.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز: در چند روز اخیر بار دیگر مباحثاتی در مورد تغییر قانون اساسی مطرح شده است. حرف و حدیث های جدید در مورد احتمال تغییر قانون اساسی / حسن روحانی آخرین رئیس‌جمهور؛ شایعه به واقعیت نزدیک می‌شود؟(خبر)
شمال نیوز: در چند روز اخیر بار دیگر مباحثاتی در مورد تغییر قانون اساسی مطرح شده است.(ادامه)
شمال نیوز: لاريجانی همواره نشان داده است كه به اقتضای شرايط سياسی می‌تواند به‌سرعت به‌سمت جناح راست يا چپ سياسي گردش داشته باشد و بنابر ميل خود با يكی از اين دو جناح به ائتلاف برسد يا اگر به ائتلاف نرسد حداقل ... شوک به آرایش سیاسی ؛ آنچه این روزها درباره لاریجانی می گویند صحت دارد؟
شمال نیوز: لاريجانی همواره نشان داده است كه به اقتضای شرايط سياسی می‌تواند به‌سرعت به‌سمت جناح راست يا چپ سياسي گردش داشته باشد و بنابر ميل خود با يكی از اين دو جناح به ائتلاف برسد يا اگر به ائتلاف نرسد حداقل ...(ادامه)
شمال نیوز : دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از عملکرد آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دلیل اقدامات و اظهارات قانون گریزانه اش در منع تعقیب تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی گلایه کرده و خواستار عزل وی شد..... دیده بان شفافیت و عدالت : رئیس سازمان جنگل‌ها را عزل کنید
شمال نیوز : دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از عملکرد آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دلیل اقدامات و اظهارات قانون گریزانه اش در منع تعقیب تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی گلایه کرده و خواستار عزل وی شد.....(ادامه)
طي حکمي از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، محمد حسين صابر به ‌سمت مشاور معاون رئيس جمهور و نماينده ويژه سازمان برنامه و بودجه در اجراي طرح‌هاي صنايع پتروشيمي و پروپيلن در شمال كشور (استان‌هاي گيلان، مازندران و گلستان) منصوب شد. يك گيلاني، مشاور معاون رئيس جمهور در اجراي طرح‌هاي صنايع پتروشيمي شمال كشور شد
طي حکمي از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، محمد حسين صابر به ‌سمت مشاور معاون رئيس جمهور و نماينده ويژه سازمان برنامه و بودجه در اجراي طرح‌هاي صنايع پتروشيمي و پروپيلن در شمال كشور (استان‌هاي گيلان، مازندران و گلستان) منصوب شد.(ادامه)
شمال نیوز :  ماده ۱۹۶- براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسى، درصورتى كه حداقل يك چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكى از وظايف رئيس جمهور سؤال كنند، بايد سؤال یا سوالات خود را به طور صريح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئيس مجلس تسليم نمايند..... سئوالات متداول کاربران / آیین‌نامه جدید سوال از رییس جمهور چه می‌گوید؟/ اگر مجلس قانع نشود، چه می‌شود؟(خبر)
شمال نیوز : ماده ۱۹۶- براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسى، درصورتى كه حداقل يك چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكى از وظايف رئيس جمهور سؤال كنند، بايد سؤال یا سوالات خود را به طور صريح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئيس مجلس تسليم نمايند.....(ادامه)
شمال نیوز : سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت خبر از تعیین وقت محاکمه این مدیر بلند پایه ماندرانی داد .... مدیر بلندپایه مازندرانی پشت میز محاکمه
شمال نیوز : سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت خبر از تعیین وقت محاکمه این مدیر بلند پایه ماندرانی داد ....(ادامه)
شمال نیوز : روزنامه نصف جهان که در استان اصفهان بر روی پیشخوان قرار می گیرد جملاتی از استاندار مازندران در خصوص انتقال اب دریای مازندران به سمنان را با تیتر درشت « دروغ بود » منتشر کرده است .... استاندار مازندران : دروغ بود !
شمال نیوز : روزنامه نصف جهان که در استان اصفهان بر روی پیشخوان قرار می گیرد جملاتی از استاندار مازندران در خصوص انتقال اب دریای مازندران به سمنان را با تیتر درشت « دروغ بود » منتشر کرده است ....(ادامه)

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در سخنرانی ‌اش درباره تصمیم در مورد برجام گفت: می‌خواهم دنیا را از تلاش هایمان برای جلوگیری از سلاح هسته‌ای مطلع کنم.

ایالات متحده از توافق هسته ای خارج خواهد شد/ فرمان اجرایی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را امضا خواهم کرد(خبر)
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در سخنرانی ‌اش درباره تصمیم در مورد برجام گفت: می‌خواهم دنیا را از تلاش هایمان برای جلوگیری از سلاح هسته‌ای مطلع کنم. (ادامه)


علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از كانديداهاي بالقوه انتخابات 1400 است و به نظر مي‌رسد كه پتانسيل جلب حمايت هر دو جريان سياسي را دارد. لاریجانی؛ «بَدل انتخاباتی» روحانی در انتخابات 1400 می شود؟ / احمدی نژادی ها همچنان به دنبال دوگانه سازی لاریجانی - احمدی نژاد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از كانديداهاي بالقوه انتخابات 1400 است و به نظر مي‌رسد كه پتانسيل جلب حمايت هر دو جريان سياسي را دارد.(ادامه)
شمال نیوز : اسحاق جهانگیری که توانست در اردیبهشت انتخاباتی از خود یک ستاره در مناظرات بسازد این روزها محور رایزنی های علنی و درگوشی اصلاح طلبان شده است؛ اصلاح طلبانی که در تدارک یک نقش سیاسی جدید برای آقای معاون اول هستند..... دوراهی ؛ کاندیداتوری در انتخابات مجلس یا انتخابات ریاست جمهوری؟
شمال نیوز : اسحاق جهانگیری که توانست در اردیبهشت انتخاباتی از خود یک ستاره در مناظرات بسازد این روزها محور رایزنی های علنی و درگوشی اصلاح طلبان شده است؛ اصلاح طلبانی که در تدارک یک نقش سیاسی جدید برای آقای معاون اول هستند.....(ادامه)
احمدی‌نژاد نامزد بشود، دنبال فتنه است
پانزدهم اسفند ٨٤ با تأخيري زياد نخستين بودجه دولت نهم به مجلس رفت. کارشناسان، بودجه دولت عدالت‌محور را به‌شدت انبساطي، تورم‌زا، ضدتوليد و اشتغال و بحران‌زا توصيف کردند. (ادامه)
محسنی اژه‌ای که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به این دانشگاه رفته بود در مدت بیش از ۱۸۰ دقیقه به سوالات متنوع دانشجویان پاسخ داد. مصوبه شواری‌عالی امنیت ملی پابرجاست/ اجازه برگزاری دادگاه علنی نداریم/ دختر رئيس قوه قضائیه با هيچ سرويس جاسوسی در ارتباط نيست، بازداشت نشد(خبر)
محسنی اژه‌ای که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به این دانشگاه رفته بود در مدت بیش از ۱۸۰ دقیقه به سوالات متنوع دانشجویان پاسخ داد.(ادامه)
شمال نیوز: عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد بازگشت ناطق به سیاست به نفع جریان اصولگراست. آیا ناطق نوری تن به لیدری جریان اصولگرا خواهد داد؟
شمال نیوز: عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد بازگشت ناطق به سیاست به نفع جریان اصولگراست.(ادامه)
اظهارات تازه رئيس جمهور فرانسه عليه ايران
رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت که اعمال تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند گزینه‌ای برای پاسخ به برنامه موشکی این کشور باشد. (ادامه)
شمال نیوز : اما از میان مردان و زنانی که در رده های بالایی نظام جای گرفتند، گعده‌های برخی از هم استانی‌ها و همشهری ها در سمت‌هایی همچون وزارت، ریاست جمهوری، معاون اولی، ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس، عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام پر رنگ تر از باقی استان ها بوده است..... کدام استان‌ها بیشترین «سیاستمدار» را صادر کرده‌اند؟ + جدول
شمال نیوز : اما از میان مردان و زنانی که در رده های بالایی نظام جای گرفتند، گعده‌های برخی از هم استانی‌ها و همشهری ها در سمت‌هایی همچون وزارت، ریاست جمهوری، معاون اولی، ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس، عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام پر رنگ تر از باقی استان ها بوده است.....(ادامه)
خوان اول پیش روی هر وزیر کشوری در تمامی دولت‎ها، انتخاب استانداران است؛ انتخابی که گاهی شرط ارائه رای اعتماد به او در مجلس است و گاهی هم بهانه خط و نشان کشیدن بعدش برای او و تهدیدش به استیضاح. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حال گذر از این خوان است.

چرا استانداران در دولت‌ دوازدهم جا به‌ جا می‎شوند اما تغییر نمی‎کنند؟
خوان اول پیش روی هر وزیر کشوری در تمامی دولت‎ها، انتخاب استانداران است؛ انتخابی که گاهی شرط ارائه رای اعتماد به او در مجلس است و گاهی هم بهانه خط و نشان کشیدن بعدش برای او و تهدیدش به استیضاح. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حال گذر از این خوان است. (ادامه)
فلاح اشتباهی بود !
چهار سال تمام زماني بود كه اميركبير فرصت داشت تا ايران را با جهشي شگرف مواجه سازد / فلاح اشتباهي بود،نه آنكه شخصا انسان ضعيفي است،در جاي اشتباه،در موقع اشتباه و با آدم هاي اشتباه قرار گرفت/ كار تا آن جا پيش رفت كه گاهي اطرافيان فلاح اقدام به كودتا عليه وي نمودند كه البته با موفقيت همراه نبود / بايد كار فلاح را بعنوان استاندار مازندران تمام شده دانست و هوايي تازه آسمان مازندران را نوازش دهد. (ادامه)
در شرايطي كه جوانان شايسته بسياري درگير يافتن يك شغل معمولي با حقوقي بخور و نمير هستند، آقازاده‌ها يا رئيس هيئت مديره شركت‌هاي بزرگ يا شهردار مي‌شوند يا فرماندار!
تبعات اجتماعي آقازادگي/ شیوع ویروس ژن سالاری!
در شرايطي كه جوانان شايسته بسياري درگير يافتن يك شغل معمولي با حقوقي بخور و نمير هستند، آقازاده‌ها يا رئيس هيئت مديره شركت‌هاي بزرگ يا شهردار مي‌شوند يا فرماندار! (ادامه)
انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از زد و بندها در مجلس
نتیجه آراء نمایندگان نشان داد مستقل ترین وزیر رای ندارد / وزیری که برند کشور است نفر دهم شد و وزیری که به خواسته های نمایندگان پاسخ مثبت داد، در رده های بالاتر جای گرفت پ.(ادامه)
شمال نیوز : بهارستان نشینان روز سه شنبه خود را بعد از یک هفته بحث و جدل و گفت و گو، با بررسی کابینه دوازدهم آغاز کردند و زنگ بررسی کابینه دوازدهم در مجلس دهم به صدا درآمد تا سرنوشت ۱۷ وزارتخانه مشخص شود..... حاشیه‌های خواندنی روز نخست رأی اعتماد به کابینه
شمال نیوز : بهارستان نشینان روز سه شنبه خود را بعد از یک هفته بحث و جدل و گفت و گو، با بررسی کابینه دوازدهم آغاز کردند و زنگ بررسی کابینه دوازدهم در مجلس دهم به صدا درآمد تا سرنوشت ۱۷ وزارتخانه مشخص شود.....(ادامه)
شوخی رئیس جمهور با لاریجانی و نمایندگان/ روحانی: من 20سال مثل شما بودم/ حاشیه
رییس‌جمهور که امروز برای حمایت از کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفته است، در حالی که اولویت‌های دولت دوازدهم را تشریح می‎کرد با تذکر رییس مجلس شورای اسلامی مواجه شد که سقف زمان سخنرانی او را یادآوری می‎کرد. (ادامه)
آغاز جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از فردا/ احتمال رای نیاوردن چند نامزد وزارت وجود دارد/درخواست جدید نمایندگان مجلس از روحانی(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : در پی معرفی محمد شریعتمداری ، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت ، تشكل ها و انجمن هاي خصوصي بخش صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با ارسال نامه  سرگشاده ای.... حمایت تشکل های صنفی ، صنعت و معدن مازندران از شریعتمداری
شمال نیوز : در پی معرفی محمد شریعتمداری ، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت ، تشكل ها و انجمن هاي خصوصي بخش صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با ارسال نامه سرگشاده ای....(ادامه)
۱۰ توصیه رهبر انقلاب به رئیس جمهور
رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم ۱۰ توصیه از به امانت دانستن مسئوليت تا توكل به خدا به رئيس‌جمهور دوازدهم داشتند. (ادامه)

عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد اگر قرار باشد از ظرفیت باهنر در دولت روحانی استفاده شود شان او معاون اولی است نه نشستن بر صندلی وزارت. باهنر را معاون اول کنید /نمره توانمندی او بالاتر از جهانگیری است /کسی نمی‌تواند سر باهنر کلاه بگذارد
عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد اگر قرار باشد از ظرفیت باهنر در دولت روحانی استفاده شود شان او معاون اولی است نه نشستن بر صندلی وزارت.(ادامه)
شمال نیوز : شاعری خطاب به نماينده ساري گفت : وقتي نماينده در مجلس راي نمي آورد نبايد مسائل را به استان منتقل كند، دولت و استاندار متعلق به شماست . نزنيدش . تا زمان تغيير نرسيد همه وظيفه داريم كمكش كنيم.  با ايشان تماس گرفتم و با صراحت گفتم اين چه برخوردي است كه شما استان را به هم مي ريزيد.... دولت و استاندار متعلق به شماست ؛ نزنيدش !
شمال نیوز : شاعری خطاب به نماينده ساري گفت : وقتي نماينده در مجلس راي نمي آورد نبايد مسائل را به استان منتقل كند، دولت و استاندار متعلق به شماست . نزنيدش . تا زمان تغيير نرسيد همه وظيفه داريم كمكش كنيم. با ايشان تماس گرفتم و با صراحت گفتم اين چه برخوردي است كه شما استان را به هم مي ريزيد....(ادامه)
پيش‌نيازهاي برنامه‌ريزي توسعه در ايران(يادداشت)
(ادامه)
شمال نیوز : اولین جلسه مجلس بعد از انتخابات فرصت مناسبی بود تا نمایندگان در کنار تبریک پیروزی، درخواست بازنگری در قانون اساسی و پیگیری نظام پارلمانی برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی را مطرح کنند..... پیشنهاد تغییر نظام از ریاستی به پارلمانی و حذف انتخابات ریاست جمهوری
شمال نیوز : اولین جلسه مجلس بعد از انتخابات فرصت مناسبی بود تا نمایندگان در کنار تبریک پیروزی، درخواست بازنگری در قانون اساسی و پیگیری نظام پارلمانی برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی را مطرح کنند.....(ادامه)
سال‌هاست که از «معيارها، ويژگي‌ها و شايستگي‌هاي» لازم براي پست رياست‌جمهوري به  ابتناي قانون اساسي در محافل علمي و سياسي کشور و بعضاً در عرصه‌هاي بين‌المللي سخن گفته مي‌شود، معيارها و شايستگي‌هايي که بعضاً در عمل قدرت پيش‌بيني دقيق ... انتخاب رییس جمهور بر اساس نظریه شایستگی –ظرفیت –عملکرد
سال‌هاست که از «معيارها، ويژگي‌ها و شايستگي‌هاي» لازم براي پست رياست‌جمهوري به ابتناي قانون اساسي در محافل علمي و سياسي کشور و بعضاً در عرصه‌هاي بين‌المللي سخن گفته مي‌شود، معيارها و شايستگي‌هايي که بعضاً در عمل قدرت پيش‌بيني دقيق ...(ادامه)
"در این احتمال همه مسائل میان آقایان جهانگیری و قالیباف خواهد بود و نه روحانی و نه رئیسی درگیر نمی‌شوند. حضور آقایان هاشمی و میرسلیم هم تاثیر چندانی در نتیجه ندارد زیرا حضور میرسلیم که صرفا برای بیان دیدگاه های حزبی است و آقای هاشمی صرفا برای این در انتخابات نام نویسی کرده اند که مشخص کند مرحوم هاشمی تاکید بر حمایت از روحانی داشته است. همه احتمالات انتخابات ۹۶ / شانس چه کسی بیشتر است
"در این احتمال همه مسائل میان آقایان جهانگیری و قالیباف خواهد بود و نه روحانی و نه رئیسی درگیر نمی‌شوند. حضور آقایان هاشمی و میرسلیم هم تاثیر چندانی در نتیجه ندارد زیرا حضور میرسلیم که صرفا برای بیان دیدگاه های حزبی است و آقای هاشمی صرفا برای این در انتخابات نام نویسی کرده اند که مشخص کند مرحوم هاشمی تاکید بر حمایت از روحانی داشته است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.08 seconds.