.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی مدیریتی عامل کمبود آب در میاندرود است

امام جمعه میاندرود گفت: بی مدیریتی سبب کمبود آب شهرستان میاندرود است.

به گزارش شمال نيوز، سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه میاندرود با اشاره به کمبود آب در بسیاری از روستاهای شهرستان اظهار داشت: بپذیریم که بی مدیریتی هم در کمبود آب، وجود دارد و مدیریت صحیح اگر انجام می شد در تابستان ما با کمبود آب روبرو نمی شدیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید در زمستان به فکر تابستان و کمبود آب باشند افزود: نه اینکه وقتی صدای مردم بلند شد دنبال چاره جویی باشند.

رسولی ادامه داد: مشکل کمبود آب همه جایی است و با کاهش نزولات آسمانی منابع آب زیر زمینی هم کم شده است اما هدر رفت آب هم زیاد است که باید مدیریت شود ومدیریت آب هم هزینه داد.

امام جمعه میاندرود گفت: چرا ثروت و سرمایه را در جای درست هزینه نمی کنیم تا سر و صدای مردم را داشتیه باشیم و باید این را پذیرفت که مدیریت ضعیف است چرا که مردم میاندرود هر ساله با همین مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: نشست ها و همایش ها به چه دردی می خورد وقتی مشکلات مردم حل نمی شود؟ آیا مسئولان باید منتظر بمانند تا دولت آینده و دولت های بعد و یا مسئول بعدی این مشکل را حل کند؟

رسولی اظهار داشت:البته مصرف آب ما هم بالاست و باید جلوی مصرف بی رویه آب را گرفت. در برخی مناطق با آب شرب خانواده ها درخت ها و باغ ها و یا باغچه را آبیاری می کنند که این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: اینکه می گویند پولش را می پردازیم حرف درستی نیست چرا که این کار ما به قیمت بی آبی خانوارهای دیگر و شهرمان تمام می شود.

خطیب جمعه سورک با اشاره به اینکه اگر هر نفر در شهرستان در روز یک لیتر در مصرف آب صرف جویی کند جمعا 60 هزار لیتر صرفه جویی خواهد شد افزود: اگر مردم استان هم هر کدام یک لیتر در روز در مصرف آب صرف جویی کنند سه میلیون لیتر آب ذخیره خواهد شد و لازم است تا خانواده ها با مصرف درست و آموزش صحیح به فرزندان خود  فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را ترویج کنند.

وی همچنین به گرمای هوای کشور در این روزها اشاره کردو گفت: لازم است با خاموش کردن چراغ های اضافی و مصرف درست وسایل خنک کننده در مصرف برق هم صرفه جویی کنیم.

کاری نکنیم که تحریم ها علیه ملت ایران بیشتر شود

رسولی  با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه همسر مکرم نبی اسلام اظهار داشت:شخصیت حضرت خدیجه (س)اینقدر برای پیامبر قابل احترام بود که تا سال دهم بعثت که ایشان زنده بودند،رسول خدا ازدواج نکرد.

وی با بیان اینکه وی یک شخصیت متمول و سرمایه دار در عصر خود محسوب می شود افزود: وقتی هم که با پیامبر ازدواج کرد تمام ثروت و دارایی اش را در اختیار حضرت گذاشت و پیامبر هم این سرمایه را در راه پیشرفت اسلام هزینه کرد.

امام جمعه میاندرود به نقش بسزای حضرت خدیجه (س)در گسترش دامنه نفوذ اسلام تاکید کرد و گفت: نقش اقتصاد در اسلام و پیشرفت آن بسیار تعیین کننده است چرا که با فشار اقتصادی بسیاری از احکام الهی روی زمین می ماند و گاهی هم گلوگیر مسلمانان شده و مانع رشد و پیشرفت جامعه اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه اسلام و جامعه اسلامی هم نیاز به ثدرت و هم نیاز به ثروت دارد افزود: اگر در اثر تحریم ها و فشارهای اقتصادی مشکلاتی برای مردم بوجود می آید همیشه نگوییم که تحمل کنیم چرا که ما قدرت داریم.

خطیب جمعه سورک ابراز داشت: ما باید قدرت و ثروت را در کنار هم داشته باشیم و نباید کاری کنیم که تحریم ها و فشارها علیه جامعه اسلامی بیشتر شود.

وی ادامه داد: کفار در صدر اسلام سه سال مسلمانان را در شعب ابی طالب در محاصره اقتصادی قرار دادند چرا که آنها با اینکار در پی آن بودند که شریان های اصلی و حیاتی مسلمانان را قطع کنند و با این کار مانع از گسترش و نفوذ اسلام شوند.

رسولی تصریح کرد:در تمام این سه سال پیامبر با ثروت حضرت خدیجه (س)شرایط را مدیریت کرد به گونه ای که پس از پایان محاصره اقتصادی چیزی از آن همه سرمایه حضرت خدیجه باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه این مدل در نگاه اسلام اقتصاد مقاومتی نامیده می شود افزود: اگر سرمایه حضرت خدیجه (س) و مقاومت مسلمانان نبود مشخص نیست که چه بلایی بر سر اسلام و جامعه اسلامی می آمد.

امام جمعه میاندرود ابراز داشت:حضرت خدیجه (س)هیچ گاه برای این همه خدمت به اسلام بر پیامبر منت نگذاشت و این نشان می دهد که اگر قرار است کسی خدمتی برای رضای خداوند انجام دهد باید بی منت باشد.

وی به هدیه دنیوی خداوند به حضرت خدیجه (س) هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ام المومنین بودن ،اعطای فاطمه زهرا (س) و یازده امام معصوم با واسطه حضرت زهرا(س)به او یکی هدیه های دنیوی خداوند به این شخصیت بزرگ اسلام است.

وظیفه حکومت تنظیم اقتصاد و جلوگیری از تورم است

رسولی در ادامه به سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در  ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امام حسن (ع) سخاوت بی بدیل داشت چرا که ایشان دو بار تمام اموالش را در راه خداوند بین فقرا قسمت کردو سه بار هم تمام اموال خود را با فقرا و مستمندان نصف کرد.

وی با بیان اینکه تمام بخشش های حضرت توام با هدایت بوده است افزود: این نشان دهنده این است که بذل و بخشش نباید بی حساب و کتاب باشد.

امام جمعه میاندرود با اشاره به کمک های مخفیانه و شبانه  امام علی (ع)و امام حسن مجتبی (ع)ابراز داشت: وظیفه حاکم و حکومت اسلامی در این کمک های شبانه و مخفیانه فریاد می زند.

وی پیام انجام اینکار را تنظیم اقتصاد و جلوگیری از تورم دانست و گفت: اگر اینکار صورت نگیرد تنش های اجتماعی حاصل از مشکلات معیشتی و اقتصادی یقه حکومت را خواهد گرفت.

خطیب جمعه سورک تاکید کرد: انفاق و اکرام باید بدون منت و سهم خواهی و فقط در راه رضای خداوند باشد و این روزها که سفره های اطعام پهن است مردم به فکر نیازمندان و مستمندان باشند. /ف

/مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.