.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
جسد چنگیزخان بعد از قرن‌ها پیدا شد؟ + تصاویر
(ادامه)
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برگزاری این یادواره‌ها چند پیام دارد، یکی از رسالت‌ها این است که یادواره‌ها چهره حقیقی نورانی شهدا را به جوانانی که جنگ را ندیدند را نشان می‌دهد.... + تصاویر(خبر)
(ادامه)
قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی واگذاری می‌شود
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برنامه واگذاری قلعه تاریخی مارکوه رامسر به بخش خصوصی خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز : در چنین روزهای پر التهاب و حماسی ، همشهریان ساروی ما نیز همپا و همصدا با  دیگر هموطنان ، علیه ظلم و استبداد خروشیدند و اوراق ماندگاری از ایمان و اراده و حمیت و رشادت را بر كتاب پربار انقلاب افزودند. 18 دی 1357 در ساری چه گذشت ؟ + تصاویر
شمال نیوز : در چنین روزهای پر التهاب و حماسی ، همشهریان ساروی ما نیز همپا و همصدا با دیگر هموطنان ، علیه ظلم و استبداد خروشیدند و اوراق ماندگاری از ایمان و اراده و حمیت و رشادت را بر كتاب پربار انقلاب افزودند.(ادامه)
شمال نیوز : در جریان رویارویی اخیر نیروی دریایی سپاه با یگانهای ارتش آمریکا، مشخص شد نیروی دریایی ایالات متحده با تمام توان رزمی در صحنه حاضر شده اما جرات مقابله واقعی با نیروهای مسلح کشورمان را نداشته است. نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس
شمال نیوز : در جریان رویارویی اخیر نیروی دریایی سپاه با یگانهای ارتش آمریکا، مشخص شد نیروی دریایی ایالات متحده با تمام توان رزمی در صحنه حاضر شده اما جرات مقابله واقعی با نیروهای مسلح کشورمان را نداشته است.(ادامه)
اشرف غنی افغانستان را ترک کرد/ ارگ ریاست جمهوری به دست طالبان افتاد/ فرار آمریکایی‌ها از پشت بام سفارت/ رئیس دولت موقت افغانستان چه کسی است؟ + عکس(خبر)
(ادامه)
تصاویر/ بیت امام خمینی (ره) در خمین
بیت تاریخی و خانه پدری امام راحل در خمین در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد، روج ملکوتی بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی سیاهپوش شد.شهر خمین زادگاه امام خمینی(ره) یکی از شهرهای قدیمی استان مرکزی است که در ۶۰ کیلومتری غرب اراک قرار گرفته و این شهر در زمان قاجار از سه محله سبزیکار، سرپل و اسماعیل‌بگی تشکیل می‌شد، خانه خاندان امام(ره) در محله سرپل قرار داشت که تا امروز نیز همین نام را حفظ کرده است.امام(ره) در همین خانه متولد شدند و در سن ۱۹ سالگی آن را برای ادامه تحصیل ترک کرده و به اراک و سپس به قم عزیمت کردند. (ادامه)
مکه ۲۳۰ سال پیش چه شکلی بود+ تصاویر
تصویر نادری از مکه که ۲۳۰ سال قبل در اندازه بزرگ طراحی شده است، در حراجی ساتبیز لندن فروخته می‌شود.(ادامه)
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در تهران چه خبر بود؟
آن‌چه در پی می‌خوانید گزارش میدانی روزنامه اطلاعات (منتشرشده در دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۵۷) از جزئیات رخدادهای ۲۲ بهمن ۵۷ در تهران است از سقوط یک به یک کلانتری‌ها، پادگان‌های نظامی، ساختمان مجلس و... به دست انقلابیون تا خشمی که نزدیک بود ساختمان قدیمی و کتابخانه مجلس را با آتش بکشد اما مهدی بهشتی‌پور نویسنده روزنامه اطلاعات که در محل حضور داشت، با کمک شماری از انقلابیون و انتظامات کمیته امام خمینی توانست با بلندگو اهمیت حفظ ساختمان تاریخی مجلس و کتابخانه آن را به مردم خشمگین یادآور شود و از هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کند.(ادامه)
سد لفور از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است که در شهرستان سوادکوه شمالی و بخش لفور قرار دارد و همچون نگینی در دل جنگل‌های هیرکانی می‌درخشد. سد البرز (سد لفور) با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه لفور احداث شده‌است. این سد خاکی در منطقه‌ای واقع شده‌است که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است. تصاویر: چهره برفی سد« لفور»(خبر)
سد لفور از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است که در شهرستان سوادکوه شمالی و بخش لفور قرار دارد و همچون نگینی در دل جنگل‌های هیرکانی می‌درخشد. سد البرز (سد لفور) با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه لفور احداث شده‌است. این سد خاکی در منطقه‌ای واقع شده‌است که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است.(ادامه)
تصاویری از الهام علی اف و همسرش در شهرهای آزاد شده قره باغ
رئیس جمهور آذربایجان در سفر به شهرهای آزاد شده جبرئیل و فضولی از اشغال نیرو‌های ارمنی در قره باغ و در حین تردد با خودروی نظامی، از کنار رود ارس در نزدیکی پل‌ تاریخی خدا آفرین نیز‌ بازدید کرد. (ادامه)
یار دیرین رهبر معظم انقلاب درگذشت + تصاویر
علی شمقدری، یار دیرین رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در مشهد مقدس درگذشت.(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
نخستین عکس «یهویی» در تاریخ ایران!
عکاسی در دوره ناصرالدین‌شاه وارد ایران شد و خیلی زود، با تشویق شاه قاجار، طرفدارانی در میان اشراف پیدا کرد. درست از همین دوره است که تصاویر متعددی از مکان‌های تاریخی، مراسم‌ ملی و مذهبی و حتی بافت‌های شهری تهیه می‌شود.(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
تصاویر: بازسازی شاطر گنبد ساری
در منطقه بالادزای شهر ساری بنایی به نام شاطر گنبد که مربوط به سده ۹ هجری قمری است واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۷۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بازسازی شاطر گنبد به صورت سیمان کاری آغاز شده که این رویه این اثر را از حالت تاریخی و باستانی خارج می‌کند. مردم محلی در اطراف بنا و در حریم آن برنج و گندم و ... کشت می‌کنند و آب بستن زمین‌های مجاور باعث آسیب بیشتر به این بنا شده است، همچنین حفاری‌های غیر مجاز اطراف و داخل آن کم و بیش ادامه دارد.(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
تصاویر/ صفحه نخست روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
انتشار تصویر جدید همسر بن سلمان/ آیا واقعا این زن زیبا همسر بن سلمان است؟ + عکس
پس از مدتی مجددا یک تصویر دیگر در شبکه‌های اجتماعی عربی پخش شده است و کاربران مدعی اند متعلق به ساره بنت مشهور همسر محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) است. (ادامه)
باور نمی کنید گوگل ارث چه تصاویری را ثبت کرده است! +تصاویر
(ادامه)
مجموعه تاریخی عباس آباد درفاصله ۹ کیلومتری بهشهر استان مازندران قرار دارد. برای رسیدن به عباس آباد باید از مسیری جنگلی در میان درختان سرسبز و زیبا عبور کنیم. منطقه عباس آباد این روزها شرایط جدیدی در روزهایی کورنایی تجربه می‌کند. کافه ها، رستوران‌ها، پارک‌های بازی و ... تعطیل شدند و این موضوع علی رغم وارد شدن صدمات اقتصادی برای کار آفرینان گردشگری و کسبه‌های کوچک و بزرگ منطقه، موجب تنفس عمیق طبیعت زیبای عباس آباد شده است. بطوری که هیچ زباله‌ای در طبیعت دیده نمی‌شود و آواز پرندگان در سکوت محض گوش نواز است. ایران زیباست؛‌ نفس عمیق طبیعت عباس آباد بهشهر(خبر)
مجموعه تاریخی عباس آباد درفاصله ۹ کیلومتری بهشهر استان مازندران قرار دارد. برای رسیدن به عباس آباد باید از مسیری جنگلی در میان درختان سرسبز و زیبا عبور کنیم. منطقه عباس آباد این روزها شرایط جدیدی در روزهایی کورنایی تجربه می‌کند. کافه ها، رستوران‌ها، پارک‌های بازی و ... تعطیل شدند و این موضوع علی رغم وارد شدن صدمات اقتصادی برای کار آفرینان گردشگری و کسبه‌های کوچک و بزرگ منطقه، موجب تنفس عمیق طبیعت زیبای عباس آباد شده است. بطوری که هیچ زباله‌ای در طبیعت دیده نمی‌شود و آواز پرندگان در سکوت محض گوش نواز است. (ادامه)
امنیت و سلامت دو مقوله مهم در زندگی بشر است که به دلایل مختلفی مورد توجه قرار نمی گیرد و شخص و یا جامعه نسبت به آن اغلب بی تفاوت می باشد. در باورهای دینی این دو مهم بسیار مورد تاکید قرار گرفته ا ... امنیت و سلامت(يادداشت)
امنیت و سلامت دو مقوله مهم در زندگی بشر است که به دلایل مختلفی مورد توجه قرار نمی گیرد و شخص و یا جامعه نسبت به آن اغلب بی تفاوت می باشد. در باورهای دینی این دو مهم بسیار مورد تاکید قرار گرفته ا ...(ادامه)
تصاویر/ خانه تاریخی طباطبایی‌ کاشان
خانه طباطبایی‌های کاشان یکی از زیباترین بناهای تاریخی ثبت ملی این شهر محسوب می‌شود و مانند دیگر ابنیه تاریخی برخوردار از تزیینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است.(ادامه)
تصاویر: دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب
در آستانه‌ی سالگرد حماسه‌ی قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم قم، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.(ادامه)
تصاویر تاریخی از آیت الله هاشمی شاهرودی
تصاویر تاریخی از آیت الله هاشمی شاهرودی عضو فقید شورای نگهبان به مناسبت سالگرد رحلتش(ادامه)
شعار علیه روحانی در سخنرانی احمدی‌نژاد+ تصاویر
محمود احمدی‌نژاد روز جمعه ۲۴ آبان به استان سیستان و بلوچستان سفر و در میان جمعی از مردم این شهر سخنرانی کرد. (ادامه)
حقیقت تلخ پس لرزه‌های سیل مازندران+ تصاویر
کم‌کاری مدیران استانی در وقوع سیل در اظهارات معاون عمرانی استاندار به خوبی مشخص می‌کند که این کم‌کاری فنی آثار جبران ناپذیر روحی و روانی جدی برای مردم سیل‌زده دارد که سال‌های زیادی زمان می‌برد که خسارت‌های روحی و روانی و همچنین مالی سیل‌زده‌ها جبران شود.(ادامه)
رئیس‌جمهور ترکیه عصر دیروز شروع عملیات نظامی در شمال سوریه را اعلام کرد و جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه مواضع کرد‌ها را در شمال سوریه هدف قرار دادند. کرد‌ها برای مقابله با عملیات ترکیه بسیج عمومی اعلام کرده‌اند و دیروز گفتند که آنکارا به هیچ کدام از اهداف خود نخواهد رسید.....(خبر)
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.