.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
رئیس سازمان هواشناسی کشور از برگزاری مناقصه برای راه‌اندازی فاز دوم سامانه هشدار سیل خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این مناقصه در تلاشیم تا بتوانیم به اطلاعات بیشتری از شرایط دِبی آب رودخانه‌ها در بالادست و مراکز جمعیتی دست یابیم. سامانه هشدار سیل راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان هواشناسی کشور از برگزاری مناقصه برای راه‌اندازی فاز دوم سامانه هشدار سیل خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این مناقصه در تلاشیم تا بتوانیم به اطلاعات بیشتری از شرایط دِبی آب رودخانه‌ها در بالادست و مراکز جمعیتی دست یابیم.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده ساری و میاندرود گفت : در دولت جدید قرار شد کمتر شاهد کلنگ زنی باشیم و در قالب ماده ۲۳پروژه های جدید مجوز داده نشود اما متاسفانه این تصمیم درست اجرا نمی شود .... زارعی : بزرگترین پروژه گردشگری رودخانه ای کشور از تجن تا دریا ایجاد می شود/ مخالف احداث پتروشیمی مازندران نیستم
شمال نیوز : نماینده ساری و میاندرود گفت : در دولت جدید قرار شد کمتر شاهد کلنگ زنی باشیم و در قالب ماده ۲۳پروژه های جدید مجوز داده نشود اما متاسفانه این تصمیم درست اجرا نمی شود ....(ادامه)
وزیران امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در گفت وگوی تلفنی، تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. ارمنستان: خاک ما جایی برای فعالیت‌های ضدایرانی نخواهد بود
وزیران امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در گفت وگوی تلفنی، تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.(ادامه)
هواشناسی مازندران درخصوص احتمال جاری شدن سیلاب و افزایش ارتفاع موج تا ۴ و نیم متر هشدار داد. هشدار هواشناسی مازندران، سیلاب های محلی و موج‌های ۴ و نیم متری در راه هستند
هواشناسی مازندران درخصوص احتمال جاری شدن سیلاب و افزایش ارتفاع موج تا ۴ و نیم متر هشدار داد.(ادامه)
هواشناسی مازندران درباره احتمال آبگرفتگی وجاری شدن روانآب و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران هشدار زرد صادر کرد. احتمال وقوع سیلاب در استان
هواشناسی مازندران درباره احتمال آبگرفتگی وجاری شدن روانآب و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران هشدار زرد صادر کرد.(ادامه)
آبگرفتگی و جاری شدن سیل ، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از پیامد‌های منفی و اثر مخاطره این سامانه جوی است که تمام مناطق استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سیل در راه مازندران/پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها
آبگرفتگی و جاری شدن سیل ، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از پیامد‌های منفی و اثر مخاطره این سامانه جوی است که تمام مناطق استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.(ادامه)
شمال نیوز : جاده‌های جنگلی «دوهزار» و «سه‌هزار» از زیباترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند که نه تنها با بحران زباله دست به گریبان‌اند که پرورش‌دهندگان ماهی و ویلاها و اقامتگاه‌های اجاره‌ای بخش‌هایی از آن‌ها را قرق کرده‌اند. علاوه‌بر این، حاشیه این جاده‌ها با استقرار دکه‌های فروش بلال و لباس و آش دچار شلختگی و بی‌نظمی‌هایی شده است. زیبای شلخته؛ نابسمانی جنگل‌های «دوهزار» و «سه‌هزار» در دل طبیعت تنکابن
شمال نیوز : جاده‌های جنگلی «دوهزار» و «سه‌هزار» از زیباترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند که نه تنها با بحران زباله دست به گریبان‌اند که پرورش‌دهندگان ماهی و ویلاها و اقامتگاه‌های اجاره‌ای بخش‌هایی از آن‌ها را قرق کرده‌اند. علاوه‌بر این، حاشیه این جاده‌ها با استقرار دکه‌های فروش بلال و لباس و آش دچار شلختگی و بی‌نظمی‌هایی شده است.(ادامه)
۸ سال عقب‌ماندگی، ترک فعل و سوءمدیریت با ۲ سال کار و تلاش بی‌وقفه قابل جبران نیست، اما برآیند کلی دولت سیزدهم در این ۲ سال به ما می‌گوید سید ابراهیم رئیسی هم تدبیر داشت و هم امید را به مردم بازگرداند. رئیسی دیوار کشید؟!
۸ سال عقب‌ماندگی، ترک فعل و سوءمدیریت با ۲ سال کار و تلاش بی‌وقفه قابل جبران نیست، اما برآیند کلی دولت سیزدهم در این ۲ سال به ما می‌گوید سید ابراهیم رئیسی هم تدبیر داشت و هم امید را به مردم بازگرداند.(ادامه)

کانال خبری چند ثانیه نوشت: هیرمند پر آب است. (تصویر) سندی دیگر برای دروغ طالبان درباره حق‌آبه هیرمند
کانال خبری چند ثانیه نوشت: هیرمند پر آب است.(ادامه)
برنامه راهبردی دشمن در منزوی کردن ایران شکست خورد/ دولت سعی کرد تا گلابی‌‌های برجامی دست مردم برسد اما طرف مقابل به تحریم‌ها ادامه داد/ در جامعه اختلاف‌نظر هست ولی التهاب نیست/ پول بلوکه شده‌ای در کشورهای دیگر نداریم....(خبر)
(ادامه)
سطح آب دریای خزر از سال ۲۰۰۶ شروع به کاهش کرد و در سال ۲۰۲۳ به نقطه بحرانی خود رسیده است، کارشناسان قزاق که کشورشان طولانی‌ترین خط ساحلی با این دریا را دارد بر این باورند که کوچک شدن حجم بزرگترین دریاچه جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی مانند افزایش دمای هوا، عدم وجود بارندگی و کاهش جریان ورودی از رودخانه ها است.

چرا خزر در حال کوچک شدن است؟(يادداشت)
سطح آب دریای خزر از سال ۲۰۰۶ شروع به کاهش کرد و در سال ۲۰۲۳ به نقطه بحرانی خود رسیده است، کارشناسان قزاق که کشورشان طولانی‌ترین خط ساحلی با این دریا را دارد بر این باورند که کوچک شدن حجم بزرگترین دریاچه جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی مانند افزایش دمای هوا، عدم وجود بارندگی و کاهش جریان ورودی از رودخانه ها است. (ادامه)
بارورسازی ابرها یکی از شاخه‌های علم تعدیل‌ آب‌ و هواست و شامل تأثیر‌گذاری بر سیستم‌های ابری موجود می‌شود. البته اولین شرط تأثیرگذاری بر یک سیستم ابری، وجود ابر است و در واقع بدون وجود ابر، این تاثیرگذاری مفهومی نخواهد داشت ....(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. عاقبت دریاچه ارومیه در انتظار خزر !
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
طغیان رودخانه مشی در شهرستان گلوگاه سبب جاری شدن سیلاب محلی شده است طغیان رودخانه مشی شهرستان گلوگاه
طغیان رودخانه مشی در شهرستان گلوگاه سبب جاری شدن سیلاب محلی شده است(ادامه)
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. دریای خزر ۲۴ درصد کوچک‌ تر خواهد شد
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
شمال نیوز:

اخیرا هوش مصنوعی تصویر ساز شمال ایران در هزار سال آینده را به تصویر کشیده است. هوش مصنوعی شمال ایران را در هزار سال آینده به تصویر کشید+ تصاویر جذاب
شمال نیوز: اخیرا هوش مصنوعی تصویر ساز شمال ایران در هزار سال آینده را به تصویر کشیده است.(ادامه)
مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه‌برداری ایران گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که یک درجه افزایش دمای زمین معادل تبخیر شدن سالانه ۱۰ سانتی متر از تراز آب دریای خزر است. تراز خطرناک آب خزر در سال ۲۰۲۳ ؛ منفی ۲۹! / این تراز به پایین‌ترین عدد در ۱۰۰ سال اخیر می‌رسد؟ / هر ۱۰ سال سطح خزر یک متر آب می‌رود/ ردپای گرمایش زمین بر آب‌های خزر(خبر)
مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه‌برداری ایران گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که یک درجه افزایش دمای زمین معادل تبخیر شدن سالانه ۱۰ سانتی متر از تراز آب دریای خزر است.(ادامه)
هوش مصنوعی شمال ایران را در هزارسال آینده به تصویر کشید+ عکس
(ادامه)
کاهش آب ورودی از رودخانه ولگای روسیه، بیشترین تاثیر را در حجم و تراز دریای خزر می گذارد / 85 درصد آب دریای خزر از رودخانه ولگای روسیه تامین می شود و لذا اگر دبی آب ورودی به خزر از طریق ولگا کاهش پیدا کند، بیشترین تاثیر را در حجم و تراز دریای خزر خواهد گذاشت ....(خبر)
(ادامه)
جسد یک جنین سقط شده صبح امروز یکشنبه در رودخانه بابلرود بابلسر کشف شد کشف جنین سقط شده در بابلرود
جسد یک جنین سقط شده صبح امروز یکشنبه در رودخانه بابلرود بابلسر کشف شد(ادامه)
وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امضای تفاهم نامه ای مقرر کردند برای رودخانه‌ها سند صادر شود. رودخانه ها سنددار می شوند
وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امضای تفاهم نامه ای مقرر کردند برای رودخانه‌ها سند صادر شود.(ادامه)
فیلم/ سیل در مازندران؛ از طغیان رودخانه‌ها تا انسداد راه‌های روستایی
ایرنا- بارش باران سیل آسا در مازندران، انسداد هفت راه فرعی و روستایی، طغیان تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم آب و خسارت به اراضی کشاورزی را در پی داشته است.(ادامه)
یک کودک ۹ ساله در منطقه آب اسک رودخانه هراز غرق شد غرق شدن یک کودک دیگر در رودخانه هراز
یک کودک ۹ ساله در منطقه آب اسک رودخانه هراز غرق شد(ادامه)
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از مفقود شدن کودک ۱۲ ساله بابلی در رودخانه هراز خبر داد. مفقود شدن کودک ۱۲ ساله بابلی در رودخانه هراز
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از مفقود شدن کودک ۱۲ ساله بابلی در رودخانه هراز خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز : سکاندارشورای شهر نکا در ادامه رمز موفقیت دوره ششم شورا در تمام کارهای بزرگ عمرانی،  گردشگری  و زیربنایی را همدلی وهم زبانی واتحاد تک تک اعضای محترم شورا وشهردار برشمرد. پل چهارم نکارود بزودی به بهره برداری می رسد
شمال نیوز : سکاندارشورای شهر نکا در ادامه رمز موفقیت دوره ششم شورا در تمام کارهای بزرگ عمرانی، گردشگری و زیربنایی را همدلی وهم زبانی واتحاد تک تک اعضای محترم شورا وشهردار برشمرد.(ادامه)
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ بویژه در مناطق غرب استان هشدار داد. خطر سیلاب و ریزش سنگ بیخ گوش مسافران شمال
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ بویژه در مناطق غرب استان هشدار داد.(ادامه)
پدر و کودک خردسالش که برای فرار از گرما به آب‌های خنک آبشار اشکور رامسر پناه آورده بودند جان خود را از دست دادند. غرق شدن پدر و کودک خردسالش در آبشار اشکور
پدر و کودک خردسالش که برای فرار از گرما به آب‌های خنک آبشار اشکور رامسر پناه آورده بودند جان خود را از دست دادند.(ادامه)
در اینجا عکسی از یک روستای حاشیۀ رودخانه در مازندران را می‌بینید؛ عکسی که بیش از یک قرن قبل گرفته شده است. تصویر زیبای یک روستا در مازندران در دوران قاجار
در اینجا عکسی از یک روستای حاشیۀ رودخانه در مازندران را می‌بینید؛ عکسی که بیش از یک قرن قبل گرفته شده است.(ادامه)
صدور هشدار زرد هواشناسی در گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.(ادامه)
رهاسازی آب بزرگترین سد استان
دریچه خروجی سد شهید رجایی ساری برای رهاسازی محدود آب به صورت موقت باز شده است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.222 seconds.