.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سازنده اولین موشک بومی ایران کیست؟
سردار شهید حسن طهرانی مقدم یکی از نوابغ نظامی کشورمان است که نقش موثری در افزایش قدرت دفاعی کشورمان دارد. (ادامه)
پشت پرده خط خوردن دو استقلالی از اردوی تیم ملی
زبیر نیک نفس و جعفر سلمانی که دراردوی قبلی تیم ملی حضور داشتند، برای بازی با کره جنوبی دعوت نشدند. (ادامه)
مام رضا(ع) در سال 148 هجري قمري یعني حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسي بن جعفر(ع)، یعني امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویي بزرگوار و خردمند به نام نجمه بود. امام رضا(ع) در همان سالي زاده شد كه پدربزرگ ایشان، یعني حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید. امام رضا (ع) از ولادت تا شهادت(يادداشت)
مام رضا(ع) در سال 148 هجري قمري یعني حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسي بن جعفر(ع)، یعني امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویي بزرگوار و خردمند به نام نجمه بود. امام رضا(ع) در همان سالي زاده شد كه پدربزرگ ایشان، یعني حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.(ادامه)
شهردار شهر تازه تاسیس آکند معرفی شد
(ادامه)
ماجرای زیبای اولین زائر امام حسین(ع) در روز اربعین
شیخ طوسی می‌نویسد: «روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی پیامبر(ص) که در آن زمان نابینا شده بود از مدینه برای زیارت قبر امام (ع) به کربلا آمد و او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد.(ادامه)
حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب با مدال آوران
حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب هنگام دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امیرالمؤمنین علی (ع): «وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ» «بدان که پیروزى و نصرت از سوی خداوند سبحان است.» نهج البلاغه، خطبه ۱۱ (ادامه)
 رأی اعتماد قاطع مجلس شورای اسلامی به هیأت وزیران و تشکیل کابینه جدید مردم انتظار دارند در تغییر مدیران ناکارآمد دولت قبلی تسریع شود. نخستین عزل وزارت کشور کلید خورد/ برکناری فرماندار پرحاشیه
رأی اعتماد قاطع مجلس شورای اسلامی به هیأت وزیران و تشکیل کابینه جدید مردم انتظار دارند در تغییر مدیران ناکارآمد دولت قبلی تسریع شود.(ادامه)
عاشورای حسینی/ مهمان آزادگی سرور و سالار شهیدان / جزئیات رفتن اباعبدالله(ع) در میدان شهادت/ دعایی که امام حسین برای رفع گرفتاری تعلیم داد/ شعری که ابا عبدلله(ع) در شب عاشورا خواندند/ هنوز هم می‌توان جزو اصحاب عاشورا بود +بسته عزاداری(خبر)
(ادامه)
دعایی که امام حسین برای رفع گرفتاری تعلیم داد
امام سجاد علیه‌السلام فرمود روز عاشورا پدرم حسین در حالی که خونش جوش می‌زد، مرا به سینه چسبانید و این دعا را گفت.(ادامه)
با اینکه حدود یک هفته از برگزاری مراسم تحلیف می‌گذرد، رئیس‌جمهور تا این لحظه اعضای کابینه خود را معرفی نکرده است و تنها به صدور ۲ حکم معاون اولی به محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان سخنگوی دولت اکتفا کرده است.
آیا اختلافات مجال تشکیل فوری دولت را به رئیس‌جمهور می‌دهد؟ / کدام وزرای روحانی ابقا می شوند؟
با اینکه حدود یک هفته از برگزاری مراسم تحلیف می‌گذرد، رئیس‌جمهور تا این لحظه اعضای کابینه خود را معرفی نکرده است و تنها به صدور ۲ حکم معاون اولی به محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان سخنگوی دولت اکتفا کرده است. (ادامه)
عکسی از گزینه معاون اولی رئیسی در صف اول مراسم تحلیف
مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری سیزدهم با حضور مقامات داخلی و میهمانان خارجی در صحن مجلس برگزار شد که با حاشیه‌های جالب توجهی همراه بود. (ادامه)
شمال نیوز : نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی اقتدار را به تیم مذاکره کننده‌ای هسته در این چند وقت هدیه داده است، روحانی به جای تقدیر از اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی تلاش دارد ضعف کارکردهای خویش را به دوش دیگران بیاندازد. حاجی‌پور: روحانی به جای تقدیر از اقدام انقلابی مجلس،ضعف کارکردهای خویش را به گردن دیگران می‌اندازد
شمال نیوز : نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی اقتدار را به تیم مذاکره کننده‌ای هسته در این چند وقت هدیه داده است، روحانی به جای تقدیر از اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی تلاش دارد ضعف کارکردهای خویش را به دوش دیگران بیاندازد. (ادامه)
استقلال از سرمربی پرسپولیس شکایت کرد
در پی اظهارات یحیی گل محمدی در خصوص باشگاه استقلال، این باشگاه به صورت رسمی از سرمربی پرسپولیس شکایت کرد. (ادامه)
از اضافه شدن سالانه ۵۰ هزار مشترک برق تا خاک خوردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در حالی تا حدودی یکی از دلایل قطعی برق را اضافه شدن سالانه مشترکان می‌داند و عنوان می‌کند؛ 50 هزار مشترک به شبکه برق استان سالانه اضافه می‌شود، که طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی چهار سال در وزارت نیرو خاک می‌خورد. (ادامه)
شمال نیوز : در حالی که موج پنجم گرونا به مازندران رسید و اخبار نگران کننده ای از شمار مبتلایان به گوش می رسد ، امواج گرما و قطعی برق نیز مهمان ناخوانده مازنی ها شده است .... امواج کرونا ، گرما و خاموشی برق مهمان های ناخوانده در مازندران
شمال نیوز : در حالی که موج پنجم گرونا به مازندران رسید و اخبار نگران کننده ای از شمار مبتلایان به گوش می رسد ، امواج گرما و قطعی برق نیز مهمان ناخوانده مازنی ها شده است ....(ادامه)
سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) لحظاتی قبل آغاز شد. جمهوری اسلامی مهمترین ابتکار امام(ره) بود/ حضور مردم گره گشای همه مشکلات است/ ناکارآمدی را باید با انتخاب خوب جبران کرد/ به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد، جبران شود(خبر)
سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) لحظاتی قبل آغاز شد.(ادامه)
 قطعاً «دشمن» یک مفهوم خیالی نیست و واقعیت دارد؛ اما در وزن‌دهی به نقش دشمن و موضع‌گیری دشمن که مسئله‌ای مناقشه‌برانگیز است، با توجه به تمام آنچه گفته شد، در انتخاب اشخاص یا قضاوت در مورد افراد یا حوادث یا توافق‌ها، توجه به دشمن باید در آخرین مرحله قرار بگیرد و مرحلۀ نخست باید نگاه به امور ایجابی باشد.
نقدی بر تحلیل‌های سیاسی «دشمن‌محور»(ديدگاه)
قطعاً «دشمن» یک مفهوم خیالی نیست و واقعیت دارد؛ اما در وزن‌دهی به نقش دشمن و موضع‌گیری دشمن که مسئله‌ای مناقشه‌برانگیز است، با توجه به تمام آنچه گفته شد، در انتخاب اشخاص یا قضاوت در مورد افراد یا حوادث یا توافق‌ها، توجه به دشمن باید در آخرین مرحله قرار بگیرد و مرحلۀ نخست باید نگاه به امور ایجابی باشد. (ادامه)
اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه برای درخواست از رهبر انقلاب در خصوص حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم، اما کسانی که مخالف حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، یا خودشان نامزد دیگری دارند، یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی‌بینند. اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه به رهبری برای حضور رئیسی در انتخابات ندارم/ چرا برخی با کاندیداتوری رئیسی مخالفند؟
اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه برای درخواست از رهبر انقلاب در خصوص حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم، اما کسانی که مخالف حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، یا خودشان نامزد دیگری دارند، یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی‌بینند.(ادامه)
شمال نیوز : مدیر تیم فوتبال نساجی گفت: اگر اجازه دهند تیم‌ها در زمین فوتبال با هم رقابت عادلانه داشته باشد نه تنها حرف و حدیثی بوجود نمی‌آید بلکه حق به حقدار می‌رسد. کوچک‌زاده: نمی‌گذارند تیم‌ها در شرایط برابر با هم رقابت کنند/ آفساید بودن هر ۲ گل پرسپولیس ثابت شد / یعنی اگر ما این گل‌ها را به تیم پرسپولیس زده بودیم آفساید نمی‌گرفتند؟
شمال نیوز : مدیر تیم فوتبال نساجی گفت: اگر اجازه دهند تیم‌ها در زمین فوتبال با هم رقابت عادلانه داشته باشد نه تنها حرف و حدیثی بوجود نمی‌آید بلکه حق به حقدار می‌رسد.(ادامه)
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران گفت: زمانی که می‌خواستم وارد دولت شوم نسبت به عده‌ای حسن ظن داشتم و از آن‌ها دعوت به همکاری کردم، اما خیلی زود فهمیدم حسن ظنم به عده‌ای اشتباه بود و نباید تا این حد حسن ظن می‌داشتم و نسبت به عده‌ای دیگر هم باورم این بود که وقتی از آن‌ها دعوت می‌کنم برای خدمت به مردم، عدالت و آرمان‌های انقلاب آن‌ها حتما محکم پای این مسائل می‌ایستند. تحریم های سازمان ملل علیه ایران چیز مهمی نبود؛ بقیه تحریم ها هم برای دوره خاتمی و روحانی بود / برجام هم نخوانده امضا کرده اند؛ یک بچه دبیرستانی هم می دانست که نباید آن را امضا کند/ نباید به برخی اطرافیانم اطمینان می‌کردم (خبر)
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران گفت: زمانی که می‌خواستم وارد دولت شوم نسبت به عده‌ای حسن ظن داشتم و از آن‌ها دعوت به همکاری کردم، اما خیلی زود فهمیدم حسن ظنم به عده‌ای اشتباه بود و نباید تا این حد حسن ظن می‌داشتم و نسبت به عده‌ای دیگر هم باورم این بود که وقتی از آن‌ها دعوت می‌کنم برای خدمت به مردم، عدالت و آرمان‌های انقلاب آن‌ها حتما محکم پای این مسائل می‌ایستند.(ادامه)
شمال نیوز : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به تشریح مهمترین دستاوردهای اصلاح لایحه بودجه 1400 در مجلس پرداخت و گریزی هم به خطای محاسباتی دولت روحانی در بستن بودجه سال آینده و نگاهشان به نتیجه انتخابات آمریکا، زد. دستاوردهای جراحی بودجه ۱۴۰۰ در مجلس/ با صراحت می‌گفتند بودجه را به امید «بایدن و برجام» بسته‌ایم!
شمال نیوز : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به تشریح مهمترین دستاوردهای اصلاح لایحه بودجه 1400 در مجلس پرداخت و گریزی هم به خطای محاسباتی دولت روحانی در بستن بودجه سال آینده و نگاهشان به نتیجه انتخابات آمریکا، زد. (ادامه)
شمال نیوز : در تاریخ تقریبا 250 ساله شیعه و امامت 11 امام بزرگوار(به غیر از دوران غیبت) سخت ترین دوران مربوط به امامت 34 ساله امام سجاد(ع) بود. جامعه اسلامی پر بود از فتنه ها و اضطراب ها و نگرانی ها و سختی های فراوان .... آمد امامی که به بندگی آبرو داد/ چرا لقب صاحب پینه‌ها را به امام چهارم دادند؟/ دعای امام سجاد (ع) هنگام شیوع بیماری‌ها
شمال نیوز : در تاریخ تقریبا 250 ساله شیعه و امامت 11 امام بزرگوار(به غیر از دوران غیبت) سخت ترین دوران مربوط به امامت 34 ساله امام سجاد(ع) بود. جامعه اسلامی پر بود از فتنه ها و اضطراب ها و نگرانی ها و سختی های فراوان ....(ادامه)
شمال نیوز : از انجام کارهایی که نیاز به پوزش دارد [و عزت نفس را خدشه دار می کند] بپرهیز، زیرا مؤمن نه کار بد می کند و نه پوزش می طلبد، ولی منافق [که برای خود ارزش قائل نیست]، هر روز کار بد انجام می دهد و پیوسته عذرخواهی می کند. ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجات/ نام امام حسین(ع) چگونه انتخاب شد؟/ آیا اطلاق کلمه ثارالله ریشه قرآنی دارد؟/ گفتاری از استاد مطهری درباره یاران امام حسین(ع)
شمال نیوز : از انجام کارهایی که نیاز به پوزش دارد [و عزت نفس را خدشه دار می کند] بپرهیز، زیرا مؤمن نه کار بد می کند و نه پوزش می طلبد، ولی منافق [که برای خود ارزش قائل نیست]، هر روز کار بد انجام می دهد و پیوسته عذرخواهی می کند.(ادامه)
شمال نیوز : آنچه از فضائل امیرالمؤمنین (سلام خدا بر او) تاکنون بر زبانها و قلمها جاری شده است، همه‌ی فضائل امیرالمؤمنین نیست، بخشی از آن است. صیاد اگر علیست همه با کمان خوشند/ مقایسه امیرالمومنین و حضرت جبرائیل/ ماجرای طلبه‌ای که به لوسترهای حرم مولا اعتراض داشت/ «یعسوب الدین» به چه معناست؟/ زیارت امین الله و صلوات خاصه امیر مومنان
شمال نیوز : آنچه از فضائل امیرالمؤمنین (سلام خدا بر او) تاکنون بر زبانها و قلمها جاری شده است، همه‌ی فضائل امیرالمؤمنین نیست، بخشی از آن است.(ادامه)
شمال نیوز : امام جواد(ع) می‌فرمایند: هر كه خود را به‌وسيله خداوند بى‌نياز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر كه تقواى الهى را پيشه خود كند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار مى‌گيرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.... درس بزرگ امام جواد(ع) در کلام رهبر انقلاب/ امامی که حاجات دنیایی را زود راه می‌اندازد/ گفتارهایی از آقایان میرباقری، عالی و رفیعی/ احادیث گوهربار به همراه صلوات خاصه جوادالائمه
شمال نیوز : امام جواد(ع) می‌فرمایند: هر كه خود را به‌وسيله خداوند بى‌نياز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر كه تقواى الهى را پيشه خود كند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار مى‌گيرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند....(ادامه)
«لیلةالرغائب» در کلام خاتم النبیین (ص)
حدیث حضرت محمد (ص) درباره «لیلةالرغائب» را در این مطلب بخوانید.(ادامه)
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا رییس‌جمهوری روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه و نشست سران قوا وقت نداد و آن نشست را کنسل کرد. حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه‌ای‌ترین و مرموزترین .... احمدی بیغش: انتظار داشتید مرموزترین سیاستمدار جهان با شما دیدار کند؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا رییس‌جمهوری روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه و نشست سران قوا وقت نداد و آن نشست را کنسل کرد. حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه‌ای‌ترین و مرموزترین ....(ادامه)
ماه رجب فصل روییدن جوانه‌های عاشقانه زیستن و ماه شست‌وشوی دل و جان از زنگارهای گناه و غفلت و آماده شدن برای ورود به ضیافت‌الله اعظم است. اعمال شب اول ماه رجب
ماه رجب فصل روییدن جوانه‌های عاشقانه زیستن و ماه شست‌وشوی دل و جان از زنگارهای گناه و غفلت و آماده شدن برای ورود به ضیافت‌الله اعظم است.(ادامه)
۳ نشانه فرد ریاکار را بشناسید
حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) درباره فرد ریاکار(ادامه)
این استقلالی به شایعات پایان داد
بازیکن سرشناس استقلال در تمرین این تیم آفتابی شد. (ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.