.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورای شهر ساری؛ شورایی که در آن نه هم صدایی و نه همدلی وجود دارد!!
فرامرز درخشنده
شورای شهر ساری؛ شورایی که در آن نه هم صدایی و نه همدلی وجود دارد!!

شمال نیور: فرامرز درخشنده - بعد از مدت ها دوری از جلسات شورای شهر بعلت کسالتی که این حقیر داشت این بار حضور تازه ایی در یکشنبه شب در جلسه علنی شورا داشتم آنهم با آدمهای تازه که از این جمع عده ایی هم شکم شان بزرگ شده بود وهم کنایه و نیش زبانشان به یکدیگر در این روزگار کسالت بارخنده آورو لبخند روی لبان حاضرین می نشاند.
بحث وگفتمانهای کوچه وبازاری و دست دیگری را به زور بالا بردن وریش در گرو گذاشتن و قسم های حضرت عباسی و جمله معروف بخاطر من رای بده آنهم برای تصویب مصوباتی که قبلا در کمیسیون های تخصصی به شور گذاشته شده است هم در نوع خودش جالب و دیدنی بود!
وقتی به چهره های بعضی از این اعضاء نگاه میکردم آیا اینها هم کسانی بودند که چه شور وهیجانی در این شهر به راه انداخته بودند وهر کدام چه عکسهای یادگاری با طرفدارانشان میگرفتند و چه آهنگ هایی از ستاد هایشان پخش میشد و بگوش میرسید و عکسهای اتفاقی و گذری با بزرگان را برای خود افتخار و با ژستها و فیگور ها متفکرانه و کت وشلوارها زرد و بنفش و آبی وسفید و سبز و با پیراهن های یقه بازوانگشترهای ریز ودرشت و با شعارهای و مقالات تخصصی که ما برای عمران و آبادی آمده ایم فرشتگان نجات مردم ساری از معضلات هستیم؟
امروز اگر بخواهیم این عزیزان تفسیریی نسبت به مقالات وانتشار ویژه نامه های خویش داشته باشند با آنها غریبه ایی بیش نیستند و کمتر نسبت به آنچه از زبان آنها بیان میشد اطلاعاتی جامع دارند و این ندانستن ها داستان کپی پیست امروزی رادر ذهن نقش می بندد.
چهره های رسانه ها وسایت های آنروزگار و تماشگر امروزگفتمان های تخصصی شورای شهر مزید بر این ادعا است و همین افراد خود را محبوب مردم ساری میپندارند و بقول عزیزی بعضی ها از این منتخبین سری به میدان ساعت بزنند نیم ساعت اونجا باشند و با دوربین های مخفی و مدار بسته که این روزها مد شده ودر هر کوی وبرزن است کنترل شوند که آیا 50 نفر از شهروندان اینها را میشناسد حالا بر کرسی شورا نشسته اند میخواهند کارستان کنند و تا امروزبا جیب خای و پز عالی شعارهایی بقول جوانان امروزی در حد تیم ملی میدهند .
در شهری که بجای کاشت درخت نارنج درخت ها ی آهنی و سیمانی کاشته میشود و معلوم نیست در این شهر با توجه به رشد جمعیت سرانه فضای سبز چه مقدار پیشبینی شد ه است وبا هر بارندگی اش شهر متحول میگردد ومثل اندکی از آدم هایش رنگ عوض میکند وتازگی هم جان آدمهارا میگیرد در این نابسامانی عده ایی ازاین اعضا به دنبال تعویض ساختمان شورا هستندو اعتقاد دارند که کارشان آنقدر گسترش یافته و این ساختمان پا سخگو خیل عظیم مراجعه کنندگان نیست.
وقتی در این جلسه راه حل وراهکاری برای برون رفت از مشکلات موجود ارائه نمیگردد و وقتی مطرح میشود حقوق کارگران به موقع پرداخت نمیشود و حتی 6 نفر از پاکترین آدمها یعنی کارگران در حین وظیفه کاری جان خود را از دست داده اند و منتخبین که خود را کاندیدای تشکیلات کارگری میدانند و برگه حمایت خانه کارگر را برگ زرین در زمان انتخابات میپندارند و به آن افتخار میکنند از کنار این مهم بسادگی میگذرند و حتی زحمت شناسایی و برنامه ایی برای دلجویی بازماندگان مد نظر قرار نمیگرد.
باید به این منتخبین گفت:
نبود فکری مناسب برای جذب سرمایه گذار ونداشتن ایجاد بستر مناسب برای طرح های مشارکتی که میتوان به مشارکت بانک ها در این دیار اشاره کرد و بجای این ور و اون پرسه زدن میشود خیلی راحت بانک های خصوصی را به مشارکت گرفت.
وقتی مردم ساری اینقدر نجیب و با فرهنگ هستند ودل برای شهر خود میسوزانند و بارها اعلام میشود مردم ساری هزینه استان را پرداخت میکند میشود پاچاپ اوراق مشارکت و فرهنگ سازی تا سقفی معین بداد کمبود بودجه مرکز استان رسید و اگربه مردم اعتماد داده شود میتوان در این حوزه هم ورود پیدا کرد.
مدیریت شهری ساری باید دارای نگاهی کاملاً فنی و عالمانه و با خرد جمعی باشد؛ همچنین استفاده از کارشناسان خبره و بسیج تمام امکانات ملی و منطقه‌ای باید در اولویت قرار گیرد.
باید برای شکوفایی ساری این مرکز مازندران سرسبز لاویی هایی در سطح کشور کرد وآنچیزی در ورودی این شورا دیده میشود مرد کهن میخواد که در سیمای شورای چهارم ساری دیده نمیشود.
گرچه شاید زود باشد برای قضاوت ولی با اولین دیدار و سنجش و مقایسه با شورا های پیشین راه سختی در پیش است و این میدان عمل و بدور از شعارهای انتخاباتی است و همگان منتظرند ببیند چه اتفاق خارق العادی در ساری به وقوع خواهد پیوست .

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : تدبیر , فرامرز , درخشنده
نظرات خوانندگان :

علی ایمانی 20 آذر 1392
آقای درخشنده تابلو رئالیستی از وضع موجود شورای اسلامی شهر ساری ترسیم نمودند .
می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست .
توقع داشتید متخصصان رقص و پایکوبی ( ساز و آواز در ستادهای انتخاباتی ) و جشن و سرور ( کنسرت موسیقی نیمه شعبان ) در پیشرفت شهر چه تصمیماتی اتخاذ کنند و چه جایگاهی داشته باشند !؟.
مسائل و ابعاد مربوط به شهرسازی بسیار پیچیده هستند که با تغییر هر یک از پارامترهای آن جهت پیشرفت و آینده شهر تغییر می کند .
می گویند خود کرده را تدبیر نیست اگر نگوئیم که این سرنوشتی است که خود مردم برای خود رقم زده اند .
نا شناس 21 آذر 1392
اقرین باید گفت به فرماندار و شهردار ساری و تمام کسانی که بدون توجه به رای مردم حق عده ای را ضایع کردند و عده ای دیگر را نماینده مردم کردند
نا شناس 21 آذر 1392
حق مهندس مهدی رضایی فرح آبادی را نا جوانمردانه خوردن و پایمال کردن آقایان حسود و چشم تنگ بدانند این جوان متخصص و کاردان برای مصلحت نظام سکوت کرد ولی من به عنوان کسی که به ایشان رای دادم از حق خودم نمی گذرم !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.