.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
اطلاعیه ناجا به مناسبت محرم
نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از مسئولان هیئات و تکایا خواست که از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده رو‌ها (که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز نمایند.(ادامه)
تصاویر: قبرستان ۱۲۰۰ ساله «سفید چاه» در مازندران
قبرستان سفید چاه در سرزمین سبز استان مازندران، بخش یانه سر از توابع شهرستان بهشهر و در روستای سفید چاه واقع شده است. این مکان یکی از قبرستان‌های قدیمی و تاریخی مسلمانان در این استان بوده و قدمت آن به حدود ۱۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. (ادامه)
تصاویر: سفر به شهر تاریخی بابل
بابل که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع است، بر اساس منابع تاریخی، قدمتی چهار هزار ساله داشته و مرکز امپراطوری قدیمی بابل بوده است.(ادامه)
لباس عروس کشورهای مختلف جهان + تصاویر
یک لباس عروسی سفید، حجاب و دسته گل عروسی - امروزه این بخش جدایی ناپذیر از عروسی تقریبا در همه جا در جهان است. با وجود این، برخی از زوج هایی که لباس عروسی سنتی تر را انتخاب می کنند، انتخاب می شوند. در این مطلب، ما مجموعه ای از لباس های عروسی منحصر به فرد و عروسی سنتی را از نقاط مختلف جهان آماده کرده ایم.(ادامه)
بازدید رهبرانقلاب از نمایشگاه مسجد گوهرشاد +تصاویر
تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید مشروحی از بازدید نمایشگاه آثار هنری و اسناد تاریخی مرتبط با واقعه‌ی مسجد_گوهرشاد در ۹۶/۱/۸ است.(ادامه)
شمال نیوز : «سیل انسان‌ساخت» این واژه‌ای بود که بسیاری متخصصان برای توصیف بحران به وجود آمده در ایران استفاده کردند، واژه‌ای که مسئولیت مرگ ده‌ها نفر در سیل اخیر را به انسان می‌دهد نه اقلیم..... سیل اخیر نه غیرطبیعی بود نه غافل‌گیرکننده، ما آماده نیستیم!
شمال نیوز : «سیل انسان‌ساخت» این واژه‌ای بود که بسیاری متخصصان برای توصیف بحران به وجود آمده در ایران استفاده کردند، واژه‌ای که مسئولیت مرگ ده‌ها نفر در سیل اخیر را به انسان می‌دهد نه اقلیم.....(ادامه)
یکی از اتفاقات سال ۹۷ ارتحال شخصیت‌هایی بود که عمری را در راه سیاست، دین و علم این کشور گذرانده و حال با کارنامه‌ای حاصل از زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر شده‌اند. ۱۰ شخصیت‌ سیاسی و مذهبی که امسال از دنیا رفتند +تصاویر
یکی از اتفاقات سال ۹۷ ارتحال شخصیت‌هایی بود که عمری را در راه سیاست، دین و علم این کشور گذرانده و حال با کارنامه‌ای حاصل از زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر شده‌اند.(ادامه)
جاذبه‌های گردشگری عروس شهرهای ایران + تصاویر
شمال نیوز: شهرستان رامسر با زیبایی وصف‌ناپذیر در انتهای غربی استان مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است. (ادامه)
حضور پرشور دیار علویان در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی +تصاویر
راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۹۷ با حضورگسترده اقشارمختلف مردم درشهرستان‌ها وشهر‌های استان مازندران برگزار شد.(ادامه)
روایت تصاویر از شور و اشتیاق مردم برای استقبال از امام
(ادامه)
شاهزاده «ساره بنت مشهور» همسر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هنگام مشارکت در یک برنامه فرهنگی هنری در مرکز تاریخی ملک عبدالعزیز، برای نخستین بار در ملأ عام ظاهر شد. اولین حضور علنی همسر بن سلمان! + عکس
شاهزاده «ساره بنت مشهور» همسر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هنگام مشارکت در یک برنامه فرهنگی هنری در مرکز تاریخی ملک عبدالعزیز، برای نخستین بار در ملأ عام ظاهر شد.(ادامه)
دیدار مردم قم با رهبر انقلاب
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم این شهر تا ساعتی دیگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.(ادامه)
زیباترین زنان جهان اهل کدام کشورند + تصاویر
برخی از کشورهای جهان به داشتن زیباترین زنان معروف هستند, در این مطلب به ترتیب با 10 کشوری که زیباترین زنان جهان را دارند آشنا میشوید. (ادامه)
شمال نیوز : حسین‌زادگان با اشاره به اینکه باید امید اجتماعی را افزایش دهیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود، در کشور مشکل قوانین نداریم ولی همین مقدار قوانین اگر اجرا شود، رضایت‌مندی ایجاد می شود.
.... در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران چه گذشت ؟+ حاشیه ها
شمال نیوز : حسین‌زادگان با اشاره به اینکه باید امید اجتماعی را افزایش دهیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود، در کشور مشکل قوانین نداریم ولی همین مقدار قوانین اگر اجرا شود، رضایت‌مندی ایجاد می شود. ....(ادامه)
کشف 62 سکه و اشیای مردم‌‌شناسی در سوادکوه‌شمالی + تصاویر
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی سوادکوه‌شمالی از کشف 62 سکه و اشیای مردم‌ شناسی در سوادکوه‌شمالی و دستگیری فرد متهم خبر داد.(ادامه)
تصاویر/ استقبال رسمی روحانی از رئیس جمهور عراق
«برهم صالح» رییس جمهور عراق، شنبه ۲۶ آبان، در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.(ادامه)
آنچه امام حسین (ع)انجام داد نه تنها در زمان نگنجید بلکه مکان نیز محو در آن اتفاق شد و این صدای حریت و آزادگی با موج خروشان ملت ها در لحظه و هر روز و در هر زمان و مکانی جاری است. حسین( ع) رسانه‌ای که ماندگار می‌ماند!(ديدگاه)
آنچه امام حسین (ع)انجام داد نه تنها در زمان نگنجید بلکه مکان نیز محو در آن اتفاق شد و این صدای حریت و آزادگی با موج خروشان ملت ها در لحظه و هر روز و در هر زمان و مکانی جاری است.(ادامه)
قدیمی‌ترین تصاویر از پیاده‌روی تاریخی اربعین
اربعین در لغت به معنای چهلم و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) گفته می‌شود. روزی که سال‌هاست عشق به سومین امام شیعیان را در دل‌ها زنده نگه داشته و هر سال برای زیارت میلیون‌ها نفر را روانه کربلا می‌کند.(ادامه)
شمال نیوز : برخی از علمای دین، اعلام کرده اند مومیایی کردن اجساد مردگان، ایرادی ندارد. از چهره های این گروه می توان به آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد...... مومیایی ماهانه 10 جسد در ایران ؛ از چهره های هنری تا سیاسی !
شمال نیوز : برخی از علمای دین، اعلام کرده اند مومیایی کردن اجساد مردگان، ایرادی ندارد. از چهره های این گروه می توان به آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد......(ادامه)
حال و هوای مسجد جامع ساری پس از گذشت 50 روز از حریق+ تصاویر
مردم مرکز مازندران شاهد سوخته شدن شناسنامه شهرشان بودند به این دلیل که این مسجد، مکانی پرخاطره برای همه دوستداران فرهنگی و مذهبی شهر بوده است و درحال حاضر بازسازی مسجد در دستور کار قرار دارد.(ادامه)
تصاویر: قدیمی‌ترین کارخانه‌ ایرانی به جامانده از دوره قاجار
کارخانه قند کهریزک قدیمی ترین کارخانه قند خاورمیانه که میراث اولیه صنعت نوین می باشد(ادامه)
آتش سوزی مسجد جامع ساری و چندنکته اساسی(يادداشت)
(ادامه)
حضور موثر پلیس در حادثه مسجد جامع ساری + تصاویر
ماموران نیروی انتظامی مازندران در آتش سوزی مسجد جامع حضور تاثیر گذاری داشتند.(ادامه)
تصاویر: محل سکونت شاه در نیاوران
مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در باغی به مساحت حدود 11 هکتار در شمال تهران قرار دارد که بناهای این مجموعه متعلق به دوره های قاجار و پهلوی است.(ادامه)

️مجلس نباید نماد «خودکم‌بینی»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد/ لزومی به تصویب معاهدات مشکل‌دار به‌خاطر جهات مثبت آن نیست/ مجلس، قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم بگذارد حضرت آیت الله خامنه‌ای : مجلس نباید نماد «تردید»، «خودکم‌بینی»، «یأس»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد(خبر)
️مجلس نباید نماد «خودکم‌بینی»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد/ لزومی به تصویب معاهدات مشکل‌دار به‌خاطر جهات مثبت آن نیست/ مجلس، قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم بگذارد(ادامه)
 بوستان ولایت ساری با 10 فضای فرهنگی ، اجتماعی و تفریحی در سطح 6 هکتار چهارشنبه شب همزمان با جشن نیمه شعبان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و جمعی از شهروندان به بهره برداری رسید.
بوستان ولایت ساری با 10 طرح فرهنگی و تفریحی افتتاح شد+ تصاویر
بوستان ولایت ساری با 10 فضای فرهنگی ، اجتماعی و تفریحی در سطح 6 هکتار چهارشنبه شب همزمان با جشن نیمه شعبان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و جمعی از شهروندان به بهره برداری رسید. (ادامه)
ما دوست داشتیم صد در صد حفاظت رعایت شود این طور مطرح کردیم که لشکر به غرب رفته است و چند تن از مسوولین لشکر، از جمله کمیل، خودم، پاشا، کساییان، شهید امانی برادر مرتضی قربانی گاه گداری به منطقه می رفتیم...

حماسه ی عبور از اروند و نصب پرچم حرم امام رضا (ع) بر گلدسته های مسجد فاو + تصاویر
ما دوست داشتیم صد در صد حفاظت رعایت شود این طور مطرح کردیم که لشکر به غرب رفته است و چند تن از مسوولین لشکر، از جمله کمیل، خودم، پاشا، کساییان، شهید امانی برادر مرتضی قربانی گاه گداری به منطقه می رفتیم... (ادامه)
مازندران علوی تبار در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی نقشی اثرگذار و تاریخی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته و رزمندگان غیور و انقلابی این خطه افتخارآفرین بودند.
روزشمار وقایع ۱۴ تا ۱۶ بهمن ۵۷ در شهرهای مازندران
مازندران علوی تبار در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی نقشی اثرگذار و تاریخی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته و رزمندگان غیور و انقلابی این خطه افتخارآفرین بودند. (ادامه)
۱۰ عادت مفید روزانه برای تقویت مغز
این دفعه که به رستوران می‌روید یک غذای جدید سفارش دهید و سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار یک غذای جدید تهیه و از فرصت یادگیری بهره کافی ببرید.(ادامه)
همایش تاریخ و فرهنگ هزارجریب مازندران در نکا به روایت تصاویر
نخستین همایش ملی تاریخ و فرهنگ هزارجریب مازندران با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.