.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
هزینه و شرایط حج امسال اعلام شد
همزمان با آغاز ثبت‌نام حج تمتع از فردا در سراسر کشور، رییس سازمان حج و زیارت هزینه این سفر را اعلام کرد و حج ۱۴۰۱ را آخرین حج ارزان دانست.(ادامه)
اعلام زمان ثبت‌نام دور جدید سفرهای عتبات
ثبت‌نام دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از چهارشنبه آغاز می‌شود که در این دوره، اعزام‌ها از بیستم اردیبشهت تا پایان خردادماه پیش‌بینی شده است.(ادامه)
شمال نیوز: سردار باقرزاده درباره مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌گوید: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی در ابتدا و شروع نهضت همراه حضرت امام بودند و جزء کسانی بودند که با اعلامیه از مرجعیت امام خمینی(ره) حمایت کرده بودند؛ ایشان از حلقه اسرار امام بودند. روایت سردار مازنی از آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی + روایات تاریخی انقلاب
شمال نیوز: سردار باقرزاده درباره مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌گوید: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی در ابتدا و شروع نهضت همراه حضرت امام بودند و جزء کسانی بودند که با اعلامیه از مرجعیت امام خمینی(ره) حمایت کرده بودند؛ ایشان از حلقه اسرار امام بودند.(ادامه)
سهمیه حج ایران اعلام شد
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ به عربستان اعزام می‌شوند(ادامه)
ناگفته‌های مهم از فتنه‌های سه‌دهه اخیر/ فکر نمی‌کردیم جریانات مشابه صدر اسلام را در عصر حاضر ببینیم/ فتنه‌ گران ۷۸ از داخل دفتر ریاست جمهوری خط می‌گرفتند/ ماجرای تاکید مهم رهبرانقلاب به سرلشکر صفوی در فتنه ۷۸ / در فتنه ٨٨ به اندازه ٨ سال جنگ ....(خبر)
(ادامه)
عکس/ چشم‌اندازی زیبا از باغ لاله‌های کرج
مجموعه‌ی گردشگری باغ لاله‌های لزور در دامنه‌ی کوه مشرف به روستای کندر در استان البرز قرار دارد.(ادامه)
عکس/ حضور رئیسی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پنج شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ پس از مراسم یادبود آیت‌الله ری‌شهری به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شد.(ادامه)
ساخت سد فینسک هنوز در بین منتقدانش دارای نقاط مبهم و تاریکی است؛ ابهاماتی که به خاطر سکوت مراجع رسمی در اقناع سازی افکار عمومی مازندران هر روز پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که منتقدان اکنون از وجود شائبه‌هایی در صدور مجوز زیست‌محیطی این پروژه....(خبر)
(ادامه)
اعزام نخستین گروه زائران ایرانی به سوریه
رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز سفر‌های زیارتی به سوریه از امروز خبر داد.(ادامه)
هتل صدف محمودآباد آتش گرفت
هتل صدف شهر ساحلی محمودآباد که یکی از مهم ترین مراکز اقامتی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود دقایقی قبل دچار حریق شد و شعله‌های آتش از طبقات بالایی آن زبانه می‌کشد.(ادامه)
 شمال نیوز : مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران گفت: قبلا نیز اعلام کردیم و همچنان بر همان پاسخ قبلی پایبند هستیم که مخالف صدور مجوز برای معدن در حاشیه غربی قطعه 4   آزاد راه تهران – شمال هستیم .... قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال در پی بی قانونی وزارت صمت روی هوا ! /ورود جدی قوه قضاییه در دفاع از بیت المال در چالوس
شمال نیوز : مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران گفت: قبلا نیز اعلام کردیم و همچنان بر همان پاسخ قبلی پایبند هستیم که مخالف صدور مجوز برای معدن در حاشیه غربی قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال هستیم ....(ادامه)
عکس/ مشهد الرضا سوگوار رحلت خواهر خورشید
آستان ملکوتی رضوی در سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) سیاهپوش و میزبان زائرانی است که برای عرض تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت (ع) به پیشگاه برادر بزرگوارشان به این صحن و سرا مشرف شده‌اند و نوحه خوان این مصیبت شده‌اند.(ادامه)
کاهش محدودیت‌های کرونایی در مکه و مدینه/ ماسک زدن زوار اختیاری شد
محدودیت‌های کرونایی در حرمین شریفین کاهش یافت؛ به طوری که فاصله‌گذاری اجتماعی حذف و استفاده از ماسک در فضا‌های روباز مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) اختیاری شد. (ادامه)
ممنوعیت ورود زائران به حرمین شریفین بدون تزریق دو دوز واکسن
عربستان از امروز ورود نمازگزاران و زائران به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را بدون تزریق دو دوز واکسن کرونا ممنوع کرد. این در حالی است که پیش از این داشتن کارت واکسیناسیون برای تشرف به حرمین شریفین کافی بود. (ادامه)
ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح اجباری شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه زائرانی که می‌خواهند به سفر عتبات عالیات مشرف شوند حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند. (ادامه)
رئیسی: واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد؛ این موضوع می‌تواند برای مردم اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد. (ادامه)
شرط سازمان حج برای اعزام زائران ایرانی به مراسم اربعین
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ضمن تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای مراسم اربعین، شرط اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات (در صورت موافقت دولت عراق با پذیرفتن زائران) را اعلام کرد. (ادامه)
علم کوه نام کوهی در منطقهٔ تخت سلیمان در استان مازندران است که پس از دماوند دومین قلهٔ مرتفع ایران به شمار می‌رود و به آلپ ایران مشهور است.بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های سنگ نوردی و دیواره نوردی در ایران است. علم کوه به سبب برخورداری از قابلیت‌های مناسب کوهنوردی نظیر قله‌های مرتفع متعدد و یخچال‌ها و دیواره‌های صعب العبور و چشم انداز‌های بی نظیر، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر طبیعی، کوهنوردان و صخره نوردان از سراسر کشور و سایر نقاط جهانه.رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهر‌ها به این منطقه در استان مازندران هستند. جبهه جنوبی این کوه نیز مشرف به طالقان است. قله علم کوه (آلپ ایران) در کلاردشت(خبر)
علم کوه نام کوهی در منطقهٔ تخت سلیمان در استان مازندران است که پس از دماوند دومین قلهٔ مرتفع ایران به شمار می‌رود و به آلپ ایران مشهور است.بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های سنگ نوردی و دیواره نوردی در ایران است. علم کوه به سبب برخورداری از قابلیت‌های مناسب کوهنوردی نظیر قله‌های مرتفع متعدد و یخچال‌ها و دیواره‌های صعب العبور و چشم انداز‌های بی نظیر، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر طبیعی، کوهنوردان و صخره نوردان از سراسر کشور و سایر نقاط جهانه.رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهر‌ها به این منطقه در استان مازندران هستند. جبهه جنوبی این کوه نیز مشرف به طالقان است.(ادامه)
نمکی: ویروس دلتا بار بستری کرونا را ۳برابر کرد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طولانی بودن میانگین بستری بیماران مبتلا به کرونای دلتا، بار بستری در بیمارستان‌های کشور را سه برابر کرده است. (ادامه)
شمال نیوز : آشفتگی بازار مرغ که روز به روز هم بدتر می‌شود نشان از بی‌کفایتی مدیرانی است که بدون برنامه بر روی صندلی‌های مدیریتی نشستند و تاوان آن را مردم به‌ویژه قشر ضعیف و متوسط جامعه می‌پردازند .... از آشفتگی قیمت مرغ تا بی‌کفایتی مدیران در تنظیم بازار
شمال نیوز : آشفتگی بازار مرغ که روز به روز هم بدتر می‌شود نشان از بی‌کفایتی مدیرانی است که بدون برنامه بر روی صندلی‌های مدیریتی نشستند و تاوان آن را مردم به‌ویژه قشر ضعیف و متوسط جامعه می‌پردازند ....(ادامه)
حرم امام حسین (ع) در گذشته چگونه بود؟/ تصاویر
حرم امام حسین (ع) در طول تاریخ چند بار تخریب و دوباره ساخته شد؛ تا اینکه آخرین بار در دوره صدام حرم سیدالشهدا (ع) مورد تخریب قرار گرفت. (ادامه)
رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گمانه زنی های رسانه ای درمورد اعضای کابینه دقیق نیست، تصریح کرد: ما سامانه‌ای ایجاد می کنیم که دوستان اگر پیشنهادی دارند مارا مطلع کنند و صاحبنظران و دغدغه مندان پیشنهاد ....(خبر)
(ادامه)
سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) لحظاتی قبل آغاز شد. جمهوری اسلامی مهمترین ابتکار امام(ره) بود/ حضور مردم گره گشای همه مشکلات است/ ناکارآمدی را باید با انتخاب خوب جبران کرد/ به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد، جبران شود(خبر)
سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) لحظاتی قبل آغاز شد.(ادامه)
احتمال تشرف ۱۵ درصد سهمیه کشورها به حج ۱۴۰۰+جدول
کم‌تر از ۲ ماه تا آغاز عملیات حج تمتع امسال باقی مانده و هنوز سعودی‌ها به طور رسمی نحوه پذیرش زائران خارجی را اعلام نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد مسؤولان حج عربستان در حال بررسی کاهش سهمیه کشورها به ۱۵ تا ۲۰ درصد هستند.(ادامه)
ارتقاء سطح فرهنگ دینی در مازندران(خبر)
(ادامه)
ورود به نجف و کربلا در آستانه عید فطر ممنوع شد
با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عراق، استاندار کربلا و نجف با اشاره به اعمال محدودیت‌ها، از ممنوعیت ورود به این شهرها در آستانه عید سعید فطر خبر دادند.(ادامه)
شمال نیوز : علی مطهری که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد، می‌گوید که "رجل سیاسی است" و ممکن در صورت تائید صلاحیت به نفع کسی که در نظرسنجی‌ها رای بیشتری داشته از صحنه رقابت کنار برود اما می‌گوید احتمالاً رای او از لاریجانی هم بیشتر است. علی مطهری:شاید لاریجانی به نفع من کنار برود
شمال نیوز : علی مطهری که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد، می‌گوید که "رجل سیاسی است" و ممکن در صورت تائید صلاحیت به نفع کسی که در نظرسنجی‌ها رای بیشتری داشته از صحنه رقابت کنار برود اما می‌گوید احتمالاً رای او از لاریجانی هم بیشتر است. (ادامه)
احتمال ازسرگیری عمره مفرده برای زائران خارجی
عمره مفرده قرار است در صورت موافقت دولت عربستان، بعد از ماه مبارک رمضان با ظرفیتی محدود با حضور زائرانی از کشورهای اسلامی برگزار شود که البته شرط سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی تزریق واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.(ادامه)
عکس/ نمایی دیدنی از دماوند
این عکس در ارتفاعات ناندل و مشرف به قله‌ی دماوند ثبت شده است.(ادامه)
شمال نیوز : آنچه از فضائل امیرالمؤمنین (سلام خدا بر او) تاکنون بر زبانها و قلمها جاری شده است، همه‌ی فضائل امیرالمؤمنین نیست، بخشی از آن است. صیاد اگر علیست همه با کمان خوشند/ مقایسه امیرالمومنین و حضرت جبرائیل/ ماجرای طلبه‌ای که به لوسترهای حرم مولا اعتراض داشت/ «یعسوب الدین» به چه معناست؟/ زیارت امین الله و صلوات خاصه امیر مومنان
شمال نیوز : آنچه از فضائل امیرالمؤمنین (سلام خدا بر او) تاکنون بر زبانها و قلمها جاری شده است، همه‌ی فضائل امیرالمؤمنین نیست، بخشی از آن است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.