با بیماری‌ها ارایه کرد.(ادامه)
باید‌ها و نباید‌های مصرف برنج سفید
برنج غذای محبوب ساکنان قاره آسیاست و مردم این قاره ۹۰ درصد برنج تولیدی دنیا را مصرف می‌کنند.(ادامه)
تأثیر کدو حلوایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا
یک کارشناس امور تغذیه گفت: استفاده از کدو حلوایی که این روز‌ها بازارش داغ است و همه جا موجود شده، به خاطر داشتن مقدار بالای بتاکاروتن و تقویت سیستم ایمنی بدن، توصیه می‌شود.(ادامه)
موادغذایی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا
برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از ملزومات مهم است و بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند باید مواد غذایی مناسب را دریافت کنند.(ادامه)
کمبود آهن در کودکان را جدی بگیرید!
یک فوق تخصص جراحی نوزادان درباره عوارض کمبود آهن در کودکان توضیح داد.(ادامه)
رضوانی: پلمب فست‌فودهای مشهور ساری به دلیل عرضه گوشت غیرمجاز
مدیرکل دامپزشکی مازندران از پلمب دو فست‌فود معروف ساری به دلیل عرضه گوشت غیر مجاز خبر داد.(ادامه)
تقویت سیستم ایمنی با مصرف امگا ۳
مصرف موادغذایی حاوی امگا ۳ نقش مهم و موثری در تقویت سیستم ایمنی دارد و در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به منظور پیشگیری توصیه می شود(ادامه)
موادغذایی ضدکرونا را بشناسید
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ویروس کرونا طبعی سرد دارد، گفت: برای مقابله با این بیماری، مصرف مواد غذایی که طبع گرم دارند مانند سیر، دارچین، زنجبیل، رازیانه ، زیره و ترکیب سیاه دانه و عسل پیشنهاد می‌شود.(ادامه)
میوه‌هایی که به هضم غذا کمک می‌کنند
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی برخی موادغذایی را که به هضم غذا کمک می کنند، معرفی کرد.(ادامه)
چگونه سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟
مصرف غذا‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی، عادتی بسیار مفید است، برخی مواد غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با انواع ویروس‌ها تقویت کند.(ادامه)
با فواید شگفت انگیز بخور صورت آشنا شوید
وقتی صورت تان را بخور می‌دهید، گرمای بخار آب منافذ پوست را سست می‌کند، در نتیجه منافذ باز می‌شوند. با باز شدن منافذ، آلودگی‌ها و چربی‌های انباشته درون آن‌ها خارج می‌شود.(ادامه)
۱۰ نشانه خاموش ابتلا به دیابت
در ابتدا بهتر است بدانیم که دیابت دو نوع دارد؛ نوع اول، تا قبل از سن ۴۰ سالگی در بدن نمایان می‌شود و غیر قابل پیشگیری است. نوع دوم، بعد از سن ۴۰ در بدن بروز پیدا می‌کند که اغلب با سبک زندگی مناسب قابل پیشگیری است.(ادامه)
۷ سوال مهم قبل از شروع رژیم غذایی
مطمئن شوید رژیمی که انتخاب می‌کنید، قابلیت موثر بودن را دارد و بدین ترتیب خودتان را درمسیر موفقیت قراردهید.(ادامه)
تازه ترین اطلاعات از ویروس کرونا/کجا باید ماسک بزنیم
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت استفاده از ماسک در پیشگیری و انتقال ویروس کرونا، تاکید کرد.(ادامه)
افت سطح اکسیژن خون با استفاده دائم از ماسک
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام به ویژه هنگام صحبت با دیگران، گفت: پوشیدن ماسک برای مدت طولانی و در مکان‌های خلوت توصیه نمی‌شود؛ این کار سطح اکسیژن خون را پایین می‌آورد و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.(ادامه)
میوه‌های رسیده مصرف کنید
میوه‌های کال فصل بهار مانند گوجه سبز از طبع سردی برخودار هستند که می‌تواند برای بدن مضر باشد، اما وقتی رسیده می شوند بسیاری از مشکلات معده و دفع مزاج را از بین می برند.(ادامه)
۸ ماده غذایی مهم و حیاتی برای کسانی که گوشت نمی‌خورند
این روزها با بالا رفتن آگاهی در مورد مضراتی که مصرف زیاد گوشت برای بدن انسان و همچنین برای محیط زیست دارد افراد زیادی تصمیم به ترک یا کاهش مصرف گوشت می‌گیرند. اما این کار باید آگاهانه باشد تا سلامتی ما را تحت تأثیر قرار ندهد. اگر می‌خواهید گوشت مصرف نکنید یا کمتر مصرف کنید، باید بدانید چه مواد غذایی دیگری را باید جانشین آن کنید.(ادامه)
با توجه به قوانین مذهبی روزه‌داری، بسیاری از روش‌های مصرف دارو در طول روزه‌داری برای فرد روزه‌دار با توجه به مجتهد مورد تقلید او می‌تواند بدون اشکال باشد. کدام داروها روزه را باطل نمی‌کنند؟
با توجه به قوانین مذهبی روزه‌داری، بسیاری از روش‌های مصرف دارو در طول روزه‌داری برای فرد روزه‌دار با توجه به مجتهد مورد تقلید او می‌تواند بدون اشکال باشد. (ادامه)
چربی‌های مفید برای بیماران ام سی!
رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: اُمگا ٣، روغن سویا و گردو از جمله چربی‌های مفید برای بیماران ام اس است.(ادامه)
غذای شب مانده چه خطرهایی دارد؟
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف غذای شب مانده علاوه بر تهدید سلامت فرد، ارزش غذایی پایینی دارد.(ادامه)
افراد عصبانی چه ویتامین‌هایی بخورند؟
مصرف برخی از ویتامین‌ها به علت تقویت سیستم عصبی بدن باعث پیشگیری از ابتلا به پرخاشگری در افراد خواهد شد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.