.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پی اهانت به مسی در فیسبوک
ستاره دنیا، هدف کاربران شبکه های مجازی
سیده سعیده فلاح

شمال نیوز: برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل، گویا برای عده ای از برگزاری خود مسابقات با اهمیت تر و پرحاشیه تر شده است.
به گزارش شمال نیوز، پس از اینکه هم گروه های تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2014 تعیین شد، از روز پس از قرعه کشی با خبر شدیم صفحه ی اجتماعی مجری زن این مراسم (که ماه ها بود به روز نشده بود،) با ابراز احساسات بسیار زیاد برخی کابران ایرانی که اقدام به لایک تمامی مطالب موجود در صفحات این خانم مجری کردند، صفحاتش حسابی آپدیت شد، و حالاهم با خبر شدیم که برخی از این کاربران اقدام به کری خوانی علیه یکی از ستاره های فوتبال دنیا کردند.
لیونل مسی، ستاره فوتبال دنیا از کشور آرژانتین، به دلیل هم گروه شدن کشورش با ایران در مسابقات جام جهانی 2014، سوژه ی برخی سوء استفاده گران و باید گفت تماشاگرنماها شد؛ اما دریغ که با فرستادن میلیون ها پیام عذرخواهی یا تمجید از این بازیکن در صفحه ی اجتماعی این ستاره فوتبال، آبروی ریخته شده ی تیم ملی کشورمان توسط برخی آبروبران جمع نمی شود.
باید گفت تا زمانی که فرهنگ استفاده از تکنولوژی و شبکه های مجازی در کشور ما به درستی جایگاه خود را پیدا نکرده، امروز ستاره ی آرژانتینی و فردا ستاره های دیگر و چه بسا ستاره های ایرانی قربانی این دسته افراد می شوند (که متاسفانه موارد مشابه در کشور ما به وفور دیده می شود).
در دنیایی که شبکه های مجازی بعنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای ارتباطی میلیون ها نفر در جای جای دنیا بشمار می رود، متاسفانه در کشور ما هنوز این فناوری بدرستی تعریف نشده است. البته از حق نگذریم یکی از عوامل موفقیت های بدست آمده در زمینه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی  کشور عزیزمان، استفاده ی صحیح از تکنولوژی و فناوری های نوین است.
لذا با استناد به اینکه بر اساس بند (ب) ماده 15 قانون جرایم رایانه ای، ترغیب و تشویق افراد به عضویت در سایت های دارای محتوای مبتذل به هرنحو که باشد جرم محسوب می شود؛ و تا به امروز استفاده از شبکه هایی همچون فیسبوک در کشور ما تایید نشده است، لازم است تا از طریق عضویت در شبکه های اجتماعی داخلی این فرهنگ را در بین مردم ایجاد کرد و چه بهتر آنکه این اقدام ابتدا از سوی مسئولین و مدیران صورت گیرد، تا دیگر شاهد اینگونه اهانت ها و آبروریزی ها که شان ملت بزرگوار ایران عزیزمان را زیر سوال می برد، نباشیم.
در نهایت برای وصول این هدف، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و با جستجویی در اینترنت پرسرعت مغزمان، اهمیت دنیای مجازی در دنیای واقعی را بدرستی درک کرده تا بتوانیم کشورمان را از بین کشورهای جهان سومی به سمت کشورهای توسعه یافته سوق دهیم.



 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 دي 1392
بخدا بکار بردن عبارت دنیای مجازی اشتباه است . اگه مجازی باشه این همه پول ، اطلاعات ،و ... که رد و بدل میشه هم مجازی و بی پایه و اساس است .
اینترنت و ارتباطات یک واقعیت غیر قابل انکار است.
TQ
web developer and programerr

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.