.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رانت میلیاردی در واردات برنج هندی
 شمال نیوز: انجمن واردکنندگان برنج در جلسه اتاق بازرگانی اعلام کردند که واردات برنج هندی برای آنها حدود 1350 دلار در هر تن تمام می شود در حالی که بر اساس اعلام فائو نرخ جهانی برنج هندی حدود 378 دلار در هر تن است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از «نسیم» این روزها تبلیغات زیاد برنج هندی در رسانه ها به خصوص صدا و سیما به وفور دیده می‌شود. این درحالی است که طبق قانون تبلیغ کالاهای خارجی در جهت حمایت از تولید داخل در صدا و سیما ممنوع است. اما تبلیغات برنج هندی نه تنها ممنوع نیست بلکه شرکت‌های وارد کننده برنج هندی علاوه بر تبلیغات زیاد این نوع برنج اقدام به اهدای جوایز بسیار چشمگیری همچون خودرو و جوایز نقدی میلیونی آن هم به صورت روزانه کردند که باعث تعجت بینندگان این نوع تبلیغات شده است.

رانت میلیاردی در واردات برنج هندی

در این راستا خبرگزاری «نسیم» به پیگیری و بررسی واردات برنج هندی پرداخت که به نتایج و ارقام قابل توجهی در سود شرکت‌های واردکننده این نوع برنج دست یافت که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
 
بر اساس اطلاعات سازمان خواروبار جهانی (فائو) نرخ جهانی برنج هندی 374 دلار در هر تن اعلام شده است. اگر نرخ جهانی برنج را بر اساس دلار آزاد سه هزار تومانی محاسبه کنیم با احتساب تعرفه 12 درصدی واردات برنج و هزینه حمل و نقل نرخ تمام شده آن در ایران حدود 1300 تومان می‌شود. این در حالی است که هم اکنون این نوع از برنج به قیمت چهار هزار تومان در کشور به صورت رسمی به فروش می رسد. بر این اساس سودی بالای 200 درصدی نصیب واردکنندگان برنج هندی می‌شود.
 
اما پیگیری نشان داد که رانت موجود در واردات برنج هندی بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است.

دبیر انجمن برنج ایران ضمن تایید مطالب گفته شده از واردات برنج هندی از سوی چند شرکت خاص و با ارز مرجع 1226 خبر داد و گفت: انجمن واردکنندگان برنج در جلسه اتاق بازرگانی اعلام کردند که واردات برنج هندی برای آنها حدود 1350 دلار در هر تن تمام می شود در حالی که بر اساس اعلام فائو نرخ جهانی برنج هندی حدود 378 دلار در هر تن است.
 
جمیل علیزاده افزود: در جلسه اتاق بازرگانی که با حضور انجمن واردکنندگان برنج برگزار شده بود این انجمن قیمت تمام شده واردات برنج هندی را 1350 دلار در هر تن اعلام کرد که با اعتراض اعضای کمیسیون واردات اتاق بازرگانی مواجه شد. براساس اعلام اتاق بازرگانی واردات برنج هندی با ارز مرجع 1226 وارد شده است که انجمن واردکنندگان برنج پاسخی در این خصوص ارائه نکردند.
 
علیزاده گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت سرانه مصرف برنج هر نفر سالانه 37 کیلوگرم است اما وزارت صنعت سرانه هر نفر را 44 کیلو گرم اعلام کرده است که با احتساب همان 44 کیلو گرم وزارت صنعت میزان نیاز به واردات برنج کشور بر اساس میزان تولید داخل یک میلیون و 200 هزار تن است اما بر اساس آمار میزان واردات برنج تا هفته اول بهمن‌ماه امسال یک میلیون و 600 هزار تن بود که 400 هزار تن بیش از نیاز کشور بر اساس سرانه اعلامی وزارت صنعت برنج وارد شده است./250

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 اسفند 1392
اين هم ازدولت راستگويان ورانت خواريش
نا شناس 21 اسفند 1392
اون دنيا پس مي ديد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.103 seconds.