.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شریعتی گفت: متاسفانه هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و بعد از حذف ارز ترجیحی راهکار جایگزین که کالابرگ الکترونیکی بود، صورت نپذیرفت و با تبعات بسیاری روبرو بودیم. تبعاتی که منجر به کمبود کالا، احتکار، رکود و افزایش قیمت شد. هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود / دولت در تصمیماتش به معیشت مردم توجه کند
شریعتی گفت: متاسفانه هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و بعد از حذف ارز ترجیحی راهکار جایگزین که کالابرگ الکترونیکی بود، صورت نپذیرفت و با تبعات بسیاری روبرو بودیم. تبعاتی که منجر به کمبود کالا، احتکار، رکود و افزایش قیمت شد.(ادامه)

در صورت مسدودسازی بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده آن توسط سامانه محچک، این شخص می‌تواند با واریز مبلغ کسری چک نسبت به رفع سوءاثر چک اقدام کند. بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع سوءاثر چک
در صورت مسدودسازی بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده آن توسط سامانه محچک، این شخص می‌تواند با واریز مبلغ کسری چک نسبت به رفع سوءاثر چک اقدام کند.(ادامه)
رئیس قوه قضائیه پیرامون رویکرد دستگاه قضائی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرایند تدوین و ارسال لایحه عفاف و حجاب گفت: امروز بسیاری از مردم متدین و شهید داده برای انقلاب و نظام، به‌حق نسبت  ... لایحۀ حجابِ قوه قضائیه کافی نیست لایحۀ جدا بدهند
رئیس قوه قضائیه پیرامون رویکرد دستگاه قضائی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرایند تدوین و ارسال لایحه عفاف و حجاب گفت: امروز بسیاری از مردم متدین و شهید داده برای انقلاب و نظام، به‌حق نسبت ...(ادامه)
مرد آتش‌افروز که خواهرش را زنده زنده سوزاند در جلسه بازجویی منکر اتهامات خود شد. ادامه داستان دعوای آتشین بر سر ارثیه
مرد آتش‌افروز که خواهرش را زنده زنده سوزاند در جلسه بازجویی منکر اتهامات خود شد.(ادامه)
یک فعال رسانه‌ای درباره «حمیدرضا الداغی» جوانی که در درگیری با مزاحمان نوامیس به شهادت رسید، نوشت: «همون جوان خوشتیپ و خوشگل دانشگاه، پشت اسمش کلمه شهید نشسته و منِ بچه مذهبیِ پرادعا هیچ…» بچه خوشتیپ دانشگاه شهید شد؛ منِ بچه مذهبیِ پرادّعا هیچ!
یک فعال رسانه‌ای درباره «حمیدرضا الداغی» جوانی که در درگیری با مزاحمان نوامیس به شهادت رسید، نوشت: «همون جوان خوشتیپ و خوشگل دانشگاه، پشت اسمش کلمه شهید نشسته و منِ بچه مذهبیِ پرادعا هیچ…»(ادامه)
وزیر صنعت، معدن و تجارت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو در کشور، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد. تشریح دلایل گرانی خودرو در بازار از زبان وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو در کشور، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد.(ادامه)
رئیس جمهور با بیان اینکه آقای میرکاظمی به دلیل بیماری قلبی از سال گذشته پیگیر جابجایی از سازمان برنامه و بودجه بود تا کار درمان خود را ادامه دهد، گفت: در افکار عمومی و رسانه ها نباید اینطور برداشت شود که این جابجایی به دلیل یک اشکال بوده است. چرا رئیس جمهور با استعفای میرکاظمی موافقت کرد؟
رئیس جمهور با بیان اینکه آقای میرکاظمی به دلیل بیماری قلبی از سال گذشته پیگیر جابجایی از سازمان برنامه و بودجه بود تا کار درمان خود را ادامه دهد، گفت: در افکار عمومی و رسانه ها نباید اینطور برداشت شود که این جابجایی به دلیل یک اشکال بوده است.(ادامه)
شمال نیوز: رئیس جمهور از خدمات میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه قدردانی کرد. توضیحات رئیس جمهور در مورد استعفای میرکاظمی
شمال نیوز: رئیس جمهور از خدمات میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه قدردانی کرد.(ادامه)
رئیس جمهور وزیر راه و شهرسازی را مامور کرد تا تدابیر لازم برای تسهیل شرایط تامین مسکن مورد نیاز مستاجران در آستانه فصل جابجایی‌ها را اتخاذ کند. ماموریت رئیسی به وزرای راه و اقتصاد برای مدیریت بازار اجاره‌بها و بورس
رئیس جمهور وزیر راه و شهرسازی را مامور کرد تا تدابیر لازم برای تسهیل شرایط تامین مسکن مورد نیاز مستاجران در آستانه فصل جابجایی‌ها را اتخاذ کند.(ادامه)
داوود منظور که پیش از این رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود، اکنون به عنوان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. سکاندار جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟/ یک امام صادقی دیگر در تیم دولت
داوود منظور که پیش از این رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود، اکنون به عنوان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.(ادامه)
چرا از خودمان پنهان کنیم؟ شاعران سیگاری کم نیستند. همه شاعران سیگاری نیستند، ولی در یک دیدار چندساعته و چند صد نفری، طبیعی است که تعدادی از آنها سیگاری هستند و نیاز به سیگار دارند! ماجرای اتاق سیگار در بیت رهبری
چرا از خودمان پنهان کنیم؟ شاعران سیگاری کم نیستند. همه شاعران سیگاری نیستند، ولی در یک دیدار چندساعته و چند صد نفری، طبیعی است که تعدادی از آنها سیگاری هستند و نیاز به سیگار دارند!(ادامه)
صفر تا صد ماجرای اتاق سیگار در بیت رهبری
چرا از خودمان پنهان کنیم؟ شاعران سیگاری کم نیستند. همه شاعران سیگاری نیستند، ولی در یک دیدار چندساعته و چند صد نفری، طبیعی است که تعدادی از آنها سیگاری هستند و نیاز به سیگار دارند!(ادامه)
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آن‌ها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی / فساد، مردم را ناامید می کند/بدون ملاحظه باید با فساد مبارزه کرد/ معیشت مردم، مهم‌ترین مساله‌ کشور است / لزوم افزایش تحرک و ابتکار در سیاست خارجی (خبر)
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آن‌ها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند.(ادامه)
وزیر صنعت درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید هم گفت: در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است؛ بنابراین تقریبا برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو تحویل داده خواهد شد. وعده وزیر صمت به خریداران خودرو
وزیر صنعت درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید هم گفت: در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است؛ بنابراین تقریبا برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو تحویل داده خواهد شد.(ادامه)
در حالیکه طبق اعلام دولت، وزارت آموزش‌وپرورش مقصر اصلی نابسامانی وضعیت پرداخت حقوق اسفند معلمان شناخته شد، هم‌اکنون وضعیت برخورد با مقصران این موضوع محل سؤال است؛ آیا "یوسف نوری" وزیر آموزش و پرورش از سکانداری این وزارتخانه عزل میشود؟ "یوسف نوری" عزل می‌شود؟!
در حالیکه طبق اعلام دولت، وزارت آموزش‌وپرورش مقصر اصلی نابسامانی وضعیت پرداخت حقوق اسفند معلمان شناخته شد، هم‌اکنون وضعیت برخورد با مقصران این موضوع محل سؤال است؛ آیا "یوسف نوری" وزیر آموزش و پرورش از سکانداری این وزارتخانه عزل میشود؟(ادامه)
شمال نیوز : صرالله دریابیگی گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان به هیچ وجه از تصمیم مزدی دولت در شورای عالی کار رضایت ندارند. تصمیم مزدی دولت در شورایعالی کار به تورم دامن می‌زند/ بازنشستگان اولین گروه‌ آسیب‌دیده از مصوبه افزایش مزد هستند/ مجلس در حمایت از کارگران ورود کند
شمال نیوز : صرالله دریابیگی گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان به هیچ وجه از تصمیم مزدی دولت در شورای عالی کار رضایت ندارند.(ادامه)
۲۲ نانوایی در شهرستان سوادکوه شمالی جهت برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. معرفی ۲۲ نانوایی سوادکوه شمالی به تعزیرات
۲۲ نانوایی در شهرستان سوادکوه شمالی جهت برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.(ادامه)
دولت خود را ملزم می‌داند با تلاش بی‌وقفه و بیشتر از گذشته برای مهار تورم و در جهت تحقق شعار سال گام بردارد. اجرای نادرست طرح خوب رتبه‌بندی معلمان در آخر سال کام معلمان عزیز را تلخ کرد/ موضوع باید با جدیت بررسی شود تا اگر سوءمدیریتی وجود داشته حتماً با قاطعیت با آن برخورد شود/ دولت خود را ملزم می‌داند با تلاش بی‌وقفه برای مهار تورم گام بردارد(خبر)
دولت خود را ملزم می‌داند با تلاش بی‌وقفه و بیشتر از گذشته برای مهار تورم و در جهت تحقق شعار سال گام بردارد.(ادامه)
یکی از مواردی که رهبر انقلاب در بیانات خود مطرح کردند، بحث رشد تولید بوده و ایشان سال‌های سال بر افزایش تولید داخلی تاکید کرده‌اند، اما تولید برای رشد به موارد متعددی نیاز دارد که به صورت کوتاه به آن اشاره می‌کنیم: رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، اما انجام این دو مقوله مهم به صورت همزمان ریزه کاری‌های متعدد داشته و بسیار سخت و پیچیده است.(خبر)
یکی از مواردی که رهبر انقلاب در بیانات خود مطرح کردند، بحث رشد تولید بوده و ایشان سال‌های سال بر افزایش تولید داخلی تاکید کرده‌اند، اما تولید برای رشد به موارد متعددی نیاز دارد که به صورت کوتاه به آن اشاره می‌کنیم:(ادامه)
گواهی سپرده نفت خام یک ابزار جدید در بازار سرمایه است که به گفته کارشناسان، مزیت‌هایی از جمله افزایش شفافیت و تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه نفتی را به همراه دارد. مزایای عرضه گواهی سپرده نفت خام چیست؟
گواهی سپرده نفت خام یک ابزار جدید در بازار سرمایه است که به گفته کارشناسان، مزیت‌هایی از جمله افزایش شفافیت و تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه نفتی را به همراه دارد.(ادامه)
بسیاری از مسئولان وزارت جهاد اذعان می کنند که با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب شاهد آرامش و تثبیت قیمت اقلام اساسی خواهیم بود. در بازار اقلام‌ اساسی پایانی سال چه می‌گذرد؟
بسیاری از مسئولان وزارت جهاد اذعان می کنند که با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب شاهد آرامش و تثبیت قیمت اقلام اساسی خواهیم بود.(ادامه)
بازارچه و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از امروز در مازندران راه‌اندازی خواهد شد. راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از امروز
بازارچه و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از امروز در مازندران راه‌اندازی خواهد شد.(ادامه)
سامانه نیما، سامانه سنا،‌ سامانه ارز توافقی، بازار متشکل ارزی و حالا مرکز مبادله ارز، گوشه‌ای از اقدامات دولت‌ها برای مدیریت نرخ ارز بوده که امروز اثربخشی آن برای هیچ‌کس محسوس نیست این اسب چموش با روش های تکراری رام نمی شود!
سامانه نیما، سامانه سنا،‌ سامانه ارز توافقی، بازار متشکل ارزی و حالا مرکز مبادله ارز، گوشه‌ای از اقدامات دولت‌ها برای مدیریت نرخ ارز بوده که امروز اثربخشی آن برای هیچ‌کس محسوس نیست(ادامه)
به رغم تغییر مدیریت بانک مرکزی و وعده‌های داده شده برای کنترل بازار ارز، قیمت دلار آمریکا همچنان رو به افزایش است. اقتصاد و ارزش پول ملی از آنطرف آب مدیریت می‌شود!/ با تصمیمات عجیب و غریب توی سر پول خودمان زدیم / تامین کسری بودجه از محل فروش دلار غلط است / فقط حقوق را افزایش دهیم راه به جایی نبرده و نمی‌برد چون عامه مردم حقوق‌بگیر نیستند....(خبر)
به رغم تغییر مدیریت بانک مرکزی و وعده‌های داده شده برای کنترل بازار ارز، قیمت دلار آمریکا همچنان رو به افزایش است.(ادامه)
اگرچه بانک‌مرکزی و دولت روی رسمی‌بودن قیمت‌های ارز در مرکز مبادله تاکید دارند، اما شیب صعودی نرخ‌ها در بازار آزاد به گونه‌ای است که این خطر وجود دارد قیمت‌ها در مرکز مبادله به بازار آزاد نزدیک شود! همین امر هم شاید باعث شده است که مجلس در یک جلسه غیر علنی به موضوع ارز بپردازد . افسار ارز را زودتر بکشید!
اگرچه بانک‌مرکزی و دولت روی رسمی‌بودن قیمت‌های ارز در مرکز مبادله تاکید دارند، اما شیب صعودی نرخ‌ها در بازار آزاد به گونه‌ای است که این خطر وجود دارد قیمت‌ها در مرکز مبادله به بازار آزاد نزدیک شود! همین امر هم شاید باعث شده است که مجلس در یک جلسه غیر علنی به موضوع ارز بپردازد .(ادامه)
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ با تاکید بر اینکه «بنزین در سال آینده گران نمی‌شود» گفت: کمیسیون تلفیق مصارف هدفمندی یارانه ها را مشخص کرد. قیمت بنزین در سال آینده مشخص شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ با تاکید بر اینکه «بنزین در سال آینده گران نمی‌شود» گفت: کمیسیون تلفیق مصارف هدفمندی یارانه ها را مشخص کرد.(ادامه)

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با اجرای پروژه زهکشی و جلوگیری از خرد شدن اراضی به سهولت می‌توان کسری برنج مورد نیاز را در داخل تامین ‌کرد. راه حل رسیدن به خودکفایی برنج چیست؟
بسیاری از مسئولان بر این باورند که با اجرای پروژه زهکشی و جلوگیری از خرد شدن اراضی به سهولت می‌توان کسری برنج مورد نیاز را در داخل تامین ‌کرد.(ادامه)
تورم و خلق پولی که در دولت یازدهم و دوازدهم بوجود آمد در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود / در لایحه بودجه 1400 هزینه‌های جاری تقریبا دو برابر شد. علی‌رغم اینکه حدود 14 درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش تزریق می‌شود، اما هزینه و اعتبار به امور پرورشی ....(خبر)
(ادامه)
مولدسازی در لغت یعنی بهره ور کردن و در اصطلاح اقتصادی نیز به بهره ور کردن دارایی ها اشاره دارد یعنی هرگونه تلاش و اقدامی که بهره وری یک دارایی را افزایش دهد. ۲۰ پرسش و پاسخ درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت
مولدسازی در لغت یعنی بهره ور کردن و در اصطلاح اقتصادی نیز به بهره ور کردن دارایی ها اشاره دارد یعنی هرگونه تلاش و اقدامی که بهره وری یک دارایی را افزایش دهد.(ادامه)
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها سفره مردم «دلاریزه» شده است، تأکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است به‌طوری که با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود. دولت سیزدهم شمار جان‌باختگان کرونا را به صفر و تورم را از ۶۰ به ۴۰ درصد رساند/ ریل‌گذاری خنثی سازی تحریم‌ها به نتیجه رسید/ راه حل معضل بی‌حجابی اجتماعی است، نه سیاسی و امنیتی/دولت در تلاش است سفره مردم متأثر از نوسان دلار نباشد/آنچه باعث رنج مردم می‌شود ما را هم می‌رنجاند(خبر)
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها سفره مردم «دلاریزه» شده است، تأکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است به‌طوری که با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.