.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
احتمال کشنده بودن ویروس کرونا چگونه مشخص می‌شود؟
شواهد نشان می‌دهد تاکنون آزمایشی قطعی برای تشخیص میزان کشندگی ویروس کرونا در افراد وجود ندارد؛ اما عواملی مانند سن، جنس، میزان دسترسی به مراقبت‌های ویژه مجهز و بیماری‌های زمینه‌ای (مانند دیابت، چاقی، سرطان، فشار خون، بیماری تنفسی مزمن، بیماری قلب و عروقی، سیگاری بودن) می‌تواند روی میزان کشندگی ویروس کرونا تاثیرگذار باشند.(ادامه)


مادرجان؛ تو شهیدانه زیستی و شهادت، استحقاق و لیاقت تو بود، خوشا بر تو که زیبا زیستی و زیبا رفتی! دعا کن که عاقبت ما نیز این‌گونه باشد و در باغ شهادت به روی ما نیز باز شود! دلتنگی نازدانه‌های شهید مدافع سلامت فاطمه شفیعی‌نژاد ساروی
مادرجان؛ تو شهیدانه زیستی و شهادت، استحقاق و لیاقت تو بود، خوشا بر تو که زیبا زیستی و زیبا رفتی! دعا کن که عاقبت ما نیز این‌گونه باشد و در باغ شهادت به روی ما نیز باز شود!(ادامه)
دلیل استعفای فرهاد مجیدی مشخص شد
فرهاد مجیدی گفت: به دلیل رفتارهای غیر صادقانه باشگاه استقلال از سمت خود کناره‌گیری کردم.(ادامه)
کرونا چه سالی به پایان می‌رسد؟
تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در نشستی مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد همه گیری ویروس کرونا در مدت زمان دو سال به پایان برسد.(ادامه)
کدام سردردها خطرناکند؟
یک متخصص مغز و اعصاب به بیان ویژگی‌ها و علائم سردرد‌های خطرناک پرداخت.(ادامه)
شرایط قرمزکرونادر مازندران از40روز گذشت/ 1500 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند
هم اکنون حدود یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.(ادامه)
ویروس کرونای جدید که از چند ماه گذشته بیشتر مردم را به خود گرفتار کرده‌ و عده‌ای را به کام مرگ کشانده است هنوز داروی درمانی خاصی ندارد و محققان در تلاش‌اند دارو یا واکسنی موثر برای درمان یا پیشگیری از این بیماری بیابند. همه داروهایی که برای درمان کووید۱۹ استفاده شد
ویروس کرونای جدید که از چند ماه گذشته بیشتر مردم را به خود گرفتار کرده‌ و عده‌ای را به کام مرگ کشانده است هنوز داروی درمانی خاصی ندارد و محققان در تلاش‌اند دارو یا واکسنی موثر برای درمان یا پیشگیری از این بیماری بیابند. (ادامه)
چین چگونه بیماران را درمان می کند؟
(ادامه)
کروناویروس از طریق پشه منتقل می‌شود؟
مطالعه جدید اثبات می‌کند که کروناویروس عامل بیماری کووید۱۹ از طریق پشه به انسان قابل انتقال نیست.(ادامه)
همه‌گیری کووید ۱۹ چه موقع تمام می‌شود؟
اپیدمی‌های حاد پیش‌رونده معمولا زمانی خاموش می‌شوند که تعداد میزبان حساس به‌ اندازه معینی کم شود که این اتفاق می‌تواند با کشف واکسن، ایمنی گله‌ای یا اجتماعی بیفتد یا عامل بیماری‌زا از بین برود یا زنجیره انتقال از افراد مبتلا به حساس کاملاً قطع شود که دو مورد اخیر در مورد کووید ۱۹ زیاد محتمل نیست.(ادامه)
اگر ازدواج کنید از این سرطان کشنده جان سالم به در می‌برید!
تحقیقات و مطالعات جدید متخصصان ثابت کرد افرادی که ازدواج کرده اند در برابر نوعی سرطان کشنده شانس بیشتری برای زنده ماندن و درمان دارند.(ادامه)
برای تقویت استخوان چه بخوریم؟
سلامت استخوان برای همه سنین، به ‌ویژه برای سالمندان که شکستگی استخوان می‌تواند تهدیدی برای زندگی‌اشان باشد، یک نگرانی جدی محسوب می‌شود.(ادامه)
مصرف این ۵ ویتامین ضروری را بیشتر کنید
مصرف مکمل‌های غذایی یکی از بهترین راههاست برای اینکه از وضعیت مطلوب بدنمان در هنگام بحران ویروس کرونا اطمینان حاصل کنیم. از این گذشته، سلامتی بدن، مساویست با ایمنی بالا تر، که در نتیجه به محافظت کافی در برابر Covid-۱۹ منجر می‌شود.(ادامه)
عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟
کافئین بیشترین محرک روانشناختی در جهان است و تنها ماده‌ای است که مقدار آن در هیچ کجا اعم از چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا تنظیم نمی‌شود. اما در حالی که بیشتر مردم کافئین را در دوزهای ایمن و تعدیل شده مصرف می‌کنند، اما پودر خالص و غلیظ آن بسیار قدرتمند بوده و در صورت مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک خواهد بود.(ادامه)
نشانه شایع بیماری کبد
مهمترین علائم بیماری کبد کدام است؟چه عواملی در تبدیلکبد به کبد چرب موثر هستند؟راههای درمان بیماری کبد چیست؟(ادامه)
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مهم‌ترین عوامل ابتلای مردان به کرونا را تشریح کرد. مهم‌ترین عوامل ابتلای مردان به کرونا
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مهم‌ترین عوامل ابتلای مردان به کرونا را تشریح کرد.(ادامه)
عواملی که از عمر "مردان" می‌کاهد
رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، با اشاره به عواملی که سبب کاهش عمر مردان می‌شود، گفت: شایع ترین و کشنده‌ترین سرطان میان مردان سرطان معده و سرطان ریه است.(ادامه)

خودرو‌های فرسوده‌ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول در یافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودرو‌های فرسوده که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند. کارت سوخت کدام خودرو‌ها باطل خواهد شد؟
خودرو‌های فرسوده‌ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول در یافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودرو‌های فرسوده که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.(ادامه)
شمال نیوز :  ویروس کرونا بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است. از جمله در رشت شاهد مرگ سه نسل از یک خانواده بر اثر ابتلا به این ویروس مرموز و کشنده بوده‌ایم..... مرگ 3 نسل از اعضای یک خانواده بر اثر کرونا در رشت + عکس
شمال نیوز : ویروس کرونا بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است. از جمله در رشت شاهد مرگ سه نسل از یک خانواده بر اثر ابتلا به این ویروس مرموز و کشنده بوده‌ایم.....(ادامه)

ویروس کرونا تاکنون بیشتر کشور‌های جهان را آلوده کرده وتعداد مبتلایان در جهان به بیش از ۴۳۰ هزار مورد و در ایران نیز به بیش ۲۷ هزار مورد رسیده است، البته شیوع آن هر لحظه گسترده‌تر می‌شود و افراد بیشتری را آلوده می‌کند، با این حال بسیاری از مبتلایان نگران عوارض این ویروس پس از بهبودی هستند. بهبود یافتگان کرونا دچار چه عوارضی می‌شوند؟
ویروس کرونا تاکنون بیشتر کشور‌های جهان را آلوده کرده وتعداد مبتلایان در جهان به بیش از ۴۳۰ هزار مورد و در ایران نیز به بیش ۲۷ هزار مورد رسیده است، البته شیوع آن هر لحظه گسترده‌تر می‌شود و افراد بیشتری را آلوده می‌کند، با این حال بسیاری از مبتلایان نگران عوارض این ویروس پس از بهبودی هستند.(ادامه)

علی صفر ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت:  علائم بالینی هانتا ویروس شبیه علائم کووید ۱۹ ( تب، سرفه، تنگی نفس) است. هانتا ویروس چیست و چگونه منتقل می شود؟
علی صفر ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: علائم بالینی هانتا ویروس شبیه علائم کووید ۱۹ ( تب، سرفه، تنگی نفس) است.(ادامه)

اگر کرونا تا یکسال مهمان این سیاره باشد، ما شاهد تغییراتی شگرفت خواهیم بود. رخدادهایی که شاید رفتار تازهٔ انسان آینده باشد. بعد از عبور از کرونا، کجا خواهیم بود؟
اگر کرونا تا یکسال مهمان این سیاره باشد، ما شاهد تغییراتی شگرفت خواهیم بود. رخدادهایی که شاید رفتار تازهٔ انسان آینده باشد.(ادامه)
حمله بیولوژیکی چیست؟
حمله بیولوژیکی یا جنگ بیولوژیکی به معنی استفاده از عوامل بیولوژیکی، اعم از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و فراورده‌های آن‌ها به منظور اهداف خصمانه برای کشتن یا ناتوان کردن انسان‌ها، جانوران یا گیاهان است.(ادامه)
چرا ما تا این حد از کرونا می‌ترسیم؟
مردم انتظار اطلاع‌رسانی صحیح از سوی مقامات کشور خود دارند، چیزی که ما حتی در آمریکا هم شاهد آن نبودیم؛ بنابراین با وجود اینکه دامن زدن بر ترس و وحشت عمومی بی فایده است، اما باید اذعان کرد که اوضاع واقعاً ترسناک است.(ادامه)

گزارش‌های متعددی حاکی از آن هستند که درویروس کرونا اجزایی وجود دارد که به اچ آی وی مرتبط است و نمی‌توانند به طور طبیعی تولید شوند. چه کسی ویروس کرونا را ساخته؟ آمریکا، اسرائیل یا چین؟
گزارش‌های متعددی حاکی از آن هستند که درویروس کرونا اجزایی وجود دارد که به اچ آی وی مرتبط است و نمی‌توانند به طور طبیعی تولید شوند.(ادامه)
بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می‌دهد؟
ویروس کرونا امروزه مهمان ناخوانده بیش از ۶۰ کشور جهان است و با واکنش‌هایی که نشان می‌دهد می‌توان به راحتی از وجود آن در بدن مطلع شد.(ادامه)
راهکارهای مقابله با اضطراب شیوع کرونا را بشناسیم
رئیس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آثار مخرب اضطراب در افراد، چهار راهکار مقابله با اضطراب و ترس حاصل از شیوع کرونا ویروس را تبیین کرد.(ادامه)
میزان مرگ و میر کروناویروس به ۳/۴ درصد رسیده است
پس از افزایش تلفات جهانی ویروس کرونا و نرخ مرگ و میر کووید-۱۹، اکنون تصور می‌شود که میزان کشندگی این ویروس ۳.۴ درصد است.(ادامه)
با وجود هشدار های مکرر مبنی بر ممنوعیت کشیدن قلیان در کافه ها و قلیان سراها به منظور مقابله با ویروس کرونا ، برخی از گردانندگان اینگونه مکان ها در غرب مازندران به صورت مخفیانه و به اصطلاح چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه می دهند . فعالیت چراغ خاموش قلیانسراهای مازندران در سایه شیوع کرونا
با وجود هشدار های مکرر مبنی بر ممنوعیت کشیدن قلیان در کافه ها و قلیان سراها به منظور مقابله با ویروس کرونا ، برخی از گردانندگان اینگونه مکان ها در غرب مازندران به صورت مخفیانه و به اصطلاح چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه می دهند .(ادامه)
"ترس" تنها چیزی که باید از آن ترسید(يادداشت)
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.