.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
بسیاری از خودروسازان قیمت محصولات خود را بیش از ۶۰ درصد افزایش داده‌اند / افزایش قیمت خودرو به اسم ارز به کام خودروسازان/ میزان داخلی سازی خودروها چقدر است؟ (خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : طبری اظهار داشت : آبگرفتگی سیل آسا شرایط سختی را در آستانه سال نو برای مردم سورک بوجود آورده و من و همکاران از ساعات اولیه صبح همه تلاش میدانی خود را کردیم تا از حجم خسارت ها کاسته شود اما با یک برآورد اولیه .... سیلاب خسارت میلیاردی به تاسیسات شهری سورک وارد کرد / شهرداری سورک بارعدم استقرار دستگاههای امدادرسان در میاندرود را به تنهایی به دوش می کشد
شمال نیوز : طبری اظهار داشت : آبگرفتگی سیل آسا شرایط سختی را در آستانه سال نو برای مردم سورک بوجود آورده و من و همکاران از ساعات اولیه صبح همه تلاش میدانی خود را کردیم تا از حجم خسارت ها کاسته شود اما با یک برآورد اولیه ....(ادامه)
شدت بارندگی در شهرستان ساری منجر به بالا آمدن رودخانه تجن و طغیانی شدن آن شده و پارک ملل ساری دچار ابگرفتگی شدید شده است.
تاکنون بیشترین بارش از شهر ساری با بیش از ۷۰ میلی متر گزارش شده است.
سیلاب و آبگرفتگی در ساری(خبر)
شدت بارندگی در شهرستان ساری منجر به بالا آمدن رودخانه تجن و طغیانی شدن آن شده و پارک ملل ساری دچار ابگرفتگی شدید شده است. تاکنون بیشترین بارش از شهر ساری با بیش از ۷۰ میلی متر گزارش شده است. (ادامه)
اما روی دیگر سکه که به چالش بزرگ دیگری در گیلان و شمال مبدل شده، بحث مهاجرت بر اثر کم‌آبی است. درحالی که مسئولان عملا فاقد راه‌حل برای مهار جابجایی بی‌رویه جمعیت در کشور هستند، شاید انتقال آب دریا تنها نکته مثبتی که می‌تواند داشته باشد اینکه شیب این مهاجرت گسترده و سرازیرشدن جمعیت از نواحی دچار بحران آب به گیلان و سایر استان های شمالی را کمتر کند. دو روی سکه انتقال آب کاسپین(ديدگاه)
اما روی دیگر سکه که به چالش بزرگ دیگری در گیلان و شمال مبدل شده، بحث مهاجرت بر اثر کم‌آبی است. درحالی که مسئولان عملا فاقد راه‌حل برای مهار جابجایی بی‌رویه جمعیت در کشور هستند، شاید انتقال آب دریا تنها نکته مثبتی که می‌تواند داشته باشد اینکه شیب این مهاجرت گسترده و سرازیرشدن جمعیت از نواحی دچار بحران آب به گیلان و سایر استان های شمالی را کمتر کند.(ادامه)
عکس: نامه‌ای به دست‌خط دکتر مصدق
«در زندگی مشقت‌بارم خاطرات بسیار دارم که نمی‌دانم به کدام یک رجحان دهم و آن را برای درج در این دفتر انتخاب نمایم. از گذشته می‌گذرم و از نظر آتیه عقیده دارم که مخالفت عده‌ای معدود نباید موجب یاس افراد شود. چه در قبال وطن و اجتماع هر کس وظایفی دارد که برای انجام آن باید گام‌های بلند بردارد.» احمدآباد، بیست و یکم آذرماه ۱۳۳۷ دکتر محمد مصدق (ادامه)
تصاویر/ درخت‌هایی که سخن می گویند!
برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد کرده‌ایم هنوز ۳ تریلیون درخت باشد که ۳۰ دصد کل مساحت خشکی‌های زمین را می‌پوشانند. درخت‌هایی که با سخن می گویند!«تابناک باتو» ـ درخت‌ها از ۳۷۰ میلیون سال پیش روی کره زمین بوده‌اند و با اینکه ما انسان‌ها با همه امکانات خود، سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند. برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد کرده‌ایم هنوز ۳ تریلیون درخت باشد که ۳۰ دصد کل مساحت خشکی‌های زمین را می‌پوشانند. در این پست با هم عکس‌هایی از سرسخت‌ترین و مقاوم‌ترین درخت‌ها را مرور می‌کنیم.(ادامه)
عکس/ حرکت زیبای دانش‌آموزان گیلانی
در آستانه سال جدید، اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی گیلان به منازل خانواده‌های شهدا سر می‌زنند و در خانه‌تکانی شب عید به مادران شهدا کمک می‌کنند.(ادامه)
مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران گفت: با مصوبه جدید هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ دریافت پروانه کسب از طریق درگاه صدور مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور به سهولت قابل انجام است. صدور مجوزهای کسب و کار آسان می شود
مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران گفت: با مصوبه جدید هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ دریافت پروانه کسب از طریق درگاه صدور مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور به سهولت قابل انجام است.(ادامه)

نشست نهایی دستمزد پس از ۱۰ ساعت چانه‌زنی و مذاکره فشرده دقایقی قبل پایان یافت و اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد موافقت کردند تا حداقل دستمزد کارگران از فروردین ماه سال آینده .... افزایش ۳۶.۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۸
نشست نهایی دستمزد پس از ۱۰ ساعت چانه‌زنی و مذاکره فشرده دقایقی قبل پایان یافت و اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد موافقت کردند تا حداقل دستمزد کارگران از فروردین ماه سال آینده ....(ادامه)
شفا آنلاین نوشت: وقتی غذاهای اشتها برانگیز و رنگارنگ دوروبرمان را گرفته‌اند، آهسته غذا خوردن کار سختی می‌شود. اما این دقیقا همان کاری است که باید انجام دهید پیشنهادات ساده برای جلوگیری از چاقی در نوروز !
شفا آنلاین نوشت: وقتی غذاهای اشتها برانگیز و رنگارنگ دوروبرمان را گرفته‌اند، آهسته غذا خوردن کار سختی می‌شود. اما این دقیقا همان کاری است که باید انجام دهید(ادامه)
آیا قیمت خودرو در سال ۹۸ افزایش می‌باید؟
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پیش‌بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸ با توجه به نوسانات بازار ارز که یکی از مولفه‌های خودروسازان برای تأمین مواد اولیه و قطعات است، کمی دشوار به نظر می‌رسد.(ادامه)
وزیر کشور: بازار از کالاهای اساسی اشباع است
تمام کالاها تأمین است و بازار به طور کامل از نظر کالاهای اساسی و مورد نیاز اشباع است و هیچ مشکلی نخواهیم داشت. (ادامه)
74 ضربه شلاق برای یک عضو شورا در بابل
(ادامه)
دکتر مریم پورشمس، روانپزشک توقعی که والدین در برآوردن آرزوهای پایمال شده خودشان توسط کودکان دارند را مهمترین مسئله در تعامل والدین با فرزندان می‌داند بچه ها آرزوهای خودشان را دارند
دکتر مریم پورشمس، روانپزشک توقعی که والدین در برآوردن آرزوهای پایمال شده خودشان توسط کودکان دارند را مهمترین مسئله در تعامل والدین با فرزندان می‌داند(ادامه)
رشته‌های ورزشی بسیار زیادی در کشور وجود دارد که برخی از افراد حتی تا کنون نام آن‌هارا نشنیده‌اند و این در حالی است که در این رشته‌ها شاهد کسب مدال‎های قهرمانی و تلاش ورزشکاران ایرانی برای بالا نگه داشتن پرچم کشور هستیم. کارشناس رشته‌های انجمن‌های ورزشی:حجاب مانع از ورزش بانوان نخواهد شد
رشته‌های ورزشی بسیار زیادی در کشور وجود دارد که برخی از افراد حتی تا کنون نام آن‌هارا نشنیده‌اند و این در حالی است که در این رشته‌ها شاهد کسب مدال‎های قهرمانی و تلاش ورزشکاران ایرانی برای بالا نگه داشتن پرچم کشور هستیم.(ادامه)
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: اهالی سه روستای شهرستان سیمرغ به دلیل آبگرفتگی شدید معابر در مساجد اسکان داده شدند. اسکان اهالی ۳ روستای سیمرغ در مساجد/ آب شهرستان قطع است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: اهالی سه روستای شهرستان سیمرغ به دلیل آبگرفتگی شدید معابر در مساجد اسکان داده شدند.(ادامه)
شمال نیوز : شهر کیاکلا و ۹ روستای بخش مرکزی شهرستان سیمرغ در جریان بارندگی شدید شب و روز گذشته به شدت دچار آبگرفتگی  شد به نجوی که سیلاب این شهر را به یک شهر بحران زده مبدل ساخت ..... تشکیل جلسه مدیریت بحران مازندران با حضور استاندار در شهر کیاکلا
شمال نیوز : شهر کیاکلا و ۹ روستای بخش مرکزی شهرستان سیمرغ در جریان بارندگی شدید شب و روز گذشته به شدت دچار آبگرفتگی شد به نجوی که سیلاب این شهر را به یک شهر بحران زده مبدل ساخت .....(ادامه)
 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: برق ۱۰ درصد مناطق شهری سیمرغ براثر بارندگی شدید و بروز خسارت ها هنوز قطع است. برق ۱۰ درصد مناطق شهری سیمرغ قطع است
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: برق ۱۰ درصد مناطق شهری سیمرغ براثر بارندگی شدید و بروز خسارت ها هنوز قطع است.(ادامه)
پرویز زاهدی یکی از قدیمی ترین روزنامه نگاران ایران درگذشت . درگذشت ورزشی نویس خوشنام ایران
پرویز زاهدی یکی از قدیمی ترین روزنامه نگاران ایران درگذشت .(ادامه)
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: 3 هزار و 41 زندانی در مازندران مشمول عفو رهبری شدند.

بیش از 3 هزار زندانی در مازندران مشمول عفو رهبری شدند / آزادی 1706 نفر + جزییات
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: 3 هزار و 41 زندانی در مازندران مشمول عفو رهبری شدند. (ادامه)
قانون «حقوق‌های نجومی» دائمی شد!
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از گذشت یک سال از ارائه لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری بدون بررسی و اصلاح، این قانون را دائمی کردند.(ادامه)
همبرگر خوردن بازیگر زن معروف سوژه شد! +عکس
عکسی جالب از بازیگر معروف هالیوود حین همبرگز خوردن سوژه رسانه‌ها شد. (ادامه)
سید حسن خمینی، هنگام به خاک سپردن پدرش چه گفت؟
سید محمود دعایی: حاج سید حسن آقا، تعبیر زیبایی در هنگام درگذشت ایشان عنوان کرد. ایشان گفت: «امروز جعبه سیاه انقلاب را به خاک می‌سپاریم.» یعنی تنها کانونی که تمامی اطلاعات ریز و دقیق جریان نهضت امام و شکوفایی انقلاب و چگونگی به ثمر رساندن آن را در سینه داشت، مرحوم حاج احمدآقا بود(ادامه)
بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور به زیر آب رفت+تصاویر
بارش باران از عصر دیروز در مازندران اغاز و سبب وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر درون شهری، تخریب مزارع کشاورزی و سردهنه‌های کشاورزی شده است. (ادامه)
شمال نیوز : شمال نیوز:  شهردار نکا با رد شایعات در خصوص تخریب پل آزادگان گفت  : شایعه تخریب پل آزادگان نکا صحت ندارد و هیچ مشکلی برای این پل و تردد در این مسیر وجود ندارد..... شهردار : پل آزادگان نکا همچنان استوار و پابرجاست/ شرایط عادی در نکا برقرار است
شمال نیوز : شمال نیوز: شهردار نکا با رد شایعات در خصوص تخریب پل آزادگان گفت : شایعه تخریب پل آزادگان نکا صحت ندارد و هیچ مشکلی برای این پل و تردد در این مسیر وجود ندارد.....(ادامه)
سیلاب باغ موزه دفاع مقدس مازندران را تخریب کرد
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به خسارت بالای سیلاب در مناطق مرکزی و شرقی استان گفت: سیلاب باغ موزه دفاع مقدس مازندران را تخریب کرد. (ادامه)
هویت شهروند مفقود شده مازندران مشخص شد
فرماندار میاندورود با تکذیب خبر فوت شهروند مفقود شده در سیل گفت: هویت شهروند مفقود شده مازندران مشخص شد. (ادامه)
سخنگوی اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به وقوع سیلاب شدید و بارش برف در مناطق مختلف استان گفت: سیلاب سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران را لغو کرد.
سیلاب سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران را لغو کرد
سخنگوی اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به وقوع سیلاب شدید و بارش برف در مناطق مختلف استان گفت: سیلاب سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران را لغو کرد. (ادامه)
قیمت جوراب در آستانه روز پدر
برخی از ایام در تقویم ایرانی‌ها بسیار مهم است و آنها را پاس می‌دارند که از تعدادی از این ایام می‌توان به روز مادر، روز پدر، عید نوروز و … اشاره کرد. (ادامه)
شمال نیوز : در این شرایط بحرانی اما خبری از ستاد مدیریت بحران استان نیست . هر لحظه بر شدت بارش ها افزوده می شود و شهرداری کیاکلا و امکانات اندک آن جوابگوی حجم وسطع بحران نیست  و اگر اقدام سریعی از سوی مدیران استانی صورت نگیرد تمام شهر زیر آب می رود !.... فوری / « کیاکلا » را آب برد ! / قایق سواری در خیابان های شهر / مردم در خانه هایشان محبوس شدند / برق و آب قطع شد !
شمال نیوز : در این شرایط بحرانی اما خبری از ستاد مدیریت بحران استان نیست . هر لحظه بر شدت بارش ها افزوده می شود و شهرداری کیاکلا و امکانات اندک آن جوابگوی حجم وسطع بحران نیست و اگر اقدام سریعی از سوی مدیران استانی صورت نگیرد تمام شهر زیر آب می رود !....(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.448 seconds.