.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش مراسم تجلیل از احمدی‌نژاد در صداوسیما؛
احمدی نژاد: نام من در دنیا محبوب شده/ در سفرهای خارجی از 96 ساعت سفر، 54 ساعت در هواپیما بودیم
شمال نيوز: نامه به بوش سیاسی نبود و آن را با وضو نوشتم/ سیاست خارجی با یک چایی خوردن و قهوه خوردن حل نمی شود / مدام مي‌گوييم صلح و دوستي و بهار ...
احمدی نژاد: نام من در دنیا محبوب شده/ در سفرهای خارجی از 96 ساعت سفر، 54 ساعت در هواپیما بودیم

مراسم نکوداشت 8 سال تلاش جهادی رییس جمهور پیش از ظهر امروز با عنوان " ۸ سال تلاش جهادی دولت خدمتگزار" در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. در ابتدای این مراسم و بعد از سخنان عزت الله ضرغامی مراسم، لوح تقدیری به پاس 8 سال تلاش‌های رییس جمهور به وی اهدا شد.

همچنین غلامحسین الهام به همراه میرتاج‌الدینی و تنی دیگر از شخصیت‌های دولتی به همراه احمدی‌نژاد در این مراسم حضور دارند.

*** سخنان ضرغامی:

* تأکید ضرغامی بر لزوم کار گروهی و هم‌افزایی/ ضرغامی: هم‌افزایی در کار جمعی صرفاً جمع جبری نیست بلکه نتایج فوق العاده ای دارد.

* این جلسه در وهله اول به عنوان تجلیل از تلاش جهادی رئیس جمهور عزیز و هیئت دولت محترم و دولت خدمتگزار است.

* احمدی نژاد شخصیت کم نظیری است و به سرعت به شخصیت جهانی تبدیل شد بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری. همانطور که ایشان در کشور در کوره‌ده‌ها و نقاط دوردست اینطور ساده و مردمی و خاکی(اینها تعابیر رهبری است؛ تعابیری که می‌کنم دقیق است؛ این سازمان صداوسیما مفتخر است زیر نظر رهبری و پیرو ایشان است) حضور یافتند، در جهان نیز به  چهره‌ای محبوب تبدیل شدند و این ظرفیت بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

* اشاره ضرغامی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 84 و پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و تمجید رهبری از عدالت‌محوری دولت نهم.

* ضرغامی: فرمایشات رهبری یک مهر قبولی و مدال افتخار است برای دولت.

*ضرغامی افزود: فرمایشات رهبری درباره دولت  فعلی، کسانی که فقط به دنبال ضعف‌ها و خلأها و مشکلات هستند، ناامید کرده است.

* نظام اسلامی در این سالها به یک مدل کارآمد و آرمانی بخصوص در انتخابات رسید. از روش های سرمایه سالار غربی فاصله گرفت نظام، و مدلی را تعریف کرد که حتی کسانی که شناخته شده نبودند، وقتی فرصت برابر پیدا کردند برای معرفی خود و چهره خود و آرمان‌ها و توانمندی‌های خود، مردم از طریق رسانه ملی آشنا می شوند و تصمیم می گیرند. این که روزهای آخر انتخابات، سونامی ایجاد می شود به خاطر این است که مردم در آن روزها نامزد مورد علاقه خود را می شناسند.

* رسانه ملی این جایگاه را دارد که وقتی کار ریاست جمهوری را سامان داد، با این رئیس جمهور از اول تا آخر همراهی کند. مردم با صداوسیما زندگی میکنند و شب و روزشان با صداوسیماست. اگر از امکانات دیگر استفاده میکنند، باز هم هیچوقت از صداوسیمای ملی جدا نمی شوند. 

* آقای روحانی هم اولین صحبت خود را در نشستی در صداوسیما اعلام کردند و این جمع این جایگاه را داشت که اولین ارتباط را با ایشان برقرار کند. در ادامه هم با دولت و رئیس جمهور خیلی کار داریم. وظیفه ما وظیفه سنگین  حمایتی و پشتیبانی از دولت در این شرایط سخت است.

* دولت فعلی توانست علیرغم همه فشارها و تحریم ها کارهای بزرگی انجام دهد. از این به بعد هم مشکلات زیاد است ولی رسانه ملی یار و پشتیبان دولت و رئیس جمهور منتخب خواهد بود. رسانه ملی بازوی نظام است.

* ضرغامی ادامه داد: وقتی  وارد مساله ای می شویم، مردم می پذیرند که نگاه ما ملی است و نه نگاه یک قوه یا دو قوه. 

* رهبر انقلاب هرگاه اشکالی بوده در کارمان، به ما تذکر داده‌اند اما خوشبختانه مورد حمایت ایشان بوده‌ایم.

* خوشحالیم که در طول ورود و خروج رئیس جمهور و در طول فعالیت رئیس جمهور، صداوسیما با ایشان ارتباط دارد.

* در شورای معاونین، بین خودمان درباره برجسته‌ترین نقاط قوت دولت بحث کردیم که حداقل 15 صفت برجسته در این جلسه نوشته شد. وقت نیست وگرنه باید همه 15 تا عرض میکردم.

* عدالت محوری احمدی نژاد کاملا برجسته است و این مسئله بسیار مهمی است. هیچکس نمیتواند شعار ضدعدالت بدهد اما مهم این است که در عمل پایبند باشد. رفتار و سکنات و تصمیم گیری هایش و حضورش در بین مردم و رسیدگی به درد مردم هم در ظاهر، عدالت محوری را نشان میدهد و هم اینکه ایشان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده برای تحقق عدالت کارهای زیادی کردند. شاید ده ها کار فقط از موضع عدالتخواهی و پشتیبانی از محرومین و مستضعفین انجام شد.

* یک خلط مبحثی می شود در بیان نقاط قوت و ضعف. خیلی خوب است که انسان ها نقاط ضعف و قوت خود را بدانند و نقاط ضعفشان را اصلاح کنند. بعضی مواقع اما نقطه ضعف درست تشخیص داده نمی شود. بعضی وقتها کار بزرگی که انجام می شود، باید کارهای دیگری برای تکمیل انجام شود. شاید نقطه ضعفی در  این کار آشکار شود، ولی در برخی مواقع شرایط آماده نبوده و اشکالات به خاطر آن بوده است. برای مثال در همین هدفمندی یارانه ها یک  کار انفورماتیک دیتابیس اساسی اصلا وجود نداشت. اینکه تعداد ماشین و مصرف و تعداد پمپ بنزین چقدر است، اطلاعات دقیقی درباره اش نداشت. چیزهای زیادی بود که ربطی به هدفمندی نداشت اما دولت مجبور بود انجام دهد تا کار هدفمندی پیش برود. همه در مناظره ها پذیرفتند هدفمندی را. اصل اجرای هدفمندی شجاعت و جرات میخواست. رهبری به جرات و شجاعت رئیس جمهور اشاره کرده اند.

* واقعاً آن‌چیزی که شخصیت احمدی نژاد را تشکیل داد و در ذهن مردم خواهد ماند، چون از شخصیت های بزرگ و تاریخ ساز برخی چیزها در ذهن مردم می ماند، از احمدی نژاد هم استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و صهیونیست‌ها در ذهن‌ها باقی ماند.

* بعضی دیپلمات ها به احمدی نژاد می گفتند این حرف شما درباره صهیونیست ها دنیا را به هم ریخته و نباید می گفتید اما احمدی نژاد به درستی این حرف ها را زد و این مسیر را رهبر معظم انقلاب نیز تایید کرد. این استکبارستیزی احمدی نژاد دنیا را متوجه خود کرد.

* مصاحبه گر معروفی که با احمدی نژاد مصاحبه کرد، واقعا عاجز شد در برابر احمدی نژاد.

* احمدی نژاد، حلقه سنتی مدیریت را شکست. اینکه تصور کنیم جمع های محدودی انهم در سطح بالا توانایی مدیریت دارند، آرام آرام الیگارشی محسوس بر جامعه حاکم می شود که نمیتوان آن را درست کرد. رهبر انقلاب با اینجور حلقه های بسته مدیریتی بسیار مخالف هستند. احمدی نژاد هم به درستی این حلقه سنتی را شکست و به مدیران جوان میدان داد و موجب رویش استعدادهای جدید شد. این کار کار ساده ای نبود. بسیاری از مدیران شایسته و صدها مدیر رده بالای متدین و انقلابی و حزب اللهی به جریان مدیریت کشور اضافه شدند و حلقه ای که می توانست نامیمون باشد و به کشور ضربه بزند شکسته شد.

* احمدی نژاد ذخیره ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است. مدیران برجسته جزو بیت المال است و فقط متعلق به خودشان نیستند. اینها گنج‌ها و ذخیره‌هایی هستند که باید در بیت المال بمانند. این سرمایه ها باید هروقت لازم باشد آبرویشان را برای کشور بگذارند اما برخی ها قبلا این کار را نکردند. برای حق باید این کار انجام شود. برخی حاضر نشدند یک ذره از آبروی خود مایه بگذارند و بگویند حق این است. در ماجرای فتنه 88 اینگونه کردند برخی ها. در سال 88 اختلاف 12 میلیون رای را زیر سوال بردند اما در سال 92 دیدند که نظام امانتدار است. این را باید با صدای بلند بگوییم در دنیا. آن روز برخی حاضر نشدند از آبروی خود خرج کنند و به همین خاطر کشور لطمه خورد.

* ذخیره بزرگی به نام احمدی نژاد ان‌شاءالله برای خدمت به کشور و ملت همواره آماده باشد.


http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/13920416123815115802134.jpg


*** ساعت 11:28، سخنان ضرغامی پایان یافت.

*** با حضور معاونین صداوسیما، عزت‌الله ضرغامی با اهدای لوحی از طرف رسانه ملی، از هشت سال تلاش جهادی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، تقدیر کرد.

*** ساعت 11:35 سخنرانی احمدی‌نژاد آغاز شد.

سخنان احمدی‌نژاد:

احمدی‌نژاد: انتظار تقدیر و تشکر نداشتم اما بزرگواری کردید و از یک خادم کوچک و همکار خودتان تشکر کردید. من هم از همه شما صمیمانه تشکر می کنم. همینجا جا دارد یاد امام و شهدا را گرامی بدارم که دنیای جدیدی به روی بشریت معرفی کردند و افق بشر را به بی‌نهایت هدایت کردند.

* رسانه ملی مسئول فرهنگ عمومی کشور است و مسئول غنای فکری جامعه. رسانه ملی مرزبان اندیشه و هویت ملت ایران و انقلاب اسلامی است و باید کانون اندیشه ورزان، نخبگان، صاحب نظران و متفکران جامعه باشد. به همین دلیل به نظرم رسید در این جلسه دکترین دولت را خدمتتان عرض کنم. چون معمول این است که در نگاه به یک دولت کارها و تک تک اقدامات مورد ارزیابی قرار میگیرد اما کمتر اتفاق افتاده که یک کار هشت ساله یا مجموعه گسترده ای از اقدامات هشت ساله در یک چارچوب نظری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. من می‌خواهم مانیفست عمل دولت را اینجا بیان کنم.

* دولت از ابتدا با یک نظریه جامع و روشن، و یک برنامه عملیاتی کار خودش را شروع کرد. حتی یک روز، یک ساعت، در این هشت سال، برای من اتفاق نیفتاد که حس کنم حال چه کار باید بکنیم و ندانیم چه باید بکنیم؟ در یک چارچوب برنامه معین در طول هشت سال تلاش کردیم.

* دولت مطلقا کار پراکنده نکرد. همه کارهای دولت هدفمند بود. برای تحلیل حرکت دولت در این هشت سال باید به اصل انقلاب برگردیم. این دولت منهای انقلاب بی معناست. انقلاب اسلامی هم راه است و هم معیار. راهی است که باید بپیماییم و معیار ارزیابی هم هست. اما سوال اصلی این است که هدف اصلی انقلاب چه بود؟ برخی تصور میکنند انقلاب تمام شد یا به موزه پیوست، این جزو اشتباهات بزرگ و خودفریبی است. این انقلاب اولا متعلق به دوره ما نیست و ریشه اش در تاریخ است و ثانیا منحصر به سرزمین و جغرافیای ما نیست. استمرار یک حرکت تاریخی انسان برای رسیدن به قله هاست. یک حزب سیاسی با 20 عضو که 150 سال قبل در یک دوره 15 ساله در ایران نقش آفرینی کرده قابل حذف از صحنه نیست و رگه هایش را می بینیم، لذا انقلاب اسلامی هم جاری است. اما سوال این است که آیا انقلاب برای جابجایی در قدرت بود؟ آیا حکومت برآمده از انقلاب فقط برای حکومت کردن است؟ 

* ما به دنبال یک تحول عظیم و یک حکومت آرمانی هستیم. نظام جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی منهای آرمانهای بلند الهی و انسانی بی معناست. و در این صورت تقدسی ندارد. خود را باید با آرمانهای انقلاب بسنجیم. 

اول، آزاد کردن و نجات انسان‌ها، به کمال رسیدن و شکوفایی انسان‌ها، هدف انقلاب است و دوم، برپایی جامعه پیشرفته و مقتدر و سرشار از پاکی و عدالت و زیبایی. در ایران و در جهان. انقلاب در متن جامعه برای جامعه و با اهداف بسیار روشن برپا شده است. تمام لحظات تاریخ انقلاب و فراز و نشیب ها، همگی فرصت هستند. انقلاب موجود زنده است. همه حوادث فرصت هستند البته اگر درست استفاده نکنیم ممکن است به تهدید تبدیل شود.

* خاستگاه انقلاب، ایران است. گرچه انقلاب عظیم انسانی است، اما خاستگاهش ایران است و ما به این افتخار می کنیم. ماندگاری انقلاب به خاطر این است که خاستگاهش ایران است. برای اینکه تحولات بزرگ نیازمند مبانی بزرگ است. هر مکتب و آرمانی زمانی پایدار می ماند و فرصت اثرگذاری عمیق می یابد که ملتی بافرهنگ و متعالی و باقوام، فرهنگی، ادیب و آشنا به معارف انقلاب، پشت آن مکتب و انقلاب قرار بگیرد و الا شانس ماندگاری ندارد.

* وقتی ملتی مثل ایران با سابقه تاریخی که همیشه موحد و کمال‌جو و عدالت‌طلب بوده و ارزشهای الهی را پاس داشته و هیچ‌وقت به دنبال کینه‌ورزی نبوده است. من حرفم ملت ایران است. ملت ایران از اول به دنبال پیامبران الهی و راه سعادت بوده است. زمانی، حضرت زرتشت را انتخاب کرد. به حضرت عیسی(ع) استقبال نشان داد و منتظر پیامبر اسلام(ص) ماند. هیچ‌وقت ملت ایران بت‌پرست نبودند. آدم غصه‌اش می‌شود از کسانی که با مرتجعین همراه می‌شوند برای آتش‌پرست و بت‌پرست معرفی‌کردن ملت ایران. اینها برای غارتگری این حرف‌ها را زدند.

* ملت ایران استعداد شگرفی دارد و هر جا می‌رود موفق است و به لحاظ استعداد مادی و طبیعی و موقعیت سیاسی و جغرافیایی و تمدن سازی بسیار برجسته است و به لحاظ حق طلبی در صدر دنیاست و به لحاظ هوش و ذکاوت و اندیشه در صدر است. علم و اندیشه و هنر دنیا مدیون ملت ایران است. چنین ملتی باید پشتوانه حرکت عظیم الهی باشد که هست. ما به توانمندی و شایستگی ها و ظرفیت های عظیم ملت ایران برای پشتیبانی و راهبری انقلاب جهان ساز ایمان داریم.

* ما باور داریم که ملت ایران میتواند دو ماموریت بزرگ را انجام دهد. اول بر اساس اصول و ارزشهای الهی ایران را مقتدر و الهام بخش بسازد. که همه مناسبات دنیا را اصلاح کند. ملت ایران هم شایستگی این را دارد و هم توانایی‌اش را. با تکیه بر ایران میتوان پرچم ارزشهای الهی را در تمام جهان برافراشت. با تکیه به ملت ایران میتوان نظم الهی و انسانی را جایگزین نظم ظالمانه کرد.

* اگر خاستگاه انقلاب، جای دیگری غیر از ایران بود، باور دارم که به سال اول هم نمی رسید. برخی فکر می‌کنند امام آمد و تقی به توقی خورد و انقلاب شد. این‌گونه نیست. امام از فرصتهای تاریخی استفاده کرد. یک تاریخ پشت این ملت بود.

* ماموریت دوم ملت ایران، اصلاح جهان است. برخی میگویند ماموریت اول و دوم از هم جداست و ما فقط باید ایران را بسازیم ولی ما می‌گوییم اینها لازم و ملزوم هم هستند؛ امکان ندارد بدون مداخله در مدیریت جهان بتوانیم ایران را به جایگاه شایسته خود برسانیم. از تجربه شوروی هم می شود این را فهمید.

*احمدی‌نژاد افزود: در داخل کشور معتقدیم ایران باید پیشرفته ترین باشد و به کشوری نمونه تبدیل شود. این کار واقعا شدنی است. بعضی فکر میکنند ایران قبلا به زور شمشیر دنیا را مدیریت می کرد ولی اصلا اینگونه نیست. آنچنان وجه تمدنی و فرهنگی ایران برجسته بود که دیگران با اشتیاق به زیر سیطره ایران می آمدند.

* معیارهای جامعه نمونه آن است که توحید و خداپرستی در آن حاکم باشد. همه زیبایی‌ها تبع توحید است. زندگی و کارها باید برای خدا باشد. فرصت های رفاه و رشد برای همه مهیا باشد. فقر و تبعیض وجود نداشته باشد و مردم این را حس کنند. عدالت باید هم در عمق نظام، ساختارها، برنامه‌ریزی‌ ها و هم در ظاهر نظام باید نشان داده شود. همه‌ مردم باید حس کنند عدالت هست. 

* کشور باید بسیار پیشرفته و مقتدر باشد. کشور عقب‌مانده و فقیر و توسری‌خور خودش را هم نمیتواند نگهدارد چه برسد به اینکه ارزشهای الهی و انسانی را در دنیا منتشر کند.

* در بخش سیاسی و فرهنگی باور داریم که حکومت و مدیریت برای پیگیری آرمانهای الهی است. برای پیگیری اهداف الهی و برای خدمت به مردم است. فلسفه حکومت، عدالت است. باید فضای عمومی کشور فضای آرمانی و انقلابی باشد.

* دموکراسی لیبرال بلای جان ملت هاست و پوشاندن لباس زیبا به مناسبات قدرت است و نتیجه‌ای جز انحطاط ندارد. باید مراقبت کنیم کم کم حضور در قدرت و کسب رای اصالت نیابد. اگر پیدا کرد همه ارزشها قربانی خواهد شد.

* بیت المال امانت مردم است. یکی از زشت ترین اقدامات دست اندازی به بیت المال است و باید خیلی مراقب باشیم که در دام یک چرخه گمراه کننده نیفتیم. در این دسته بندی ها نباید اقدامات برجسته رقیب را نفی و اقدامات خلاف خود را توجیه کنیم. نباید تهمت و افترا و کتمان و تحریف و قضاوت های  ناعادلانه وارد ادبیات سیاسی ما شود. همه باید مراقبت کنیم.

* دموکراسی لیبرال حاصلی جز سقوط انسان‌ها نداشته است. مجموعه حاکمان دنیا را جمع بزنیم، نمیدانم به 15 هزار نفر می رسد یا نه. بقیه مردم ول‌معطل هستند و اجازه ورود به حکومت به آنها داده نمی‌شود.

* معیار تشخیص توده‌های مردم هستند وگرنه همه خود را بهترین معرفی میکنند.

* جایگاه مردم، یکی دیگر از مبانی نظر و عمل دولت است. مردم صاحب حکومت هستند و باید اراده آنها حاکم باشد. تجربه نشان داده هرجا اراده جمعی ملت ایران شکل گرفته در جهت خیر بوده است. معتقدم در هرجای دنیا فرصت انتخاب آزاد به مردم بدهیم، توده های مردم به آرمانهای الهی و انسانی رای میدهند. حتی در اروپا و آمریکا.

*  بعضی در کشور و دنیا خیال می کنند انتخابات یک صحنه سیاسی و تمام. معتقدیم انتخابات آزاد شدن انرژی و اراده یک ملت است. این تا آخر پشت منتخب است و در فضای سیاسی و اجتماعی حضور دارد و فقط یک کاغذی نیست که به صندوق انداخته می شود.

*  احمدی‌نژاد ادامه داد: یک ملت با اندیشه زنده است. زایش اندیشه رمز کمال یک کشور است. دولت و حکومت باید مراقبت کند که زایندگی فکری محدود نشود وگرنه اندیشه و نشاط و بالندگی جامعه دچار اختلال می‌شود. الان نزدیک 40 سال است در اروپا و آمریکا هیچ اندیشه جدیدی به بشر منتقل نشده برای اینکه کنترل کردند و ممنوعیت گذاشتند. تحمیل اندیشه به طغیان منجر می‌شود.

* هر اندیشه را باید با عرضه اندیشه بالاتر کنترل کرد. ملت ایران این اندیشه را دارد و بالاترین اندیشه را در دنیا دارد. استفاده از حربه‌های غیراندیشه‌ای در حوزه اندیشه متعلق به فرهنگ ما نیست. با تخطئه و تکفیرکاری درست نمی‌شود. باید نقد عالمانه کرد.

* اندیشه دینی و احکام الهی بهترین هدیه خداوند به انسان است.

* هر کسی به عدالت و پاکی دعوت می کند، باید خودش عادل و پاک باشد وگرنه تأثیری ندارد.

* عدالت پایه تمام کمالات است. نقطه آغاز است. پیامبران مردم را به دو چیز دعوت کردند. دعوت به توحید و دعوت به عدالت. عدالت یک شعار سیاسی نیست که یک حزبی این را بالای تابلو‌ش بزند. عدالت یک حقیقت و تنها راه است. باید محور همه کارها و برنامه ها باشد. دولت در نگاه و احوال‌پرسی هم باید عدالت را رعایت کند؛ البته عدالت منحصر به دولت نیست. قوای دیگر هم باید به آن بپردازند. جامعه باید عدالت را احساس کند. ممکن است برخی اوقات اجرا شود اما احساس نشود. اگر احساس تبعیض در جامعه شکل بگیرد خطرناک است.

* دولت وظیفه‌ای جز همراهی با خواست عمومی مردم ندارد. جامعه باید حس کند که مدیران و مسؤولان همراه او هستند و می‌خواهند مطالبات واقعی او را عملی کنند. جامعه باید حس کند که کرامتش محفوظ است. فقط به گفتن کار درست نمی‌شود.

* مدیریت عرصه سیاسی باید کاملاً مردمی باشد. مردم باید خود را مسؤول بشناسند. انحصار در همه چیز بد است. نه‌تنها در اقتصاد بلکه در سیاست و ... هم بد است. برخی فکر می‌کنند فرهنگ ما را دولت‌ها حفظ کرده‌اند حال آنکه این‌گونه نیست و مردم این کار را کرده‌اند.

* فاصله افتادن بین مردم و مدیران در احساس از فضای عمومی بسیار خطرناک است.

* نظام ولایت یک چتر فراگیر است که همه می‌توانند تحت این چتر به آرامش و کمال برسند، مگر اینکه خودشان خودشان را محروم کنند. این اندیشه متعلق به هفت میلیارد نفر است. محدود کردن آن بالاترین جفاست.

* موضوع دیگر آزادی است، آزادی بالاترین هدیه خدا به انسان است. باید اجازه دهیم اندیشه‌ها پرواز کنند. باید مراقب باشیم طرح انتقادات و نظریات در فضای عمومی کشور با احساس آزادی و کرامت باشد. گاهی آزادی هست ولی افراد احساس نمی‌کنند. این را باید مراقبت کرد.

* دولت در این مدیت با حساسیت و دقت بالا مراقبت کرده که به اصولی که گفتم پایبند باشد. به عنوان یک باور و نه به عنوان یک شعار سیاسی.

* دولت بالاترین احترام را به آزادی‌ها قائل بوده است. هیچ‌کس در انتقاد و حتی اهانت به دولت حتی کوچکترین نگرانی را ندارد. دولت فاصله‌ها را سعی کرد، بردارد.

* اعتبارات بخش فرهنگ و بخصوص دین و قرآن 27 برابر شد. و خدا میداند که هیچ توقعی از آنان نداشتیم. حتی توقع تشکر.

* بیشترین کمک ها به مطبوعات در این دوره بوده است. خدا شاهد است که بنده احمدی‌نژاد مخالفین خودم را هم دوست داشتم. ما به همه احترام گذاشتیم. دولت به هیچ‌کس بی‌احترامی نکرد. حتی به دشمنان. به هیچ‌کس بی‌صداقتی نکرد، حتی به دشمنان. حتی دشمنان بشریت هم از ما مشورت می‌خواستند بی‌صداقتی نمی‌کردیم. البته همه حقایق را نمی‌گفتیم.

* هیچ‌کس به خاطر مخالفت با دولت از حقی محروم نشد.

* مردم باید در اقتصاد میدان‌دار باشند. جامعه اسلامی نیازمند مردم توانمند و قدرتمند است. اقتدار ملی برآمده از توانمندی مردم است و با مردم ضعیف نمی‌شود اقتدار ملی داشت.

* دولت در سخت‌ترین شرایط، رکود بین‌الملل، تحریم‌ها و فشار بین‌الملل، سعی کرد اقتصاد را سامان‌دهی کند. اگر وقتی شد باید هدفمندی یارانه‌ها را مفصل توضیح بدهم. بیشترین جفاها به این طرح شد. مدیر صندوق بین‌المللی پول به کشورها بیانیه داده که اقدام ایران در این بخش الگو و نمونه است و می‌شود از آن استفاده کرد.

* امید زندگی در کشور از 70.2 سال به 73.2 افزایش یافته است. درآمد سرانه افزایش یافته و اقتصاد ایران بزرگتر و توانمندتر شده و تحمل نوسانات بیشتر شده است. فشارهای سخت تر هم قابل مهار شدن است.

* جهش علمی در کشور اتفاق افتاده است. در تمام عرصه‌های علمی جهش اتفاق افتاده است.

* ما هسته‌ای شده‌ایم، حال هر کاری می‌خواهند بکنند. آنها همه‌ی تلاش‌شان این بود که ما هسته‌ای نشویم، اما شدیم. معادله معکوس جواب نمی‌دهد. این نیست که برویم و بنشینیم و خواهش کنیم و آنها به ما فناوری بدهند. حتی اگر بخواهیم گفتگو کنیم باید از موضع اقتدار گفت‌وگو کنیم.

* یکی از کارهایی که در این دولت شد، هدیه فناوری بالا به رؤسای جمهوری کشورهای دیگر بود. اخیرا رباطی برای جراحی داخل مغز که فقط دو کشور غیر از ایران، آمریکا و آلمان، آن را می‌سازند. به یکی از رئیس‌جمهورها هدیه کردیم که بداند جایگاه علم و فناوری در ایران کجاست.

* چه کسی فکر می‌کرد والیبال ایران اینطور برود در سطح جهانی؟ الان همه جوانان ایران به فکر المپیک هستند و به خودباوری رسیده‌اند.

* در هشت سال اخیر نزدیک به 400 هزار کتاب در کشور چاپ شده است.

* مسائل سیاست خارجی با یک چای‌خوردن و قهوه خوردن حل نمی شود. برخی خیال می‌کنند اینطوری مسئله حل می شود و ان‌شاءالله گربه است!

* یکی از  راه های کسب درآمد، جنگ ارزی اس?

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 16 تير 1392
با اینهمه کارها و امارها مردم از تورم و بیکاری فرزندانشان رنج می برند
نا شناس 17 تير 1392
میس بزوئی پل بن او در هاکردی... ته خسته تن بلاره!!!!!1 قیامت وینبی تره
نا شناس 17 تير 1392
هرچي باشه منتخب ملت بود اگر خوب نبود كه منتخبان ملت در مجلس استيضاح و عزلش ميكردند
نا شناس 17 تير 1392
الحق والانصاف بادر نظر گرفتن اخرت واقعا باید از این مرد عرصه خدمت وجهاد که تمام مدت 8سال برای خدمت بود نه قدرت.درودوتهیت خدا براو وکابینه اش باد.مردم ایمان رازیر پا نگذارید جز مسایل سیاسی واقتصادی سال اخرکه از نقاط ضعف بوده است در مابقی امورات دولت گل کاشته است.
نا شناس 16 تير 1392
مازندران با وجود او گلستان شد کارخانه های متعدد کارگاههای فراوان ایجاد فضای شغلی بیشمار دیگه هیچکس بیکار نیست خسته نباشی دلاور ایشالله بری دنیا رو آباد کنی دیگه ایران نیای
عبد 16 تير 1392
ضرغامی بس است تا کی ....
نا شناس 18 تير 1392
محمود باید محبوب ایرانیا باشی نه خارجیا !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.