.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
نخستین گروه زائران مازندرانی حج تمتع، صبح فردا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. عزیمت نخستین گروه حجاج مازندانی از فردا
نخستین گروه زائران مازندرانی حج تمتع، صبح فردا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.(ادامه)
بیست و هفتمین روز از اردیبهشت 88 شمسی پرونده عمر این جهانی مرجعی جلیل القدر بسته شد اما حتی این کوچ هم نتوانست دفتر دلدادگی‌اش به سیدالشهدا(س) را ببندد. وصیت کرده بود که از ثلث مانده‌هایش، مجلس عزا و روضۀ امام حسین علیه‌السلام اقامه شود. شاید می‌خواست با زبان حال بگوید که حدود نود سال عزاداری و روضه و عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هنوز کافی نیست؛ چراکه امام «معاوضه کرده است با خدا، معامله کرده است با خدا!». آیت الله بهجت چگونه زیست؟(يادداشت)
بیست و هفتمین روز از اردیبهشت 88 شمسی پرونده عمر این جهانی مرجعی جلیل القدر بسته شد اما حتی این کوچ هم نتوانست دفتر دلدادگی‌اش به سیدالشهدا(س) را ببندد. وصیت کرده بود که از ثلث مانده‌هایش، مجلس عزا و روضۀ امام حسین علیه‌السلام اقامه شود. شاید می‌خواست با زبان حال بگوید که حدود نود سال عزاداری و روضه و عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هنوز کافی نیست؛ چراکه امام «معاوضه کرده است با خدا، معامله کرده است با خدا!».(ادامه)
دوم اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید حسین بصیر، قائم‌مقام لشکر کربلا استان مازندران است. دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت سردار شهید بصیر گرامی باد(يادداشت)
دوم اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید حسین بصیر، قائم‌مقام لشکر کربلا استان مازندران است.(ادامه)
مسجدی خاص که در آن کشتی هم آموزش می‌دهند + تصاویر
مسجد بقیه الله ساری با اجرای برنامه‌های متنوع و خاص فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و خیریه صد‌ها جوان را جذب کرده است.(ادامه)
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب می‌گوید: غصه و اندوه حضرت آقا برای مردم، آقا را پیر کرده است. مهم‌ترین دغدغه ایشان رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر است. ناگفته‌های زندگی رهبری از زبان محمدی گلپایگانی
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب می‌گوید: غصه و اندوه حضرت آقا برای مردم، آقا را پیر کرده است. مهم‌ترین دغدغه ایشان رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر است.(ادامه)
شمخانی حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس را زیارت کرد+عکس
شمخانی از حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام زیارت کرد.(ادامه)
ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز در حالی آغاز می‌شود که مشمولان در ۵ گروه اولویتی و کاروان‌ها با ۵ گروه قیمتی اقدام به اعزام زائران به این سفر معنوی خواهند کرد.

جزئیات ثبت‌نام و اولویت‌های اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ / هزینه کاروان‌ در ۵ گروه قیمتی؛ حداقل قیمت ۱۳۰ میلیون تومان / هزینه‌ها با دلار چند تومانی است؟(خبر)
ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز در حالی آغاز می‌شود که مشمولان در ۵ گروه اولویتی و کاروان‌ها با ۵ گروه قیمتی اقدام به اعزام زائران به این سفر معنوی خواهند کرد. (ادامه)
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ از ۱۰ اسفند ماه انجام می‌پذیرد. زمان ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام شد
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ از ۱۰ اسفند ماه انجام می‌پذیرد.(ادامه)
رئیس سازمان حج و زیارت با تشریح جزییات تفاهم‌نامه حج ایران و عربستان، اعلام کرد: نرخ تخصیصی برای ارز حج ۱۴۰۲ از سوی دولت، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و سهمیه حج ایران ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شد. نرخ ارز و سهمیه حج ۱۴۰۲ اعلام شد
رئیس سازمان حج و زیارت با تشریح جزییات تفاهم‌نامه حج ایران و عربستان، اعلام کرد: نرخ تخصیصی برای ارز حج ۱۴۰۲ از سوی دولت، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و سهمیه حج ایران ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شد.(ادامه)
 رییس مجلس شورای اسلامی که صبح دیروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد.

دیدار قالیباف با مراجع عظام تقلید/ توصیه متفاوت آیت الله جوادی آملی
رییس مجلس شورای اسلامی که صبح دیروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد. (ادامه)
اعزام ۱۷ نفر از کادر درمان مازندران به کربلا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعزام ۱۷ نفر از کارد درمان استان به کربلا خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای یکسال و نیم باقی مانده از عمر مجلس یازدهم، سوابق گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات را بررسی می‌کنند تا رییس جدید این دیوان را انتخاب کنند. دو مازندرانی نامزدهای مطرح برای ریاست دیوان محاسبات کشور
شمال نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای یکسال و نیم باقی مانده از عمر مجلس یازدهم، سوابق گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات را بررسی می‌کنند تا رییس جدید این دیوان را انتخاب کنند.(ادامه)
ایران و عربستان درباره حج مذاکره کردند
نخستین دور مذاکرات ایران و عربستان درباره حج ۱۴۰۲ به صورت وبیناری برگزار شد.(ادامه)
 نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت تسهیل‌گری در زمینه نرخ سفر اربعین چه زمینی و چه به‌صورت هوایی، گفت: باید این شرایط فراهم شود تا علاقه‌مندان بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند. ضرورت تسهیل‌گری در نرخ سفر اربعین/ مازندران در حوزه بازسازی عتبات عالیات خوش درخشید
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت تسهیل‌گری در زمینه نرخ سفر اربعین چه زمینی و چه به‌صورت هوایی، گفت: باید این شرایط فراهم شود تا علاقه‌مندان بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند. (ادامه)
آخرین وضعیت عمره مفرده پس از 7 سال
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به آمادگی ایران برای اعزام زائران به عمره مفرده گفت: در صورتی که عربستان با شروط ایران موافقت کند، عمره مفرده قابل برگزاری است و ما مشکلی در زمینه اعزام زائران نداریم.(ادامه)
نحوه واگذاری فیش حج تمتع اعلام شد
معاون سازمان حج و زیارت، سامانه تشرف را پل ارتباطی بین واگذارکننده و متقاضی فیش حج اعلام کرد.(ادامه)
شهیدی که ضامن آزادی ۸۰ زندانی شد
۸۰ زندانی به یمن حضور شهید گمنام دفاع مقدس در زندان‌های مازندران به آغوش گرم خانواده بازگشتند.(ادامه)
هزینه حج تمتع ۱۴۰۲ چقدر است؟
نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به افزایش سهمیه حج ایران در سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در حج سال آینده هر زائر ایرانی باید حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای حج خود در نظر بگیرد.(ادامه)
شمال نیوز : هرشخص ایرانی می‌تواند با توجه به مواد قانون ثبت احوال کشور و مواردی که از سوی شورایعالی ثبت احوال به عنوان نام‌های ممنوعه و قابل تغییر اعلام می‌شود، نسبت به تغییر نام اقدام کند. نحوه تغییر نام در ثبت احوال؛ انتخاب چه نام‌هایی ممنوع است؟
شمال نیوز : هرشخص ایرانی می‌تواند با توجه به مواد قانون ثبت احوال کشور و مواردی که از سوی شورایعالی ثبت احوال به عنوان نام‌های ممنوعه و قابل تغییر اعلام می‌شود، نسبت به تغییر نام اقدام کند.(ادامه)
بازگشت حاجی بازداشت‌ شده در عربستان به ایران
خلیل دردمند حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان، پس از ۸۰ روز به کشور بازگشت.(ادامه)
۳۱ شهریور ۱۴۰۱، کشور در آستانه ورود به چهل و سومین سال جنگ از آغاز آن و سی و پنجمین سال جنگ از پایان آن است. در دوران پرفراز و نشیب پس از جنگ که مردم و کشور با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری روبه رو شدند، این درگیری مردم در یک حماسه گسترده تاریخ ساز بود که دل و جان همه را برافروخته می‌کرد و سبب تحمل سختی‌ها می‌شد. روشنگری هدف اصلی جهاد تبیین دفاع مقدس(يادداشت)
۳۱ شهریور ۱۴۰۱، کشور در آستانه ورود به چهل و سومین سال جنگ از آغاز آن و سی و پنجمین سال جنگ از پایان آن است. در دوران پرفراز و نشیب پس از جنگ که مردم و کشور با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری روبه رو شدند، این درگیری مردم در یک حماسه گسترده تاریخ ساز بود که دل و جان همه را برافروخته می‌کرد و سبب تحمل سختی‌ها می‌شد.(ادامه)
گذرنامه‌ ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارد
سخنگوی فراجا گفت: گذرنامه‌ ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از این روز از سوی پلیس عراق قابل پذیرش نیست.(ادامه)
مقام عراقی : خانه‌های مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین ساماندهی شده است
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق با اشاره به اجرای طرح لواءالخدمه در عراق، گفت: مردم عراق در انتظار زوار اربعین هستند و ما نیز خانه‌های عراقی‌های مشتاق حضور زوار را برای پذیرایی از ایرانیان، ساماندهی کرده‌ایم. (ادامه)
پرواز مهاجران سیبری بر فراز رودخانه چشمه کیله تنکابن
(ادامه)
پیگیری‌ وزارت خارجه برای آزادی حاجی بازداشتی
(ادامه)
بالای ۶۵ ساله‌ها، سال آینده به حج مشرف می‌شوند
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیدواریم متقاضیان حج که امسال به دلیل محدودیت سنی (۶۵ سالگی) اعمال شده از سوی عربستان نتوانستند این فریضه را ادا کنند، بتوانند در سال آینده به این سفر معنوی مشرف شوند.(ادامه)
زمان پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ اعلام شد
پیش‌ثبت‌نام متقاضیان تشرف به اربعین سال جاری از ۱۰ تیرماه جاری از طریق سامانه سماح آغاز می‌شود. البته پیش‌ثبت‌نام به معنای اعزام قطعی به عراق در ایام اربعین نیست. (ادامه)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران جنوب شهرستان ساری بخش چهاردانگه دهستان پشت کوه روستای سورت حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند. باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. چشمه‌های رنگی «باداب سورت»(خبر)
چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران جنوب شهرستان ساری بخش چهاردانگه دهستان پشت کوه روستای سورت حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند. باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است.(ادامه)
نهایی شدن دستورالعمل بهداشتی مراسم اربعین
وزیر بهداشت در سفر به عراق که با هدف گشوده شدن مسیر زائران اربعین حسینی پس از سه سال وقفه بر اثر شیوع کرونا انجام شد، از نهایی شدن دستورالعمل بهداشتی مراسم اربعین خبر داد.(ادامه)
تشرف ۱۴۶۰ مازندرانی به حج تمتع
مدیر حج و زیارت مازندران گفت: امسال یک‌هزار و ۴۶۰ نفر از مازندرانی‌ها در قالب ۱۱ کاروان به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‌شوند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.314 seconds.