.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستور احضار دوباره مرتضوی صادر شد
سعید مرتضوی، دادستان سابق که به تازگی از محاکمه بابت چند اتهام در ارتباط با پرونده کهریزک (با دریافت حکم قابل اعتراض) فارغ شده، به زودی دوباره برای محاکمه‌ای دیگر به دادگاه باز‌خواهد گشت؛ محاکمه‌ای همراستا با محاکمه گذشته و فارغ از اتهامات متعدد دیگری که به وی وارد شده است.

شمال نیوز: هنوز فرصت اعتراض دادستان سابق تهران از بابت حکم صادر شده شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به پایان نرسیده که خبر می‌رسد، وی باید به زودی و بار دیگر راهی دادگاه شود.

به گزارش شمال نیوز، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و متهم ردیف نخست پرونده کهریزک که به تازگی از باب اتهاماتی همچون بازداشت غیرقانونی، معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع و قتل محاکمه ‌و به حکم قابل تجدید‌خواهی، محکوم شده است، بار دیگر در روزهای آینده به دادسرا احضار خواهد شد تا پرونده وی از باب اتهام معاونت در قتل به جریان بیفتد.

یک مقام آگاه با تأیید این خبر به «تابناک» گفت: پیش از ظهر امروز، دستور احضار سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران از باب بخشی از پرونده کهریزک که هنوز مفتوح است ـ اتهام «معاونت در قتل» وارده از سوی اولیای دم یکی از جان باختگان این بازداشتگاه غیرقانونی‌ ـ صادر شده و گویا در روزهای آینده این احضار صورت گیرد.

وی افزود: صدور این دستور با هماهنگی ‌دادستان بوده، ولی احتمالا زمان احضار متهم به پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب موکول خواهد شد و روند ‌نیز این گونه خواهد بود که با تفهیم اتهام به وی، قرار قانونی لازم برای وی صادر خواهد شد تا در ادامه، پرونده به یکی از شعبات دادگاه‌های کیفری استان بازگردانده شده و روند محاکمه وی با تعیین زمان‌ پیگیری شود.

این در حالی است که به تازگی و با حکم قابل تجدید شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، سعید مرتضوی از اتهام معاونت در قتل در رابطه با شکایت خانواده مرحوم محمد کامرانی تبرئه شده ‌که البته این حکم ‌اعتراض این شاکیان راه به همراه داشته است.

گفتنی است، علی‌اکبر حیدری‌فر، دادیار سابق و متهم ردیف دوم پرونده کهریزک هم به رغم محاکمه شدن در شعبه ۷۶ کیفری، هنوز با اتهامات‌ جدی درباره جنایت کهریزک روبه‌روست که احتمال قرار گرفتن وی در جایگاه متهمان در مجاورت مرتضوی را پر‌رنگ خواهد کرد. /ف

/تابناک

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.041 seconds.