.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شایع‌ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تاکید بر قابل پیشگیری بودن بیش از یک سوم سرطان ها، به معرفی شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور پرداخت.(ادامه)
شمال نیوز : مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهالت و تجارت را داشته است، گفت: عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، نجات پیدا می‌کنیم .... ذره‌ای به سلامت واکسن ایرانی شک ندارم / مردم نباید در مورد واکسن‎های خارجی گول بخورند
شمال نیوز : مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهالت و تجارت را داشته است، گفت: عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، نجات پیدا می‌کنیم ....(ادامه)
شمال نیوز : هم‌اکنون حدود ۸۰درصد از تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در 2دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مربوط به سالمندان است و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه سنی .... کرونا با مازندران پیر چه کرده است؟ / سالخوردگان مازندران زیر‌تیغ کرونا
شمال نیوز : هم‌اکنون حدود ۸۰درصد از تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در 2دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مربوط به سالمندان است و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه سنی ....(ادامه)
تسهیل ازدواج، قانونی بر زمین مانده
قاسم پور گفت: قانون تسهیل ازدواج که مجلس شورای اسلامی ۱۵ سال قبل آن را تصویب کرد همچنان روی زمین مانده است.(ادامه)
۱۲ درصد جمعیت مازندران سالمند هستند
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، شمار جامعه سالمندی استان را ۴۰۲ هزار نفر اعلام کرد.(ادامه)
کاهش ۳۹ درصدی مرگ عابران پیاده براثر حوادث ترافیکی مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۴۶ عابر پیاده سال جاری در حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۹ درصدی داشته است.(ادامه)
شمال نیوز : نکته بسیار حائز اهمیت دیگر کاهش سهم جمعیت جوان در فاصله‌ سه سرشماری اخیر یعنی سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ از ۳۵٫۴ درصد به.... مازندران و گیلان در صدر استان‌های سالخورده + نمودارها
شمال نیوز : نکته بسیار حائز اهمیت دیگر کاهش سهم جمعیت جوان در فاصله‌ سه سرشماری اخیر یعنی سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ از ۳۵٫۴ درصد به....(ادامه)
مقام معظم رهبری با تأکید بر ثبت، بازخوانی و روایت هنرمندانه این تلاش و فداکاری ملی افزودند: مردم عزیز ایران با رفتار متین و صبورانه خود انصافاً خوش درخشیدند و فرهنگ اسلامی- ایرانی را جلوه‌گر ساختند.
درباره برگزاری مراسم در اماکن مقدس تابع نظر و تشخیص کارشناسی هستم/ مردم مومن و مسجدی به قواعد سختگیرانه بیشتر عمل می کنند(خبر)
مقام معظم رهبری با تأکید بر ثبت، بازخوانی و روایت هنرمندانه این تلاش و فداکاری ملی افزودند: مردم عزیز ایران با رفتار متین و صبورانه خود انصافاً خوش درخشیدند و فرهنگ اسلامی- ایرانی را جلوه‌گر ساختند. (ادامه)
کدام کشور از آینده کرونا با خبر است؟
وزیر بهداشت گفت: هیچ کشوری نمی داند که آینده ویروس کرونا چگونه خواهد بود و اگر به رییس سازمان جهانی بهداشت هم بگویید وضعیت کرونا در ماه آینده چگونه است، به شما می گوید که اصلا قابل پیش بینی نیست.(ادامه)
کدام خانوارها باید منتظر دریافت یارانه بنزین باشند؟
رسیدگی به درخواست جاماندگان از دریافت یارانه بنزین از ابتدای هفته آینده وارد فاز اجرایی می شود. (ادامه)
رهبر انقلاب در جمع تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی اظهار داشتند: هم دوستان و هم دشمنان بدانند؛ ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم. مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی: دوستان و دشمنان بدانند در حوادث امنیتی چند روز اخیر، دشمن را عقب زدیم/ در جنگ اقتصادی هم دشمن را عقب خواهیم زد(خبر)
رهبر انقلاب در جمع تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی اظهار داشتند: هم دوستان و هم دشمنان بدانند؛ ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم.(ادامه)
شمال نیوز : افزایش این میزان سالمند یعنی رسیدن به یک جامعه پیر که با کمبود شدید نیروهای کار و مولد مواجه است و معنای آن کاهش رشد اقتصادی و افزایش شدید هزینه ای بهداشتی و درمانی است به خصوص اینکه سالمندان علاوه بر هزینه های درمان نیازمند خدمات مراقبتی و نگهداری نیز هستند..... داریم پیر می‌شویم؛ کسی به فکر این همه سالمند در آینده هست؟!
شمال نیوز : افزایش این میزان سالمند یعنی رسیدن به یک جامعه پیر که با کمبود شدید نیروهای کار و مولد مواجه است و معنای آن کاهش رشد اقتصادی و افزایش شدید هزینه ای بهداشتی و درمانی است به خصوص اینکه سالمندان علاوه بر هزینه های درمان نیازمند خدمات مراقبتی و نگهداری نیز هستند.....(ادامه)
شمال نیوز : سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سالمندی الزاما ناتوانمندی نیست فقط یک رقم است گفت: سن بالای 60 سال را سازمان بهداشت جهانی سن سالمندی تعریف کرده است و بر این اساس سالمند جوان،  میانسال و کهنسال رده بندی می شود..... 400 هزار نفر از جمعیت مازندران سالمند هستند
شمال نیوز : سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سالمندی الزاما ناتوانمندی نیست فقط یک رقم است گفت: سن بالای 60 سال را سازمان بهداشت جهانی سن سالمندی تعریف کرده است و بر این اساس سالمند جوان، میانسال و کهنسال رده بندی می شود.....(ادامه)
مازندران دومین استان سالمند در کشور است
مدیرکل بهزیستی مازندران شمار سالمندان استان را ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: دومین استان سالمند کشور هستیم.(ادامه)
شمال نیوز : دکتر باقری با اشاره به سرعت افزایش جمعیت سالمندی در مازندران پیش بینی کرد: تا ۳۰ سال آینده یک سوم جمعیت کشور را سالمندان، تشکیل خواهند داد. .... رتبه دوم سالمندی کشور به « مازندران » رسید !
شمال نیوز : دکتر باقری با اشاره به سرعت افزایش جمعیت سالمندی در مازندران پیش بینی کرد: تا ۳۰ سال آینده یک سوم جمعیت کشور را سالمندان، تشکیل خواهند داد. ....(ادامه)
چرا فشار خون بالا انسان کُش است؟
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سبک زندگی صنعتی، فعالیت بدنی کم، مصرف بسیار چربی و شکر و نمک و فست فودها موجب شده با اپیدیمی بیماری‌های غیر واگیر مواجه باشیم.(ادامه)
۱۰ میوه ای که در تابستان توصیه می شود
متخصصین و کارشناسان تغذیه، مصرف میوه را یکی از ضرورت های اساسی برای تامین سلامت بدن و مقابله با بیماری ها عنوان می کنند. اما، در روزهای گرم سال، خوردن بعضی میوه ها به شدت توصیه می شود.(ادامه)
وضعیت نگران‌کننده "جمعیت" در ایران / امکان باروری تا ۵۴ سالگی
(ادامه)
مصطفی رنجبری، دانشجو حسابداری در مقطع ارشد توانسته است با طراحی و ساخت یک سیستم سخت افزاری برای کامپیوتر، زمینه استفاده جانبازان و معلولین از ناحیه دست را با کامپیوتر فراهم سازد. مخترع ایرانی یک سیستم سخت افزاری برای استفاده معلولین ساخت
مصطفی رنجبری، دانشجو حسابداری در مقطع ارشد توانسته است با طراحی و ساخت یک سیستم سخت افزاری برای کامپیوتر، زمینه استفاده جانبازان و معلولین از ناحیه دست را با کامپیوتر فراهم سازد.(ادامه)
۱۵۲ عابر پیاده امسال در مازندران کشته شدند
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار جان باختگان عابران پیاده براثر تصادف رانندگی در سال جاری را ۱۵۲ نفر اعلام کرد.(ادامه)
چگونه از سکته مغزی پیشگیری کنیم؟
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی گفت: فشارخون، دیابت، استعمال دخانیات، مصرف الکل و چاقی از فاکتورهای خطر قابل تغییر در بروز سکته مغزی هستند.(ادامه)
شمال نیوز : نمودار مقایسه‌ای میانه سنی استان‌های کشور بین سال‌های 1390 تا 1395 نشان می‌دهد که میانه سنی همه استان‌ها افزایش یافته است و جمعیت کشور رو به پیری می‌رود..... گیلان و مازندران ؛ همچنان در صدر پیرترین استان های کشور
شمال نیوز : نمودار مقایسه‌ای میانه سنی استان‌های کشور بین سال‌های 1390 تا 1395 نشان می‌دهد که میانه سنی همه استان‌ها افزایش یافته است و جمعیت کشور رو به پیری می‌رود.....(ادامه)
میوه‌ای به جای ده‌ها دارو
خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. آن‌ها شامل مقدار قابل توجهی از ویتامین A، B۶ و C؛ منگنز؛ فسفر؛ پتاسیم؛ کلسیم؛ فیبر رژیمی هستند.(ادامه)
این میوه پاییزی، به جای ده‌ها دارو عمل می‌کند!
وقتی در بین آفریده‌ها و نعمت‌های خدا میوه‌ای وجود دارد که به جای دارو‌هایی شیمیایی می‌تواند بیماری‌ها را درمان کند، چرا نباید از آن استفاده کرد. اگر نمی‌دانید منظور ما چه میوه‌ای است، حتما این مقاله را بخوانید. این میوه پاییزی، به جای ده‌ها دارو عمل می‌کند!(ادامه)
شمال نیوز : یوسف‌زاده چابک افزود:‌ طبق تحقیقات به عمل آمده گیلان با متوسط 13.2 درصد جمعیت بالای 60 سال سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود که این آمار در برخی از شهرستان‌های آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا کرده است..... « گیلان » سالمندترین استان کشور است
شمال نیوز : یوسف‌زاده چابک افزود:‌ طبق تحقیقات به عمل آمده گیلان با متوسط 13.2 درصد جمعیت بالای 60 سال سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود که این آمار در برخی از شهرستان‌های آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا کرده است.....(ادامه)
نوشابه، جذب کلسیم را مختل می‌کند
رییس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم توجه به تغذیه افراد در دو دهه اول زندگی، بر ضرورت ارایه آموزش‌های لازم درباره دریافت موادغذایی که در تراکم و استحکام استخوان نقش دارند تاکید کرد.(ادامه)
ماهی بخورید تا در سالمندی بیمار نشوید
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف ماهی در دوران جوانی و میانسالی می‌تواند به میزان قابل توجهی در دفع بیماری‌های دوره میانسالی کمک کند.(ادامه)
ویتامین D برای استخوان‌ها فایده‌ای ندارد
محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، مکمل‌های ویتامین «دی» کمکی به سلامت استخوان‌ها نمی‌کند.(ادامه)
۱۸ درصد سالمندان مازندران نیازمند خدمات ویژه هستند
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان را سالمند تشکیل می دهند گفت: ۱۸ درصد جمعیت سالمندی استان نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.(ادامه)
۱۰ علامت هشدار بیماری آلزایمر
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به ۱۰ علامت هشدار بیماری آلزایمر گفت: خانواده بیماران مبتلا به آلزایمر نیاز به حمایت مالی و روحی دارند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.