.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : بنا به آمار منتشره سازمان ثبت احوال، در پاییز 1401، بیشترین آمار آبان ماه بر میزان عمومی ازدواج به ترتیب مربوط به: .... تاملی بر وضعیت نامطلوب ازدواج ، طلاق و جمعیت در مازندران و گیلان
شمال نیوز : بنا به آمار منتشره سازمان ثبت احوال، در پاییز 1401، بیشترین آمار آبان ماه بر میزان عمومی ازدواج به ترتیب مربوط به: ....(ادامه)
در این نوشتار سعی شده به اسرار و رازهای تولد بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) ، از دریچة روایات معـصومان (ع) نگاه شـود.این مقاله مشتمـل بر دو بـخش می‌باشد. بخـش اول: اسرار قبل از تولد تا زمان تولد (شامل 7 نکته) و بخش دوم: اسرار، کیفیت و نکات مربوط به حین تولد (شامل 9 نکته) اسراری کمتر شنیده شده از قبل از تولد و نحوه تولد حضرت فاطمه زهرا (س)+اسناد دقیق
در این نوشتار سعی شده به اسرار و رازهای تولد بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) ، از دریچة روایات معـصومان (ع) نگاه شـود.این مقاله مشتمـل بر دو بـخش می‌باشد. بخـش اول: اسرار قبل از تولد تا زمان تولد (شامل 7 نکته) و بخش دوم: اسرار، کیفیت و نکات مربوط به حین تولد (شامل 9 نکته)(ادامه)
اینفوگرافیک/ تولد تا شهادت حاج قاسم
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر کرمان دیده به جهان گشود و بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حوالی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.(ادامه)
پله اسطوره فوتبال برزیل در ۸۲ سالگی پس از تجربه تلخ ترین و شیرین ترین لحظاتی که ممکن است در این جهان برای یک فرد رخ دهد درگذشت. زندگی نامه پله/ اسطوره ای که آسمان برایش گریست
پله اسطوره فوتبال برزیل در ۸۲ سالگی پس از تجربه تلخ ترین و شیرین ترین لحظاتی که ممکن است در این جهان برای یک فرد رخ دهد درگذشت.(ادامه)
پیام مازنی پورعلی گنجی برای مادرش
مرتضی پورعلی گنجی برای تولد مادرش پیام جذابی را منتشر کرد.(ادامه)
سارا خادم‌الشریعه، نفر اول شطرنج زنان ایران بدون حجاب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است. بدون حجاب شدن برترین شطرنج‌باز ایران! +عکس
سارا خادم‌الشریعه، نفر اول شطرنج زنان ایران بدون حجاب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.(ادامه)
لحظه دقیق سال تحویل ۱۴۰۲ + جزئیات
سال‌ها و ماه‌ها و هفته ها، تقسیم بندی‌های قراردادی ما انسان‌ها هستند و اصالت ندارند. ما عید نوروز را جشن می‌گیریم، چون فرصتی است برای تولد دوباره و و اصلاح و نوسازی خود و اصیل شدن و آنچه اصیل است. (ادامه)
یلدا؛ شبی به بلندای آیین و سنت‌های کهن ایرانی
«یلدا» یا «شب چلّه»، یکی از آیین‌های دیرینه ایرانی است که بیانگر زایش خورشید یا ایزدمهر در انقلاب زمستانی است.(ادامه)
شمال نیوز : حاج سید رمضان علمدار پدر بزرگوار شهید سید مجتبی علمدار صبح جمعه پس از سال‌ها فراق، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست. پدر شهید سید مجتبی علمدار دعوت حق را لبیک گفت
شمال نیوز : حاج سید رمضان علمدار پدر بزرگوار شهید سید مجتبی علمدار صبح جمعه پس از سال‌ها فراق، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.(ادامه)
مهلت ثبت نام فروش فوق‌العاده پژو ٢٠٧ ویژه مادران امروز پایان می‌یابد
امروز آخرین مهلت ثبت نام فروش فوق‌العاده خودرو پژو ٢٠٧ فرمان‌برقی ویژه مادران خواهد بود.(ادامه)
فیلمی قدیمی از دوربین مخفی با حضور رامبد جوان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن این مجری و بازیگر مشهور سینما و تلویون دستگیر می شود و انتشار این ویدیو نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. رامبد جوان دستگیر شد!؟ + علت چه بود؟
فیلمی قدیمی از دوربین مخفی با حضور رامبد جوان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن این مجری و بازیگر مشهور سینما و تلویون دستگیر می شود و انتشار این ویدیو نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.(ادامه)
حداد عادل گفت: در فضای مجازی فیلمی به‌دروغ منتشر کردند که آقای مجتبی خامنه‌ای و همسرش و مادر همسرش به‌همراه ۲۰ محافظ به لندن رفتند و یک طبقه یک هتل گرانقیمت را اجاره کردند و ۲ ماه آنجا ماندند تا فرزندشان دنیا آمد.» ماجرای تولد یک میلیون پوندی نوه رهبر انقلاب
حداد عادل گفت: در فضای مجازی فیلمی به‌دروغ منتشر کردند که آقای مجتبی خامنه‌ای و همسرش و مادر همسرش به‌همراه ۲۰ محافظ به لندن رفتند و یک طبقه یک هتل گرانقیمت را اجاره کردند و ۲ ماه آنجا ماندند تا فرزندشان دنیا آمد.»(ادامه)
 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ایجاد تقویم اصناف در راستای هویت‌یابی و تقویت تعامل اصناف با جامعه گفت: روزاستان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران و اصفهان به تقویم رسمی کشور اضافه شد. ۳ روزاُستان به تقویم رسمی کشور اضافه شد/ ایجاد تقویم اصناف
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ایجاد تقویم اصناف در راستای هویت‌یابی و تقویت تعامل اصناف با جامعه گفت: روزاستان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران و اصفهان به تقویم رسمی کشور اضافه شد. (ادامه)
اسماعیلی از ۱۳ آبان به عنوان شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ماهیت ضد استکباری دارد. 13 ابان شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است .
اسماعیلی از ۱۳ آبان به عنوان شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ماهیت ضد استکباری دارد.(ادامه)
پنی موردانت پس از شکست در کسب آرای لازم از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس انصراف داد و به این ترتیب ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد. ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد
پنی موردانت پس از شکست در کسب آرای لازم از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس انصراف داد و به این ترتیب ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد.(ادامه)
برخی بر این باور هستند که خصوصیات متولدین ماه‌‌های یکسان مشابه یک دیگر است و قرار گرفتن ستاره‌ها، ارتباط بین ماه تولد را مشخص می‌کند. خصوصیات متولدین ماه آبان
برخی بر این باور هستند که خصوصیات متولدین ماه‌‌های یکسان مشابه یک دیگر است و قرار گرفتن ستاره‌ها، ارتباط بین ماه تولد را مشخص می‌کند.(ادامه)
فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب ما هر چند وقت یک بار باید یک تسویه حساب با دشمنان بیرونی خود انجام بدهد و رشد و قدرت افزایی ما در این چالش‌ها است/ آن‌ها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی شباهت به فلج‌ها نیستند ....(خبر)
(ادامه)
یارانه مهر 1401 واریز شد
در مهر 1401 نیز، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.(ادامه)
دبیر کل حزب الله لبنان ، تأکید کرد که در مسئله مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی، هنوز توافق نهایی امضا نشده و حزب الله فقط در پی حفظ منافع لبنان است / وجود رژیم صهیونیستی، شادی را از ما می‌گیرد/ مسلمانان باید همبستگی عملی داشته باشند....(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز: طبق برخی گزارش‌ها، جمعیت سالمندی در کشور تا ۳۰ سال آینده سه برابرمی‌شود اما برنامه‌ریزی برای حمایت از این قشر همچنان آهسته و کند است و اظهارات تریبونی هنوز منجر به برنامه‌های حمایتی مستمر اجرایی و پرشتاب نشده است. ۳ برابر شدن سالمندان کشور تا ۳۰ سال آینده / رشد پرشتاب سالمندی در مازندران
شمال نیوز: طبق برخی گزارش‌ها، جمعیت سالمندی در کشور تا ۳۰ سال آینده سه برابرمی‌شود اما برنامه‌ریزی برای حمایت از این قشر همچنان آهسته و کند است و اظهارات تریبونی هنوز منجر به برنامه‌های حمایتی مستمر اجرایی و پرشتاب نشده است.(ادامه)
تولدها در سال جاری ۲.۵ برابر فوتی ها
طبق آمار فوتی ها و تولدها در بهار1401 بیشترین و کمترین تعداد آن در سه استان ایران اعلام کرد.(ادامه)
رئیس سازمان ثبت احوال کشور: شناسنامه‌های های قدیمی هر چه سریع تر تعویض شوند
کارگر از ایجاد مشکل در دریافت خدمات برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی خبرداد و گفت: هرچه سریع‌تر شناسنامه‌های جدید دریافت کنید.(ادامه)
تصویب آیین‌نامه اعطای زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم
هیات وزیران آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به تصویب کرد.(ادامه)
شمال نیوز : هیات وزیران آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب کرد. تصویب آیین‌نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم
شمال نیوز : هیات وزیران آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب کرد.(ادامه)
پیرترین منتظرالدوله تاریخ انگلیس
شناخت ابعاد شخصیتی و روانی پادشاه جدید انگلیس می‌تواند در فهم تحولات آتی این کشور و خود نهاد پادشاهی انگلیس، کمک‌کننده باشد.(ادامه)
مادران باردار واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند
رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: باید مادران در معرض خطر در کشور را شناسایی کرد و به آن ها مشاوره داده شود.(ادامه)
روایت گنده لاتی که در پیاده روی اربعین توبه کرد
قصه زندگی‌اش را که می‌گوید تازه می‌فهمیم چرا نمی‌خواست ۷ سال قبل کسی از کربلا رفتنش با خبر شود و می‌گفت همه خنده‌شان می‌گیرد . حتماً فکر می‌کرد همسایه‌ها با شنیدن این خبر یاد قمه کشی‌ها وعربده کشی‌هایش می افتند، شاید هم تصویر دستگیری و زنجیر پایش در طرح جمع آوری اراذل و اوباش محله برایشان تداعی می‌شد. اما روایت زندگی اش مصداقی طلایی است برای این جمله نورانی؛ «انَّ الْحُسَیْنَ مِصْبَاحُ هُدًی وَ سَفِینَةُ نَجَاة»(ادامه)
برپایی نمایشگاهی از عکس‌های غلامرضا تختی/ جمعه 4 شهریور
به مناسبت نود و سومین سالروز تولد جهان پهلوان تختی، نمایشگاه عکس «جهان پهلوان» با حضور پیشکسوتان کشتی و چهره‌های نام آشنای ورزشی و سینمایی ایران ساعت ۱۶ عصر روز چهارم شهریورماه در نگارخانه گلستان برگزار می‌شود.(ادامه)
استفاده از پهپاد در مزارع کشاورزی
«هادی شریفیان» کارآفرین در حوزه دانش‌بنیان می‌گوید: روز اولی که شروع به کار کردیم، پهپادهای کشاورزی چندان شناخته شده نبود، برای برگزاری دوره‌های ترویجی بعضی روزها آنقدر در زمین‌های کشاورزی راه می‌رفتیم که کف پایمان تاول می‌زد، اما تحمل این سختی‌ها با این امید که بخشی از سختی‌های کشاورزی را از دوش کشاورزان برداریم، آسان می‌شد. (ادامه)
خواص شیر برای سلامتی
شیر جز مواد غذایی پرخاصیت است و مصرف آن برای همه رده های سنی مختلف فواید بسیاری را به همراه دارد، البته نگرانی و احتیاط هایی هم در رابطه با مصرف شیر وجود دارد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.348 seconds.