.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
منظور از انتخابات تناسبی آن است که در شهرهایی که بیش از چهار کرسی نمایندگی دارند، آرای داوطلبان منفرد و منتخبان فهرستی، به نسبت تعداد آراء، از کرسی های نمایندگی سهم داشته باشند. انتخابات مجلس تناسبی می‌شود؟/ منظور از انتخابات تناسبی چیست؟
منظور از انتخابات تناسبی آن است که در شهرهایی که بیش از چهار کرسی نمایندگی دارند، آرای داوطلبان منفرد و منتخبان فهرستی، به نسبت تعداد آراء، از کرسی های نمایندگی سهم داشته باشند.(ادامه)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که انتخابات مجلس به صورت تناسبی در حوزه انتخابیه تهران برگزار شود. انتخابات مجلس در تهران به صورت «تناسبی» برگزار می‌شود / هر داوطلب می‌تواند به صورت منفرد یا به عنوان عضوی از صرفاً یک فهرست نامزد شود / رأی‌دهندگان می‌توانند به نامزد‌های منفرد یا یک «فهرست» رای دهند / تعداد منتخبان هر «فهرست» بر اساس درصد رای آن فهرست تعیین می‌شود(خبر)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که انتخابات مجلس به صورت تناسبی در حوزه انتخابیه تهران برگزار شود.(ادامه)
با ائتلافی که قرار است بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان متعادل شکل بگیرد، بار دیگر این شاخه سیاسی می‌تواند در بهارستان حضور داشته باشد. اکثریت جبهه اصلاحات در مسیر انتخابات/ قرار است ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و طیف لاریجانی شکل بگیرد/ هدفگیری حداقل ۱۷۰ کرسی مجلس
با ائتلافی که قرار است بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان متعادل شکل بگیرد، بار دیگر این شاخه سیاسی می‌تواند در بهارستان حضور داشته باشد.(ادامه)
نمایندگان مجلس تصویب کردند که از زمان ثبت نام تا پایان مهلت رای گیری، جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از داوطلبی یا تخلفات و جرائم انتخاباتی ممنوع است. ممنوعیت بازداشت نامزدهای انتخابات مجلس از زمان ثبت نام تا پایان رای گیری
نمایندگان مجلس تصویب کردند که از زمان ثبت نام تا پایان مهلت رای گیری، جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از داوطلبی یا تخلفات و جرائم انتخاباتی ممنوع است.(ادامه)
همچنین ایجاد هم‌افزایی همه حوزه‌های پیام در سازمان در هماهنگی با قرارگاه محتوایی مأموریت مهم خدا بخشی در این مسئولیت عنوان شده است. رئیس ستاد انتخابات صداوسیما منصوب شد
همچنین ایجاد هم‌افزایی همه حوزه‌های پیام در سازمان در هماهنگی با قرارگاه محتوایی مأموریت مهم خدا بخشی در این مسئولیت عنوان شده است.(ادامه)
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح روز چهارشنبه برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد. فقدان مصوباتی در مورد مالکیت صنعتی، تشکل‌های صنفی و تخصصی و جهش تولید دانش بنیان احساس می‌شد / مهم‌ترین ایرادات به لایحه بودجه به مجلس ارسال شده است/ تمامی مصوبات مجلس مهم است / حمایت شورا از بهینه‌سازی سربازی(خبر)
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح روز چهارشنبه برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد.(ادامه)
بايد منتظر ماند و ديد مثلث جليلي - فتاح و محصولي که گويا اولي نقش تئوري پرداز، دومي مجري و سومي پشتيبان تشکيلاتي و مالي را بر عهده دارند، آيا مي توانند پروژه خود را به .... روایتی جدید از مثلث جلیلی، فتاح و محصولی برای کسب جایگاه معاون اولی ریاست جمهوری
بايد منتظر ماند و ديد مثلث جليلي - فتاح و محصولي که گويا اولي نقش تئوري پرداز، دومي مجري و سومي پشتيبان تشکيلاتي و مالي را بر عهده دارند، آيا مي توانند پروژه خود را به ....(ادامه)
مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه شنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.



سیمرغ بهترین بازیگر برای استاد نصیریان و مجید صالحی | چه کسی بهترین بازیگر زن شد؟
مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه شنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. (ادامه)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه نهم بهمن، به بررسی رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پرداختند و با ۱۴۶ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از ۲۲۱ رای، با کلیات این طرح، موافقت کردند. کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد / طرح اصلاح چه می‌گوید؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه نهم بهمن، به بررسی رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پرداختند و با ۱۴۶ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از ۲۲۱ رای، با کلیات این طرح، موافقت کردند.(ادامه)
 نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز عقیده مبنی بر اینکه احتمال دارد جلسه ارزیابی دو عضو شورای شهر که علاقمند هستند تا شهردار شوند به صورت علنی برگزار شود، گفت: شورای شهر ساری تا این لحظه در رابطه با فردی که بخواهد سکان شهرداری ساری را در دست بگیرد به جمع‌بندی نرسید. برای انتخاب شهردار به جمع بندی نرسیدیم/ شهرداری ساری مدیریت ندارد؛ اخراجی‌ها در حال برگشت
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز عقیده مبنی بر اینکه احتمال دارد جلسه ارزیابی دو عضو شورای شهر که علاقمند هستند تا شهردار شوند به صورت علنی برگزار شود، گفت: شورای شهر ساری تا این لحظه در رابطه با فردی که بخواهد سکان شهرداری ساری را در دست بگیرد به جمع‌بندی نرسید.(ادامه)
حرکت به سمت افزایش سلامت مالی انتخابات، ایجاد فرصت بیشتر برای شورای نگهبان در جهت بررسی دقیق‌تر صلاحیت نامزدها و پیش‌بینی سازکار تعاملی میان هیأت‌های مرکزی انتخابات با شورای نگهبان از جمله در تأیید صلاحیت‌ها و تأمین سلامت انتخابات و نیز سازکار برگزاری الکترونیک انتخابات از جمله این موارد است. از شفافیت مالی کاندیداها تا رفع شبهات صلاحیت ها
حرکت به سمت افزایش سلامت مالی انتخابات، ایجاد فرصت بیشتر برای شورای نگهبان در جهت بررسی دقیق‌تر صلاحیت نامزدها و پیش‌بینی سازکار تعاملی میان هیأت‌های مرکزی انتخابات با شورای نگهبان از جمله در تأیید صلاحیت‌ها و تأمین سلامت انتخابات و نیز سازکار برگزاری الکترونیک انتخابات از جمله این موارد است.(ادامه)
محسن پیرهادی در رابطه با جزییات «کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» گفت: نظر شورای نگهبان در بررسی فرایند صلاحیت داوطلبان و یا اعتراض قطعی است. تنها داوطلبانی .... جزییات طرح جدید اصلاح قانون انتخابات مجلس/ طرح چهارشنبه بررسی می شود
محسن پیرهادی در رابطه با جزییات «کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» گفت: نظر شورای نگهبان در بررسی فرایند صلاحیت داوطلبان و یا اعتراض قطعی است. تنها داوطلبانی ....(ادامه)
عبداللطیف رشید با پیشتازی در آرای دور دوم انتخابات در پارلمان عراق رسما رئیس‌ جمهور این کشور شد. «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق شد
عبداللطیف رشید با پیشتازی در آرای دور دوم انتخابات در پارلمان عراق رسما رئیس‌ جمهور این کشور شد.(ادامه)
اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال که در روز هشتم شهریور برگزار می شود از سوی کمیته بدوی انتخابات اعلام شد. بازی‌های کشور‌های اسلامی / چهار تکواندو کار ایرانی راهی مرحله نیمه نهایی شدند
اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال که در روز هشتم شهریور برگزار می شود از سوی کمیته بدوی انتخابات اعلام شد.(ادامه)
در فاصله یک سال مانده به انتخابات مجلس دوازدهم، مجلس یازدهمی‌ها به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده‌اند و طرحی را با عنوان «نظام انتخاباتی تناسبی استانی- شهرستانی» مطرح کرده‌اند.

انتخابات ۱۴۰۲ با مدل جدید برگزار می شود؟/ نماینده مجلس: در حال بررسی طرح نظام انتخاباتی تناسبی استانی- شهرستانی هستیم
در فاصله یک سال مانده به انتخابات مجلس دوازدهم، مجلس یازدهمی‌ها به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده‌اند و طرحی را با عنوان «نظام انتخاباتی تناسبی استانی- شهرستانی» مطرح کرده‌اند. (ادامه)
به نوشته ی خبرگزاری فارس، حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله حوادث سال ۱۳۸۸ نیز از دیگر دلایلی است که در نامه منسوب به آیت‌الله جنتی برای رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ذکر شده است. هفت دلیل «شورای نگهبان» برای ردصلاحیت علی لاریجانی در سال ۱۴۰۰؛ از اظهاراتش درمورد حوادث ۸۸ تا ادعای «عدم رعایت اصل ساده زیستی» و «سفر‌های خانواده به اروپا و آمریکا»/ متن کامل نامه علی لاریجانی به شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش(خبر)
به نوشته ی خبرگزاری فارس، حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله حوادث سال ۱۳۸۸ نیز از دیگر دلایلی است که در نامه منسوب به آیت‌الله جنتی برای رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ذکر شده است.(ادامه)

شمال نیوز:


نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در خصوص تأیید یا ردصلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات، رأی نهایی و قطعی را صادر کند. مصوبه جدید مجلس درباره چگونگی نظارت بر انتخابات شوراها
شمال نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در خصوص تأیید یا ردصلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات، رأی نهایی و قطعی را صادر کند.(ادامه)
مشاور رئیس مجلس دهم گفت: «درباره دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است، چرا که دختر ایشان دلیل ردصلاحیت لاریجانی، تحصیلات تکمیلی دختر او در سال ۸۶ است / علت عدم انتشار نامه شورای نگهبان توسط خودِ لاریجانی، «مهر محرمانه» آن است
مشاور رئیس مجلس دهم گفت: «درباره دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است، چرا که دختر ایشان(ادامه)
شمال نیوز : احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای اعتراضی و گلایه‌آمیز به حسن روحانی، به ارزیابی عملکرد وی و دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخته است. حالا دیگر پشیمانی سودی ندارد / ضعیف ترین، فرسوده ترین و ناکارآمدترین کابینه بعد از انقلاب را تشکیل دادید/ ارزش پول ملی علیرغم ادعا و وعده شما برای تقویت آن ، حدود800 درصد سقوط کرده است
شمال نیوز : احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای اعتراضی و گلایه‌آمیز به حسن روحانی، به ارزیابی عملکرد وی و دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخته است. (ادامه)
شفافیت هزینه ها و گردش مالی نامزدهای انتخابات ضروری است
رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در مازندران با بیان اینکه قانون انتخابات مربوط به چند دهه قبل است، گفت:شفاف سازی هزینه ها و گردش مالی نامزدها ضروری است.(ادامه)
انتخابات در مازندران با کمترین چالش برگزار شد/ رصد آسیب ها
رئیس هیات نظارت شورای نگهبان بر انتخابات سیزدهمین دوره رئیس جمهوری در مازندران گفت: انتخابات در استان با کمترین چالش و مشکل در استان برگزار شده است.(ادامه)
شمال نیوز : دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان مازندران، گفت: صحت انتخابات شورای شهر 22 شهرستان مازندران توسط این هیأت تایید شده است. سلیلی: صحت انتخابات شورای 22 شهرستان مازندران تایید شد
شمال نیوز : دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان مازندران، گفت: صحت انتخابات شورای شهر 22 شهرستان مازندران توسط این هیأت تایید شده است. (ادامه)
یوسفیان ملا: مجلس باید به سرعت قانون انتخابات را اصلاح کند
عزت الله یوسفیان گفت: وقتی رهبری به صراحت اشاره می‌کنند که با برخی تصمیمات شورای نگهبان موافق نیستم اما این شورا بر اساس قانون عمل کرد، به نحوی مشکل را در قانون انتخابات می‌دانند و ما متوجه می‌شویم که مشکل در قانون است.(ادامه)
 خبر آنلاین : عبدالناصر همتی در توئیتی نوشت: فردا به دعوت جناب آقای رئیسی همه نامزدها با ایشان ملاقات دارند. دعوت ابراهیم رئیسی از ۶ کاندیدای دیگر برای یک دورهمی
خبر آنلاین : عبدالناصر همتی در توئیتی نوشت: فردا به دعوت جناب آقای رئیسی همه نامزدها با ایشان ملاقات دارند. (ادامه)
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: کشورهای اروپایی به قاتلان هفتم تیر پناه داده‌اند و در مجالس خود به آنها تریبون می‌دهند و سپس وقیحانه ادعای حقوق بشر می‌کنند. مشکلات معیشتی، احراز صلاحیت‌ها و کرونا هم مانع حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات نشد/ حرکت رئیسی در قوه‌ی قضائیه جهادی و شبانه‌روزی بود/ بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه می‌کنند؛ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً؛ عکس قضیه است / با برخی تصمیمات شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت‌ها موافق نبودم(خبر)
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: کشورهای اروپایی به قاتلان هفتم تیر پناه داده‌اند و در مجالس خود به آنها تریبون می‌دهند و سپس وقیحانه ادعای حقوق بشر می‌کنند. (ادامه)
رئیس ستاد انتخابات کشور، از نتایج تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که مطابق آن، آرای سیدابراهیم رئیسی از مرز 18 میلیون عبور کرد. میزان مشارکت ۴۸ درصد / آرای رئیسی از ۱۸ میلیون گذشت
رئیس ستاد انتخابات کشور، از نتایج تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که مطابق آن، آرای سیدابراهیم رئیسی از مرز 18 میلیون عبور کرد.(ادامه)
وزارت کشور نتایج تکمیلی انتخابات را اعلام کرد
رئیس ستاد انتخابات کشور، از نتایج تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که مطابق آن، آراء سیّد ابراهیم رئیسی از مرز ۱۸ میلیون عبور کرد.(ادامه)
نوشتن کد انتخاباتی نامزد‌های ریاست‌جمهوری الزامی نیست
جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با توجه به آنکه تشابه اسمی در بین نامزد‌ها نداریم، نوشتن کد انتخاباتی آن‌ها ضروری نیست. کسی هم بنویسد کار ثوابی کرده است.(ادامه)
نامه ۶۰۰ تن از علمای اهل سنت به رهبر انقلاب
جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل سنت ایران با انتشار نامه ای خطاب به رهبر انقلاب برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده و از ملت بزرگ ایران جهت حضور در آن دعوت به عمل آوردند.(ادامه)
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم. اعلام دلایل رد صلاحیت به چهار کاندیدا/ بازبینی فیلم جلسه بررسی صلاحیت هاشمی رفسنجانی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری ما حکمی را برای بیان دلایل (عدم احراز صلاحیت) نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند آنها را دعوت کردیم.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.