.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی از این هفته انجام می‌شود
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رفع اشکالاتی که مجلس از آیین‌نامه واردات خودرو گرفته بود، ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی از این هفته آغاز می‌شود.(ادامه)
توضیح پلیس پایتخت درباره ماجرای رخ داده در یک هنرستان دخترانه
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درباره ماجرای رخ داده در مجاورت یک هنرستان رخ داده در خیابان کارون توضیحاتی را ارائه کرد.(ادامه)
آنچه در آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد این است که ممکن است بیمار در دوره یک آنفلوآنزای ساده دچار ذات‌الریه شود که در صورت درمان نشدن به موقع، باعث مرگ بیمار می‌ شود. علامتی که خاص آنفلوآنزا است
آنچه در آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد این است که ممکن است بیمار در دوره یک آنفلوآنزای ساده دچار ذات‌الریه شود که در صورت درمان نشدن به موقع، باعث مرگ بیمار می‌ شود.(ادامه)
رئیس‌جمهور اوکراین در یک گزافه‌جویی جدید مدعی شده روسیه از ایران ۲۰ هزار پهپاد سفارش داده است. گزافه‌گویی مجدد رئیس‌جمهور اوکراین علیه ایران
رئیس‌جمهور اوکراین در یک گزافه‌جویی جدید مدعی شده روسیه از ایران ۲۰ هزار پهپاد سفارش داده است.(ادامه)
پدر مرحومه "آرنیکا قائم‌مقامی" با مراجعه به دادسرای امور جنایی با بیان اینکه فوت دخترش ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است، جزئیاتی از نحوه فوت دخترش را بیان کرد. جزئیات نحوه فوت "آرنیکا قائم‌مقامی"
پدر مرحومه "آرنیکا قائم‌مقامی" با مراجعه به دادسرای امور جنایی با بیان اینکه فوت دخترش ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است، جزئیاتی از نحوه فوت دخترش را بیان کرد.(ادامه)
 با این که نمی‌توان تمام اینترنت را در گوگل خلاصه کرد؛ اما سال‌ها پس از راه‌اندازی این کمپانی، به نظر می‌رسید انتقال اطلاعات در بستر اینترنت عملا در سلطه گوگل است!

چه می‌شود اگر گوگل فقط برای پنج دقیقه خاموش شود!
با این که نمی‌توان تمام اینترنت را در گوگل خلاصه کرد؛ اما سال‌ها پس از راه‌اندازی این کمپانی، به نظر می‌رسید انتقال اطلاعات در بستر اینترنت عملا در سلطه گوگل است! (ادامه)
آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح شد
براساس آخرین اخبار اصلاحیه آیین‌نامه واردات خودرو با گذشت ۲۰ روز به تصویب هیئت وزیران رسیده است.(ادامه)
سماق یکی از ادویه‌های محبوب و پرکاربرد است که طعم ترش‌مزه آن نیاز به استفاده از نمک را کاهش می‌دهد. جای نمک این ادویه ترش را امتحان کنید
سماق یکی از ادویه‌های محبوب و پرکاربرد است که طعم ترش‌مزه آن نیاز به استفاده از نمک را کاهش می‌دهد.(ادامه)
استان مازندران در کنار بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای خزر واقع شده است. دریای خزر با ۱۱۴ گونه و ۱۴ نژاد از انواع ماهیان ارزشمند نقش ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته است. صید پره یا تورگستر یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چند صد ساله دارد. بنابر بعضی از شواهد این نوع ماهیگیری از شهرستان بندر انزلی ابداع و به تدریج در مناطق دیگر حاشیه جنوبی دریای خزر رواج یافته‌است. در استان مازندران ۵۴ تعاونی و حدود ۴ هزار نفر به صید و صیادی مشغول هستند. صیادان ابتدای فصل، صید ماهی‌های کفال و در انتهای فصل بیشتر ماهی‌های سفید صید می‌کنند. آلودگی آبها، سد سازی‌های متعدد بروی رودخانه‌هایی منتهی به دریا که مسیر حرکت ماهی از رودخانه به دریا و همچنین از دریا به رودخانه را مسدود کرده است موجب کاهش تخم ریزی و تکثیر ماهی شده است و به تبع آن کاهش میزان صید را در پی دارد و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند شاید در سال‌های آینده دریای خزری بدون ماهی را شاهد باشیم تصاویر: صید ماهی در مازندران(خبر)
استان مازندران در کنار بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای خزر واقع شده است. دریای خزر با ۱۱۴ گونه و ۱۴ نژاد از انواع ماهیان ارزشمند نقش ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته است. صید پره یا تورگستر یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چند صد ساله دارد. بنابر بعضی از شواهد این نوع ماهیگیری از شهرستان بندر انزلی ابداع و به تدریج در مناطق دیگر حاشیه جنوبی دریای خزر رواج یافته‌است. در استان مازندران ۵۴ تعاونی و حدود ۴ هزار نفر به صید و صیادی مشغول هستند. صیادان ابتدای فصل، صید ماهی‌های کفال و در انتهای فصل بیشتر ماهی‌های سفید صید می‌کنند. آلودگی آبها، سد سازی‌های متعدد بروی رودخانه‌هایی منتهی به دریا که مسیر حرکت ماهی از رودخانه به دریا و همچنین از دریا به رودخانه را مسدود کرده است موجب کاهش تخم ریزی و تکثیر ماهی شده است و به تبع آن کاهش میزان صید را در پی دارد و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند شاید در سال‌های آینده دریای خزری بدون ماهی را شاهد باشیم(ادامه)
شرایط فروش جدید فیدلیتی بهمن موتور در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد. در این طرح شاسی بلند فیدلیتی در دو مدل ۵ نفره و ۷ نفره به شکل نقدی به فروش می‌رسد. شرایط فروش جدید فیدلیتی بهمن موتور در آبان ۱۴۰۱
شرایط فروش جدید فیدلیتی بهمن موتور در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد. در این طرح شاسی بلند فیدلیتی در دو مدل ۵ نفره و ۷ نفره به شکل نقدی به فروش می‌رسد.(ادامه)
سامسونگ برای گلکسی اس ۲۳ اولترا یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را در نظر دارد. این سنسور دوربین پیکسل‌های کوچک‌تری دارد، اما دیافراگم آن بازتر است. گلکسی اس 23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود؟
سامسونگ برای گلکسی اس ۲۳ اولترا یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را در نظر دارد. این سنسور دوربین پیکسل‌های کوچک‌تری دارد، اما دیافراگم آن بازتر است.(ادامه)
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود ۱۰۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: سقف وام نوسازی ۴۵۰ میلیون تومان و در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است. پرداخت وام ۴۵۰ میلیونی به ساکنان بافت فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود ۱۰۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: سقف وام نوسازی ۴۵۰ میلیون تومان و در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است.(ادامه)
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: احمدی‌نژادی ها دو گروه هستند عده‌ای که همراه با آرمان‌های انقلاب و نظام بودند و تعدادی که خودشان را جدا کردند. احمدی‌نژادی‌ها دو گروه هستند
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: احمدی‌نژادی ها دو گروه هستند عده‌ای که همراه با آرمان‌های انقلاب و نظام بودند و تعدادی که خودشان را جدا کردند.(ادامه)
صداوسیما در پی انتشار شایعه ای درباره کناره گیری جعفر یازرلو گوینده خبر تلویزیون واکنش نشان داد. واکنش صدا و سیما به خبر کناره گیری جعفر یازرلو
صداوسیما در پی انتشار شایعه ای درباره کناره گیری جعفر یازرلو گوینده خبر تلویزیون واکنش نشان داد.(ادامه)
اتهام سنگین علیه وزیر جدید کار؛ تا هفته پیش محکوم به انفصال از خدمت بود
حمید سالاری در توییتر نوشته است که صولت مرتصوی 11 مهر امسال محکوم به انفصال از خدمات دولتی شد اما یک روز قبل از رای اعتماد یعنی 26 مهرماه دادگاه تجدیدنظر به سرعت رای به برائتش داد و روز بعد وزیر شد. این کاربر این نمونه را نشانه فساد ساختاری در کشور خوانده است.(ادامه)
صفحات منتسب به سپاه در شبکه‌های اجتماعی جعلی است صفحات منتسب به سپاه در شبکه‌های اجتماعی جعلی است
صفحات منتسب به سپاه در شبکه‌های اجتماعی جعلی است(ادامه)
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان و صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب از پیامدهای این سامانه بارشی است.

صدور هشدار زرد هواشناسی مازندران/ احتمال آبگرفتگی معابر و جاری‌شدن روان‌آب
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان و صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب از پیامدهای این سامانه بارشی است. (ادامه)
رئیس قوه قضاییه گفت: همکاران قضایی با التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا در حدود کمتر از یک‌ ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند و رسیدگی به این پرونده‌ها در هفته جاری شروع می‌شود. رسیدگی به پرونده برخی عناصر اصلی اغتشاشات اخیر در هفته جاری
رئیس قوه قضاییه گفت: همکاران قضایی با التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا در حدود کمتر از یک‌ ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند و رسیدگی به این پرونده‌ها در هفته جاری شروع می‌شود.(ادامه)
پنی موردانت پس از شکست در کسب آرای لازم از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس انصراف داد و به این ترتیب ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد. ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد
پنی موردانت پس از شکست در کسب آرای لازم از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس انصراف داد و به این ترتیب ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد.(ادامه)
رونمایی طالبان از تانک وطنی و بدون‌سرنشین خود!
در تصویری که از افغانستان مخابره شده، طالبان از تانک بدون سرنشین جدید خود رونمایی کرده است. نکته ویژه اینجاست که این تانک قابایت شلیک خودکار و از راه دور را دارد.(ادامه)
صداوسیما در پی انتشار شایعه ای درباره کناره گیری جعفر یازرلو گوینده خبر تلویزیون واکنش نشان داد. گوینده خبر 20:30 کناره گیری کرد؟ / واکنش صداوسیما
صداوسیما در پی انتشار شایعه ای درباره کناره گیری جعفر یازرلو گوینده خبر تلویزیون واکنش نشان داد.(ادامه)
بورس باز هم ریخت
شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه، دوم آبان‌ماه با ۱۹ هزار و ۶۴ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۷ هزار واحدی قرار گرفت.(ادامه)
یک متخصص بیماری های عفونی می گوید: آنفلوانزا هم سوش های زیادی دارد و اگر آنفلوانزای فصلی اپیدمی شود کشتار هم دارد گاهی مرگ و میر در فرم های ریوی آنفلوانزا بسیار بیشتر از بیماری کرونا است. آیا علائم آنفلوآنزا و کرونا شبیه به هم هستند؟
یک متخصص بیماری های عفونی می گوید: آنفلوانزا هم سوش های زیادی دارد و اگر آنفلوانزای فصلی اپیدمی شود کشتار هم دارد گاهی مرگ و میر در فرم های ریوی آنفلوانزا بسیار بیشتر از بیماری کرونا است.(ادامه)
زمان برگزاری جلسه استیضاح فاطمی‌امین تغییر کرد
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تغییر زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد.(ادامه)
پارسینه: مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد که این تیم به دنبال جذب یک بازیکن خط میانی برای نیم فصل است. بازگشت علی کریمی به تهران؟
پارسینه: مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد که این تیم به دنبال جذب یک بازیکن خط میانی برای نیم فصل است.(ادامه)
روسیه قدرت محو آمریکا را از نقشه دارد
چه چیز باعث می شود که بایدن و تیم امنیت او تهدید هسته ای پوتین را اینقدر جدی بگیرند؟ به طور خلاصه، هفت واقعیت ناخوشایند.(ادامه)
گاف‌های عجیب یک نماینده از تریبون مجلس در حین قرائت گزارش فوت مهسا امینی + فیلم
پارسینه: علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گزارش این کمیسیون درباره حادثه فوت مهسا امینی را در صحن مجلس قرائت کرد که گاف‌های این نماینده در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشت. (ادامه)
شمال نیوز : استاندار مازندران افزود: خبردارم که برخی مدیران نشستند و تحلیل کردند که آینده چه اتفاقی می‌افتد و خواهد افتاد؛ همه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گوش‌ها را باز کنند تا اگر کسی تصورش این است اتفاقی برای ایران ب‌ افتد بداند دشمن اول از همه با او کار دارد.... استاندار مازندران: خبردارم که برخی مدیران نشستند و تحلیل کردند که آینده چه اتفاقی خواهد افتاد / همه از اصلاح طلب و اصولگرا تصور نکنند اتفاقی برای ایران بیفتد، دشمن با آن‌ها کاری ندارد، قبل از همه او را بالای دار می‌فرستند
شمال نیوز : استاندار مازندران افزود: خبردارم که برخی مدیران نشستند و تحلیل کردند که آینده چه اتفاقی می‌افتد و خواهد افتاد؛ همه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گوش‌ها را باز کنند تا اگر کسی تصورش این است اتفاقی برای ایران ب‌ افتد بداند دشمن اول از همه با او کار دارد....(ادامه)
واکنش جالب سرلشکر باقری به تحریم اروپایی‌ها/ همه اموال من را صرف خرید ذغال سنگ برای مردم خود کنید/ زمستان سختی در پیش است / عصبانیت آمریکا و دنباله آن یعنی اتحادیه اروپا البته قابل درک است ....(خبر)
(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۲ آبان
دو مسئله سرمایه گذاری و گردشگری تیتر اصلی روزنامه‌های امروز بود.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.27 seconds.