.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
پیرترین منتظرالدوله تاریخ انگلیس
شناخت ابعاد شخصیتی و روانی پادشاه جدید انگلیس می‌تواند در فهم تحولات آتی این کشور و خود نهاد پادشاهی انگلیس، کمک‌کننده باشد.(ادامه)
شهریور پرآشوب ایران در سال 1320
شهریوماه 1320 شمسی یادآور یک نقطه عطف در تاریخ ایران معاصر است؛ پایان دوران سیاه استبداد رضاخانی و آغاز سال‌هایی که سایه‌ ویرانگر استبداد محمدرضا و جنگ جهانی دوم بر خاک این مرز و بوم افکنده شد.(ادامه)
میراث خونین ملکه انگلیس برای بشریت
ملکه سابق انگلیس علاوه بر صدها میلیون دلار ثروت شخصی، ریختن خون صدها هزار نفر از مردم جهان را به‌عنوان میراث خود برجای گذاشته است.(ادامه)
پای ویروس آبله میمون به ایران باز شد و حالا جمع ویروس ها جمع تر شده است؛ اما مهمترین سد دفاعی در برابر این جماعت بی رحم همان رعایت شیوه نامه‌های بهداشت فردی و جمعی است. آخرین اطلاعات علمی درباره «آبله میمون»؛ / بترسیم یا نترسیم؟
پای ویروس آبله میمون به ایران باز شد و حالا جمع ویروس ها جمع تر شده است؛ اما مهمترین سد دفاعی در برابر این جماعت بی رحم همان رعایت شیوه نامه‌های بهداشت فردی و جمعی است. (ادامه)
منابع نزدیک به مذاکرات وین در گفت‌وگو با العربی الجدید فاش کردند که در پرونده ضمانت‌های درخواستی ایران "پیشرفت خوبی" رخ داده است اما برخلاف آنچه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده، این پرونده "هنوز به طور کامل بسته نشده است." افشای جزئیات مهم از مذاکرات وین/ رفع تحریم های سپاه به تعویق افتاد
منابع نزدیک به مذاکرات وین در گفت‌وگو با العربی الجدید فاش کردند که در پرونده ضمانت‌های درخواستی ایران "پیشرفت خوبی" رخ داده است اما برخلاف آنچه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده، این پرونده "هنوز به طور کامل بسته نشده است."(ادامه)
خواب آلودگی نشانه این بیماری است
نتایج مطالعات دانشمندان چینی نشان می‌دهد که چرت زدن‌های متعدد روزانه افراد، با ابتلای آن‌ها به فشار خون مرتبط است.(ادامه)
۸ علت اصلی بی‌خوابی
نظرسنجی بزرگ خواب بریتانیا در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان داد که یک چهارم مبتلایان به بی‌خوابی بیش از ۱۱ سال با این بیماری زندگی کرده اند.(ادامه)
در بریتانیا، جایی که عفونت‌های BA.۴ و BA.۵ نیز بیشترین موارد اخیر کووید را تشکیل می‌دهد، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان شایع‌ترین علائم هفته گذشته گزارش شده است. علائم سویه جدید کرونا چیست؟
در بریتانیا، جایی که عفونت‌های BA.۴ و BA.۵ نیز بیشترین موارد اخیر کووید را تشکیل می‌دهد، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان شایع‌ترین علائم هفته گذشته گزارش شده است.(ادامه)
علائم هشداردهنده دست‌ها
دست‌ها بازگوکننده سلامت کلی بدن شما هستند حتی به پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آموزش داده می‌شود که معاینه بیمار را با مشاهده دستان وی آغاز کنند.(ادامه)
مصرف روزانه این میوه نمی گذارد به زوال عقل مبتلا شوید
طبق یک مطالعه جدید، افراد مسن سالمی که به طور منظم کرنبری می خورند، ممکن است حافظه و عملکرد مغز بهتری داشته باشند و همزمان کلسترول شان کاهش یابد.(ادامه)
پیاده روی سریع چند سال به عمرتان می‌افزاید
محققان دانشگاه لستر بریتانیا ارتباطی میان سرعت راه رفتن و پیری افراد کشف کرده‌اند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پیاده‌ روی سریع می‌تواند ۱۶ سال به عمر شما اضافه کند.(ادامه)
یک مطالعه جدید نشان داده است که ابتلا به دیابت نوع ۲ سرعت پیری مغز و زوال شناختی را تسریع می‌کند. دیابت باعث سرعت پیری مغز می شود!
یک مطالعه جدید نشان داده است که ابتلا به دیابت نوع ۲ سرعت پیری مغز و زوال شناختی را تسریع می‌کند.(ادامه)
ایران و کشور‌های همسایه عاری از آبله میمون
آبله میمون نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های همسایه نیز هنوز گزارش نشده است.(ادامه)
مواد خوراکی حاوی نشاسته دارای فواید یکسانی نیستند
مواد غذایی ای مانند سیب زمینی و موز کمی نارس حاوی نشاسته مقاوم هستند که دارای برخی فواید سلامتی و بدون عوارض جانبی مضر هستند.(ادامه)
علت افزایش ابتلای مجدد به کرونا چیست؟
طبق مطالعات دانشمندان کانادایی, سویه اومیکرون باعث ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا شده است و این گزاره که «در صورت یک بار ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی‌شوید» نقض شد.(ادامه)
علامتی که به تازگی به علائم ابتلا به امیکرون پیوست
برخی از افرادی که در بریتانیا به ویروس کرونا سویه امیکرون مبتلا شده‌اند، گزارش کردند که علامت زنگ زدن گوش را تجربه می‌کنند. (ادامه)
تنها علامت تشخیص سرماخوردگی با امیکرون
واکسیناسیون خطر ابتلا به ویروس را تا حدی کاهش داده است و علائم ابتلا به امیکرون در بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند را می‌توان به راحتی با سرماخوردگی اشتباه گرفت.(ادامه)
احتمال گسترش کرونا همچنان در جهان باقی است
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید پس از چند هفته کاهش در موارد جدید گزارش‌شده کووید۱۹، این تعداد بار دیگر در سطح جهان، به‌ویژه در بخش‌هایی از آسیا و اروپای غربی، در حال افزایش است.(ادامه)
برجام احتمالا تا ۴۸ ساعت دیگر احیا می‌شود
یکی از حاضران در مذاکرات گفت: توافق بر سر احیای برجام می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آینده به دست آید. سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند، که به عنوان تسهیل کننده شورای امنیت سازمان ملل متحد در مذاکرات وین ایفای نقش می کند، گفت که سیگنال ها می گویند توافق تا آخر هفته منعقد می شود.(ادامه)
مقامات حاضر در مذاکرات گفتند که ممکن است ظرف دو روز آینده در وین توافق تکمیل شود. بایدن احیای برجام را به عنوان یک هدف اصلی سیاست خارجی دولت خود تعیین کرده است. کاخ سفید توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کند را کلیدی برای ثبات خاورمیانه می‌داند که به ایالات متحده اجازه می‌دهد بر چین و روسیه تمرکز یابد. احتمال احیای برجام تا دو روز آینده
مقامات حاضر در مذاکرات گفتند که ممکن است ظرف دو روز آینده در وین توافق تکمیل شود. بایدن احیای برجام را به عنوان یک هدف اصلی سیاست خارجی دولت خود تعیین کرده است. کاخ سفید توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کند را کلیدی برای ثبات خاورمیانه می‌داند که به ایالات متحده اجازه می‌دهد بر چین و روسیه تمرکز یابد.(ادامه)
بهترین زمان مصرف قرص امگا۳
معمولاً توصیه می شود که افراد داروها و مکمل ها را هنگام صبح با صبحانه مصرف کنند. از لحاظ علمی این موضوع ثابت شده است.(ادامه)
علایم انحصاری امیکرون
محققان می‌گویند سویه جدید ویروس کرونا علائم متفاوتی در بیماران ایجاد می‌کند که دانستن این عوامل می تواند افراد جامعه را نسبت به خطر احتمالی و برخورد منطقی در برابر این بیماری هوشیارتر کند.(ادامه)
آیا اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است؟
گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بسیاری از علائم عفونت ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا، مشابه بیماری سرماخوردگی است.(ادامه)
مهم‌ترین علایم کمبود ویتامین B۱۲
ویتامین B۱۲ یک ماده مغذی ضروری است که بدن همگی ما برای انجام صحیح فرآیندهایی مانند سنتز DNA، تولید انرژی و عملکرد سالم سیستم عصبی مرکزی به آن نیاز دارد.(ادامه)
بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مبتلایان به اُمیکرون مشخص شده که علائم سویه اُمیکرون با سه علامت کووید اولیه متفاوت است. این نشانه‌ های عجیب حاکی از ابتلا به اومیکرون است
بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مبتلایان به اُمیکرون مشخص شده که علائم سویه اُمیکرون با سه علامت کووید اولیه متفاوت است.(ادامه)
علائم جدید اُمیکرون
طبق نتایج یک مطالعه، در حالی که سویه امیکرون به عنوان یک سویه «خفیف» در نظر گرفته می‌شود، علائم جدید آن شامل حالت تهوع و از دست دادن اشتها عنوان شده است.(ادامه)
سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است ....(خبر)
(ادامه)
خبر بد برای آن‌ها که واکسن آسترازانکا زده‌اند
نتایج گزارش جدید انگلستان در آخر هفته گذشته نشان داد که ۲ دوز واکسن آسترازنکا بعد از ۱۰۰ روز هیچ محافظتی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد نمی‌کند. (ادامه)
کرونا به چه بیماری کمتر نزدیک می‌شود؟
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری های آلرژیک مانند تب یونجه و آبریزش بینی در معرض خطر کمتر ابتلا به کووید۱۹ هستند.(ادامه)
هشدار درباره تولید ویروسی جدید از کرونا
یک مطالعه جدید در ارتباط با امکان تولید ویروسی جدید از ویروس کرونا هشدار داد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.