.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد:
فاز ۲ هدفمندی فعلا اجرایی نمی‌شود

 معاون وزیر اقتصاد صبح روز یکشنبه اعلام کرد که فاز دوم هدفمندی یارانه ها فعلا اجرایی نخواهد شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد  که به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران حاضر شده بود توضیحاتی درباره برخی از مهم ترین موضوعات این روزهای اقتصاد ایران مطرح کرد.
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرآنلاین بخش هایی از توضیحات معاون پارلمانی وزیر اقتصاد در ادامه آمده است:

* فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با توجه به شرایط حاضر فعلا اجرایی نمی‌شود.

* دولت دنبال اصلاح ساختار مدیریت، گمرک بیمه و بانک است همچنین قانون اصلاح قانون مالیات‌ها در دستور کار مجلس قرار داد و در شرف نهایی شده است.

* هدفمندی یک قانون دارد و تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و هر سال به صورت یک ردیف درآمدی و 4 ردیف هزینه‌ای ارائه می‌شود و آنچه اکنون ملاک عمل است قانون فعلی خواهد بود.

* یک بحث این بود که فاز دوم اجرا شود یا نه که البته به استمزاج از مجلس نیاز داشت و همچنین نیاز به همکاری مجلس دارد و فعلا در بودجه 93 اعمال نمی‌‌شود. اکنون اعداد و ارقام تبصره هدفمندی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود و سهم خانوار تولید، دولت، بهداشت و سلامت پیش‌بینی شده و 10 درصد بین این بخش‌ها جابه‌جا خواهد شد.

* امروز در کمیسیون انرژی کارشناسان وزارتخانه در خصوص لایحه پیشنهادی هدفمندی که جلوه آن در بودجه خواهد بود به کمیسیون انرژی دعوت شدند.

*بیشترین کارهای مربوط به اصلاح قانون مالیات‌ها در دولت یازدهم انجام شده و اکنون نیز در مجلس قرار دارد.

*در خصوص تحقیق و تفحص از گمرک هنوز مراحل نهایی تصویب تحقیق و تفحص برای زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد انجام نشده است.

* صرف اظهار‌نظر نمی‌توان فرد را مورد بازخواست قرار داد و سوال باید تطبیق با عملکرد و وظیفه قانونی داشته باشد و بانک مرکزی نیز قانون خاص دارد و حکم آن توسط رئیس‌جمهور امضا می‌شود و وزیر اقتصاد نیز به عنوان یک عضو نمی‌تواند همه وظایف را برعهده داشته باشد و این گونه است که نمایندگان مجلس نیز عضو شورای عالی برنامه‌ریزی استان‌ها هستند اما اگر استاندار یک اظهار‌نظر کند نماینده نباید پاسخگو باشد، اما با همه این تفاسیر به دنبال اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس هستیم تا دیگر وزیر پاسخگوی اظهارات بانک مرکزی یا موارد مشابه دیگر آن در دولت نباشد اما بر حسب وظیفه هر موقع مجلس از وزیر دعوت کند حضور خواهیم یافت.

*به دلیل بحث کردن رئیس حراست یکی از بانک‌ها از وزیر سوال شده که ما نیز وظیفه داریم حضور یابیم.

** بودجه فصل مشترک همکاری مجلس و دولت است. این موضوع بهترین نوع همکاری است و بدنه کارشناسی وزارت اقتصاد و دیگر دستگاه‌ها در آن دخیل هستند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.