.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
بسته شدن جاده کسلیان سوادکوه
جاده کسلیان سوادکوه به علت بارش شدید باران بسته و برخی از منازل شهری زیرآب هم دچار آبگرفتگی شد.(ادامه)
ایران در آستانه سیلاب‌های ویرانگر
سایه وقوع سیل از ابتدای سال و پس از وقوع سیلاب‌هایی که دامن آن بسیاری از استان‌های کشور را گرفت، بر سر ایران سنگینی می‌کند و در حالی که به تازگی وارد سال آبی ۹۹-۹۸ شده‌ایم، پیش‌بینی‌ها باز هم از بارش بیش از میزان نرمال و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف حکایت دارد.(ادامه)
عکس/ طغیان رودخانه‌ها در غرب مازندران
باران روزهای گذشته در غرب مازندران سبب طغیان برخی از رودخانه ها شد و صدها تن خاک ارزشمند از دامنه جنگل شسته شده و به دامان دریای خزر رفت !(ادامه)
خسارت سنگین سیلاب در ۱۴ شهرستان استان گیلان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: طبق ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کلیه دستگاه‌های اجرایی در گیلان باید از اعتبارات داخلی خود برای جبران خسارت‌های سیل هزینه کنند.(ادامه)
سیل در گیلان؛ یک نفر مفقود شده است
بر اثر بارندگی‌ها در شهرستان‌ها و روستا‌های گیلان از شب گذشته تا امروز تاکنون یک نفر مفقود شده و امدادگران هلال‌احمر در حال امدادرسانی و آماده باش هستند.(ادامه)
عکس/ سیلاب و آبگرفتگی در رودسر گیلان
همزمان با شروع بارش های پاییزی و طغیان رودخانه موجب ابگرفتگی معابر و سیل بخش وسیعی از روستاهای شرق استان گیلان را در بر گرفته است.(ادامه)
الگوگیری از عاشورا اتحاد شوم دشمنان در دفاع مقدس را شکست
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: الگوگیری از عاشورا و تاثیر شگرف حضرت سید الشهدا (ع) در دفاع مقدس توانست اتحاد شوم ۴۳ کشور علیه ملت را به شکست کشاند.(ادامه)
در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزار‌ها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می‌کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان این گونه عظمت و جلوه می‌دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه‌ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می‌گذارد. راهپیمایی عظیم اربعین، نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است/اربعین جهانی شد، جهانی‌تر هم خواهد شد/ملت بزرگ عراق می‌تواند خود را به اوج عزت برساند(خبر)
در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزار‌ها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می‌کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان این گونه عظمت و جلوه می‌دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه‌ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می‌گذارد. (ادامه)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه جمعی از اعضای این مجمع، ضمن تأکید بر حرکت براساس هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، تلاش دشمن در القای اختلاف بین مسئولان را تلاشی باطل و خیالی خام دانست. عذرخواهی می کنم / کدورت بین احبّاء عارضی است / خداوند همه کدورت ها را خواهد زدود / می پذیرم که باید نامه با لحن درست تر و دقت بیشتری نگاشته می شد(خبر)
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه جمعی از اعضای این مجمع، ضمن تأکید بر حرکت براساس هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، تلاش دشمن در القای اختلاف بین مسئولان را تلاشی باطل و خیالی خام دانست. (ادامه)
معلوم نیست انتخاب شوندگان اعضای شورا هستند یا شهردار! منتخبان ما در شوراها معلوم نیست می دانند که «قانونگذار» هستند نه مجری. هر کدام یک معاون یا رئیس اداره یا هر کوفتی را مال خودشان می دانند که باید از نیروهای خودشان تعرفه بکنند! عدم آگاهی سیاسی منتخبان شورا نسبت به جایگاه و شرح وظایف خود باعث می شود که شورا کار شهردار را انجام بدهد و شهردار بدبخت هم نمی داند کار چه کسی را؟ دخالت در عزل و نصب ها لطفی دارد که هر تازه به دوران رسیده ای در شورا آن را حق خود می داند!؟ شوراها، شهرداری ها را می بلعند!(يادداشت)
معلوم نیست انتخاب شوندگان اعضای شورا هستند یا شهردار! منتخبان ما در شوراها معلوم نیست می دانند که «قانونگذار» هستند نه مجری. هر کدام یک معاون یا رئیس اداره یا هر کوفتی را مال خودشان می دانند که باید از نیروهای خودشان تعرفه بکنند! عدم آگاهی سیاسی منتخبان شورا نسبت به جایگاه و شرح وظایف خود باعث می شود که شورا کار شهردار را انجام بدهد و شهردار بدبخت هم نمی داند کار چه کسی را؟ دخالت در عزل و نصب ها لطفی دارد که هر تازه به دوران رسیده ای در شورا آن را حق خود می داند!؟(ادامه)
مدیرکل هواشناسی مازندران: گرمای هوا در تابستان متعادل است
مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه هوا امسال همانند سال گذشته گرم نخواهد بود، گفت: گرمای هوا و خشکسالی سال گذشته طی 50 سال گذشته بی‌سابقه بود درست است تابستان هوا گرم است و گرمای آن در حد سال گذشته نخواهد بود.(ادامه)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه مذاکره سم است؛ جنگ هم نمی‌شود، تاکید کردند: گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌ نشینی خواهد شد. جنگ نمی‌شود، مذاکره سم است/ گزینه قطعی ملت ایران مقاومت درمقابل آمریکاست/ هیچکس در عقلای ما دنبال مذاکره نیست/ هیچ‌کس نباید از هیبت ظاهری آمریکا بترسد(خبر)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه مذاکره سم است؛ جنگ هم نمی‌شود، تاکید کردند: گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌ نشینی خواهد شد.(ادامه)
شمال نیوز:  به علت شکسته‌ شدن بخشی از سیل‌بند احداث شده «یلمه‌خندان»، بخشی از شرق آق‌قلا مجددا دچار آبگرفتگی شد. شکسته شدن سد کیسه ای یلمه خندان/ مکان های نا امن تخلیه شوند + فیلم
شمال نیوز: به علت شکسته‌ شدن بخشی از سیل‌بند احداث شده «یلمه‌خندان»، بخشی از شرق آق‌قلا مجددا دچار آبگرفتگی شد. (ادامه)
شمال نیوز : کلانتری تصریح کرد: ملخ‌ها از سمت عربستان و سودان و مناطق مرطوب به سمت کشور ما آمده‌اند. تخم ملخ سال‌ها در زمین می‌ماند و هنگامی که شرایط مرطوب پیش بیاید طغیان می‌کند. راهکار مبارزه‌اش این است که سمپاشی شود. .... کلانتری : ملخ‌خوری اتفاق عجیبی نیست / ملخ‌های سمی را نباید خورد !
شمال نیوز : کلانتری تصریح کرد: ملخ‌ها از سمت عربستان و سودان و مناطق مرطوب به سمت کشور ما آمده‌اند. تخم ملخ سال‌ها در زمین می‌ماند و هنگامی که شرایط مرطوب پیش بیاید طغیان می‌کند. راهکار مبارزه‌اش این است که سمپاشی شود. ....(ادامه)
رودخانه جاده گهرباران - پنبه‌چوله طغیان کرد
بارش باران در مناطق مرکزی ساری آغاز شده سبب طغیان رودخانه پنبه‌چوله شده است.(ادامه)
آماده باش همه نیرو‌های خدمات رسان تا پایان روز چهارشنبه در مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از بالا آمدن رودخانه های مناطق شرقی و مرکزی استان و آماده باش نیرو‌های امدادی و خدمات رسان از امروز بمدت سه روز خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز :  تخریب کامل 7 منزل مسکونی، تخلیه و قطعی گاز بیش از 300 خانه حاشیه حریم رودخانه و از بین رفتن بخش عمده‌ای از فضای فیزیکی مدرسه‌ای در زیرآب، در کنار آسیب به اراضی کشاورزی، پل‌ و راه‌های اصلی و فرعی و غیره بخشی از خسارت‌هایی بود که این سیلاب در مازندران ایجاد کرد..... "زیرآب" سیل زده در کشمکشی عجیب!
شمال نیوز : تخریب کامل 7 منزل مسکونی، تخلیه و قطعی گاز بیش از 300 خانه حاشیه حریم رودخانه و از بین رفتن بخش عمده‌ای از فضای فیزیکی مدرسه‌ای در زیرآب، در کنار آسیب به اراضی کشاورزی، پل‌ و راه‌های اصلی و فرعی و غیره بخشی از خسارت‌هایی بود که این سیلاب در مازندران ایجاد کرد.....(ادامه)
ایرنا نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر چهارشنبه پس از ورود به اهواز برای بررسی وضعیت کانال سلمان که دچار شکستگی شده، به این منطقه رفت و با فراخواندن مردم به آرامش گفت: فعلا جای نگرانی نیست. وزیر کشور، مردم اهواز را به آرامش فراخواند
ایرنا نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر چهارشنبه پس از ورود به اهواز برای بررسی وضعیت کانال سلمان که دچار شکستگی شده، به این منطقه رفت و با فراخواندن مردم به آرامش گفت: فعلا جای نگرانی نیست.(ادامه)
شمال نیوز : شهرسازی‌ها و حذف گیاهان باعث کاهش مقدار آب نفوذی و افزایش آب سطحی می‌شود. حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان می‌افزاید و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود می‌آورد که با برجای گذاشتن آن‌ها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش می‌یابد..... واکاوی دلایل علمی بارش‌های اخیر و راهکارهای پیش رو
شمال نیوز : شهرسازی‌ها و حذف گیاهان باعث کاهش مقدار آب نفوذی و افزایش آب سطحی می‌شود. حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان می‌افزاید و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود می‌آورد که با برجای گذاشتن آن‌ها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش می‌یابد.....(ادامه)
شمال نیوز:

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ازمناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید خواهد کرد. رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی به گلستان سفر می‌کند
شمال نیوز: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ازمناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید خواهد کرد.(ادامه)
بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران برای ارائه خدمات اینترنتی رایگان در آسمان پلدختر قرار گرفت. بالن مخابراتی بر فراز پلدختر به پرواز درآمد
بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران برای ارائه خدمات اینترنتی رایگان در آسمان پلدختر قرار گرفت.(ادامه)
بنابر گفته‌های احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران، موج جدید بارش استان‌های آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و در غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهند داد. هشدار بارش شدید در ۱۰ استان تا ۱ روز دیگر
بنابر گفته‌های احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران، موج جدید بارش استان‌های آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و در غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهند داد.(ادامه)
سیل سوادکوه 80 کارگر معدن را بیکار کرد
استاندار مازندران گفت که سیل و سیلاب 12 فروردین شهرستان سوادکوه سبب تخریب 2 واحد معدن بزرگ در این شهرستان و بیکاری 80 کارگر شد. ‎(ادامه)
 استاندار مازندران گفت : با به کار گیری تجربه مدیریت در سیلاب و استقرار بموقع بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات در دهنه های پل و تخلیه بموقع انواع آشغال بویژه چوب ، سیلاب شب گذشته در سوادکوه بویژه شهر زیراب بدون تلفات جانی مهار شده است. خارج کردن بموقع چوب و نخاله شهر زیرآب را نجات داد
استاندار مازندران گفت : با به کار گیری تجربه مدیریت در سیلاب و استقرار بموقع بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات در دهنه های پل و تخلیه بموقع انواع آشغال بویژه چوب ، سیلاب شب گذشته در سوادکوه بویژه شهر زیراب بدون تلفات جانی مهار شده است.(ادامه)
مسدود شدن محور ریلی شمال
روابط عمومی راه آهن در اطلاعیه‌ای از مسدود شدن محور شمال به علت طغیان رودخانه تالار سوادکوه و رانش زمین خبر داد(ادامه)
تصاویر/ طغیان رودخانه قمرود ـ قم
در پی بارش های دو روزه رودخانه قمرود قم بار دیگر طغیان کرده و حجم آب فراوانی در آن جاری شده است به نحوی که تمامی خیایان های کناری مسیر رودخانه را فراگرفته و در برخی مناطق ارتفاع آب به نزدیک دو متر رسیده است./ عکس: احمد ظهرابی - ایسنا (ادامه)
سیلاب در پلدختر فروکش کرد
(ادامه)
طغیان رودخانه تلار در مازندران
شمال نیوز: بر اثر طغيان رودخانه تلار چند منزل مسکوني تخليه شده است.(ادامه)

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛ مهم‌ترین اولویت را خروج آب از مناطق سیل‌زده دانست و گفت: کمبودهای مناطق سیل‌زده را با حداکثر توان تامین می‌کنیم. سرلشکر باقری در جمع مردم سلاق یلقی آق قلا: کمبودهای مناطق سیل‌زده را با حداکثر توان تامین می‌کنیم/ اولویت اول خروج آب از منطقه است(خبر)
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛ مهم‌ترین اولویت را خروج آب از مناطق سیل‌زده دانست و گفت: کمبودهای مناطق سیل‌زده را با حداکثر توان تامین می‌کنیم. (ادامه)
سیلاب و افزایش دبی آب رودخانه های مازندران درحالی که برای مهاجرت ماهیان استخوانی مولد دریای خزر فرصت بهتری را نسبت به سال های کم آبی برای تخم ریزی فراهم کرده است،اما ماهیگیران محلی با پهن کردن تورهای ماهیگیری در عرض رودخانه ها از آب گل آلود سوء استفاده می کنند. سیلاب و ماهیگیران فرصت طلب در رودخانه های مازندران
سیلاب و افزایش دبی آب رودخانه های مازندران درحالی که برای مهاجرت ماهیان استخوانی مولد دریای خزر فرصت بهتری را نسبت به سال های کم آبی برای تخم ریزی فراهم کرده است،اما ماهیگیران محلی با پهن کردن تورهای ماهیگیری در عرض رودخانه ها از آب گل آلود سوء استفاده می کنند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.