.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
هواشناسی مازندران درباره احتمال جاری شدن روان آب و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان هشدار داد. احتمال جاری شدن روان آب و ریزش سنگ در کوهستان
هواشناسی مازندران درباره احتمال جاری شدن روان آب و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان هشدار داد.(ادامه)
عملیات اجرایی دو پروژه دیواره حفاظتی حاشیه رودخانه‌های بابلرود و تالار در شهرستان بابلسر آغاز شد. آغاز عملیات اجرایی دیواره حفاظتی رودخانه‌های بابلرود و تالار
عملیات اجرایی دو پروژه دیواره حفاظتی حاشیه رودخانه‌های بابلرود و تالار در شهرستان بابلسر آغاز شد.(ادامه)
در حادثه غرق شدن یک قایق در رودخانه‌ای در مرکز نیجریه ۱۰۳ نفر کشته شدند. واژگونی قایق در نیجریه با ۱۰۳ کشته
در حادثه غرق شدن یک قایق در رودخانه‌ای در مرکز نیجریه ۱۰۳ نفر کشته شدند.(ادامه)
ایسنا: روستای بندبن در جنوبی‌ترین منطقه ساری، بخش چهاردانگه در شهرستان کیاسر، از امکانات اولیه زندگی مانند جاده مناسب محروم است. از زیباترین جاذبه‌های این منطقه عبور رودخانه سپیدرود (تجن) است که به سدسلیمان تنگه منتهی می‌شود. وجود باغ‌های «سیاه ریشه» که مهم‌ترین آن گیلاس است منبع درآمد اصلی این روستا در کنار دامداری است. عکس/ برداشت گیلاس در روستای بندبن ساری(خبر)
ایسنا: روستای بندبن در جنوبی‌ترین منطقه ساری، بخش چهاردانگه در شهرستان کیاسر، از امکانات اولیه زندگی مانند جاده مناسب محروم است. از زیباترین جاذبه‌های این منطقه عبور رودخانه سپیدرود (تجن) است که به سدسلیمان تنگه منتهی می‌شود. وجود باغ‌های «سیاه ریشه» که مهم‌ترین آن گیلاس است منبع درآمد اصلی این روستا در کنار دامداری است.(ادامه)
 نماینده مردم شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس اصلاح مواد و یک و هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ انقلابی را در صدور مجوزها و از بین بردن امضای طلایی ایجاد کرده است. انقلابی در از بین بردن امضاهای طلایی ایجاد شده است / برقراری پرواز مسقط عمان به رامسر
نماینده مردم شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس اصلاح مواد و یک و هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ انقلابی را در صدور مجوزها و از بین بردن امضای طلایی ایجاد کرده است.(ادامه)
سیلاب‌های بهاری که از عصر سه شنبه ۱۶ خرداد در مناطق کوهستانی مازندران جاری شد سبب بسته شدن راه ارتباطی ۲۱ روستا شد. سیلاب‌های بهاری بلای جان ۲۱ روستای مازندران
سیلاب‌های بهاری که از عصر سه شنبه ۱۶ خرداد در مناطق کوهستانی مازندران جاری شد سبب بسته شدن راه ارتباطی ۲۱ روستا شد.(ادامه)
بخش اعظمی از استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است. جدال مازندران با خشکسالی بسیار شدید
بخش اعظمی از استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است.(ادامه)
بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی استان سبب وقوع سیلاب در ارتفاعات سوادکوه، ساری و نکا شده است. وقوع سیلاب شبانه در ارتفاعات سه شهرستان
بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی استان سبب وقوع سیلاب در ارتفاعات سوادکوه، ساری و نکا شده است.(ادامه)


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان، ایران و ترکمنستان را خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار خواندند. ایران و ترکمنستان خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار هستند/ جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با ترکمنستان در بخش راه و حوزه انرژی است(خبر)
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان، ایران و ترکمنستان را خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار خواندند.(ادامه)
 رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به واگذاری‌های بی‌ضابطه اراضی ملی ‌در شمال گفت: مدیران مازندرانی از تخلفات و تغییر کاربری‌ها خبر ندارند. بی‌اطلاعی مدیران از تغییر کاربری‌ اراضی ملی / واگذاری‌های بی‌ضابطه اراضی ملی ‌در شمال
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به واگذاری‌های بی‌ضابطه اراضی ملی ‌در شمال گفت: مدیران مازندرانی از تخلفات و تغییر کاربری‌ها خبر ندارند.(ادامه)
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران از تکمیل عملیات اجرایی سد انحرافی رستم‌بند در سوادکوه شمالی خبر داد. پایان عملیات اجرایی سد رستم‌بند سوادکوه
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران از تکمیل عملیات اجرایی سد انحرافی رستم‌بند در سوادکوه شمالی خبر داد.(ادامه)
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند ضامن امنیت خلیج فارس است‌، خطاب به آنها گفت: شما ‌غلط می‌کنید در منطقه ما حضور دارید؛ امنیت خلیج فارس از سوی ایران و کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیازی به حضور شما و هیچ کشوری نیست ....(خبر)
(ادامه)
ایسنا:  دریاچه «الندان» یا به گفتۀ مردم بومی منطقه، محل «آب‌بندان پله ازنی» در منطقۀ جنگلی پله ازنی، در توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، قدمتی حدود دو نیم میلیون سال دارد. آب این دریاچه از بارش برف و باران تامین می‌شود و هیچ رودخانه یا چشمه‌ای در شکل‌گیری آن دخیل نبوده است. نوع خاک و نحوه قرارگیری آن منجر شده حتی بر اثر بارندگی کم تمام آب‌های برف و باران به طرف آن جریان پیدا کند و نفوذ ناپذیری خاک آن باعث شده ماندگاری آب در این آب بندان زیاد باشد. همچنین وسعت دریاچه «الندان» ۱۷ هکتار است که در زمان بارندگی‌های زیاد حتی به ۳۰ هکتار هم می‌رسد. این دریاچه در فصل زمستان محل سکونت و زندگی اردک‌های وحشی است. دریاچه الندان بخش چهاردانگه شهرستان ساری(خبر)
ایسنا: دریاچه «الندان» یا به گفتۀ مردم بومی منطقه، محل «آب‌بندان پله ازنی» در منطقۀ جنگلی پله ازنی، در توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، قدمتی حدود دو نیم میلیون سال دارد. آب این دریاچه از بارش برف و باران تامین می‌شود و هیچ رودخانه یا چشمه‌ای در شکل‌گیری آن دخیل نبوده است. نوع خاک و نحوه قرارگیری آن منجر شده حتی بر اثر بارندگی کم تمام آب‌های برف و باران به طرف آن جریان پیدا کند و نفوذ ناپذیری خاک آن باعث شده ماندگاری آب در این آب بندان زیاد باشد. همچنین وسعت دریاچه «الندان» ۱۷ هکتار است که در زمان بارندگی‌های زیاد حتی به ۳۰ هکتار هم می‌رسد. این دریاچه در فصل زمستان محل سکونت و زندگی اردک‌های وحشی است.(ادامه)
احمد متوسلیان واقعاً یکی از افراد تأثیرگذار در عملیات آزادسازی خرمشهر بود. هر وقت آقا محسن صحبت می‌کرد، می‌گفت: اگر متوسلیان نبود، شاید سال‌ها طول می‌کشید تا خرمشهر آزاد شود. کدام فرمانده نقش کلیدی در فتح خرمشهر داشت؟
احمد متوسلیان واقعاً یکی از افراد تأثیرگذار در عملیات آزادسازی خرمشهر بود. هر وقت آقا محسن صحبت می‌کرد، می‌گفت: اگر متوسلیان نبود، شاید سال‌ها طول می‌کشید تا خرمشهر آزاد شود.(ادامه)
معاونت حقوقی رئیس جمهور پیرامون اقدامات افغانستان در بهره‌برداری از رود هیرمند و تکلیف حقوقی کشور مذکور برای تحویل ۸۲۰ میلیون متر مکعب آب به کشور ایران بیانیه‌ای منتشر کرد. دولت افغانستان نمی‌تواند با اقدامات یکجانبه خود، مانع از بهره‌برداری ایران از آب رودخانه هیرمند شود
معاونت حقوقی رئیس جمهور پیرامون اقدامات افغانستان در بهره‌برداری از رود هیرمند و تکلیف حقوقی کشور مذکور برای تحویل ۸۲۰ میلیون متر مکعب آب به کشور ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.(ادامه)
واکنش وزارت خارجه به بیانیه هیأت حاکمه افغانستان/ حاکمان افغانستان در یک سال و نیم گذشته همکاری لازم را به عمل نیاورده و حق‌آبه قانونی ایران را تحویل نداده‌اند/ اظهار نظر در خصوص کاهش آب هیرمند پذیرفته نیست ....(خبر)
(ادامه)
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند. افغانستان رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.(ادامه)
گروهک طالبان در بیانیه‌ای به امضای ریاست وزرای دولت اسلامی افغانستان به اظهارات حجت الاسلام رییسی درباره حق آبه ایران از رود هیرمند واکنش نشان داد. بیانیه طالبان در پاسخ به اخطار رئیسی: چنین اظهاراتی تکرار نشود!
گروهک طالبان در بیانیه‌ای به امضای ریاست وزرای دولت اسلامی افغانستان به اظهارات حجت الاسلام رییسی درباره حق آبه ایران از رود هیرمند واکنش نشان داد.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده مازندران در شورای عالی استان ها به مشکلات کشاورزان این استان از جمله هزینه های بالای سموم و کودها و دستمزد کارگران در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در ۲ دهه آینده شاهد عدم کاشت برنج ایرانی در شمال کشور خواهیم بود به حدی که شالیکاران به جز مصرف خودشان برنجی برای فروش به مابقی کشور نخواهند داشت. تا چند سال دیگر شالیکاران به جز مصرف خودشان برنجی برای فروش نخواهند داشت / خوش نشین ها با آب کشاورزی استخر ویلایشان را پر می کنند !
شمال نیوز : نماینده مازندران در شورای عالی استان ها به مشکلات کشاورزان این استان از جمله هزینه های بالای سموم و کودها و دستمزد کارگران در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در ۲ دهه آینده شاهد عدم کاشت برنج ایرانی در شمال کشور خواهیم بود به حدی که شالیکاران به جز مصرف خودشان برنجی برای فروش به مابقی کشور نخواهند داشت.(ادامه)
شمال نیوز : مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران با تنش آبی روبه‌رو هستیم، تدبیر مدنظر برای کنترل کم‌آبی را حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در سطح استان اعلام کرد. تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران/حفر ۲۰ چاه جدید برای کنترل بی‌آبی!
شمال نیوز : مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران با تنش آبی روبه‌رو هستیم، تدبیر مدنظر برای کنترل کم‌آبی را حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در سطح استان اعلام کرد.(ادامه)
بارش شدید باران در ساعت های گذشته، انسداد پنج راه فرعی و همچنین طغیان رودخانه‌ هراز به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی برخی روستاهای جلگه‌ای و کوهستانی استان را در پی داشته است.

آخرین وضعیت سیل در مازندران؛ از بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی تا جمع‌بندی نهایی خسارت‌ها
بارش شدید باران در ساعت های گذشته، انسداد پنج راه فرعی و همچنین طغیان رودخانه‌ هراز به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی برخی روستاهای جلگه‌ای و کوهستانی استان را در پی داشته است. (ادامه)

(ادامه)
دوم اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید حسین بصیر، قائم‌مقام لشکر کربلا استان مازندران است. دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت سردار شهید بصیر گرامی باد(يادداشت)
دوم اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید حسین بصیر، قائم‌مقام لشکر کربلا استان مازندران است.(ادامه)
این استان‌ها از فردا منتظر باران باشند
سازمان هواشناسی در هشداری از آغاز رگبار‌های باران و وزش باد‌های موقتی تحت تاثیر «گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی» از فردا (پنجشنبه) تا روز دوشنبه آینده در ۲۲ استان خبر داد.(ادامه)
رئیس اداره برنج مازندران از کشاورزان شرق استان خواست بجای برنج، ارقام جایگزین کشت کنند. در شرق مازندران برنج نکارید
رئیس اداره برنج مازندران از کشاورزان شرق استان خواست بجای برنج، ارقام جایگزین کشت کنند.(ادامه)
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای ضمن هشدار رعایت نکات ایمنی، از آماده‌باش امدادگران و همچنین تخلیه روستایی در پایین سد کمندان در استان لرستان خبر داد. هنگام سیلاب به نواحی مرتفع پناه ببرید
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای ضمن هشدار رعایت نکات ایمنی، از آماده‌باش امدادگران و همچنین تخلیه روستایی در پایین سد کمندان در استان لرستان خبر داد.(ادامه)
با توجه به بارش ها، احتمال سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی به ویژه در جاده کرج - چالوس دور از انتظار نیست که در چنین شرایط جوی رانندگان در حاشیه محورهای کوهستانی و رودخانه ها توقف نکنند. بارش شدید باران در جاده کرج - چالوس/ احتمال سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی
با توجه به بارش ها، احتمال سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی به ویژه در جاده کرج - چالوس دور از انتظار نیست که در چنین شرایط جوی رانندگان در حاشیه محورهای کوهستانی و رودخانه ها توقف نکنند.(ادامه)
این که هر روز به صورت دومینوار و سریالی، مقام‌های سیاسی جمهوری آذربایجان و در راس آن الهام علی‌اف، از سطحی جدید از اقدامات ضدایرانی رونمایی کنند، ایران را به سمت جنگی ناگریز و اجباری سوق می‌دهد ....(خبر)
(ادامه)
فصل صید ماهیان دریای خزر با افزایش دو برابری صید پایان یافت پایان فصل صید ماهیان دریای خزر
فصل صید ماهیان دریای خزر با افزایش دو برابری صید پایان یافت(ادامه)
مزینانی گفت: ماهی قرمز را فقط در استخر‌ها یا حوضچه‌هایی که شهرداری در برخی نقاط شهر ایجاد کرده، رهاسازی کنید. ماهی قرمز را فقط در حوض‌های مشخص شده رها کنید
مزینانی گفت: ماهی قرمز را فقط در استخر‌ها یا حوضچه‌هایی که شهرداری در برخی نقاط شهر ایجاد کرده، رهاسازی کنید.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.219 seconds.