.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرداخت یارانه کاغذ به مطبوعات حمايتي است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پرداخت یارانه کاغذ به مطبوعات جزو وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و این کمک‌ها حمایتی است.
 به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول مطبوعات گیلان به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و آن را ماه برکت و رحمت نام برد.

وی با بیان اینکه مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان شرایطی دارد که باید آداب آن رعایت شود، اظهار کرد: در مهمانی خداوند به روح و جان توجه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شب قدر افضل‌تر شب‌ها در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: باید قدر این شب‌های پرفضیلت بیشتر دانسته شود.

وی با بیان اینکه روزه دارای مراتب و درجاتی است، خاطرنشان کرد: نخستین درجه روزه، عام است و روزه خاص بالاتر از آن قرار دارد و رتبه بالاتر نیز روزه خاص‌‌تر است.

اسماعیل‌پور روزه خاص را پرهیز از خوردن و گناه عنوان کرد و گفت: اگر خود را مدیریت کرده و گناه نکنیم وارد حریم و روزه خاص می‌شویم.

وی روزه خاص‌تر را ویژه اولیای خدا دانست و اذعان کرد: این روزه مراقبت بر روح و جان است و تمام هم و غم انسان متوجه پروردگار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دروغ و تهمت روزه عام را باطل نمی‌کند، افزود: دروغ و تهمت روزه خاص را باطل می‌کند و از ثواب روزه عام می‌کاهد.

*تفاوت اقتضای فرهنگی گیلان با دیگر استان‌های کشور

وی در ادامه به موضوع فرهنگی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بنده در استان زنجان مدیر کل ارشاد بودم و در ارزیابی‌ عملکرد نمونه کشوری شدم.

اسماعیل‌پور ادامه داد: اقتضای فرهنگی گیلان با استان‌های دیگر متفاوت است و این آمادگی وجود دارد تا هر سه ماه یک بار با اصحاب رسانه استان نشست برگزار کنیم.

وی با تصریح بر اینکه نگاه دولت‌های پس از انقلاب به مقوله فرهنگ و هنر تفاوت ماهیتی دارد، اذعان کرد: این نگاه قابل قیاس با پس از انقلاب نیست.

این مسئول، اضافه کرد: در دوران پس از انقلاب متولیان امر فرهنگ و هنر این کاروان را پیش بردند که در برخی مقاطع کند و یا تند بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید خدمات گذشتگان را کمرنگ کنیم، گفت: باید بر تلاش گذشتگان حق مطلب ادا شود.

*وجود 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

اسماعیل‌پور نگاه دولت‌های نهم و دهم به فعالیت‌های مسجد محوری را از ویژگی‌های دولت احمدی‌نژاد ذکر کرد و متذکر شد: تمام حرکت‌های انقلابی از مساجد شکل گرفته است.

وی افزود: از سال 72 زمان شکل‌گیری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد تا سال 84 تعداد دو هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ایجاد شد که در دولت‌های نهم و دهم این تعداد به 16 هزار کانون مساجد افزایش یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه قرار است طبق برنامه پنجم توسعه به ازای هر چهار مسجد یک کانون فرهنگی‌هنری مساجد تأسیس شود، یادآور شد: این رقم 25 برابر می‌شود.

وی تعداد کانون فرهنگی‌هنری مساجد گیلان را تا سال 84 به 68 کانون ذکر کرد و متذکر شد: اکنون 500 کانون مساجد در گیلان فعالیت می‌کنند.

اسماعیل‌پور ساماندهی 40 هزار دانش‌آموز در 2 هزار کلاس درس کانون مساجد را از جمله فعالیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد:کانون‌های مساجد در چهار رشته قرآن، احکام، ورزش و هنرهای تجسمی به آموزش و تربیت دانش‌آموزان مشغول بودند.

* پرداخت یارانه کاغذ وظیفه ذاتی وزارت ارشاد نیست

وی به پرداخت یارانه کاغذ مطبوعات اشاره کرد و یادآور شد: دادن یارانه کاغذ جزو وظایف ذاتی وزارت ارشاد نیست بلکه نگاه حمایتی در بحث مطبوعات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تصریح بر اینکه مدیر مسئول یک نشریه به هنگام امضای قرارداد نشریه پذیرفته است که با هزینه شخصی خود نشریه‌اش را منتشر کند، متذکر شد: این امر به معنای پرهیز از کمک ما نیست و نگاه حمایتی از مطبوعات توسط وازرت ارشاد صورت گرفته است.

وی از وجود 150 نشریه محلی، 9 خبرگزاری و 57 هفته نامه و دو هفته نامه در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته مجوز انتشار 25 نشریه در گیلان صادر شده است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.