.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
 حسین نظری ۴۵ سال دارد و در روستای کُردکلا شهرستان جویبار به کار پرورش گل نرگس اشتغال دارد. او پرورش گل را در کودکی از پدرش آموخت و تجربه‌ای ۳۵ ساله در کار خود دارد. فصل برداشت نرگس از اواسط آذر ماه آغاز می‌شود و در بهمن ماه به پایان می‌رسد. او پیاز نرگس را به شهرهای گوناگون ایران مانند شیراز، جهرم و ... ارسال می‌کند. پس از برداشت محصول، برای پخش سراسری در ایران، گل‌ها را به بازار گل امام‌ رضا در تهران ارسال می‌کند و از آنجا به تمام نقاط ایران فرستاده می‌شود. در مازندران نیز دستفروشان و خریداران گل با حضور در مزرعه، از او نرگس خریداری می‌کنند. حسین برای گسترش زمین ۲ هکتاری خود نیازمند دریافت وام و تسهیلات است، اما پرورش‌دهندگان نرگس به دلیل گلخانه‌ای نبودن شیوه کِشت، از دریافت خدمات و تسهیلات کافی برخوردار نیستند. برف ناگهانی سال جاری سبب کوچک شدن کاسه گل‌ها و در نتیجه از دست دادن اقبال خرید و فروش در بازار برای پرورش‌دهندگان این گل شد و خسارت‌های وارده نیز به دلیل بیمه نبودن این افراد، پیگیری نشده است. حسین بیمه ندارد چراکه برای دریافت خدمات بیمه، باید زمینی به مساحت ۹۰ هکتار داشته باشد. فصل نرگس در مازندران(خبر)
حسین نظری ۴۵ سال دارد و در روستای کُردکلا شهرستان جویبار به کار پرورش گل نرگس اشتغال دارد. او پرورش گل را در کودکی از پدرش آموخت و تجربه‌ای ۳۵ ساله در کار خود دارد. فصل برداشت نرگس از اواسط آذر ماه آغاز می‌شود و در بهمن ماه به پایان می‌رسد. او پیاز نرگس را به شهرهای گوناگون ایران مانند شیراز، جهرم و ... ارسال می‌کند. پس از برداشت محصول، برای پخش سراسری در ایران، گل‌ها را به بازار گل امام‌ رضا در تهران ارسال می‌کند و از آنجا به تمام نقاط ایران فرستاده می‌شود. در مازندران نیز دستفروشان و خریداران گل با حضور در مزرعه، از او نرگس خریداری می‌کنند. حسین برای گسترش زمین ۲ هکتاری خود نیازمند دریافت وام و تسهیلات است، اما پرورش‌دهندگان نرگس به دلیل گلخانه‌ای نبودن شیوه کِشت، از دریافت خدمات و تسهیلات کافی برخوردار نیستند. برف ناگهانی سال جاری سبب کوچک شدن کاسه گل‌ها و در نتیجه از دست دادن اقبال خرید و فروش در بازار برای پرورش‌دهندگان این گل شد و خسارت‌های وارده نیز به دلیل بیمه نبودن این افراد، پیگیری نشده است. حسین بیمه ندارد چراکه برای دریافت خدمات بیمه، باید زمینی به مساحت ۹۰ هکتار داشته باشد.(ادامه)
فردا آغاز محدوديت ترافيکی در جاده های مازندران
سرپرست پليس راه فرماندهی انتظامی مازندران، از اعمال محدوديت های ترافيکی در محورهای مواصلاتی استان از ظهر فردا ششم بهمن تا ساعت 6 صبح روز شنبه نهم بهمن خبر داد.(ادامه)
از ابراز همدردی فعالان قرآنی با آتش‌نشانان تا نقاشی کودکان ساروی برای شهدای پلاسکو
شهروندان مازندرانی پس از وقوع حادثه دردناک پلاسکو با اهدای شاخه‌های گل به آتش‌نشانان با آنها ابراز همدردی کردند و یاد و خاطره فداکاری شهدای این حادثه را گرامی‌ داشتند.(ادامه)
«شبی با شهدا» ویژه شهدای آتش‌نشان واقعه پلاسکو در مازندران
مراسم ویژه شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در جوار مزار هشت شهید گمنام پارک موزه دفاع مقدس در ساری برگزار شد. (ادامه)
۱۲ عادتی که حتما باید ترک کنید
با کنار گذاشتن عاداتی کوچک می توانیم زمینه را برای موفقیت آتی خود فراهم کنیم‎.(ادامه)
10 فایده لوبیا سبز که باید بدانید
آیا از فایده لوبیا سبز برای سلامتی چیزی می‌دانید؟ این ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و برای سلامتی قلب فواید بسیاری دارد. با ما در این نوشتار همراه باشید تا ۱۰ فایده لوبیا سبز را به شما معرفی کنیم.(ادامه)
تصاویر: مکان جدید اسکان کسبه پلاسکو
برای اسکان کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا فروشگاه‌های قدس در میدان خراسان، مولوی و خیابان ولیعصر روبروی خیابان زرتشت که در حال حاضر تخلیه هستند برای اسکان آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شود و مراحل آماده‌سازی واحدهای مزبور برعهده بنیاد مستضعفان است. تصاویر زیر این فروشگاه ها را نشان می‌دهد. (ادامه)
مرگ نوجوان ۱۳ ساله به علت سقوط از ارتفاع در پارک
نوجوان۱۳ ساله در پارک سرخرود محمودآباد جان باخت.(ادامه)
مازندرانی ها با کادرفنی جدید مقابل حریفان به میدان می روند
دو نماینده مازندران در لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور به مصاف حریفان خود می‌روند که خونه‌به‌خونه در خانه میزبان پارس جنوبی جم و نساجی نیز مهمان مس کرمان است.(ادامه)
عکس: بخشی از ساختمان پلاسکو که آسیب ندیده!
این تصویر نشان می‌دهد که بخش افقی و پاساژ پشتی پلاسکو آسیب ندیده است(ادامه)
5 فایده ورزش در هوای سرد زمستان
در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند. با این وجود بهتر است بدانید که ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند.(ادامه)
6 بهمن سند افتخار و سربلندی مردم مازندران است
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: 6 بهمن سند افتخار و سربلندی مردم مازندران است.(ادامه)
(تصاویر) اولین روز کاری ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید امریکا روز دوشنبه در اولین روز کاری خود با شماری از مقامات کنگره و نیز گروهی از تولیدکنندگان برجسته آمریکایی دیدار کرد و سپس دو دستور مهم صادر کرد. (ادامه)
درگیری لفظی شدید در شورای شهر
سیصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر به ریاست چمران آغاز شد. (ادامه)
تصاویری جدید از حرم امیرالمومنین علی (ع)
حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف همه روزه پذیرایی هزاران زائر از دور و نزدیک است. تقریبا روزی نیست که پیکر شهیدی که در دفاع از مقدسات اسلامی و جنگ با داعش به شهادت رسیده در این مکان مقدس تشییع نشود.(ادامه)
عکس/ مرحوم مدرس در یكی از جلسات مجلس
تصویری از آیت‌الله مدرس در یكی از جلسات دوره 16 مجلس(ادامه)
کشتی گیران مازندرانی به جام یاریگین روسیه می روند
تیم منتخب مازندران صبح فردا به جام یاریگین روسیه می رود.(ادامه)
قیمت برخی خودروها در بازار +جدول
قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در بازار به شرح زیر است:(ادامه)
عکس: ترس شاگرد مکتب از ترکه استادش!
تصویری از یک مکتب خانه دوره قاجار؛ به طرز نشستن شاگرد کوچک و ترس از ترکه استادش دقت کنید!(ادامه)
۱۰ فقره کارت بازرگانی در مازندران ابطال شد
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت و معدن مازندران گفت: ۲۱۱ فقره کارت بازرگانی در استان صادر و ۱۰ فقره طی 10 ماه سال جاری باطل شده است.(ادامه)
قیمت طلا، سکه و ارز، سه شنبه ۵ بهمن + جدول
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار:(ادامه)
حماسه ششم بهمن آمل افتخاری ماندگار برای استان مازندران است
استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه اسلامی و مردمی ششم بهمن سال ۶۰ گفت: حماسه ششم بهمن آمل افتخاری ماندگار برای دیار علوی مازندران است.(ادامه)
نجات معجزه آسا پس از سقوط به دره
سقوط یک دستگاه رنو به دره در منطقه امام زاده هاشم محور هراز تلفات جانی در پی نداشت.(ادامه)
عکس: حضور سفیر فلسطین در محل حادثه پلاسکو
سفیر فلسطین با حضور در محل حادثه پلاسکو با جلال ملکی ابراز همدردی کرد(ادامه)
تشکیل ستادکاهش طلاق در استان مازندران
امام جمعه بابلسر با انتقاد از افزایش روزافزون طلاق در جامعه گفت: ستاد استانی کاهش معضل طلاق در مازندران تشکیل شود.(ادامه)
ورودی‌های شهرستان ساری بازسازی می‌شود
شهردار ساری با تاکید بر زیباسازی شهر ساری با المان‌های شهری گفت: ورودی‌های شهرستان ساری بازسازی می‌شود.(ادامه)
تصویر دیده نشده سردار سلیمانی در کنارسردار صدفی
صفحه اینستاگرام سردار سلیمانی تصویر دیده نشده ازوی را منتشر کرد.(ادامه)
سایه تهدید انتقال آب دریای مازندران هنوز وجود دارد
مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه رفتار مناسبی با محیط‌زیست در استان می‎شود، گفت: سایه تهدید انتقال آب دریای مازندران وجود دارد.(ادامه)
خطر تخریب یک مدرسه در ساری+عکس
مدیر مدرسه‌ای در شهرستان ساری از خطر تخریب مدرسه‌ای که در هر شیفت ۴۰۰ دانش‌آموز دارد خبر داد و گفت: این مدرسه در حاشیه یکی از جوی بزرگ آب قرار داشته و گذر جوی آب باعث فرسایش بخشی از ساختمان مدرسه و حیاط شده است.(ادامه)
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته هایی تحصیلی متمرکز و نیمه متمرکز در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵ اعلام شد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.