.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دودانگه ساری از جذاب‌ترین مناطق طبیعی شمال ایران

معاون پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: محور تاریخی طبیعی دودانگه ساری با قرار گرفتن در 60 کیلومتری شهرستان ساری از جذاب‌ترین منطقه تاریخی و طبیعی شمال ایران محسوب می شود.

 

به گزارش شمال نيوز،علی ماهفروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این محور به دلیل دارا بودن چشم اندازهای زیبا و جنگل‌های خزری و برخورداری از بزرگترین سد بتونی سلیمان تنگه، ظرفیت‌های خوبی را برای گردشگری استان فراهم کرده است.

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران افزود: دشت فریم سرا از کهن ترین دشت‌های میان کوهی به لحاظ قدمت تاریخی در این منطقه است که از شالیزارها، برکه‌ها و آب‌بندان‌ها و کوه‌های صخره‌ای که در حد فاصل دودانگه، سوادکوه و سمنان قرار دارد، تشکیل شده و سبب شده در برخی از فصلهای سال شاهد برف در کوه‌های صخره‌ای باشیم. این امر جذابیت این منطقه را دو چندان می‌کند.

 

ماهفروزی، برج رسکت در منطقه فریم را از قدیمی‌ترین برج‌های آرامگاهی ایران دانست و افزود: درصدد هستیم که این برج را ثبت جهانی کنیم.

 

وی افزود: مرمت تکیه خانه علی آباد در این منطقه انجام شده و در حال حاضر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است. مهمترین ویژگی این تکیه خانه، خشت‌های خام و بندکشی‌های تزئین شده با آجر است.

 

ماهفروزی به آبشار اُبُن منطقه چهاردانگه اشاره کرد و افزود: این آبشار در نزدیکی سنگده با ویژگی‌های زیبایی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می‌خواند. همچنین جنگل‌های سنگده و آب معدنی گرگین آباد از جاذبه‌های دیدنی محور تاریخی طبیعی دودانگه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 فروردين 1393
اوبن دودانگه درست نه چهاردانگه لطفا اصلاح کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.806 seconds.