.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در گفتگوی ویژه خبری در آستانه دور دوم انتخابات چه گذشت ؟
طاهایی : در مازندران طرح‌های عقب مانده داریم که باید تکمیل شوند / رنجبر : نمایندگان مازندران در صحن و کمیسیون ها نقش آفرینی بیشتری داشته باشند
شمال نیوز : وی، راه اندازی شرکت روماک گستر را پتانسیلی برای بازرگانی مازندران دانست و بیان کرد: منطقه آزاد نیز باید بصورت دقیق عملیاتی شود ....

شمال نیوز: استاندار اسبق مازندران در گفتگوی ویژه خبری شبکه تبرستان که در آستانه دور دوم انتخابات برگزار شد ، گفت: فلسفه انقلاب اسلامی با مشارکت مردم بوده و انتخابات نیز مظهر بروز مشارکت مردمی است.

 

به گزارش شمال نیوز،  سید علی اکبر طاهایی با تاکید بر اینکه با وجود تهدیدات دشمن، دشمنی با حق طلبی و آزادگی را شاهدیم افزود: با حجم مشکلاتی که غرب متوجه کشور کرد به رغم لزوم مشارکت، امیدواریم در روز جمعه شاهد افزایش حضور مردم در ۵ شهر مازندران برای انتخاب دو نماینده باقی مانده استان باشیم.

 

طاهایی : در مازندران طرح‌های عقب مانده داریم که باید تکمیل شوند / رنجبر :  نمایندگان مازندران در صحن و کمیسیون ها نقش آفرینی بیشتری داشته باشند

 

طا‌هایی اظهار کرد: نماینده مردم، وکیل مردم بوده و در گفتگو با دولت و قوه قضائیه وکیل مردم باید ایفای نقش کند و مهمترین سند بالادستی، قانون اساسی است و اشراف نمایندگان اهمیت دارد.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه توسعه‌ای و بودجه سنواتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در حوزه انتخابیه قائم شهر امیدواریم در روز جمعه انتخابات پرشور را شاهد باشیم.

 

طا‌هایی ادامه داد: در مازندران طرح‌های عقب مانده داریم که لازم است طرح‌های نیمه تمام تکمیل شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت دهم مصوب شد تا شهر رجه ریل استقرار یابد ولی به دلیل اینکه همدلی محقق نشد با وجود محدود بودن بودجه‌ها محقق نشد.

 

استاندار اسبق مازندران بیان کرد: نمایندگان استان‌های شمالی که در ۴ حوزه طبیعی کوهستان، جنگل، جلگه و دریا مشترک هستند می توانند با تشکیل فراکسیون های مشترک یک گفتمان‌ را دنبال کنند و اگر هم صدا بشوند می‌توانند سبب شود آرایش بهتری داشته باشیم و مسائل مشترک را پی بگیرند و امیدواریم در مجلس دوازدهم مساعی بیشتری انجام شود.

 

طاهایی با اشاره به اینکه مجلس نقش اثرگذاری دارد، خاطرنشان کرد: در دوره دوم سد شهید رجایی را کلنگ زدیم و با وجود اینکه نماینده مردم غرب مازندران بودیم ولی کار در شرق استان هم با همدلی پیگیری می‌شد.

 

وی بیان کرد: چرا باید هنوز زباله سوز ساری راه نیفتاده باشد و از مهمترین مطالبات است و نباید زباله ساری در آق قلا دفع شود که هزینه هم تحمیل می‌کند.

 

طا‌هایی همچنین تصریح کرد: ۱۲ نماینده مازندران، ضمن دستور کار قرار دادن مکانیزاسیون برنج نیاز به تکمیل زباله سوز در ساری داریم.

 

وی ادامه داد: برای انجیلسی بابل، عمارت آمل، جنگل‌های رامسر و کلاردشت باید فکری شود و نیاز به همراهی با استاندار جدید است.

 

طا‌هایی افزود: با گردشگران زیادی در مازندران روبرو هستیم و بحث راه‌های مصوب را در دستور کار داشتیم و لازم است مصوبات قبلی دنبال شود و ۱۲ نماینده کمک کنند مازندران چه مصوبات عقب مانده‌ای دارد که باید به سرانجام برسد.

 

طا‌هایی در ادامه یادآور شد: از نمایندگان ادوار مازندران تشکر می کنم و از انتخاب و اعتماد مردم مازندران به برخی نمایندگان دوره‌های پیشین تشکر می کنم و در حوزه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار هم شاهد ورود افراد توانمند هستیم.

 

وی بیان کرد: مردم با توطئه‌های استکبار مقابله می‌کنند و همدلی و تعامل ضرورت حکمرانی است و سه قوه در چارچوب قانون باید با یکدیگر کار کنند.

 

طاهایی بر ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات روز جمعه اشاره کرد و گفت: نمایندگان مازندران سعی کنند در کمیسیون‌های تاثیرگذارتر حضور پیدا کنند.

 

وی، راه اندازی شرکت روماک گستر را پتانسیلی برای بازرگانی مازندران دانست و بیان کرد: منطقه آزاد نیز باید بصورت دقیق عملیاتی شود.

 

ضرورت نقش آفرینی بیشتر نمایندگان مازندران در صحن و کمیسیون ها

 

صادقعلی رنجبر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی نیز در این گفتگوی خبری گفت: ارتش‌های قوی در دنیا زیاد داریم ولی ارتشی که پشتوانه مردمی داشته باشیم کم داریم و حضور مردم سرمایه اجتماعی است.

 

وی با تاکید بر تحولات و خیزش دانشجویان در آمریکا که منجر به رسوایی سردمداران استکبار شده بیان کرد: در کشور ما انتخابات تجلی شورانگیز مردم است و ما فراخوان‌های مختلفی از جمله ۲۲ بهمن، روز قدس، ۱۳ آبان و ... داریم و تصور می‌شود همراهی مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق است.

 

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه نوع انفعال کشور‌ها در برابر ایران عوض شد خاطرنشان کرد: اگر نرخ مشارکت را هم در مازندران افزایش دهیم منجر به افتخارآفرینی است.

 

رنجبر گفت: گاهی اوقات نمایندگان وظایف خود را در سطح ملی به خوبی مطالعه نمی‌کنند و باید نمایندگان در زمینه نقش آفرینی در کمیسیون‌ها و کسب امتیاز برای مازندران ورود کنند.

 

وی تاکید کرد: باید در کمیسیون‌ها و صحن‌ها نقش آفرینی بیشتر نمایندگان مازندران را شاهد باشیم.

 

این استاد دانشگاه گفت: اگر مجمع نمایندگان بخوبی عمل کند عقب ماندگی مازندران در موضوعات مختلف جبران می‌شود.

 

وی بهره گیری از ظرفیت مازنی‌های مقیم تهران و دیگر اهرم‌های قدرت را برای پیشبرد طرح‌های عقب مانده مازندران مهم برشمرد و یادآور شد: از نظر بهینه شدن فرصت‌ها عقبیم و نمایندگان با نگاه بین المللی باید به توسعه استان فکر کنند.

 

استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: همدلی مردم، دولت و مجلس اهمیت زیادی دارد و هم افزایی نیرو‌ها را شاهدیم و برخی شائبه‌ها در فضای مجازی را در این زمینه شاهدیم، در حالیکه فرصت خوبی است تا زمینه‌های مثبت و سازنده را برای توسعه استانی و شهرستانی پیدا کرده و استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر احیای قابلیت دسترنج‌های مردم خاطرنشان کرد: شاهد رشد خوب برخی استان‌ها هستیم ولی در مازندران گاهی اوقات پروژه قابل افتتاح نداریم و اگر رایزنی نمایندگان مجلس بیشتر شود و اتحاد نمایندگان را شاهد باشیم می‌تواند در روند توسعه اثرگذار باشد.

 

وی شرط اقدامات موثر توسط نمایندگان را انتخاب صحیح نمایندگان عنوان کرد.

 

صادقعلی رنجبر گفت: در شهر‌های مختلف عدم اجرای طرح‌ها در حوزه درمان، گردشگری، راه‌ها، زباله و ... در شان مازندران نیست.

 

وی بر انتخابات پر شوری در حوزه ۵ شهر مازندران تاکید کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 ارديبهشت 1403
اکبرآقا دو دوره بودی چیکارکردی برادر!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.