.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
واکسنی که ایمنی بدن در برابر کرونا را تقویت می‌کند
واکسن RNA خود تقویت‌کننده(saRNA)، فناوری مشابه واکسن‌های RNA پیام‌رسان مانند فایزر و مدرنا دارد. راهبرد saRNA ارسال دستورالعمل‌های ساخت پروتئین سنبله در سیستم ایمنی بدن است. (ادامه)
هسته کدام میوه‌ها کشنده است؟
هسته بعضی از میوه‌ها حاوی اسیدهیدروسیانیک است که موجب مسمومیت شدید می‌شود.(ادامه)
اینفوگرافی/ ۸ نکته برای مدیریت فشار خون بالا
فشارخون بالا عبارت است از افزایش فشار وارده از جریان خون به دیواره رگ‌های خونی. فشارخون بالا گاهی «کشنده بی‌سر و صدا» نامیده می‌شود، زیرا تا مراحل انتهایی اکثرا هیچ علامتی ندارد. با مراجعه به اینفوگرافیک زیر ٨ نکته برای مدیریت فشار خون بالا را ببینید. (ادامه)
آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ دانش جعفری: پس چرا شما در انتخابات ثبت‌نام کردید؟
مناظره عباس آخوندی و داوود دانش‌جعفری با عنوان « دولت و اقتصاد» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.(ادامه)
راهکار تشخیص سردرد کرونایی از سایر سردرد‌ها چیست؟
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بروز عوارض مغزی ناشی از کرونا به راه تشخیص سردرد کرونایی از سایر سردردها اشاره کرد.(ادامه)
نمکی: در مرحله سرازیری قله‌های پیک چهارم هستیم
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال پشت سر گذاشتن پیک چهارم کرونا در کشور هستیم، گفت: در این پیک گرچه ویروس کشنده‌تر و مهاجم‌تر بود، اما با همه این اوصاف ما ۲.۵ برابر میزان بستری پیک سوم، بیمار بستری داشتیم، اما مرگ و میرها گرچه یکی هم برای ما زیاد بود اما به نسبت سرپایی و بستری، نصف پیک قبلی بود.(ادامه)
شناسایی چندین داروی احتمالی برای درمان کووید ۱۹
محققان چند روش درمانی جدید بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کرده اند، از جمله سه مورد که قبلاً توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیماری های دیگر تأیید شده است.(ادامه)
مضرات مصرف طولانی مدت ضدعفونی کننده‌ها
استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست و سایر محصولات ضد باکتری و ضد ویروسی از زمان شیوع همه گیری کووید-۱۹ در جهان به شدت افزایش یافته است. در این مطلب به بررسی عوارض ضدعفونی کننده‌ها پرداخته‌ایم.(ادامه)
مضرات مصرف طولانی مدتِ ضدعفونی کننده‌ها
استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست و سایر محصولات ضد باکتری و ضد ویروسی از زمان شیوع همه گیری کووید-۱۹ در جهان به شدت افزایش یافته است.(ادامه)
۲۲ خاصیت خاص «شیر»
شیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید بر اندام های مختلف بدن تاثیر مثبت داشته و سبب استحکام و سلامت آنها می‌شود.(ادامه)
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ۹ بیماری که بشریت را تهدید می کنند
سازمان بهداشت جهانی (WHO) لیستی هشداردهنده از بیماری‌هایی را که می‌توانند بزرگترین تهدید برای بشریت باشند منتشر کرده است.(ادامه)
بیماران کرونایی در معرض خطر خونریزی قرار دارند
لخته شدن بیش از حد خون یکی از ویژگی های شناخته شده کووید ۱۹ شدید است. اما نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از بیماران بستری هم در معرض خطر خونریزی هستند که با افزایش ریسک مرگ همراه است.(ادامه)
سازمان دامپزشکی اعلام کرد که علت مرگ پرندگان تالاب میانکاله سم بوتولیسم است.
علت مرگ پرندگان میانکاله مشخص شد
سازمان دامپزشکی اعلام کرد که علت مرگ پرندگان تالاب میانکاله سم بوتولیسم است. (ادامه)
دانه سیب سمی است؟
سیب به قدری مفید است که بعضی افراد این میوه را در برنامه غذایی روزانه‌شان گنجانده و مرتب مصرف می‌کنند اما برخی معتقدند که دانه آن خطرناک است.(ادامه)
سازمان جهانی بهداشت وضعیت هشدار اعلام کرد
مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت هشدار داد شمار تلفات کرونا احتمالا خیلی زود به ۱۰۰ هزار نفر در هفته می‌رسد.(ادامه)
سیب به قدری مفید است که بعضی افراد این میوه را در برنامه غذایی روزانه‌شان گنجانده و مرتب مصرف می‌کنند. آیا خوردن دانه سیب خطرناک است؟
سیب به قدری مفید است که بعضی افراد این میوه را در برنامه غذایی روزانه‌شان گنجانده و مرتب مصرف می‌کنند.(ادامه)
خوردن دانه سیب خطرناک است؟
سیب به قدری مفید است که بعضی افراد این میوه را در برنامه‌ غذایی روزانه‌شان گنجانده و مرتب مصرف می‌کنند.(ادامه)
انواع کم خونی و درمان‌های تغذیه‌ای آن
نایب رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به انواع کم خونی و عوارض آن؛ نحوه جبران و درمان آن از طریق تغذیه سالم را تشریح کرد. (ادامه)
شمال نیوز : مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهالت و تجارت را داشته است، گفت: عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، نجات پیدا می‌کنیم .... ذره‌ای به سلامت واکسن ایرانی شک ندارم / مردم نباید در مورد واکسن‎های خارجی گول بخورند
شمال نیوز : مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهالت و تجارت را داشته است، گفت: عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، نجات پیدا می‌کنیم ....(ادامه)
باخت پرسپولیس در فینال به خاطر مشکلات مدیریتی و تشکیلاتی است
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: پرسپولیس اگر در فینال لیگ قهرمانان می‌بازد به دلیل مشکلات مدیریتی، تشکیلاتی و سخت‌ افزاری و آموزشی است.(ادامه)
آجیلی محبوب اما کشنده!
محققان در جدید‌ترین تحقیقات خود به کشنده بودن نوعی آجیل محبوب پی برده اند.(ادامه)
نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شد
وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی ویروس کرونا با شیوع سریعتر از نمونه‌های قبلی در بخش‌هایی از این کشور خبر داد.(ادامه)
میوه‌ای بهشتی که مثل ماسک اکسیژن عمل می‌کند
در مطلب زیر میوه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری است و گفته می‌شود منبع خوبی از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A، C و E و همچنین اسید فولیک می‌باشد.(ادامه)
توصیه های پزشکی قانونی مازندران برای پیشگیری از گازگرفتگی
پزشکی قانونی مازندران نسبت به گازگرفتگی و تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نیمه دوم سال هشدار داد.(ادامه)
برقرار بودن بازار‌های محلی بویژه در شمال کشور برای تامین مایحتاج عمومی و از پا نیفتادن اقتصاد روستایی در شرایط کرونا اجتناب ناپذیر است، اما رعایت نکردن فاصله لازم و بی توجهی به مقررات بهداشتی تنها بازار کرونا را رونق می‌بخشد و این ویروس کشنده را در بورس نگه می‌دارد. فعالیت جمعه بازار امیرکلای بابل در شرایط قرمز کرونایی(خبر)
برقرار بودن بازار‌های محلی بویژه در شمال کشور برای تامین مایحتاج عمومی و از پا نیفتادن اقتصاد روستایی در شرایط کرونا اجتناب ناپذیر است، اما رعایت نکردن فاصله لازم و بی توجهی به مقررات بهداشتی تنها بازار کرونا را رونق می‌بخشد و این ویروس کشنده را در بورس نگه می‌دارد.(ادامه)
بیماری کشنده‌ای که فقط مردان به آن مبتلا می‌شوند
دانشمندان آمریکایی یک بیماری جدید ژنتیکی را کشف کرده اند که فقط مردان به آن مبتلا شده و میزان مرگ و میر این بیماری بیش از ۴۰ درصد است.(ادامه)
کاخ سفید مدعی پایان کرونا شد
با وجود آمار روزافزون مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در آمریکا، دفتر علم و فناوری کاخ سفید گفته دولت ترامپ به این بیماری خاتمه داده و آن را به عنوان دستاورد برتر دولت وی به ثبت رسانده است.(ادامه)
سرمربی سابق استقلال به سکوت دوماهه خود پایان داد،درحالیکه هنوز دل‌پری از مدیرعامل پیشین باشگاه دارد. مجیدی: با اسم استراماچونی کلاهبرداری کردند!
سرمربی سابق استقلال به سکوت دوماهه خود پایان داد،درحالیکه هنوز دل‌پری از مدیرعامل پیشین باشگاه دارد. (ادامه)
۴ فایده بی‌نظیر سیر برای سلامتی
سیر یک طعم دهنده آسان به انواع مختلف وعده‌های غذایی است؛ و فراتر از کاربرد گسترده آن برای طعم و چاشنی، سیر در واقع می‌تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی ایجاد کند.(ادامه)
شمال نیوز : پیرو همین مساله براساس اطلاعات اعلام‌شده از سوی مسئولان بررسی کردیم آیا تعداد دوزهایی که قرار است به کشور وارد شود کفاف متقاضیان تزریق واکسن را خواهد داد یا خیر؟ .... نگرانی‌های سه‌گانه درباره واکسن آنفلوآنزا در روزهای اوج کرونایی
شمال نیوز : پیرو همین مساله براساس اطلاعات اعلام‌شده از سوی مسئولان بررسی کردیم آیا تعداد دوزهایی که قرار است به کشور وارد شود کفاف متقاضیان تزریق واکسن را خواهد داد یا خیر؟ ....(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.