.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌شرط‌ های جدید خاتمی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات
؛
شمال نيوز: ،فاطمه راکعی از اعضای حزب منحلّه مشارکت، طی یادداشتی در روزنامه آرمان روابط عمومی بر ضرورت عدم تکروی چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات آتی ریاست جمهوری تأکید کرد و نوشت: در این رهگذر اگر فردی هم می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، اگر قائل به تکروی است جای امیدواری دارد که با نام اصلاح‌طلبی وارد این عرصه نشود.

وی همچنین در بخش دیگری از مقاله خود از سیدمحمد خاتمی بعنوان چهره مورد وثوق اکثریت اصلاح‌طلبان یاد می‌کند و با اشاره به اینکه "دلجویی از نخبگان" و "سلامت انتخابات"! از جمله پیش‌شرط‌های خاتمی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند، می‌گوید: تا زمانی که این حداقل‌ها اجرا نشود، نمی‌توان به صورت شفاف در مورد معرفی کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی سخن به میان آورد.

به گزارش مشرق، صحبت‌های این نماینده مستعفی مجلس ششم در باب وحدت اصلاح‌طلبان، تا مقطع کنونی بی‌پاسخ مانده و عزم جزم چهره‌هایی مثل عارف، مهرعلیزاده، کواکبیان و ... در کنار شور انتخاباتی کسانی همچون نوری، موسوی خوئینی‌ها و ... بصورتی واضح بیانگر این مطلب است که اصلاحات در انتخابات آتی با پیکره‌ای چند شقّه شده وارد خواهد شد.

مسئله پیش شرط‌های حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیز که در ماه‌های اخیر دائماً از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب تکرار می‌شود نیز یک "تئاتر سیاسی" بیشتر نیست.

تئاتری که اگرچه از اوایل سال گذشته تلاش فراوانی از سوی آنها برای اکران موفق آن صورت گرفت اما اِماره‌ها و استدلال‌های فرضیه "پیش‌شرط‌های حضور اصلاح‌طلبان" تا آن اندازه مضحک و دست‌خورده بود که هیچکس به آنها وقعی نگذارد.

فاطمه راکعی در حالی هنوز هم از مقوله‌ای به نام "دلجویی از نخبگان" یاد می‌کند که خون شهدای فتنه و کشته‌شدگان این فضای غبارآلوده شده به دست نخبگان اصلاح‌طلب مد نظر خانم راکعی هنوز جاری است و از سوی دیگر، تشت رسوایی مفهوم "اصلاحات" نیز از بام افتاده است و حنای این تز سیاسی دیگر برای مردم ایران رنگی ندارد.

حنایی تا آنجا بدون رنگ که حتی علی شکوری‌راد از همکاران خانم راکعی در حزب منحلّه مشارکت نیز نمی‌تواند از اعتراف به آن خودداری کند و در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد می‌گوید: "به عقيده ما، اصلاح طلبي، اصل و بناي حركت و مبارزه براي بهبود اوضاع جامعه است، اما وقتي اين راه به بن بست برسد، نه اينكه رهبران اصلاح طلب بخواهند به سراغ انقلاب يا براندازي بروند، بلكه وقتي اصلاحات به بن بست رسيد، يا بايد به وضع موجود رضايت داده شود يا مبارزه به دليل تصلب حكومت "به سمت براندازي يا انقلاب سوق پيدا مي كند" اين يك قصد يا تصميم نيست كه مسئول يا متولي داشته باشد. يك جبر است، يك اقتضاء است، خواه و ناخواه اتفاق مي افتد. اين براندازي هم گاهي در حد براندازي حاكمان است و گاه به براندازي كل نظام منجر مي شود."

نخبگان مد نظر خانم راکعی، بدون اغراق یا جزو متهمین شماره یک فتنه سال ۸۸ هستند و یا جزو براندازانی که در هر کوی و برزنی بروند؛ باید چهره‌های خود را در زیر نقاب‌ پنهان کنند تا شناخته نشوند. لذا طبیعیست که صحبت دلجویی از این افراد تنها به یک مطایبه زشت می‌ماند نه هیچ چیز دیگر.

و البته پیش از خانم راکعی،‌ شخص خاتمی نیز به مسئله‌ای به نام "ضرورت عذرخواهی نظام و نخبگان آسیب دیده از یکدیگر"! اشاره کرده بود ولی بدلیل همه آنچه که توضیح آن پیش از این رفت؛ این قبیل صحبت‌های منبعث از تئوری "دزموند توتو" و "مهربانی‌های فراموشکارانه" هرگز در ساحت جامعه حزب‌اللهی ایران مورد اقبال قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

در باب ماجرای کذایی "سلامت انتخابات" نیز امروزِ روز تا آن اندازه استدلال و برهان در اذهان مردم ایران مبنی بر متوهمانه بودن این تئوری (بعنوان یک اصل!) وجود دارد که حتی کودکان هم نمی‌توانند حرف‌های یک نماینده مستعفی مجلس را در این زمینه بپذیرند.

طرح شدن بحث "سلامت" در انتخابات ایران تنها یک عامل گروکشی از سوی اصلاح‌طلبان است که البته این گرو کشی چندان هم مسئله مکتومی نیست.

چندی قبل بود که موسوی لاری در لابه‌لای گفت‌وگوی خود با نشریه اصلاح‌طلب آسمان درباره مسئله مورد اشاره خانم راکعی اظهار داشته بود: "اگر شورای نگهبان و مجموعه تصمیم گیرنده برای انتخابات این مقدمات! را فراهم کند،‌ اینکه چگونه دغدغه سلامت انتخابات را به حداقل برسانیم کار دشواری نیست."

توطئه تشکیک در سلامت انتخابات البته با یک کارت طلایی دیگر نیز افشا می‌شود.

انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و حضور گسترده مردم ایران در این انتخابات پس از فتنه، همانطور که مقام معظم رهبری نیز قبل از آن پیش‌بینی کرده بودند نشان داد بحث دِمُده "سلامت انتخابات" هیچگاه بعنوان یک اصل مورد تشکیک و استشکال واقع شده، مد نظر مردم ایران نبوده و نیست. و گویا فقط در محافل اصلاح‌طلبان تندرو و برانداز باید به دنبال آن گشت.

این قبیل صحبت‌ها از جانب مدعیان دوستداری خاتمی البته از یک پروژه دیگر نیز رونمایی می‌کند.

خاتمی باید بخاطر رأیی که بدون هماهنگی با تندروهای جبهه اصلاحات، در جریان انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی به صندوق انداخت؛ تا آخر عمر خویش به آنها پاسخگو باشد.

پاسخ‌هایی که اصلاح‌طلبان برانداز، مستعفیان مجلس ششم، مشارکتی‌ها و مجرمان فتنه سال ۸۸ و ۷۸ تا همیشه به دنبال آنها خواهند بود و به این واسطه دست از سر خاتمی نخواهند کشید.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 6.211 seconds.