.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نصب نمادین ضریح امام رضا (ع) در ساری+عکس

شمال نیوز: می گویند او غریب الغرباست ؛ اما من می گویم او غریب نیست چراکه درکشوری است که مردمانش عاشق اویند و کنار اویند. رضا غریب نیست، در این سرزمین او به همه نزدیک است به نزدیکی چند دقیقه قدم زدن تا رسیدن به ضریحش.

چندروزیست در یکی از میدان های اصلی شهر ساری، ابتکاری از سوی شهرداری در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی بن موسی الرضا انجام شده است که با گذشت چند روز همچنان مورد توجه ساروی هاست.

اینبار المانی از ضریح مقدس علی بن موسی، به زیبایی خاصی توجه نه تنها ساروی ها بلکه مسافرانی که در راه عزیمت به مشهدالرضا از میدان شهداء ساری عبور میکنند را به خود جلب کرده است.

روز گذشته پیرمردی را دیدم که در میان شلوغی شهر به این ضریح پناه برده بود و با حضرت حرف می زد.

چند روز قبل تر نیز خانمی از فرزندش در جوار ضریح عکس یادگاری می گرفت.

این ها نشانه عشق است. عشق به رضا؛ اینها اعتقاد و ایمان قلبی مردمی ست که از پیچ و خم زندگی به ستوه آمده و به این ضریح نمادین پناه برده اند و حرف دل را به ضریح می زنند و برسر قبری گریه می کنند که جنازه ای درونش نیست. عمق اعتقاد به اندازه ایست که برخی نذری هایشان را هم به داخلش انداخته اند.

این اتفاق در حالیست که چند روز قبل هم به مناسبت هفته حج المانی از کعبه درهمین میدان قرار داده شده بود. در تاکسی نشسته بودم که راننده تاکسی می گفت میدانم که به این زودی ها توان رفتن به خانه خدا را ندارم اما می خواهم در کنار این کعبه عکس یادگاری بگیرم که حداقل یک عکس از خودم کنار کعبه داشته باشم.

همه میدانیم میزبان خوبی نبودیم اما با گردش روزگار حال او میزبان ماست؛
الهی به وجود نازنین صاحب الزمان، حالا که غریبه‌ها به آستان كرم او چشم دوخته‌اند و به دستان پر مهرش توسل كرده‌اند، این دستان را ناامید برمگردان...
یا معین الضعفا.

گزارش از: سیده سعیده فلاح


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 شهريور 1392
آقاي عبوري عزيز واقعا جاي تأسف دارد شما ديگه چرا؟
واقعا مردم را چي فرض كردي؟
آقاي رمداني لطفا به شهردار بگوييد دوره عوام فريبي تمام شده بجاي اين هزينه هاي بيخود به فكر كارهاي معوقه و الزامي شهر بپردازند و سعي نكنند به شعور مردم توهين كنند ..
نا شناس 27 شهريور 1392
ملت وقتي گرسنه باشند آويزان هر چيزي مي شوند شهردار جان اين فقر است كه ملت دخيل مي بندند بجاي اين كارها به شهرداري و مسائل آن رسيدگي كن
محمدی 27 شهريور 1392
در این دنیای وانفسا و هجمه بالای تبلیغات علیه اعتقادات حقه شیعه ، به نظر می رسد این روش و منش ، موجب افزایش سوء استفاده دشمنان و اتهام به خرافه را افزایش می دهد .
عبدالله 27 شهريور 1392
باید مواظب بود سودجویان واقعه تلخ جامخانه ساری را تکرار نکنند و با اعتقادات دینی مردم بازی نکنند.
نا شناس 27 شهريور 1392
اگر این کار صحیح است چطور با آنهایی که در نزدیکی کرج کعبه درست کرده و برای خود آب و نانی جور کرده بودند بشدت برخورد شد؟
نا شناس 27 شهريور 1392
باید در مورد این موضوع از بزرگان و مراجع کسب تکلیف می شد بعد اقدام می گردید.
نا شناس 27 شهريور 1392
زیارت کردن جایی که مطمئناً ارتباطی با مزار امام واقعی ندارد جای اما و اگر دارد !!!
دلسوز 27 شهريور 1392
اینها بت پرستی است.
اینها خرافه پرستی است. اینها رو انگلیسی ها گفتند تا منابع مارو تاراج کنند.
من این ضریح در ساری رو بت هبل و لات زمانه می دانم.
مردم اَ می.
نا شناس 27 شهريور 1392
آقایان مسئول ، خدا به شما جزای خیر بدهد ولی برای افزایش اعتقادات و روحیه دینی مردم راه های دیگری غیر از قراردادن ضریع جعلی در میدان شهر وجود دارد !!؟
نا شناس 27 شهريور 1392
پول نظری مال کی میشه ؟
رمضانپور 27 شهريور 1392
سلام خيلي براي خودم و مردمان شهرم متاسفم واقعا جاي تاسف داره اين همه عوام بودن تا كي ميخواين در اين جهل بمونين
محمد رضا دهقاني 27 شهريور 1392
آقا علي ابن موسي الرضا
مارا در پناه لطف و مرحمت خود قرار ده و شفيع ما در روز قيامت باش .
عشق و الفت ما به شما و حرم پر مهرو صفايت وصف نا پذير است .
خداوندا به كرامت آقايمان امام رضا ، راه روشن صراط مستقيم را بر ما روشن نما .
آمين يا رب العالمين
نا شناس 27 شهريور 1392
این هم یک بازی جدید است بابا بارگاه اقا حرمت داره.....
دیگه از مقدسات هم داره سواستفاده میشه برای تبلیغ
چه معنا دارد روی چمن میدون دخیل ببندند....!!!
پول بندازند!!!!
مشکل شهرمون رو حل کنند تا مسافران اینهمه تو ترافیک نباشند
سیاه بازی مردم ساری زیاد دیدند.
امام رضا ما معذرت میخوایم......
نا شناس 27 شهريور 1392
ول کنین دیگه این دیگر چه حرکتیه چرا دارین با عواطف ملت بازی میکنین.... برین تمام میدان های ساری ظریح کار بزارین نام یکی از معصومین را هم اسم گذاری کنین واقعا که..اقایان با عقل> نکنین این کارها را بازتاب منفی دربین مردم داره......
نا شناس 27 شهريور 1392
این کار نمادی از بت پرستی است با اعتقادات مردم بازی نکنید.دل بستن به امام هشتم (ع) از راه دور هم امکان پذیر است دخیل بستن و ادای نذر با پول گذاشتن در آن ضریح مجازی ترویج خرافه پرستی است.اینها تبلیغات ضد فرهنگی و دینی است.کمی آگاهانه رفتار کنید.
نا شناس 26 شهريور 1392
کارخوبی نیست ابهت وقداست ضریح وزیارت وارزش حضوردرآن بارگاه می شکند
صبور 26 شهريور 1392
آقای شهردار ، من اهل ساری و اصلا مازندرانی نیستم ولی براتون متاسفم که برای خود نمایی حرمت ائمه رو هم نگه نمیداری . خوب چشم و گوشتونو باز کنید تا ببینید دشمنان اسلام و علی الخصوص دشمنان قسم خورده شعیان با چه آب و تابی این اقدام شما رو به مضحکه میگیرند.
فرهاد 26 شهريور 1392
با سپاس از شهردار و شوراي شهر و ...............

بخاطر آوردن حرم مطهر امام رضا كه ما بتوانيم با زيارت از اين مكان حج فقرا را انجام دهيم ، استدعا دارم اين حرم مطهر و ساير حرم ها را در مكاني مناسب تر مانند امام زاده يحيي ايجاد تا بتوان فريضه زيارت را با كمترين امكانات بجا آورد ، لطفا هيات امنا اين اماكن را تعيين تا نسبت به نذورات مردم برنامه ريزي نمود.
انشاء ا... عاقبت بخير شويد

التماس دعا
نا شناس 26 شهريور 1392
آفرين به ذق و هنر زيباي بچه هاي شهرداري ساري و آقاي شهردار عبوري آفرين
نا شناس 26 شهريور 1392
نکنید این کارهای احساسی و بدون منطق را بردارید و بیش از این آبروی شیعه و امام شیعیان را نبرید. متاسفانه آنقدر المانهای ساختگی داریم که جای اینها نیست از ائمه محترم جمعه ،نماینده ولی فقیه در استان ،روحانیت معظم انتظار داریم نسبت به این حرکات و افعال احساسی، حساسیت نشان بدهند .و اگر برخورد نشود ترویج و تبلیغ میشود و متاسفانه کسی جلودارآن نخواهد بود.
علی ایمانی 26 شهريور 1392
آقا ظاهراٌ قبلاٌ ماکت خانه خدا ( کعبه ) را در میدان شهداء نصب کردند ولی بی درنگ آنرا با ماکت ضریح امام رضا (ع) عوض کردند . این نشاندهنده بی برنامگی و سردرگمی شهردار ساری در بهبود بخشیدن شهر ساری است . ایشان فقط دنبال این هستند که به طرق مختلف سر زبانها باشد هر چند این معروفیت مترادف بی سلیقگی و عدم آشنائی ایشان به مسائل شهرسازی در جهت رفع مشکلات شهروندان باشد .
نا شناس 26 شهريور 1392
کاملاً بدعت در دین می باشد.
رضا تهرانی 26 شهريور 1392
خدا دوستانی که برای مثلاً تخریب شهردار مردمی ساری،دست از هیچ کوششی برنمیدارند،را به راه راست هدایت کند،بجای تشویق و دلگرمی بابت چنین ابتکاراتی که برای اولین بار در ساری و حتی مازندران،اجرا شده،شعور مردمان نیک فهم ساری را با شعور خودشان مقایسه میکنند!!!داستان کرج هم یک شیاد خالی کردن جیب افرادی مثل تو را هدف قرار داده بود!! پس خواهشاً اون شیاد رو با شهردار فهیم ما مقایسه نکن،لطفاً!!!!!!.شما هم نگران قداست آقا امام رضا نشو، قداست و حرمت ائمۀ ما با این کارها کم که نمیشه،بتلنگری هم به امثال شماست که به شعور مردم،توهین نکنین!!!!!!!!!!!!!!.ضمناً قبل از دادن نظراتی که هیچ پایه و اساسی نداره ،قبلش واسۀ اینکه مورد تمسخر قرار نگیری،با اهلش مشورت کن!!!شمالی ها ممنون،ولی خواهشاً هر نظری که باعث اهانت به اعتقادات مردم ما میشه را منتشر نکنین، بی طرفی شما قبلاً ثابت شده،نازنین ها!!!!!
نا شناس 27 شهريور 1392
با این کاراتون اعتقاد مردم رو سست می کنید
هرکاری جایی دارد و می ترسم با این جور کارها مذهب را از قلب های مردم شریف مازندران .... خدانکند که این امر رخ دهد
کارگر 28 شهريور 1392
سلاممعلوم میشه همه این انتقادها ازسوی یک نفر بوده متاسفم برای انتقادهای تخریبیتان تابه حال کدام شهرداری پیداشده که بتونه به شهر زیبایی بده وتاحدودی مردم شهر خودشو شاد کنه،موفق و پاینده باد ساری وشهردار جوانش
نا شناس 28 شهريور 1392
آقای محترم این ابتکار نیست بلکه توهین به مقدسات است.
خدا رو شکر هرچه بیشتر از مدت زمان مدیریت شهرداری ساری می گذرد به بی تجربگی و بی مدیریتی و ....... آقای عبوری می رسیم، من از حامیان عبوری بودم ولی حالا بعد از یکسال از مدیریت عبوری فقط به این پی بردم که تمام فعالیت ایشان عوام فریبانه و در جهت فعالیت یکسری افراد شورای شهر بوده است و جای بسیار تعجب دارد که یکسری افراد ایشان را به عنوان یکی از استانداران کشور مطرح می کنند که اگر این اتفاق بیفتد باید به دولت دکتر روحانی شک کرد.
نا شناس 27 شهريور 1392
نصب المان ضریح امام رضا هیچ ایرادی نداره اما اینکه در المان ضریح دخبل ببندند وپول بندازند این ایراد داره وجای تاسفه حداقل عکسشو تو سایت نذارید
نا شناس 28 شهريور 1392
نفهمیدیم
اقای عبوری چرا اینقدر درنبال حاشیه درست کردن است برادر مشکلات شهرداری ساری از عدد و رقم بیرون است محض رضای خدا مسائل دینی خود متولی دارد و پاسخگو شما کار خودتان را برس همه کارها را انجام دادی الا کار شهرداری را
علي 28 شهريور 1392
****با تشكر از آقاي شهردار بابت نيت خيري كه داشتند بايد اضافه نمايم اولا محل نصب بايد در ابتداي بلوار امام رضا عليه السلام باشد(بعنوان نماد) ثانيادرارتفاع قرارگيرد تا در ديد همه ودور ازدست رس مردم وخرافه گران باشد كه سوئ تفاهم در مردم ايجاد ننمايد
نا شناس 28 شهريور 1392
باتشكر فراوان از شهردار باذوق وسليقه درود خدا برشما باد. لطفا توجه به نظرات متحجرانه نكنيد. با آرزوي فعاليتهاي بيشتر در ساري باشم .
نا شناس 27 شهريور 1392
هدف ایراد گیری از شهردار محترم نیست . ما هم به شهردار جوان و پر تلاش ساری احترام می گذاریم و به خدمات و کارهای مهمی که ایشان در ساری انجام داده اند ، ارج می نهیم . اما برادران دینی ، پشت این کار به ظاهر خوب و معنوی ، عوامل فتنه و خرافه و مسایل ضد ارزشی قرار داره که شایسته است از آن عوامل خطرناک آن پرهیز و دروی جست. و گرنه ما مخلص هرچه مسول با غیرت شهر هستیم و دستشان را می بوسیم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.465 seconds.