.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقدی بر مدیریت جامع در استان ؛
تدبیر در مازندران غریب است و امید در دور دست !
شمال نیوز: مازندران با تغییر متعدد استاندارانش و با هر تغییر اتوبوسی هم مدیران میانی‌اش عوض می‌شود بیشترین آسیب‌ها را در طول انقلاب کشید و هنوز هم این استان نقطه سر خط است.
تدبیر در مازندران غریب است و امید در دور دست !

شمال نیوز: ادبیات وگفتمان مدیران ومسئولین مازندران این روز‌ها تفاوتی بسیار نسبت به قبل کرده است و هر کسی برای خودش سازی می‌زند و اگر هم انتقادی وجود دارد همین مسئولین انتظار دارند که رسانه‌ها نباید به این گفتمان دامن بزنند و نقدکنند و کار به جایی می‌رسد که حتی در سایت استانداری مازندران آنهم از زبان سخنگوی دولت در استان می‌آید که رسانه‌ها بجای نقد مدیران بیایند راهکار برون رفت از مشکلات ومسائل بدهند.

در واپسین روزهای آخرسال درمازندران از هرکوی و برزن و از هر تریبون و تیترهای روزنامه‌ها و هفته نامه‌ها محلی و سایت‌های استانی سازهای ناکوکی بگوش می‌رسد و هر کسی برای خودش سازی نا‌موزون و جدا بصدا در می‌آورد و آنانی هم که دستی در آتش دارند و سینه سوخته‌اند لب گاز می‌گیرند و پشت دست می‌زنند و ابراز می‌دارند چی می‌خواستیم و چه از آب درآمد؟

اگر بخواهیم از عزل و نصب‌ها و اعتراضات چپ و راستش بگذریم از جاههایی هم صداهایی بگوش می‌رسد که مدیران دستگاههای دولتی به جان هم نیفتند و از هم شکایت نکنند.

کمتر بیاد داریم چنین اوضاع و احوالی برمازندران حاکم باشد. اگر برنامه ایی است که قطعا هست چرا ارائه نمی‌گردد؟

در گوشه ایی رئیس خانه صنعت مازندران با انتقاد از بی‌توجهی دولت به مشکلات واحدهای تولیدی حوزه صنعت و معدن، سخن می‌گوید و اظهار می‌داردمتاسفانه تعطیلی کارگروه صنعت و معدن استان‌ها در دولت یازدهم تدبیر و امید صورت گرفت.

نمایندگان مجلس هم که منتخبین مردم هستند با نزدیک شدن به عرصه انتخابات پنجره‌ای دیگر را باز کرده‌اند و خود را از انتخاب و گزینه انتخاب شده مبری می‌دانند و کم و کاستی‌ها را در شایسته سالاری بردوش دیگران می‌اندازند.

علیپور نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در گوشه ایی با تشریح مشکلات استان مازندران، می‌گوید: از استاندار مازندران به قوه قضائیه و کمیسیون اصل۹۰ قانون اساسی شکایت می‌کنیم.

درتریبونی دیگر سیدرمضان شجاعی کیاسری در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در اتاق ساری می‌گوید: متاسفانه تیم مدیریتی استان متشکل از استاندار مازندران، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، چندان علاقه و رغبتی برای توسعه استان ندارند. وی می‌افزود: این مدیران صرفا به دنبال منافع سیاسی خود بوده و برنامه‌ای برای توسعه استان ندارند و نمی‌خواهند مازندران پیشرفت کند.

این موج هم به تریبون‌های نماز جمعه هم کشانیده شده است و گا‌ها خطیبان نماز جمعه هم اشاره ایی به طرح‌های موضوعه می‌پردازند.
خطیب جمعه ساری هم در تریبونی دیگر می‌گوید: مسئولان مازندران اختلافات را رسانه‌ای نکنند، امام جمعه موقت ساری خاطرنشان می‌کند به جای پرداختن به اختلاف‌نظر‌ها مسئولان به فکر رفع مشکل کشاورزی، صنعت، بیکاری و عقب‌ماندگی‌های که در مازندران وجود دارد باشند.

معاون استاندار مازندران هم در نشستی دیگر می‌گوید:
دستگاه‌های اجرایی مازندران ‌علیه هم در دستگاه قضایی شکایت نکنند‌.
بسیاری از مدیران و فرمانداران و بخشداران دولت پیشین هنوز بلاتکلیف هستندو معلوم نیست ماندگاران هستند و یا رفتنی و استرسی خاص بر مسند اداری استان حاکم است.

مازندران با تغییر متعدد استاندارانش و با هر تغییر اتوبوسی هم مدیران میانی‌اش عوض می‌شود بیشترین آسیب‌ها را در طول انقلاب کشید و هنوز هم این استان نقطه سر خط است.

تعطیلی کارخانجات، خانه نشینی هزاران کارگرو صنعت‌‌ رها شده‌اش که همواره قربانی کشاورزی‌اش شد و کشاورزی‌اش که با داشتن مردم نجیب به سمت و سویی حرکت می‌کند که باغداران وکشاورزان دیروزش امروز سرایدار از ما بهتران شده‌اند و ویلا سازی در ارتفاعات و پستی و بلندی این سرزمین و چشم اندازهای دلنشینش دلگیری خاص به این سرزمین داده است.

مازندران نقطه ایی از بهشت برین پروردگار است که علاوه بر داشتن مردم متدین و ولایی‌اش از هیچ چیزی کم ندارد و این سرزمین از انعام خداوندی لبریز است.

مشکلات استان اعم از اشتغال جوانان، پروژه‌های نیمه کاره، کندی در اجرای طرح‌ها، پالایشگاه، پتروشیمی، توجه جدی به اصلاح و توسعه راه‌های مواصلاتی، زیبا سازی ورودی و درونی شهر‌ها و نگاه عادلانه به همه استان … علاوه بر تزریق بودجه‌های کار‌شناسی و دقیق، به مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی ناپذیر و کارآمد نیاز دارد.

مشکلات آزاد سازی دریا،حضورمیلیونی مسافر و گردشگرتا چندی دیگر، و عدم توسعه راهها و نبود فضای گردشگری شایسته الخصوص در مرکز استان و...

حال با اشاره به گو شه ایی از این اوصاف باید گفت تدبیر در مازندران غریب است و امید در دور دست !

 

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

فرامرز درخشنده


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : فرامرز , درخشنده
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 اسفند 1392
با عرض سلام و خسته نباشی و ارزوی بهبودی کامل حضرتعالی وتبریک این ایام /خواستم به عنوان یک عضو کوچک خانواده ی رادیوتراپی از زحمات شبانه روزی شما کمال تشکر و امتنان را داشته و از تقریر این مقاله ی پر مغز که حکایت قلب رنجیده ی دلسوزی بی مدعاست"خاضعانه سپاسگذاری بنمایم./ سید محسن جعفری
نا شناس 23 اسفند 1392
خب الان راه حل؟؟
طرح مشکل و کوک نبودن رو همه میدونند.
بقیه رو هم که نمی دونستند شما فرمودید.

راه حل ؟ راه حل؟
راه حل همدلی مسئولین استانی است که جناب استاندار با عزل و نصبهای ناسیونالیستی و سوء مدیریت در از دست دادن خاک استان و...همه رو به هم زده...

نا شناس 23 اسفند 1392
عزیز برادربامدیرانی که بیش از 30سال برمسندقدرت هستند تازه در دولت کریمه 8سال گذشته یادگرفتند چگونه برای منفعت شخصی کارکنند دلت خوشه بابعضی ازمدیرانی که نان به نرخ روز خورندتدبیرشان برای بقا درپست ومقام شان هست نه برای معضلات ومشکلات مردم بل برای دست وپاکردن شغل برای بچه ها وفک وفامیل استفاده از از امکانات بیت المال مثل رییس اداره کار بابلسر که اداره ادغامی تعاون را با500متربنا کرده وئلای شخصی
علی ایمانی 22 اسفند 1392
حتم بدانید که وضع موجود استان مازندران موجب مهاجرت بسیاری از نخبگان و سرمایه داران استان بوده و خواهد بود و بدن لحاظ وضع استان روز به روز وخیمتر خواهد گردید . بطور مثال بفرمائید کدامیک از استانداران سابق و یا نمایندگان سابق در استان زندگی می کنند ؟
با تمامی این اوصاف بعضی کوته نظران افرادی مانند شهردار ساری را برای تصدی پست استانداری تبلیغ می نمایند . ظاهراٌ تا این حد در استان قحط الرجال شده است .
نا شناس 22 اسفند 1392
جناب آقای درخشنده لطفا به نکات زیر توجه کنید:
با کلی گویی و بدون ارایه حتی یک مورد آمار،نمی توان وضعیت یک استان را خوب یا بد جلوه داد.
درست است که آقای طاهایی برای خبرنگاران سکه و سفر خارجی در نظر می گرفت ولی این دلیل نمی شود که در بیان مسایل از دایره انصاف خارج شویم.
آیا موارد مورد نظر شما در همین شش ماه بوجود آمده، زمان آقای احمدی نژاد حرف می زدید؟
نا شناس 23 اسفند 1392
مازندران باید از فرهنگستان ادب فارسی حذف و بابلستان جایگزین گردد
نا شناس 23 اسفند 1392
مازندران هیچ وقت انقدر ضعیف نبوده
الياسي 23 اسفند 1392
بهتره به مقالات قبلي خودت مراجعه كني كه دفاع ميكردى
نا شناس 23 اسفند 1392
من كه چيزي نفهميدم!!!!!!!!!!
نا شناس 23 اسفند 1392
کاربر کامنت دوم جای تاسف داره که هنوز فرق شعار و عمل تشخیص نمیدی؟و در واقع وضعیت امروز مازندران نتیجه استفاده از مدیران دهن پرکن شعارمآب بود.استان ما نیاز به فردی داره که در درجه اول عاشق مازندران باشه و در مرحله دوم روحیه عملگرا داشته باشه وگرنه تا دلت بخواهد انواع دکتر و پرفسورها را در تمامی رشته ها داریم ولی دریغ از یک عملگرایی کوچکشان.
غفورى 23 اسفند 1392
كلي گويي و شعار بس است.
نا شناس 23 اسفند 1392
تمام این قضایا تقصیر استاندار است اگر مدیران خویش را سریع تر انتخاب می کرد اینهمه مشکلات بوجود نمی آمد از اول گفتند مرگ یک بار و شیون یک بار در کجای دنیا سراغ دارید که پس از شش ماه هنوز مدیران دولت قبل باشند اگر اینها تعویض می شدند و مدیران محکم تر دست به کار می شدند و نمایندگانی که در انتصابات دخالت می کردند محدوده قدرت شان را می دانستند
حسن 23 اسفند 1392
اهالی محترم مازندران به هوش باشید اهالی شهید داده به هوش باشید والله این استاندار و بسیاری از استانداران قبلی افکار مثبتی داشتند اما امان از بازیهای سیاسی که هم در میان کارمندان موج میزند هم برای عوام الناس فریبنده است. بنده به عنوان یک مدیر میانی استانداری به استحضار عموم میرسانم: 1- خود استاندار افکار مثبتی دارند اما اصلا از سیاست لازمه و قاطعیت برخوردار نیستند 2- به حرف نمایندگان گوش ندهید که جز سهم خواهی و امور اقتصادی شخصی به فکر چیزی نیستند. 3- ایها الناس چقدر مهره های ناهمگون چه به لحاظ علمی، سیاسی، فکری ،سنی و........به پستهای مدیریتی گماشته شده اند که هیچ سنخیتی باهم ندارند مثلا اقای .... مدام از جذب سرمایه گذار صحبت میکند ولی مدیر کلش آقای ... ذره ای حوصله سرمایه گذار و تولید کنننده و... را ندارد و کلا بیکار است. 4- بدبختی استان چنان است که فردی ... که جز کارچاق کنی شغل دیگری ندارد سوال این است سنخیت ایشان با دولت تدبیر و امید چیست؟ 5-... استانداری که باید محل تصمیم گیریهای کلان استان باشد به بیغوله ای تبدیل شده و همه کارشناسان به بیکاری اجباری کشانده شده اند و بسیاری از عزل و نصب های بی ربط ... ...خداوند به داد استان ما برسد رمدانی اینو چاپش کن که از این به بعد میخوام پته همه رو بریزم رو اب
نا شناس 23 اسفند 1392
استاندار تاوان ایستادگی اش را می دهد ما کارمندان فنی و حرفه ای که از نیات شمال نیوز در حمایت از افراد ضعیف و ناکارآمد مطلع هستیم.شمال نیوز بخاطر یک فاملیت با یکی از مدیران فنی وحرفه ای حاضر شد دین خودش را بفروشد حالا از استاندار انتظار دارد نگاه آشناسالاری نداشته باشد رطب خورده را چه به نصیحت
میلادی 23 اسفند 1392
برای کسانی که نظرهای مزحک ارائه می دهند متأسفم
از وقتی بیاد دارم درخشنده بدنبال حقیقت و انصاف بوده و هست
و شرف خود را بر سر مسائل سیاسی نمی فروشد.
نمی دانم منظور شما از این .... چیست؟
به هر حال عاقلان دانند
نا شناس 23 اسفند 1392
درود خدا بر دکتر فلاح استاندار خوش فکر و مدبر
نا شناس 23 اسفند 1392
من یک شهروند ساروی هستم و سالها در رده مدیریتی در این استان کار کردم و حداقل در این دهه حدافل با 6 استاندار کار کردم و در میان انها تنها مهندس پنجه فولاد بود که نگاه و بر نامه ای با وجود غیر بومی بودن برای استان زیر بنایی اعم از توسعه ای و ساختاری و کمی کار کرده و بیشتر نگاه وی ارتقائ شاخص های کمی توسعه ای استان بوده زیرا مردم ما نیاز به تغییر زندگی و بهبود ان را دارند مردم ما لیاقت زندگی بهتر همراه با عزت و احترام را دارند و مردم ما شایسته ارزشمداری هستند چرا که نعمت خدا در این استان فراوان ولی مسئولین دارند کفران نعمت میکنند و این کفران در عمل است و زیر پا گذاشتن به باورهای بومی و مردمی و نازهای اجتماعیی انان میباشد پش تنها راه برون رفت همبستگی ملی و همگرایی در جهت یکپارچگی استان بجای قومی گرایی و افراط گرایی منطقه ای و حزبی و جناحی و ... کاری که یک غریبه توانست در استان بکند چرا ما نتوانیم خودمان انرا پیاده کنیم .
نوبخت 24 اسفند 1392
ضمن ارزوی بهبودی برای جنابعالی معتقدم تغییرات اتوبوسی مشکل اصلی مازندران نیست بلکه فقدان برنامه ای منسجم،کلان وکارشناسی شده مشکل اصلی این استان است متاسفانه هنوز توسعه استان وچگونگی رسیدن به ان در کشور واستان هدفگزاری نشده وطبیعیست که در این فضاما شاهد مدیریت سلیقه ای باشیم.معتقدم ترکیبی ازکارشناسان نمایندگان مجلس ودولت در استان ابتدا باید برای تعیین راهبردهای توسعه استان شکل گیرد وبانگاهی استانی وبا نظر خواهی ازمردم برروی این موضوع به تبادل نظر بپردازند تا اساسنامه ومنشور توسعه استان در یک چشم اندازتعریف شود.وگرنه این در همچنان برهمین پاشنه میگردد وما شاهدادامه رقابتهای پنهان وبی سرانجام! نمایندگان استان درتخصیص منابع اندک استان هستیم.باتشکر نوبخت ازقائمشهر
عرشيا 24 اسفند 1392
عبوري استاندار مازندران
شخصي كه مديره انقلابيه صاحب نفوذ خوش فكر طراح سالم
محبوب القلوب حاج مههههههههههههههههههدي عبوريييييييي
عبوري استادار مازندرا تيتر خبرهاي كشور
نا شناس 24 اسفند 1392
اتفاقا بايد عوض شن تا روح اميد در مازندران دميده شود
م.م 24 اسفند 1392
ما همچنان منتظريم كه صبح دولت اميد در استان بدمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عباد 24 اسفند 1392
شمال نیوز سایت بیطرف هست و حقایق را بازگو میکند اما شما و حزب متبوع تان یعنی خانه کارگر از حامیان جدی این دولت هستید سیاه نمایی با چه توجیهی!! ضمنا شما الان باید پاسخگو باشید نه پرسشگر برادر من!؟
نا شناس 23 اسفند 1392
آقای درخشنده شما که به استاندار انتقاد دارید همین آقایان که سر کار بودند خانه کار گر می گفتند جای کمونیست ها هست حالا شما را چه شده از مدیران جبهه پایداری حمایت می کنید حمایت شما از بابائی و شریعت نژاد بخاطر چیست جز رپرتاژ.
نا شناس 23 اسفند 1392
عبوری درمان درد این استان است آقای مقیمی لا اقل اینبار شما خودتان پیشقدم شوید و برای عبوری تلاش کنی به خدا میانکاله ما را از کیش هم بهتر می کند
یادتان است که در سیل بهشهر خودش در بهشر آمد و امدادرسانی می کرد؟
نا شناس 23 اسفند 1392
بجای حمایت از استاندار عزیز نباید اینقدر تخریبش کرد
نا شناس 23 اسفند 1392
انتصابات سياسي استاندار وضعف مفرط ايشان وآمدن آدمهايي كه ذاتا خاين بدنياآمدندوباتكبربه ناحق برجايي تكيه زدن كه حقشون نيست وبراي بقاي خودخاك فروشي مي كنندچه توقعي داشته داشته باشيم هنوزروزخوش ماست رمداني عزيز توروخدا حرفم روبذارشايدكسي به فكرمازندران قحط الرجال بيافته خاينين به استان وشهرخودراجمع كنه وسلطنتشون روبه هم بريزه جايشان همون جايي است كه ازاونجا بازنشسته شده اند چيزي مديريت استانداري نميدانند فقطادعادارند
حاشیه نشین 24 اسفند 1392
سلام دوستان , هرچند این کامنت را دیر میذارم اما به همین فکر کنیم و به نتیجه برسیم که چرا شخص استاندار و معاون سیاسی استاندار جرأت عزل فرماندار ساری را ندارند و هنوز بنده خدا بلا تکلیفه فکر میکنم تا حدودی به نتیجه برسیم
نا شناس 24 اسفند 1392
از این بهتر استاندار گیرمون نمیومد
نا شناس 25 اسفند 1392
این کامنت پنجه فولادگران از طرف فرماندار ساری بود که از سمنان باهاش رفیق بود و اومد استانداری مازندران و....
نا شناس 24 اسفند 1392
اقا به علي يه بار امتحان كنيد ببينيد فرق دكتر نياز با اين استانداراي الكي پلكي چيه
نا شناس 25 اسفند 1392
امان از دست استاندار امان از دست استاندار !
اولين حركت ديپلماتيكش بستن در اتاقش به روي مردم خصوصا با گذاشتن دربهاي شيشه اي . واقعا كه خسته نباشن با اون رئيس دفتر سابق و مدير كل جديد شدنش.
شنيده ها بسيار است از اين ساختمان تو در توي تمام بابلي؟؟؟
میاری 25 اسفند 1392
از استاندار بازنشسته و معاون سیاسی و معاون برنامه ریزی بازنشسته انتظار برنامه داشتن کار عبث و بیهوده است چون یکی از آیتم های مهم مدیریت توانمندی جسمانی و چالاکی هست که برادران بزرگوار ندارند. خدا عاقبت استان مار را بخیر کند. تمام انتصابات سیاسی هست شایسته سالاری خبری نیست . الان بابل سالاری و بهشهری سالاری هست.
----- 24 اسفند 1392
شمال نيوز برخلاف ادعايش يك رسانه بيطرف نيست وبراي وي توسعه استان اگر با منافعش درتضادباشد منفعت خودشرا درنظر ارجح دارد تا توسعه استان دليل اين كارش درنظرهاي ارسالي واجازه دردرج مطلب مشاهده ميشود
نا شناس 24 اسفند 1392
دوای درد استان فقط حاج مهدی عبوری است ولا غیر
نا شناس 25 اسفند 1392
اگر عبوری استاندار شود همه استان یکپارچه می شود و به سوی آبادانی پیش می رود
پاداشی 25 اسفند 1392
آقا فرصت بدهید به مسولین اجرایی ،این همه ضرب العجل برای چیست اینانی که آمدند با تجربه های نظامند پست های مختلفی را تجربه کرده اند. بسیار آزموده هستند و مطمعنا به دنیال آزمون وخطا نیستند. مدیرانی مانند دکتر احسانی ؛یونسی و... با با مردانه کمی فرصت بدهید.
نا شناس 25 اسفند 1392
نمایندگان مازندران یکصدا شوند و آقای عبوری را حمایت کنند و ببینند که استان جایگاهش به کجا خواهد رسید چرا نباید از این همه ظرفیتهای مدیریتی ایشان استفاده شود در شهرداری ساری همه استان دیدیم که او چگونه دارد کار می کند
نا شناس 27 اسفند 1392
واقعا تدبیر در استان غریبه !وقتی الهه راستگو عضو حزب اسلامی کار به دلیل تشکیلاتی نبودن از حزب کنار گذاشته می شود آقای درخشنده هم باید به دلیل عدم همصدای اش با جریان حامی دولت ،خانه کارگر پاسخگو باشد
نا شناس 27 اسفند 1392
دوست عزیزی که نوشتی نمایندگان از آقای عبوری حمایت کنند هیچکس در مدیریت و لیاقت آقای عبوری شک و تردیدی ندارد همین نماینده های شما در ساری از ایشان حمایت کنند کافی است چون نماینده شهر ما آقای دکتر مقیمی یکی از حامیان ایشان هستند من در دفتر ایشان که رفته بودم قبل از این استاندار ایشان هم عقیده داشتند عبوری بهترین گزینه است ولی متاسفم که عبوری حمایت نشد
نا شناس 27 اسفند 1392
همه که از عبوری تعریف می کنید من هم عقده دلم را باز می کنم و می گویم به حق خون شهدایمان قسمشان می دهم عبوری را به استانداری مازندران بگمارند تا ببینند ایثار یعنی چه خانواده ای که با داشتن 4 فرزند پسر سه فرزندش را در را اسلام و کشور هدیه می کند یقینا می تواند با فرهنگ جهادی استان را آباد کند و اکنون که با فرمان رهبر فرزانه در اقتصاد مقاومتی باید تدبیر کنیم گزینه ای بهتر از ایشان نیست
نا شناس 22 فروردين 1393
خداوندا استان ما را دریاب ضعیف اند اینها وناتوان در اداره یک شهر چه برسد به اداره یک استان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.