.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با امضای تفاهمنامه همکاری ؛
رشت و آستراخان خواهرخوانده شدند
شمال نیوز: رشت و آستراخان با امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداران این دو شهر خواهرخوانده شدند.
رشت و آستراخان خواهرخوانده شدند

به گزارش شمال نیوز، استاندار گیلان عصر یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرهای رشت و آستراخان با اشاره به سفر هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی روسیه به این استان اظهار کرد: سفر هیئت بلندپایه اقتصادی و تجاری آستراخان به گیلان نشان‌دهنده اهمیت روابط بین دو استان است.

محمدعلی نجفی به بازدید هیئت تجاری و اقتصادی آستراخان روسیه از توانمندی‌های گیلان اشاره کرد و افزود: هیئت مذکور از بخش‌های تولیدی، گردشگری و صنایع غذایی در استان بازدید می‌کنند.

وی سفر هیئت تجاری و اقتصادی آستراخان را سبب بهبود روابط اقتصادی بین گیلان و روسیه دانست و بیان کرد: گسترش روابط فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی گیلان و آستراخان بزرگ‌ترین عامل نزدیکی و تعامل سازنده بین طرفین است.

نجفی با بیان اینکه بستر مناسب سرمایه‌گذاری در گیلان فراهم شده است، تصریح کرد: وجود بنادر توسعه یافته و مسیر دریایی در ارتقای همکاری بین استان‌های آستراخان و گیلان تاثیرگذار است.

استاندار گیلان مسیر دریایی، جاده‌ای و نواحی صنعتی و منطقه آزاد را از جمله قابلیت‌های استان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک خواند و یادآور شد: کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب در توسعه همکاری‌های دوجانبه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در استان‌های گیلان و آستراخان روسیه، خاطرنشان کرد: مبادله محصولات زراعی، باغی و شیلاتی می‌تواند گسترش همکاری‌ها را به همراه داشته باشد.

به گفته نجفی، تاسیس مراکز آموزش عالی و گردشگری می‌تواند اولویت فعالیت‌ها و تفاهمنامه‌‌ها بین دو استان گیلان و آستراخان باشد.

استاندار گیلان بر همکاری در زمینه فرهنگی تاکید کرد و گفت: رسانه‌های محلی گیلان و آستراخان می‌تواند یکی از پایه‌ها و محورهای مذاکرات باشد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور تفاهمنامه خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان توسط «محمدابراهیم خلیلی» شهردار رشت و «ایرینا یوگورووا» سرپرست شهرداری آستراخان امضا شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شاهکلایی 8 ارديبهشت 1393
رشت با خیلی از جاهای دیکر هم خواهر خوانده است خوش بحال نمایندهگان رشت
شكورخواه 8 ارديبهشت 1393
تمامي اين افتخار و گسترده شدن روابط اقتصادي با همسايه شمالي، با زحمات و پيگيري‌هاي مجدانه و دلسوزانه آقاي مهندس سعادتي استاندار پيشين گيلان بدست آمده. -
--- جا داره كه بعنوان يك گيلاني قدردان زحمات آن استاندار خاكي و مردمي باشيم.
---- هرجا كه هستي خداقوت و التماس دعا
پاسخ ها به این نظر
موحد 8 ارديبهشت 1393
با نظر آقاي شكورخواه كاملا موافقم. مهندس سعادتي يك مدير نادر و ارزشي و مردمي بود كه بنده با اين عمر بيش از پنجاه سالم كمتر ديده‌ام.
حيف كه قدرش را ندانستيم. ارادتمند موحد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.282 seconds.