.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
هفت ماه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و باید ببینیم احزاب سیاسی چه برنامه‌ای دارند.

کاندیداهای احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری کدامند؟ / چه کسی بر صندلی حسن روحانی تکیه می‌زند؟
هفت ماه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و باید ببینیم احزاب سیاسی چه برنامه‌ای دارند. (ادامه)
رونمایی از ۲ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰
روزنامه اعتماد نوشت: دو سیاستمدار دیگر نامزدی خود را را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کردند؛ عباس آخوندی و عزت‌الله ضرغامی. یکی اصلاح‌طلب یا به بیان دقیق‌تر سیاستمداری میانه‌رو نزدیک به اصلاح‌طلبان و آن ‌یک، اصولگرا. اولی سیاستمردی با کارنامه و سابقه کار اقتصادی و دیگری سیاستمداری که عمدتا در مناصب فرهنگی کار کرده. (ادامه)
ثروتمندترین رئیس جمهور ایران چه کسی بود؟
بنی صدر را شاید بتوان یکی از ثروتمند‌ترین روسای جمهوری ایران دانست؛ موضوعی که محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی درباره آن گفته است: در اسناد لانه جاسوسی هم آمده که یکی از روانشناسان آمریکایی دو بار بدون اینکه خودش را معرفی کند به بهانه‌ای با بنی صدر ملاقات داشته و در ملاقات دوم گزارش می‌دهد که روی بنی صدر می‌شود از طریق مالی سرمایه گذاری کرد و علتش هم این است که در جلسه دوم، ساعت بسیار گران‌قیمتی در دست بنی صدر دیده است که این نشان می‌دهد از نظر مالی می‌توان روی او نفوذ کرد. (ادامه)
شمال نیوز:
حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی که دولتش را اعتدالی می‌داند نیز در گفت‌وگو با اندیشه پویا از علی لاریجانی تعریف کرده و تلویحا او را برای ریاست‌جمهوری مناسب دیده است.
علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟
شمال نیوز: حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی که دولتش را اعتدالی می‌داند نیز در گفت‌وگو با اندیشه پویا از علی لاریجانی تعریف کرده و تلویحا او را برای ریاست‌جمهوری مناسب دیده است. (ادامه)
شمال نیوز : توقف فوری عملیات اجرایی سد فینسک و تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت منابع آب استان مازندران با هدف ارتقای بهره وری و ممنوعیت انتقال آب از استان.... از درخواست استیضاح وزیر نیرو تا توقف ساخت سد فینسک و انتقال آب از البرز شمالی
شمال نیوز : توقف فوری عملیات اجرایی سد فینسک و تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت منابع آب استان مازندران با هدف ارتقای بهره وری و ممنوعیت انتقال آب از استان....(ادامه)
شمال نیوز : اگر رخدادهای سال 76 به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، سرنوشت ناطق‌نوری هم دگرگون می‌شد و خودخواسته از متن به حاشیه سیاست پرتاب نمی‌شد.... قهر 23ساله ناطق‌نوری از سیاست و خوابی که در شب انتخابات خرداد 76 دید
شمال نیوز : اگر رخدادهای سال 76 به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، سرنوشت ناطق‌نوری هم دگرگون می‌شد و خودخواسته از متن به حاشیه سیاست پرتاب نمی‌شد....(ادامه)
شمال نیوز : تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان متوجه شدند حتی در وضعیت مشارکت حداکثری هر سه آقایان صفایی فراهانی، مصطفی معین و محمدرضا خاتمی تأییدصلاحیت نخواهند شد چون در زمره رجل سیاسی قرار نمی گیرند بنابراین به سمت حمایت از سیدحسن موسوی (خمینی) خواهند رفت .... حسین الله کرم: اصلاح‌طلبان می‌دانند صفایی‌فراهانی، معین و رضا خاتمی تأیید نمی‌شوند/سیدحسن خمینی نامزد مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران است/ اصلاح‌طلبان دنبال اعمال استراتژی فشار از بالا هستند
شمال نیوز : تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان متوجه شدند حتی در وضعیت مشارکت حداکثری هر سه آقایان صفایی فراهانی، مصطفی معین و محمدرضا خاتمی تأییدصلاحیت نخواهند شد چون در زمره رجل سیاسی قرار نمی گیرند بنابراین به سمت حمایت از سیدحسن موسوی (خمینی) خواهند رفت ....(ادامه)
شمال نیوز : چند وقتی است، پرونده «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و فساد‌هایی که او با سوء استفاده از جایگاه و عنوانش انجام داده، توسط دستگاه قضایی کشور در حال بررسی است و تاکنون اتهامات زیادی متوجه او بوده است.... «ناطق نوری » یا « رسایی » ؛ یک‌ کدام «دروغ» می‌گویند !
شمال نیوز : چند وقتی است، پرونده «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و فساد‌هایی که او با سوء استفاده از جایگاه و عنوانش انجام داده، توسط دستگاه قضایی کشور در حال بررسی است و تاکنون اتهامات زیادی متوجه او بوده است....(ادامه)
آخرین جزئیات از شکایت ناطق نوری از حمید رسایی
وکیل حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت که شکایت موکل خود از حمید رسایی در حال پیگیری است.(ادامه)
حدود یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره افرادی که احیانا کاندیدای این رقابت خواهند شد، مطرح می‌شود. ۲۳ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را بشناسید
حدود یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره افرادی که احیانا کاندیدای این رقابت خواهند شد، مطرح می‌شود.(ادامه)

همه زندگی ناطق نوری را می شود در 24ساعت حسابرسی کرد (ادامه)
رئیس دفتر ناطق نوری می گوید:در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضاییه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند
واکنش تند دفتر ناطق نوری به ادعای ارتباط او با طبری
رئیس دفتر ناطق نوری می گوید:در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضاییه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند (ادامه)
در این فاجعه علاوه بر شهيد ‌آيت‌الله بهشتي رئيس ديوان عالي كشور، ۷۲ نفر ديگر از جمله ۴ وزير، چند معاون وزير، ۲۷ نماينده مجلس و جمعي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند. سهم مازندران از حادثه هفتم تیر
در این فاجعه علاوه بر شهيد ‌آيت‌الله بهشتي رئيس ديوان عالي كشور، ۷۲ نفر ديگر از جمله ۴ وزير، چند معاون وزير، ۲۷ نماينده مجلس و جمعي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.(ادامه)
مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورمان از پانزدهم بهمن ۵۸ تا خرداد ۹۶، دوازده بار پای صندوق‌های رای رفتند. محبوب‌ترین رئیس‌جمهور ایران کیست؟ + آمار
مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورمان از پانزدهم بهمن ۵۸ تا خرداد ۹۶، دوازده بار پای صندوق‌های رای رفتند. (ادامه)
شمال نیوز: دومین باجناق علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق ایران نیز از کابینه حسن روحانی خارج شد. خروج باجناق‌های ناطق‌ نوری از کابینه حسن روحانی + عکس
شمال نیوز: دومین باجناق علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق ایران نیز از کابینه حسن روحانی خارج شد.(ادامه)
شمال نیوز : حسین الله کرم معتقد است «اصلاح طلبان دوباره یارقرضی می گیرند و لاریجانی هم این حمایت را می پذیرد»..... حسین الله کرم پاسخ می دهد : لاریجانی یارقرضی اصلاح‌طلبان در 1400 می‌شود ؟ رابطه مجلس یازدهم و دولت روحانی به کجا می رسد، آیا سونامی استیضاح وزرا را خواهیم داشت؟ آیا دولت از نصاب می افتد؟
شمال نیوز : حسین الله کرم معتقد است «اصلاح طلبان دوباره یارقرضی می گیرند و لاریجانی هم این حمایت را می پذیرد».....(ادامه)
فهرست نمایندگانی که اعتبارنامه آنها در ده دوره گذشته مجلس رد شده است
همزمان با آغاز بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم، مرور تاریخچه بررسی اعتبارنامه‌های مجالس اول تا دهم قانون‌گذاری از رد اعتبارنامه بیش از ۱۸ نماینده حکایت دارد که دامنه دلایل آن از ارتباط با رژیم طاغوت و عضویت در گروهک‌های معاند در مجلس ابتدای انقلاب تا تخلفات انتخاباتی و تحصیلی در دورهای بعد، گسترده است.(ادامه)
رؤسای ادوار مجلس چقدر رای آوردند؟ +جدول
قالیباف با تعداد ۲۳۰ رای به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد، او پس از لاریجانی دومین رئیس مجلسی است که رای بالایی می‌آورد.(ادامه)
روایت هاشمی از ماجرای سوءقصد به جان خودش
هاشمی در روایت خود از سوءقصد به جانش، می گوید: وقتی وارد اطاق شدم پاسدار را مرخص کردم و از جوان خواستم نامه را تحویل دهد. من با او فاصله‌ای بیش از یک متر نداشتم. او اول دست در جیب کرد و خواست نامه را به من بدهد، ولی وقتی دست از جیب بیرون آورد گویا از همین اعلامیه (گروه فرقان) بود و گفت: «مثل این‌که در آوردن نامه اشتباه کرده‌ام.» من در این‌جا متوجه شدم که او دستش را به زیر پیراهن برد و در این موقع اسلحه او را دیدم، اما وقتی که اسلحه را بیرون کشید دست او را گرفتم و با او درگیر شدم.(ادامه)
کدام سیاسیون در جبهه‌ها حضور داشتند؟ + تصاویر
در این گزارش به بررسی حضور شخصیت‌های سیاسی کشور در جبهه های حق علیه باطل می پردازیم.(ادامه)
یکی دیگر از پنج برادر هم پست رسمی خود را ترک کرد. انگار برادران لاریجانی کم کم در حال رفتن به حاشیه سیاست ایران هستند. پسران آیت‌الله هاشم آملی که روزگاری در هر گوشه‌ای از کشور نامی از آنها به چشم می‌خورد، اندک اندک پست‌های خود را ترک می‌کنند. ولی آیا این به معنای پایان لاریجانی‌ها در جمهوری اسلامی است؟ پایان لاریجانی ها؟ | از یکشنبه سیاهِ برادرِ حاشیه‌ساز تا نامه خشنِ برادرِ قاضی‌القضات | برادرِ سیاستمدار ۱۴۰۰ می‌آید؟
یکی دیگر از پنج برادر هم پست رسمی خود را ترک کرد. انگار برادران لاریجانی کم کم در حال رفتن به حاشیه سیاست ایران هستند. پسران آیت‌الله هاشم آملی که روزگاری در هر گوشه‌ای از کشور نامی از آنها به چشم می‌خورد، اندک اندک پست‌های خود را ترک می‌کنند. ولی آیا این به معنای پایان لاریجانی‌ها در جمهوری اسلامی است؟(ادامه)

ناطق نوری معتقد است دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است. او در کتاب خاطراتش می‌نویسد: « دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند. من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی _ چون مورد حمله و هجمه بود_ مفصل دفاع می‌کردم. روایت ناطق نوری از دوم خرداد: دلیل شکستم هاشمی بود
ناطق نوری معتقد است دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است. او در کتاب خاطراتش می‌نویسد: « دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند. من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی _ چون مورد حمله و هجمه بود_ مفصل دفاع می‌کردم.(ادامه)
به گزارش شمال نیوز، سید حسین موسوی بلده از قاریان مشهور کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پدر پارلمان های تاریخ جهان در بستر بیماری است
به گزارش شمال نیوز، سید حسین موسوی بلده از قاریان مشهور کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:(ادامه)

روزنامه شرق در مصاحبه با علی مطهری دیدگاههای او را در باره موضوعات مختلف جویا شده است. علی مطهری بعد از نمایندگی مجلس چه خواهد کرد؟
روزنامه شرق در مصاحبه با علی مطهری دیدگاههای او را در باره موضوعات مختلف جویا شده است. (ادامه)
شمال نیوز : هرچند در صورت تصاحب کرسی ریاست پارلمان از سوی سید شمس الدین حسینی ، این سومین رئیس مجلس مازندرانی پس از ناطق نوری و لاریجانی خواهد بود اما این نخستین بار است که یکی از نمایندگان مازندران در ریاست مجلس خواهد رسید ..... سید شمس الدین حسینی خبر کاندیداتوری خود را برای ریاست مجلس تایید کرد
شمال نیوز : هرچند در صورت تصاحب کرسی ریاست پارلمان از سوی سید شمس الدین حسینی ، این سومین رئیس مجلس مازندرانی پس از ناطق نوری و لاریجانی خواهد بود اما این نخستین بار است که یکی از نمایندگان مازندران در ریاست مجلس خواهد رسید .....(ادامه)
نماینده سرشناس مازندرانی، گزینه جدی ریاست مجلس
مجلس یازدهم تا 2 ماه دیگر آغاز به کار می کند و گزینه های ریاست مجلس یازدهم شامل محمدباقر قالیباف، سید شمس الدین حسینی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد و مصطفی میرسلیم کارنامه های مشخصی دارند.(ادامه)

جمعی از مسئولان و علمای کشور در پی ابتلای علی لاریجانی به کرونا با او تماس گرفته و برای بهبودی و سلامت کامل اودعا کردند. تماس روحانی، ناطق‌نوری، رئیسی، امامی کاشانی و ...با علی لاریجانی درپی ابتلای او به کرونا
جمعی از مسئولان و علمای کشور در پی ابتلای علی لاریجانی به کرونا با او تماس گرفته و برای بهبودی و سلامت کامل اودعا کردند.(ادامه)
شمال نیوز: در حالی ستاد انتخابات مازندران نتایج رای‌گیری در ۹ حوزه انتخابیه مازندران را اعلام و زنگ پایان رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم را به صدا درآورد که هیچ یک از نمایندگان فعلی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی موفق به کسب اکثریت آراء نشدند. حذف نمایندگان مجلس دهم شگفتی انتخابات مازندران در ایستگاه یازدهم
شمال نیوز: در حالی ستاد انتخابات مازندران نتایج رای‌گیری در ۹ حوزه انتخابیه مازندران را اعلام و زنگ پایان رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم را به صدا درآورد که هیچ یک از نمایندگان فعلی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی موفق به کسب اکثریت آراء نشدند.(ادامه)
آنچه درباره انتخابات مجلس مازندران که احتمالا نمی‌دانید
آیا می‌دانید مازندرانی‌ها ۵ دوره از ۱۰ دوره مجلس ریاست این نهاد قانونگذاری را به عهده داشتند و چهار نماینده مردم مازندران در مجلس شهید شدند.(ادامه)
در طول ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با ۷ دوره نمایندگی، بیشترین تعداد نمایندگی را داشت و پس از وی سیدحسن شجاعی کیاسری از حوزه ساری، مقداد نجف نژاد از حوزه بابلسر و فریدونکنار و عزت اله یوسفیان ملا از حوزه انتخابیه آمل با ۴ دوره دارای بیشترین دوره نمایندگی هستند. آمار نمایندگان مازندران در ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی/ از دوره اول مجلس شورای اسلامی تا دوره دهم ۱۴۹ نماینده از استان مازندران، پارلمان را تجربه کردند(خبر)
در طول ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با ۷ دوره نمایندگی، بیشترین تعداد نمایندگی را داشت و پس از وی سیدحسن شجاعی کیاسری از حوزه ساری، مقداد نجف نژاد از حوزه بابلسر و فریدونکنار و عزت اله یوسفیان ملا از حوزه انتخابیه آمل با ۴ دوره دارای بیشترین دوره نمایندگی هستند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.