.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با هفته دولت؛
افتتاح سومین کتابخانه عمومی در قائمشهر

شمال نیوز: سومین کتابخانه عمومی قائمشهر با زیربنای 750 متر مربع با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، فرماندار، شهردار و مسئولین شهری در محله قائم محله شهرستان قائمشهر افتتاح شد.

بر اساس گزارش رسیده از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، کتابخانه عمومی قائم آل محمد(عج) از سال 89 در زمین اهدایی شهرداری قائمشهر و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران آغاز و با هزینه ای بالغ بر 290 میلیون تومان ساخته شده است.

محمداسماعیل امامزاده مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، در مراسم افتتاحیه این کتابخانه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، کتابخانه های عمومی را یکی از مهمترین زیرساخت های حوزه فرهنگ دانست و ابراز امیدواری کرد: این کتابخانه منشأ کسب آگاهی و معرفت و بصیرت برای جوانان و نوجوانان شهرستان قائمشهر باشد.

وی به هزینه 50 میلیون تومانی جهت تجهیز این کتابخانه اشاره کرد و افزود: در هفته دولت عملیات اجرایی کتابخانه عمومی کلاردشت و افتتاح کتابخانه عمومی خلیل شهر بهشهر را نیز خواهیم داشت.

امامزاده افزود: حدود 50 کتابخانه با زیر بنای 35 هزار متر مربع در استان در حال احداث است که بزرگترین آن ها کتابخانه مرکزی مازندران در شهرستان ساری با زیربنای 7600 متر مربع است که 20 درصد عملیات ساخت آن طی شده است.

دبیر نهضت مطالعه مفید استان مازندران با بیان اینکه با اتمام این پروژه ها، تعداد کتابخانه های عمومی در استان به بیش از 160 کتابخانه  می رسد، ابراز امیدواری کرد: سرانه فضای کتابخانه ای مازندران که هم اکنون با 40 هزار متر مربع جایگاه مناسبی در کشور ندارد، مطابق با افق 1404 پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وی همچنین از شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان به خاطر مشارکت در ساخت این کتابخانه تشکر کرد.

صالح زاده شهردار قائمشهر نیز در این مراسم به محرومیت زیرساخت های فرهنگی در منطقه قائم محله قائمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این کتابخانه عامل مهمی در توسعه فرهنگ عمومی برای مردم این منطقه بویژه جوانان و نوجوانان باشد.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت 1200 مترمربع به این کتابخانه برای احداث مجموعه کاملی با عنوان "بوستان کتاب" الحاق شده است گفت: جهت ایجاد فضای سبز مناسب و ساخت آلاچیق های ویژه مطالعه در این بوستان، مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص داده شده است و تا 2 ماه آینده این مجموعه نیز افتتاح خواهد شد.

علی پیرفلک فرماندار قائمشهر در آئین افتتاحیه سومین کتابخانه عمومی این شهرستان، به وجود حدود 22 هزار دانشجو، 43 هزار دانش آموز و 3 حوزه علمیه در قائمشهر اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود ایجاد این کتابخانه بخش مهمی از نیاز جویندگان علم و دانش را تامین نماید.

وی همچنین افزود: تا پایان سال، پارک سید محله قائمشهر به پارک ویژه بانوان تبدیل خواهد شد و کتابخانه شهیدان وطنی که در این پارک واقع است نیز کتابخانه ویژه بانوان می شود که با هماهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی، همه کارکنان و کتابداران این کتابخانه نیز از خواهران خواهند بود. /ف



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.168 seconds.