.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با تایید وزیر کشور ؛
شهر ساری کلان‌شهر شد
شمال نیوز: شهردار ساری از تبدیل شدن ساری مرکز مازندران به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، مهدی عبوری اظهار کرد: رتبه شهرداری ساری از 10 به 11 ارتقا یافته که با تایید وزیر کشور، شهر ساری به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با تبدیل شدن ساری در ردیف کلان شهرهای کشور، مرکز مازندران در ردیف سایر کلان شهرهای کشور نظیر تهران، مشهد، کرج، اهواز، شیراز قرار گرفت.

شهردار ساری گفت: شهرداری ها رتبه بندی می شوند و هر شهری که به کلانشهر تبدیل شود رتبه 11 را دریافت می‌کند که این اتفاق برای ساری هم صورت گرفته و  دستاورد این رخداد بزرگ آن است که از این پس ساری نیز بودجه دولتی دریافت خواهد کرد و با استفاده از آن می تواند عمران و آبادانی خود را سرعت ببخشد.

وی در پاسخ به اینکه بر چه اساسی وزارت کشور با کلانشهر شدن یک شهر موافقت می کند، گفت: وزارت کشور پس از بررسی توانمندی های یک شهر و اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی می‌پذیرد که یک شهر کلانشهر باشد.

عبوری گفت: ساری در  20 ماه اخیر با همکاری مردم شورای اسلامی شهر و همکاران بزرگوارم در شهرداری و در این زمینه آنچنان عملکرد درخشانی داشت که وزارت کشور با درخواست تبدیل ساری به کلانشهر موافقت کرد.

شهردار ساری تاکید کرد: به هر تقدیر تبدیل ساری به کلانشهر یک رخداد بی نظیرتاریخی بوده که این حقیر آن را به مردم بزرگ این شهر و همه خادمان آن تبریک و شادباش می‌گویم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : ساری , کلان‌شهر
نظرات خوانندگان :

ابراهیم 4 خرداد 1393
آقای عبوری عزیز ...
ما مردم مازندران و بویژه سـاری بخاطر زحمات بی دریغ شما عزیزِ دوست داشتنی، از شما تقدیر میکنیم .
با سپاس، جمعی از اعضای کانون مهندسین کلانشهر سـاری
نا شناس 4 خرداد 1393
آقای عبوری فدایی داری داداش .... خسته نباشی.
نا شناس 4 خرداد 1393
خدایا شکرت.خدوندا سپاسگذارم.امیدوارم برای کل مازندران , زادگاه مادریم ,منشا خیر باشه
امین 4 خرداد 1393
درود بر غیرت و ایثارت اقای عبوری .
واقعاً اگه این خبر درست باشه شما نشون دادی که در این دوران دزدی و بی وجدانی و سیاسی بازی و حقه بازی و ... یکی دو نفر پیدا می شن که برای رضای خدا و به خاطر مردم کار کنند و هم خودشون و هم مردم را به بعضی چیزها امیدوار کنند. به امید اینکه یه روز همه مدیران و کارکنای که از حق ملت حقوق می گیرند " برای ملت کار کنند..
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
آقای عبوری شهردار محبوب چونکه یک ساروی ام افتخار می کنم یک خواهشی ازشما داریم این است جز شما کسی دیگر این کار را انجام نمی دهند از 600 دستگاه تا دریا نیاز مبرمی به چند تا دور برگردون می باشد لطفا دستور ویژه فرمایید انجام شود تا جلوی این تصادفها گرفته شود . با احترام برزو
گلناز 4 خرداد 1393
واقعا تبریک میگم امروز روز خبرهای خوب بود این یه افتخار بزرگه که جناب عبوری شهردار محبوبم با تلاشهای شبانه روزی باعث و بانیش بود ممنونم آقای عبوری خیلی خوشحالم برای شهرم ایشالا روز به روز بیشتر شاهد آبادیش باشیم
نا شناس 5 خرداد 1393
درورد درود درود
باور کنید از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجم
انشاالله این رخداد میمون باعث پیشرفت همه جانبه ساری و استان شود
عبوری خدا شما را برای ما حفظ کند
روح برادرانت شاد شد
پاسخ ها به این نظر
xy 23 آذر 1394
ماشالا آقای عبوری هر روز داره شهر ساری رو بهتر میکنه. دمش گرم
نا شناس 5 خرداد 1393
ساروی دستا بالا
نا شناس 5 خرداد 1393
عبوری موچکریم
آرش 5 خرداد 1393
عبوري دوست داريم
نا شناس 5 خرداد 1393
درود
سالی که نکوست از بهارش پیداست
درود
یک شهروند 5 خرداد 1393
واقعا به خودم افتخار می کنم که ساروی و همشهری مهندس عبوری هستم
واقعا از همشهریام میخوام که دست از مخالفت بدون منطقشون نسبت به شهردار محبوبمون بردارن که این عده کمن ببین چه کار بزرگی برا شهرمون کرده شهرمونو فرا استانی کرده که البته مازندران و مازندرانی به ساری افتخار می کنه
خواهشا تایید بشه
نا شناس 5 خرداد 1393
ساری عروسیه
ساری عروسیه
شهرام اطاقسرای 5 خرداد 1393
انشاالله مبارک مردم ساری شهردار شورای شهرساری باشه انشاالله هم قدردان حاج مهدی عبوری بخاطر مدیریت توانا باشیم انشاالله موفق باشند
نا شناس 5 خرداد 1393
خدا قوت عبوری تلاشگر
نا شناس 5 خرداد 1393
تبریک به اهالی محترم شهر ساری و استان مازندران به امید پیشرفت روز افزون مرکز استان در ضمن تشکر از شهردار عزیز و کارکنان خدوم شهرداری
محسن 5 خرداد 1393
تبریک
ساری به حقش رسید
نا شناس 5 خرداد 1393
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
خدایا خوابم یا بیدارم؟؟؟؟
هورااااااااااا
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
جوجه را آخرپاییز میشمارند اینها همه بازی سیاسیه.......
نا شناس 5 خرداد 1393
بزن قشنگه چکه ره
بابلي 5 خرداد 1393
به عنوان يك بابلي به شهروندان ساري تبريك عرض ميكنم وآرزوي موفقيت و پيشرفت براي ساري و همه شهر هاي استان ، به خصوص بابل را دارم
راستین 5 خرداد 1393
این اتفاق خوب رو به هم استانی های عزیزم در ساری تبریک می گم. امیدوارم شاهد پیشرفت جای جای این استان عزیز باشیم. راستین از بابل
نا شناس 5 خرداد 1393
ما هم باید از شهردار محترم تشکر کنیم واقعا نشان داد که در نظام جمهوری اسلامی که خود از مردم است و دارای رهبری دینی و مردمی است اگر مدیری مانند عبوری باشد ما از همه کشورها هم جلو خواهیم زد و چشم انداز 20 ساله را در کمترین زمان ممکن طی خواهیم کرد و به هدفمان هم خواهیم رسید
مازیار 5 خرداد 1393
ساری قربانی جاه طلبی های شهردار جوان و درگیری هر روز او با این شهر و آن شهر می شود
شهردار بیشتر به دنبال مطرح کردن خودش هست تا شهر ساری؛ هر روز روزنامه ای نیست که عکس او را با هزینه شهرداری نزند و تبلیغات پروپاگاندای او را درج نکند
امیدوارم در درگاه الهی پاسخ مناسبی برای این همه برداشت از بیت المال داشته باشد
سروینه باغ 5 خرداد 1393
دست به دست هم دهیم وساری خود کنیم آباد . امید است همه افراد چه موافق وچه جریان غیرموافق مهندس عبوری این فرصت راغنیمت شمارندوبه کمک عبوری بیایند .
شهرام 5 خرداد 1393
شرط اصلی کلانشهر شدن داشتن حداقل جمعیت 500هزار نفری است، مواردی که عبوری گفتن فرع بر ان است، اگر اینگونه که عبوری میگه باشه تقریبا بیشتر شهرهای ایران کلانشهر میشن، ضمنا اگر تلاش و خدمات عمرانی ملاک باشد فرض کنید شهری و یا شهرکی تلاش زیادی داشته باشد و در مدیریت و توسعه و عمران هم بی نظیر باشد، ایا کلانشهر میشود؟ یه نگاه به فهرست کلانشهرهای ایران داشته باشید :)
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 خرداد 1393
داش شهرام. دنبال مو نباش..... اصلا بی خیال کلانشهری ولی لول شهرداری ساری به 11 ارتقاء پیدا کرده که این یعنی ......
مهندس علی 5 خرداد 1393
در ایران فقط یک شهر که با تعریف جهانی کلانشهر ( Metropolis ) مطابقت داشته باشد وجود دارد ولی در کشور ما و از نطر قانونی تنها شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و با تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی می توانند کلانشهر نامیده شده و از بودجه دولت استفاده نمایند .
در ذیل مقداری از فرمایشات دبیر کمیته مسکن و شهرسازی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آگاهی می رسد . بعضی دوستان شهرهای همجوار که گله کرده اند بدانند که این تصمیم وزارت کشور در صورت صحت و قانونی بودن آن ، یک تصمیم سیاسی است و از نظر علم شهرسازی و تعاریف بین المللی شهر ساری تا کلانشهر شدن فاصله زیادی دارد . این که هر کس به شی گرد بگوید گردو دلیل گردو بودن آن نیست .

" در حال حاضر تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز، شیراز، اهواز، اراک و رشت، کلانشهر محسوب می‌شوند و رشت و اراک با جمعیتی در حدود 500 هزار نفر در دولت نهم و دهم با مصوبه دولت کلانشهر شدند.
ما الان کلانشهرهایی در کشورمان داریم که معلوم نیست به چه دلیل کلانشهر شده‌اند. به عنوان مثال شهر اراک که چهاردهمین شهر کشور از نظر جمعیت است، کلانشهر محسوب می‌شود.
تنها تعریف قانونی که از کلانشهر هست این است که اگر جمعیت شهری بیش از یک میلیون نفر باشد، کلانشهر است.
در سفری که آقای احمدی‌نژاد به شهر رشت داشته است در آنجا از ایشان درخواست شده که شهر رشت هم کلانشهر شود. ایشان هم بدون مطالعه و بدون بررسی کارشناسی قبول کرده است. همین قبول کردن ایشان، منجر به این شده است که در شورای عالی شهرسازی و معماری، به صورت دستوری این بحث مطرح شده و به خاطر این‌که رشت کلانشهر شود، گفتند شهرهای بالای 500 هزار نفر هم می‌توانند کلانشهر، تلقی شوند .
قانون مالیات بر ارزش افزوده گفته کلانشهر، شهر بالای یک میلیون نفر است. "
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 خرداد 1393
بله دوست عزیز حرف شما تقریبا درسته:
ولی برخی شهرها به دلیل نزدیکی شهرهای اقماری اطراف اون، از لحاظ حجم فعالیت های شهری و انسانی متفاوت می باشند. مثلا در مناطق کویری یک شهر ممکنه تا 200 کیلومتر اطراف خودش شهری یا جمعیت قابل ملاحظه ای نباشه که بخاد ساختار و فعالیت های شهری اونو تحت تاثیر قرار بده. ولی در برخی شهرها مثلا ساری تا شعاع 50 کیلومتریش تقزیبا سه برابرش جمعیت وجود داره و جمعیت شهر ساری در روز چند برابر میشه. اینها رو هم باید لحاظ کرد.
سید 5 خرداد 1393
شما عول بگو بچه کجایی , قانون هم برای ۵٠٠ هزارنفر اصلاحیه خورده.
اسلامی 6 خرداد 1393
شما مهندسی را از کجا دریافت کردید که از کتاب برنامه ریزی شهری موارد کلانشهر های جهانی یا متروپلیس را مطرح می کنی. دادا حسود هر گز نیاسود!
نا شناس 6 خرداد 1393
با شناسنامت حرف بزن عزیزم
نا شناس 5 خرداد 1393
اگه قرار به کلانشهر شدن باشد ، گرگان مقدم بر ساری است زیرا جمعیت گرگان از ساری بیشتره
فدرال 5 خرداد 1393
شهر من ساری دوستت دارم.هیج جایی برای من ساری نمیشه
نا شناس 5 خرداد 1393
این موضوع بیشتر از ساری به پیشرفت استان کمک خواهد کرد.
نا شناس 5 خرداد 1393
از همین فردا بابلیها به دنبال کلانشهر شدن میرن و جشنواره کلانشهری ملی برگزار میکنن
پاسخ ها به این نظر
ساروی 6 خرداد 1393
کار خوبی میکنن.این که بد نیست
ساری 6 خرداد 1393
بنده توصیه میکنم آمل و بابل هم پیگیر این موضوع باشن چون مستحقش هستن
تنکابن 5 خرداد 1393
تنکابن باید کلانشهر میشد نه ساری چون تنکابن فرمانداری ویژه است
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 خرداد 1393
چه ربطی داره به شقیقه?
سی 5 خرداد 1393
از اینکه تو وضع برف بهتون کمک کردیم , پشیمونمون نکن
نا شناس 6 خرداد 1393
اصلا میدونی کلانشهر چیه؟! اولا مرزکز استان مهمتره یا فرمانداری ویژه؟!! دوما آیا مرکز استان بودن یا فرمانداری ویژه بودن دلیل کلانشهر شدن نیست. حتی ساری که بزرگترین شهر استان هست نمی تونست کلانشهر بشه و این اتفاق خیلی خیلی عجیب هست.
یاسر 5 خرداد 1393
این فرمانداری ویژه روهم از استانداری که تو ساریه دارین...پس همه بدونن ساری مادر شهرهای استانه...
غرب مازندرانی 7 خرداد 1393
متاسفم که کامنت غرب مازندرانیها رو در جواب شرقیها منتشر نمیکنید!
غرب مازندرانی 10 خرداد 1393
فرمانداری های ویژه مصوبه رسمی هیأت دولت است نه استانداری !!!!!
فدای مهدی جان 5 خرداد 1393
مهدی جان داری غوغا میکنی،آرزوهای چند ین ساله مارو تو این دوسال انجام دادی،چشم دشمنات کور بشه که نتونن تو رو ببینن-مهدی جان باشتاب برو که دعای مردم پشت سرته-کارگر شرکتی ساده شهرداری-
hamed pc 5 خرداد 1393
احسنت و هزار آفرین به این جوان پر کار و با غیرت ساروی
دوستت داریم عبوری
نا شناس 5 خرداد 1393
بوق بوق ....
نا شناس 5 خرداد 1393
ممنون جناب آقای عبوری .امیدوارم به تلاشهایتان جهت پیشرفت ساری ادامه دهید .خدا قوت
رضایی 5 خرداد 1393
ارزوى سرافرازى براى همه مازنى ها و ايرانيان انشاءا... اين رخداد باعث رشدوبىشرفت همه مردم هم استانيمون بشه،شهردار عزيز خسته نباشيد
نا شناس 5 خرداد 1393
صادره از: کلان شهر ساااااااااااااااااااری
پرچما بالا سارویا
نا شناس 5 خرداد 1393
داداش مازیار:
حسادت، خشم، تنفر و ... از کامنتت می بارد. امیدوارم در درگاه الهی پاسخ مناسبی برای این همه ..... داشته باشی.
مرتضوی 5 خرداد 1393
البته تلاشهای حجازی در دوران تصدی ایشان فراموش نشود.عبوری ادامه کار حجازی را انجام داد...
نا شناس 5 خرداد 1393
قابل توجه مردم بابل که در انتخاب مسولین ملی دقت نمایند تاهمه داشته های گذشته راازدست ندهند
پاسخ ها به این نظر
عرشيا 7 خرداد 1393
مرتضوي ژنرال بي ستاره اگر ميتونست .... عرضه خواسته كه عبوري انجام ش داد از حسادت تركيدين دم عبوري گرم افرادي مثل شما بخاطر شكست عبوري شهر خودتان را قرباني ميكنين ...
محمد 5 خرداد 1393
باوجود حضور آقای عبوری به عنوان شهردار ساری مطمئنا خبرهای بهتر و عمرانیهای بیشتری رو می بینیم . درود خدا بر عبوری.
کاری که باید چندین سال پیش تا به حالا انجام می شدولی کوتاهی کردند رو تو این مدت کم انجام دادی. خدا قوت دلاور
نا شناس 6 خرداد 1393
آقای حسود...خبر نداری مث اینکه ساری از دو سال پیش نقشه شهریش تغییر کرده و مناطق مختلفی به شهر اضافه شده که جمعیت آن را 500000 نفر کرده است... شما زحمت بکش قبل از به رخ کشیدن اطلاعاتت در مورد تغییرات ساری مطالعه کن... آفرین.... از عبوری عزیز هم خواهش میکنیم نامه وزارت کشور را منتشر کند تا دهان این حسودان را ببندد...
بابولي 6 خرداد 1393
پس بابول بايد كشور بشه
صبرایی 5 خرداد 1393
حالا این سارویها با کلانشهر شدن دست از میاندرود ما بردارندتا ما بتونیم کارمون رو انجام بدیم .....سورکی ریکا
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 خرداد 1393
اونیکه دست از سورک بر نمیداره اسرم و گهرباران و جامخانه و دارابکلا و ماکران و.........شما سورکی ها باید بپذیرید که هیچ اقبالی در میاندرود ندارید و با شهرستان شدنتون فقط سورکو تابلوتر کردید .به امید بازگشت اسرم بافرهنگ و میاندرود عزیز به آغوش گرم و منتظر ساری.انشاالله
نا شناس 5 خرداد 1393
سلام سورکی ریکا. من یه جامخانی ریکا هستم. میاندرود وطنمه. ولی ساری رو دوست دارم. ساری و میاندرود نداره که........
شهروند 5 خرداد 1393
عبور جان ممنون از خدماتت. فقط يه خواهش ازت دارم سه راه هاي شهر رو به چهرراه تبديل نكن چون اين كار دقيقاً عكس اصول ترافيك و شهرسازيه
نا شناس 5 خرداد 1393
باسمه تعالی
مدیریت جهادی = مهدی عبوری.
عبدالله 6 خرداد 1393
آقای عبوری تو افتخار ما ساروی ها هستی خدا تورا از دست آسیب زمانه و دشمنان و منافقان حفظ نماید.تو چشم و چراغ ما ساروی ها هستی.
محمد 6 خرداد 1393
این اتفاق بزرگ برای استان افتخاری بزرگ است از پیگیریهای حاجی اقا عبوری ممنونم
نا شناس 6 خرداد 1393
قابل توجه دوستانی که همچنان دنبال سنگ اندازی تو کار شهردار جوان و محبوب ما هستند عرض کنم که دیگه بسته و ما مردم ساری نمیگذاریم شهر ما توسط یک عده آدم بی لیاقت اداره بشه و مهدی جان عبوری اینو بدون ما شهروندان ساروی حمایتت میکنیم و دوست داریم
نا شناس 6 خرداد 1393
با سلام درود بر شما مرد ميدان و عمل . اميدورام همه مديران ساروي از رسم و عمل شما پند بگيرند و براي ساير امور اقدامات شايسته به ارمغان بياورند. احسن ، احسن . خبر مسرت بخشي بود آنهم در ايام خجسته ميلاد سراسر باسعادت حضرت محمد رسول (ص) منتظر خبرهاي خوش ديگري هستيم . موفق و سربلند باشيد. يك شهروند ساروي
ساروی-جوانمرد 6 خرداد 1393
خدایش باید بابل کلانشهر میشد-استاندار چه میکنی -درسته ما سارویها جو سازی میکنیم اما حق بابل است
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 خرداد 1393
آره دوست بابلی من
تو راست میگی
نا شناس 5 خرداد 1393
آقایی که خودتو "ساروی جوانمرد"یعنی واقعا خجالت نمی کشی همچین کامنتی می ذاری. حداقل مرد باشو بگو بابلی هستی. کسی که کاری به کارت نداره. چرا زیر پوست گوسفند خودتو قایم کردی. (شمال نیوز هم مثل همیشه تائید نمی کنه).
دودانگه ساری 6 خرداد 1393
آقای بابلی که خودت را جوانمرد ساروی معرفی کردی اگرراست میگویی کپی شناسنامه وکارت ملی خودت را برای سایت بفرست معلوم شود ساروی هستی انشالله شمال نیوز در سایت قراردهد دلایل ومدارکی ارائه میشود که روشن میشوید . تادیروز به بهارنارنج ساری گیر میدادید حالا به کلانشهر ساری (بهارنارنج )
ساروی ریکا 7 خرداد 1393
دودانگه ساری من عاششششششششششقتم.
نا شناس 6 خرداد 1393
بابلي ها اينقد حسودي ميكنين يه وقت از بين نرين يه چند صد سال ديگه شما هم قراره كلا شهر بشين اونوقت حيفه كه نباشين.
نا شناس 6 خرداد 1393
بابا اینقدر حسادت نداشته باشین هر شهری به فکر توسعه خودش باشه ,اینقدر ساری ,بابل ,آمل نکنین .الان تو ساری با حضور شهردار جدید تغییرات کاملا مشهوده ,تو بابل خیلی مشکلات ترافیکی وجود داره ولی از نظر پزشکی بهتره ,تو آمل از نظر اشتغال زایی و صنعتی کارای خوبی شده و شهرسازی اون هم روند تقریبا خوبی داره ,حالا فکر می کنین با این نوع تفکرات چه مشکلی حل میشه ,یک عمر به لهجه یکدیگر گیر دادیم آخرش شد پایتخت بیاین متحدتر باشیم ۰
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 خرداد 1393
بابل از نظر پزشکی بهتره؟خخخ.سطح پزشکی ساری فوق العادست چون اولا خود ساروی ها هم تو پزشکی و هم تو مهندسی بدون استثنا سی سال متوالی نفرات برتر کنکورو به خودشون اختصاص میدن و اینکه دانشگاه پزشکی مازندران در ساری واقع شده و همه ی پزشکان مازنی توی کل مازندران در ساری جمع میشوند.شما بابلی ها در خیالات خودتون فکر میکنید پزشکیتون خوبه.من مطمئنم که پزشکان نکایی و چالوسی(بخصوص کلاردشت) از پزشکان بابلی کاربلدتر و حاذقترند و فقط منم منم ندارند.البته بعنوان یک مازنی بابل دوست دارم. همینطور اشتغال زا ترین شهر استان ابتدا نکا و بعد آمل.
نا شناس 6 خرداد 1393
بابا اینقدر حسادت نداشته باشین هر شهری به فکر توسعه خودش باشه ,اینقدر ساری ,بابل ,آمل نکنین .الان تو ساری با حضور شهردار جدید تغییرات کاملا مشهوده ,تو بابل خیلی مشکلات ترافیکی وجود داره ولی از نظر پزشکی بهتره ,تو آمل از نظر اشتغال زایی و صنعتی کارای خوبی شده و شهرسازی اون هم روند تقریبا خوبی داره ,حالا فکر می کنین با این نوع تفکرات چه مشکلی حل میشه ,یک عمر به لهجه یکدیگر گیر دادیم آخرش شد پایتخت بیاین متحدتر باشیم ۰
محمد امیری 6 خرداد 1393
به شهردار ساری دستمریزاد میگم از زمانی که اقای عبوری سکان شهرداری رو گرفتند ساری هر روز داره پیشرفت میکنه
نا شناس 6 خرداد 1393
مبارک است بر اهالی شهرستان جهانی ساری پایتخت اقلیم شمال ایران
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 خرداد 1393
ساری در مقابل رشت مثل مورچه در مقابل فیل است! اگه شک دارید وسعت و جمعیت این دو شهر رو با هم قیاس کنید . اونوقت متوجه میشید که کلانشهر واقعی کدام است!!!!!
نا شناس 5 خرداد 1393
پايتخت شمال رشته !
اينو ديگه همه مي دونن
نا شناس 5 خرداد 1393
ببخشید ولی همه با رشتی ها چپن ولی با ما ساروی ها و کلا مازنی ها جورن.البته منم با رشتی ها جورم ولی جو ایرانو میگم.
نا شناس 6 خرداد 1393
پایتخت شمال ایران کلانشهر رشت است نه ساری ! به جمعیت این دو شهر دقت کنید متوجه موضوع میشوید :

جمعیت رشت و ساری طبق آمار سرشماری سال 90 :

شهرستان رشت ۹۱۸،۴۴۵ هزار نفر (حدود یک میلیون نفر)

شهرستان ساری ۴۷۸،۱۶۷ هزار نفر

شهر رشت ۶۳۹،۹۵۱ هزار نفر

شهر ساری ۲۹۶،۴۱۷ هزار نفر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شمال نیوز بیطرف باش و کامنتم رو منتشر کن. این دومین بار است که ارسال میکنم
کلان شهر ساری 6 خرداد 1393
تپبم آمارت درسته. ولی بعد از سزشماری 1390 تعدادی از روستاهای اطراف ساری و مناطق حاشیه ای به اضافه شدند و ساری به 3 منطقه شهری تقسیم شد که طبق اعلام یکی از مسئولین وقت هر کدوم حدود 1250000 نفر جمعیت داشت. یعنی جمغیت اون موقع به حدودا 380000نفر افزایش یافت. البته همون موقع با الحاق برخی از مناطق که امکان پیوستن به ساری رو داشتند بنا به دلایلی مخالفت شد. جمعیتی که همون موقع همون مدیر وقت شهرداری اعلام کرد که حمعیتی حدود 50-60 هزار نفر رو شامل مبشه. ایشالله حاج مهدی این مناطق رو هم به ساری اضافه خواهد کرد. ایشالله تو سرشماری سال 1395 مشخص خواهد شد که جمعیت ساری بیش از 500000 نفر است. شمال نیوز تره گره تائید هاکن.
نا شناس 6 خرداد 1393
بابلی ها دارند عوض رشتی ها صحبت می کنند و خودشون رو رشتی معرفی میکنند
نا شناس 6 خرداد 1393
دو بابلی دارند به جای رشتی ها کامنت می گذارند
نا شناس 6 خرداد 1393
جمعیت شناور رشت رو حساب میکنید یا ثابت رو ؟
نا شناس 7 خرداد 1393
جمعیت رشت هنگام کلانشهر شدن زیر پونصد هزار نفر بود.اینو دیگه همه میدونن.چون همون موقع هم سروصدا داشت ولی بخدا ما ساروی ها کوچکترین اعتراضی نداشتیم(عادت نداریم تو مسائلی که به ما ارتباطی نداره تفحص کنیم).اگر هم رشتی نیستید و بجای رشتی کامنت میذارید که خودتون میدونید و رشتیها و خداتون.ما اصلا نه به رشت کاری داریم نه تنکابن نه بابل و....شاید حتی یک ثانیه هم به شماها و شهراتون فکر نمیکنیم.
تنکابن 6 خرداد 1393
به جای اتهام زنی ، جواب دهید. حالا میخواد اون آمار توسط بابلی باشه یا رشتی ! البته اون آمار جمعیتی توسط بنده که شهروند تنکابن هستم ارسال شده است نه بابلی!
دریای ساری 7 خرداد 1393
بنده خدایی که آمار نوشت از روی شکم یه چیزی نوشت چون همه میدونن رشت در هنگام کلانشهر شدن چهارصدهزار و اندی جمعیت داشت و اتفاقا سرش بحثم بود که چطور این اتفاق افتاد ولی در هرصورت نوش جون رشتی ها.خدا نمیگذره از دو بهم زنان و حاسدان.
دریای ساری 9 خرداد 1393
منبع شما ویکی پدیاست که اصلا قابل استناد و مطمئن نیست.ویکی پدیا توسط هر فردی میتونه پر بشه و حتی دخل و تصرف بشه.فکرکنم حتی یک کودک هم برای تحقیقاتش به ویکی پدیا حتی اکتفا نکنه چه برسد که بخواهد بسنده کند.
صابر 6 خرداد 1393
ارزو می کنم عبوری پاک و سالم بماند تا مثل برادرانش برای تاریخ بعنوان مفاخر ساری در یادها بماند . علی محمدی
حسن 6 خرداد 1393
دوست دارم آقای عبوری،از شما خواهش میکنم آرزوی چندین ساله فوتبال دوستان ساروی را برآورده کنید وتیم خاطره انگیز شهرداری ساری را تشکیل دهید،خدارو شکر بودجه هم داره جور میشه با کلان شهر شدن ساری
از بابل 5 خرداد 1393
خوش به حال سارویها بهتون تبریک می گویم. کاش ما هم شهرداری به خوبی عبوری و شورای شهری به مسوولیت پذیری شورای شهر شما داشتیم. هیچکی به فکر شهر مون نیست.
پاسخ ها به این نظر
محمد 7 خرداد 1393
همه . . . هستنه
این کارا فقط جنبه تبلیغاتی دارنه
اگه عملی بیه .
شمه دل خشه
amir 5 خرداد 1393
سلام ساری نگین درخشان شهرهای ایران باید بشه . تمام بلوار ها باید چراغانی شه آبنماهای متعدد در تمام شهر - ورودیها زیبا و شکیل .- احداث هتل های 5 ستاره لوکس برای جذب گردشکر . آقای شهردار به ساحل 100 برابر توجه بشه . تا میلیونها نفر به فرح آباد ساری بیان و بابلسر و نوشهر و چالوس و تنکابن و رامسر به ساحل ساری عوض بشه .فقط ساحل فرح آباد ساری زیبا سازی با اخذ عوارض جواب میده .
قدرشناس 5 خرداد 1393
مدیون آقایان حجازی و عبوری هستیم.باید قدر هردوی این عزیزان را بدانیم.باید قدرشناس باشیم تا پاک مردان بدانند که مردم به نیت پاکشان آگاهند و قدر میدانند.
عمار 5 خرداد 1393
من یه ساروی هستم و عاشق شهرم.
اما تو رو جونه اون شهیدت حاجی عبوری تا کی با کلمات میخوای بازی کنی ؟
ساری 1 میلیون جمعیت نداره یه سیستم درست حمل و نقل عمومی نداره
یه بزرگ راه نداره
بعد شد کلان شهر . کلان شهر اصلا دیدی تا الان برادر من

لطف با شعور مردم بازی نکنید و از اون برای مطرح شدن خودتون استفاده نکنید
اون آقا که از این کارا میکرد دورش تموم شده
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 خرداد 1393
عمار راستش رو بگو ساروی هستی؟؟؟؟؟؟؟
آی آی آی
نا شناس 5 خرداد 1393
شما از اسمتون معلومه واسه بلاد عربستانی/لطفا تو مسائل ایران دخالت نکن
ناشناس 6 خرداد 1393
تو اگه عاشق شهرت بودی اینجوری تخریبش نمیکردی و مثل بقیه خوشحال میشدی نه ناراحت !!! بابلی عزیز پاتو تو کفش ساری نکن بزرگه واست می افتی !!! به جای این عقده گشایی ها از شهردار محبوب ساری حمایت کن که داره جور همه ی مسولین بی عرضه این استانو میکشه و ساری رو به جایگاه شایستش میرسونه
نا شناس 6 خرداد 1393
درست گفتی ولی مشکل ساری هرگز حل نخواهد شد مگر آن کمک دولتی دریافت کند واین راهش بود که شهردار رفت!
سید مجتبی حسینی 5 خرداد 1393
شهردار جوان با همکاری اعضای شورای شهر و همکاران زیر مجموعه اش نشان داد ساری ظرفیت بشتر از این را دارد با نگاهی به عملکرد این شهردار و بازدید ساعت های پایانی شب ، شهردار جوان در سطح شهر و نظارت بر پیشرفت کار پیمانکار ها نشان می دهد این شهردار محبوب شهرستان ساری اشت چرا که من نه بلکه عمکرد خودش و همکاران توانمندش در سطح شهر گویای این مطلب است . به امید موققیت کسانی که دنبال مطرح شدن مرکز یک استان توریستی کشور در سطح کشور هستند . با تشکر
نا شناس 5 خرداد 1393
*******ساری تنها کلانشهری که دریا و کوهستان جنگلی داره*********ساری تنها مرکز استان شمالی که دریا داره*****************
اميدازبابل 5 خرداد 1393
به همه ساروي های عزيز تبريک ميگم.اميدوارم شاهد پيشرفت جای جای استان باشيم.
حمید رضا 6 خرداد 1393
ماشالا به مرام و غیرتت...
نا شناس 6 خرداد 1393
واقعا جای تعجب است شهری با این وسعت کم ونداشتن حداقل چند تا بلوار و خیابان درست وحسابی وبی نظمی در زمینه های مختلف از ساخت و ساز و زباله وترافیک و ...که مشهود است چگونه میتواند کلان شهر شود؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
کارشناسی که شما باشید لابد شانکهای هم جزء خرده شهر محسوب می شود
عزیز دل برادر ساری باید در ده سال اخیر به کلانشهر تبدیل می شد الآن هم دست شهردار درد نکنه که این کار را انجام داده
شهروند ساری 6 خرداد 1393
ساری شهر زیباییست بی نظمی رو مردم شهر های دیگه بوجود میارن که همشون با خودرو شخصی میان مرکز استان
موسوی تاکامی 6 خرداد 1393
سلام اقای عبوری خسته نباشیدخداقوت چشم حسودکورولی نامه وزارت کشوررانشون بده تاحسودهاتنبیه بشن وبه ساروی بودنم افتخارمیکنم موسوی تاکامی
نا شناس 7 خرداد 1393
اينقدر مردمو سركار نگذاريد ساري كه در شوراي سوم رتبه 11 (5سال پيش)را گرفته بود.
سيد 7 خرداد 1393
خداوند نسل اين مدلي آدم ها را افزايش دهد
ابوفاضل 7 خرداد 1393
با عرض تبریک به مردم فهیم ساری و با تشکر از شهردار محترم شهر عزیزمان،ایشان ثابت کردند توانستن در خواستن است.
خدا قوت بسیجی
به امید یه هوای تازه تر.
مازني 7 خرداد 1393
كلان شهر شدن ساري باعث سربلندي استان است و اميدوارم اين مهم روزي موجبات تبديل شدن ساير شهرهاي زيباي استان را به كلان شهرشود، انشاءالله
محمد 7 خرداد 1393
ساری کلان شهر بوه بوینیم آخر سروسامون گیرنه
معصومی برنتی 7 خرداد 1393
قابل توجه استاندار مازندران ، مدیرانی ساروی همچون عبوریها هستند که بتوانند افتخار نصیب مازندرانیها نمایند به تمام مردم مازندران وبخصوص سارویها تبر یک عرض مینمایم.
س 7 خرداد 1393
البته براي كلانشهر شدن تاييد وزير كشور ملاك نيست بايد در هيئت وزيران تاييد گردد .
احسان 7 خرداد 1393
با سلام وخسته نباشید به شهردار جوان وپرتلاش شهر ساری.تلاش بی وقفه جناب آقای عبوری در شهر ما مشهود است .ما سارویها به وجود همچنین شهرداری افتخار میکنیم
محمد 7 خرداد 1393
از زحمات آقای عبوری و دیگر عزیزان در به کلان شهرشدن ساری تشکر می کنم/دوستان و هم استانی های عزیز از شرق تا غرب مازندران کلان شهر شدن ساری برای استان بد نیست از همدیگر حمایت کنیم /چرا فقط به دنبال زیرآب زدن هم هستیم/مگه از جیب شهرهای شما هزینه میشه /بیایید برای همدیگر احترام قایل باشیم به قانون تمکین کنیم همدیگر را دوست داشته باشیم/ساری از مرکز بودنش چیزی عایدش نشد در این چند سال چون تمامی مدیران کل آن از شهرهای همجوار بودن /ایرادی نداره شهرها را یکی پس از دیگری آباد کنیم/کردان را خدا بیامرزه/مشایی و حسینی و .... ودیگر عزیزانی را که در دولت گذشته برای استان کار کردند اما متاسفانه از اونها استفاده کافی برای شهرهای استان نکردیم /آیا اگر اصفهانی ها بودن این رفتار را داشتند /بیایید کمی به خود بیاییم
نا شناس 7 خرداد 1393
دوستان علامه که نظر مهندسی میدن توجه کنن... پارامتر های کلانشهر شدن فقط جمعیت نیست... نسبت درآمد کل به شهروندان (سرانه) و همچنین موقعیت توپوگرافیک و سوق الجیشی مکان مورد نظر هم هست و مهمتر از همه امکان باالقوه که اون مکان میتونه داشته باشه... از نظر شرایط بالقوه هیچ مرکز استانی در ایران با ساری قابل مقایسه نیست. معلومه که هر سرمایه گذاری بشه یک دید آینده نگرانه داره و وزارت کشور قطعا همه این موارد رو لحاظ کرده...ضمن اینکه تاریخ کهن و غنی ساری هم سایه سنگینی روی هر تصمیم گیری داره.. شب خوش
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 خرداد 1393
احسنت جواب محکمی دادید
املی 7 خرداد 1393
مرسی ازدوست ساروی که باصداقت نوشت:موچکریم عبوری!البته مامتوجه شدیم منظورشان متشکریم بوده.ولش کن ولی خودمونیم اگه ساری پایتخت هم بشه هیچ فرقی به حال مردمش نداره.فرهنگ بایدارتقاکنه....آقا
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
بعنوان یه ساروی قسمتی از فرهنگ (چیزی که ساروی ها زیاد دارن) و یک ا با کلاه(آ) واستون پست میکنم که هم دریچه ای از فرهنگ به روتون وا شه و هم اسم شهرتونو درست بنویسید که فکر آدم به هزارتا صفت و موصوف نره
یک دوست 7 خرداد 1393
واقعاروچه حساب وکتابی؟این روروشن کنیدتاقانع شویم....متشکریم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
مگه نیازی به قانع کردن شما هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد 7 خرداد 1393
سلام و درود بر مازندران همیشه سرسبز و زیبا با مردمی حماسه ساز و دوست داشتنی از رامسر تا گلوگاه
دوستان و هم استانی های عزیز، بیایید ملی بیاندیشیم و استانی عمل کنیم.
امروز ساری، فردا آمل، بابل ، قائمشهر و تنکابن و درنهایت یک کلان استان پیشرفته وتوسعه یافته.
استانی قوی خواهد بود که مرکز استان قوی و توسعه یافته در همه زمینه ها داشته باشد تا بتواند بعنوان نماینده ای قدرتمند از منافع استان حمایت کند.
دستیابی به این موفقیت برهمه مازندرانی ها مبارکباد.
محمدمستشرق - ایرانی مازندرانی ساروی
سید روح الله جمالی 7 خرداد 1393
جناب عبوری از زحمات بی دریغ شما برای شهر ساری نهایت سپاس و قدر دانی را دارم. تازه بعد چند سال ساری رنگ و بوی مر کز استان و به خودش گرفت . متشکریم.
سید رو ح الله جمالی
علی 7 خرداد 1393
سلام و درود خدا برر هشیدان اسلام و یادگاران شهید و فرزندان و خانواده شهدا
این عبوری هم ساروی هست و ارزشی هست و مثل خیلی از مدیران ساروی و ارزشی که یادگاران شهدا هستند
مثل مشاوران بابلی استاندار نیستند که حذف فیزیکی کنند و این استان را امثال عبوری ها و بزرگانی مثل طبرسی و یادگارن شهدا بایست مدیریت کنند و در نظام ما بایست به خانواده شهدا و بزرگان شهدا و فرزندان شهدا ارج و قرب دهیم
در این زمان که مدیریت استان را با بال اشتباه گرفته اند دست آقای عبوری درد نکنه البته نگذاریم مشاوران استاندار بفهمند ها
نا شناس 7 خرداد 1393
با سلام وتشکر فراوان از زحمات بیدریغ جناب آقای مهندس عبوری وکلیه همکاران محترم ایشان واعضا ارجمند شورای شهر -به امید آنکه شاهد رونق واعتلای هرچه بیشتر آبادانی وتوسعه ساری باشیم .خسته نباشین
سعید 7 خرداد 1393
بازم مثل همیشه میگم: یــــــــــــــــــــــک ســـــــــــــــــــــــاری یک مـــــــــــــــــــهدی عبـــــــــــــــــــــــــــوری
ما ساروی ها همیشه منتظر چنین اتفاق بزرگی بودیم و به چنین شهرداری افتخار می کنیم. زنده باد عبوری
همشهری 7 خرداد 1393
شهردار عزیز عبوری
مایه افتخار و مباهات و غرور ملی و بومی سارویها شدی.
حیف است از شهرداری بری ولی انشاء ا... در مجلس بیشتر بتونی به شهرت خدمت کنی.
رو همکاری و بیعت ما حساب کن
حسن 7 خرداد 1393
به همشهری های عزیزم این اتفاق فرخنده را تبریک میگم ولی نباید چشم روی واقعیت بست و کم وکاستی های شهرمون را از یاد ببریم،ساری نسبت به مراکز استان های دیگه به خاطر بی کفایتی مسولین عقب افتاده است،اقای عبوری دوست داشتنی لطفا ساری را به آنچه که شایسته آن است برسانید،،،،،،
مطمئا باشید مردم ساری بخصوص ما مردم منطقه کارگر نشین و کشاورز نشین بلوار کشاورز(راهبند )پشت شما هستیم .یا علی
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
بولوار کشاورز گل سرسبد ساریه.مردمی مهربون دوست داشتنی و زحمت کش.
ر -ش 7 خرداد 1393
بابا دمت گرم کدام قسمت های حاشیه شهر رو به شهر افزوده اید؟
دانیال از ساری 7 خرداد 1393
...واقعآ سنگ تموم گذاشتن که ساری کلانشهر نشه ولی مثل همیشه با درایت مهدی عبوری ناکام موندند.
کیارش 7 خرداد 1393
درود خدا بر شهیدان عبوری و همه شهدای کشور عزیزمون . روحشون شاد که به پشتیه اونهاست الان جلوی کل دنیا ایستادیم.
رضایی فرد 7 خرداد 1393
بهترین و بامزه ترین لطیفه ایی بود که تا به حال شنیده بودم !
ساری و کلانشهر ؟!!
این دو تا کجاشون به هم میخوره ؟!!
شهری که دوتا بلوار ( حالا نمیگیم اتوبان و بزرگ راه و . . ) تو خودش نداره چطور میتونه لقب کلانشهر رو با خودش یدک بکشه ؟!!
شهری که سر و تهش رو جمع کنی یدونه خیابان فرهنگ و قارن و با یدونه میدان ساعت ازش در میاد !
آقای دکتر رنجبر عزیز ، از شما که تحصیل کرده و مدرس دانشگاه هستید بعید بود این خبر نادرست و پیش پا افتاده رو در سایت قرار بدید .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
مشکل از شوماست که دوست داری ساری تو فرهنگ و قارن و ساعت خلاصه شه و وقتی به خیابون ها و میدون های دیگش میرسی چشماتو میبندی, کوریک کوریک شونی که از حسادت شبا راحت بخاسی.اگرچه خودتم میدونی فرهنگ و قارنشم به کل شهر شوما می ارزه.دکتر رنجبر فرح آبادی بهت افتخار می کنیم.
همشهری 7 خرداد 1393
مرسی به شهر
کچل 7 خرداد 1393
بادرود ما کچل ها از اینکه شهر ما کلان شهر شد خوشحالیم از اینکه تا کنون کاری برای این شهر انجام نشد و شهردار محترم هم دارد برای انتخابات مجلس این کارها رو میکند موهایمان ریخت واکنون خوشحالیم که به حقمان رسیدیم اقای رمدانی خواهشا کامنت ما رو بزار بنده گل اقای ساروی هستم
نا شناس 7 خرداد 1393
خوش بحال ساروی ها
بابلی های باغیرت کجائید که شهردار بابل در خواب بیکاری بسر می برد
من خیلی خوشحال می شوم که در مازندران یک چنین کسی پیدا می شود و در عرض نزدیک به دوسال شهر رو از این رو به اون رو می رسونه
من مدت 3 سال در آموزش و پرورش مازندران بودم و در ساری ساکن بودم ساری نه مردمش اهل بخشش در زمینه اهدا زمین هستند و نه بفکر تجارت و نه مثل ما هستند و حالا این مدیر آمده و تمام قد کار کرده و منی که بابلی هستم بدون هیچ تعصبی دستش رو هم می بوسم و می خواهم از مسئولین بابل انتقاد کنم که اونها هم به فکر شهرمون باشند البته من نسبت به ساری حسودی نمی کنم
علی 6 خرداد 1393
بعضی ها کلّی تبلیغات فرمودند که به کمک شهروندان کلانشهر ساری را خواهند ساخت ، نگو نساخته خود به خود تبدیل به کلانشهر شده است و نیازی به زحمت و مشقت نبوده است .
کلانشهر شدن ساری هم مصداق همان گنجشکه است که رنگ فرمودند و جای قناری قالب کردند . حال معلوم نیست در این میان چی نصیب وزارت محترم کشور شده است !؟
نا شناس 6 خرداد 1393
اطلاعیه مهم:قابل توجه هم استانیهای عزیز اگه شهروندان هرشهر که بیشترتلاش کنن!!! تبدیل میشن به کلان شهر،باتمام قوا
نا شناس 6 خرداد 1393
شهردار عزیز خسته نباشی که فضای شهرمونو شاد و زیبا کردی و ممنون...........
ناشناس 6 خرداد 1393
بندارخیل هم جزئ شهر شه حالشو میده
تهران 6 خرداد 1393
نه من کلانشهر ندیدم شما دیدی توضیح بده چطوره؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
دود و دم تهران تو چشمات ته نشین شده قوه دیدن و بیناییت ضعیف شده عزیزم
نا شناس 6 خرداد 1393
تو شهر رشت فقط انجیل فراوان هست
نا شناس 6 خرداد 1393
کلانشهر ساحلی ساری........درود بر دولت تدبیر وامید.....
ساداتی 6 خرداد 1393
افرین بر ساری وساروی به کلانشهر بهارنارنج خوش آمدید مهمانان عزیز
نا شناس 6 خرداد 1393
الا ای جماعت حسود.... به قول طرف آب رو بریزید اونجایی که میسوزه... یا علی
شمه برار 6 خرداد 1393
امیدوارم با اینکار مردم سازی نیز افکار ومنش کلانشهر را بدست آورده واینقدر آمل - بابل - قائمشهرو....... در نیاورند که باعث عقب ماندگی استان بشه
بابلی دلسوز وقانونمند 7 خرداد 1393
طبق قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصبوب تیر ماه 1362 ملاک حد ونصاب جمعیتی را جهت اخذ کلانشهر شدن رارعایت نکرده است - کلانشهر شدن فقط جنبه سیاسی داشته وشرایط احراز ندارد- مراتب جهت اگاهی شهروندان سارویهای بزرگوار
ساروی - جوانمرد 7 خرداد 1393
جناب اقای استاندار از زحمات حضرتعالی در خصوص ارتقای ساری (کلانشهر شدن) تشکر و قدردانی میکنیم- امید است ما سارویها بتونیم قدر بنهیم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
آقای به اصطلاح "ساروی جوانمرد" با این کامنتت استاندار هم خجالت کشید!!!!!!!!
نا شناس 7 خرداد 1393
این بنده خدا جوانمرد اولش بابلی بود بعد توبه کرد شد ساروی ولی خوب این وسط هی شیطان وسوسش میکنه.توصیه میکنم زیاد بسم الله بگو.
نا شناس 7 خرداد 1393
بخدا قسم ساری بیشتر به کلان دهات شبیه تا کلانشهر!!
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
درووووووووووود بر کلانشهر ساری تنها کلانشهر ساحلی ایران
نا شناس 7 خرداد 1393
درود بر عبوری قهرمان
حامی نثل جوان
مرگ بر با.....
مهدی 7 خرداد 1393
قدرت و عظمت ساری برای کل مازندران خوبه بییاییم به جای تخریب و حسادت به مرکز استانمون ببالیم .شهروند قائم شهری
نا شناس 7 خرداد 1393
با عرض سلام و ادب به سايت شمال نيوز از اينكه خبرهاي مربوط به ميانكاله رو بسيار خوب دنبال كردند و به مقامات فهماند كه ما مازندرانيها حتي يك وجب از ميانكاله وو حاضر نيستيم به مازندران شرقي بدهيم و من از اينكه ساري به كلان شهر ارتقا يافت بسيار خوشحال شدم و اينكه شهرها رو تخريب نكنيم و به فكر ساختن هر جه بيشتر مازندران عزيز باشيم هي بي جهت ساري و بابل بازي در نياريم .از طرف يك قايمشهري به سارويهاي عزيز و همسايه شرقي خودمان
امیر 7 خرداد 1393
سلام خوش بحالتون بابل شهر من هیچی نداره نه ترمینال نه فرودگاه نه راآهن نه برج بلند مرتبه نه دریا هیچی نداره دارم دیونه می شم شهرم هیچی نداره ..........................................
پاسخ ها به این نظر
مرادی 8 خرداد 1393
ما که اصلا نفهمیدیم جنابعالی ساروی هستیااااااا . . !
mostafa 8 خرداد 1393
منم که خوابم
مجتبی 7 خرداد 1393
در جواب دوستانی که جمعیت شهر رشت رو با ساری مقتیسه کردن با تمام احترامی که برای دوستان رشتی قائلم ازشون خواهش میکنم اولا تو مواردی که ارتباط خاصی بهشون نداره دخالت نکنن در ثانی باید بگم کل استان گیلان یه شهره رشته. بقیه شهراشو که جمع کنی نصف بابل و یک سو قائمشهر و آمل نمیشن. حالا جمعیت رشت رو تا شعاع 20 کیلومتری اطرافش با جمعیت ساری تو همین فاصله حساب کنید و اونوقت بیاید در مورد جمعیت کل کل کنید.گرگان هم که کلا صحبتش نیست در همین راستا! در ضمن استان مازندران توسعه یافته ترین استان شمال کشوره. تو گیلان و گلستان شهر غیر مرکزی پیدا میکنید که به گرد پای بابل و امل برسه؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 خرداد 1393
هیچ میدونستید که استان گیلان یک نماینده بیشتر از استان مازندران در مجلس شورای اسلامی داره؟؟؟؟؟؟
شهروند 8 خرداد 1393
آقای عبوری سلام خسته نباشی خدا قوت ، خدا رحمت کند تمام شهدا را بویژه شهیدان عبوری ها را ، دست شما و دیگر همکارانتان در عمران و آبادانی این شهر که مرکز استان نام دارد تلاش بی نظیر می کنند درد نکند انشاا... اجر شما با شهدا محشور شود تازه شهر ما شهر زیباییها شده و خواهد شد خداوند به شما و همکارانتان عمر با عزت و سلامت عطا نماید تا در این دنیا که گذرگاه می باشد نام نیک بر جای بماند همچون شهدا . جای سرپرست خبرگزاری فارس مازندران زنده یاد مرحوم جابر معافی خالی ، که چقدر در مقابل این خدمت صادقانه خوشحال می شد روحش شاد.
پاسخ ها به این نظر
مازندرانی 9 ارديبهشت 1394
ازبس به فکر پیشرفت استانشونن وپیشرفت مرکز استانشونو تاثیرگذارمیدونند در پیشرفت کل استان,برا همینه که تعجب داره با اینکه قومیتهای مختلفی تو استانشون ساکنن
سلیمانی 8 خرداد 1393
یعنی خبر از این جالب تر ندیده بودم من !
اگه اینطوریه پس نه تنها بابل ، بلکه گرگان و سمنان و انزلی و دامغان و کرمان و . . هم کلانشهر هستند و ما خبر نداریم !
آقای شهردار نزنید این حرف ها رو تو رو خدا
ساری و کلانشهر ! به حق چیزای ندیده و نشنیده
ناشناس 8 خرداد 1393
از نظر جغرافیایی بین ساری وگرگان و رشت مرکزیت نقشه شما کشور برای ساری است هرچند که گرگان ورشت از ساری پر جمعیت ترند ولی این برادر کوچکتر یعنی ساری حتی به تهران هم نزدیکتر است

پاسخ ها به این نظر
نا شناس 7 خرداد 1393
مگر ملاک کلانشهر شدن نزدیکی بیشتر به تهران است؟؟؟؟!
طالبی 8 خرداد 1393
درود برکسانی که برای پیشرفت ساری زحمت میکشن درهر پست ومقامی هستند مخصوصا شهردار محترم باکمک شورای پر تلاش شهر ساری بنده به این کارها افتخار می کنم بعد از سالها این شهر باعث وبانی پیدا کرده ما همه سارویها از این مسولین زحمت کش حمایت می کنیم شما رابه خدا وخون عزیز شهیدان جو شما نگیرد فکرطمعه پست نباشید کمی به فکر این مردم واین شهر باشید ما ساروی هستیم ولی همه جای مازندران رادوست داریم اگر یک شهر رشد کرد همه باید خوشحال باشیم زیر پای همدیگر را خالی نکنیم سخن وحدت آفرین بزنیم این شهر آنشهر نداریم که باین حرفها چوب آن را خوردیم که صد سال عقب افتادیم با تشکر
نا شناس 8 خرداد 1393
پلاک گذاری ماشین ها خودش گواهه که ترتیب جمعیتی عبارتند از رشت و ساری و گرگان البته نه با اختلاف زیاد.ولی شهرهای پرجمعیت اطراف ساری خیلی بیشتر از رشت و گرگان علی الخصوص گرگانه.شما روزای عادی که جای خود ولی حتی روزای تعطیلم ساری از گرگان شلوغترو پر رفت و آمدتره.این برادر درسته که کوچیک همه است ولی از نظر سن و سال از همه مسن تره......
دودانگه ساری 8 خرداد 1393
جای افتخار برای مازندران است که ساری فرزند ارشد خانواده محترم مازندران کلانشهر شد و این امر باعث توسعه کل استان خواهد شد . باید خسته نباشید به همه زحمتکشان بگوییم وباهر سلیقه ای به کمک مهندس عبوری رفته وازایشان چهره ای ملی بسازیم البته عبوری هم باید سعه صدر خود را به حد اعلابرساند وازهمه سلایق وظرفیتها استفاده کند .دودانگه ساری
مصطفی . ط .پهنه کلائی 8 خرداد 1393
قابل توجه همه عزیزانی که کامنت گذاشتند : برای ارتقاء درجه و نیز کلان شهر شدن شهرداریها یکسری ضوابط و شاخصه های مد نظر بوده و چنانچه آن شرایط برای هر شهرداری قابل اجراست .
1- پنج سال از تاریخ آخرین درجه شهرداری گذشته باشد .
2- بهنگام سال درخواست ارتقاء درجه بایستی تفریغ بودجه 3 سال ماقبل که به تائید شورای اسلامی شهر رسیده باشد .
3-بودچه عمرانی همین سه سال .
4- شاخص جمعیت شهری .
همه این آیتمها امتیازاتی دارند چنانچه به حد نصاب امتیاز رسیده باشد بایستی در کمیته ای در وزارت کشور با حضور کارشناسان فن بحث و بررسی میگردد و پس از تائید و تصویب کمیته برای امضاء وزیرکشور ارسال خواهد شد . جهت اطلاع شهرداری ساری خیلی وقت درخواست ارتقاء درجه نموده و تفریغ بودجه اش دردوره مهندس حجازی شهردار وقت بوده . دست مریزاد به مهندس حجازی
ولي 8 خرداد 1393
کلانشهر شدن ساري رو به ساروي هاي عزيز تبريک ميگم و درود بر عبوري
مصطفی.ط .پهنه کلائی 9 خرداد 1393
آقای رمدانی با سلام .کامنت منو چرا حذف کردید .واقعیت داشت برای ارتقاء درجه یک شهرداری. اگه کامنت منو درج کرده بودی این عزیزان بجان هم نمیافتادند نکنه خبریه .واقعا متاسفم برای سایت شما .چرا سیاسی بازی میکنی .بدور از حرفه شماست. کامنتها را مطالعه کنی همه دارند بهم بی احترامی میکنند و شما مسئولید. جرات داشته باشید هم این کامنت و هم کامنت قبلی مانو درج کن 8
نا شناس 8 خرداد 1393
درود به تمام مازندرانی عزیز و دوست داشتنی بخاطر کلان شدن شهر ساری و بقول مورخ بزرگ جنای آقای اسلامی ساروی مازندرانیهای شرقی خودمان که فرهنگ و زبان آنها به مازندران کبیر برمی گردد و همچنین به مازندرانیهایی که الان به اسم میدان تجریش در آن زندگی می کنند تا لواسانات که امروز به اسم لواسون از آن یاد می کنند و تا دیوار سمنان و تا الموت که همه آنها نشان دهنده مازندران بزرگ و با عظمت است من میخواهم علاوه بر اینکه کلان شهر شدن ساری رو تبریک بگم از مسولان چه شهرداری چه شورای شهر و فرمانداریها و غیره که برای پیشرفت هر چه بیشتر مازندران بکوشند و قدر این مردم خوب را بدانند همانطوری که مردم در قضیه جدا شدن میانکاله بسیار خوب ظاهر شدند و وزیر کشور هم جدا شدن آن را تکذیب کرد تا میانکاله به اصل خود برگشته باشد و این مردم متمدن یکبار دیگر در کنار سایر مسولان برای آبادانی مازندران تلاش کنند
بهرام 9 خرداد 1393
من خودم ساروی هستم از عملکرد عبوری در مجموع راضی ام اما حس میکنم این خبر سیاه بازیه چون ساری از نظر جمعیتی هنوز به 500 هزار نفر نرسیده و هیچ سایتی غیر از سایتهای داخلی استان خبر از کلان شهر شدن ساری ندادن حتی سایت وزارت کشور نمیدونم فقط درجه شهرداری میتونه ملاک قرار بگیره برای کلانشهر شدن یا نه؟
نا شناس 10 خرداد 1393
باسلام خانمها وآقایان ! چرابرسرچیزهای بیخودبرسروکله هم میزنین؟همانطورکه خدادرقرآن میفرماید:ماشماراازقبایل وگروه های مختلف آفریدیم تایکدیگررابشناسیدو بهترین شما باتقواترین شماست.چرامتهم میکنین وبدوبیراه نثارهم میکنین؟آخرش چی میخوادبشه؟مگه کلان شهربودن افتخاره؟همین کلان شهرشدن بلای جان تهران ومشهدوتبریز واصفهان و...شده دیگه! دودو ودم وآلودگی وشلوغی وترافیک وهمهمه ودزدی وتقلب و...درفالب زرق وبرق وویترین فریبنده ظاهری آدمها وبازارها که نشدارزش وافتخار.برخی دوستان وکامنت گذارها یه نموره اگه مطالعه وتحقیق داشته وآمارها روببینن بدنیست.تابدونین آماربیماریهای ناشی اززندگی درکلانشهرها ومحیط های آلوده چیست ومرگ ومیرناشی ازآن چنددرصدازروستاها ومکانهای سالم بالاتراست.
رضا تورانی 10 خرداد 1393
باسلام این شروع یک پیشرفت است نه سرانجام یک هدف .
برای رسیدن به یک ساری زیبا باید ابتدا مردم بخواهند وسپس مسولین با نگاه تیز مردم درجهت کمال ساری گام بردارند.
>>شادبا شهر ساری کز فروغ علم دانش بینمت چشم وچراغ ایالت مازندرانی
قلیزاده 10 خرداد 1393
شهر دار متشکریم
سید.ر 10 خرداد 1393
خداقوت به اقای عبوری و تشکر ویژه از اقای دامادی نماینده ساری ومهندس علیپور نماینده قائم شهر بخاطر حمایت های زیاد در کمسیون عمران مجلس برای این کار مهم
نا شناس 10 خرداد 1393
شهردارمحترم واقعا برای معلولین ضایع نخاعی چه کاری انجام دادی نه مناسب سازی،نه وسیله ایاب ذهاب مناسب،نه پارک وفضای سبز که اونها خودشون برن وبیان به فکربچه های نخاعی باش کلان شهر میخوام چیکار بابا
علی 12 خرداد 1393
متاسفم واسه اونایی که چشم دیدن ساریو ندارن.گرگان از بابل هم جمعیتش کمتره.برید ببنید گرگان چندتا پلاکه ماشین داره؟(ب.ج.د)اما ساری (ب.ج.د.س)اینا حروف های پلاکه ماشین هایه شخصی هست.این یعنی جمعیت گرگان از ساری کمتره.فقط منطقه راهبند نزدیک به 380هزار جمعیت داره.اما اقایون تو استانداری از حسادت جمعیت راهبندو 180هزار نفر اعلام کردن که یه چیزه غیره ممکنه.در ضمن از لحاظه وسعت هم از گرگان بزرگتره.این دیگه تو نقشه مشخصه.
رضا 23 خرداد 1393
عبوری سربازتم .فدایی داری
علیرضا 19 مرداد 1393
من به عنوان شهروند ساروی می خوام که اقای عبوری دقیق تر به ساری بپردازد ساری هیچ نظمی در حمل و نقل نداره وقتی سوار واحد می شیم می بینیم راننده هر جا ایست میکنه توجه ای بهایستگاه نداره و خیلی افراد کم تری از دستگاه بلیط واحد استفاده می کنند و اکثرا پول نقد می دهند خواهش می کنم یه خورده دقیق تر نگاه کنین
یونس کاهه 15 شهريور 1393
با سلام من یونس کاهه هستم مدتی است دنبال یکی از دوستانم به نام رضا رمضانی بچه ساری محله راهبند می گردم لطفا اگر آدرس یا شماره تلفنی از او دارید با من تماس بگیرید.
شماره تماس:09307502998

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.