.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردهمایی ملی عفاف و حجاب در مازندران آغاز شد

گردهمایی ملی عفاف و حجاب در مازندران آغاز شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، نخستین گردهمایی ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوان در حوزه عفاف و حجاب صبح امروز به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در اردوگاه سرلشکر شهید حسن آبشناسان مازندران آغاز شد.

در این همایش، 31 استان شرکت می‌کنند و موسسات مردم‌نهاد در سه کارگروه آموزش و پرورش، تبلیغ و ترویج و کارگروه نگاهی دیگر به حجاب به بیان تجربیات و دستاوردهای خود می‌پردازند.

این گردهمایی تا 12 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

* هدف از گردهمایی حجاب هم‌افزایی است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین هدف از گردهمایی حجاب و عفاف را هم‌افزایی بین سازمان‌های مردم نهاد دانست.

محمدصادق اکبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت مقوله حجاب و عفاف در مباحث مربوط به جوانان افزود: یکی از مسائلی که در اداره کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در حوزه بحث‌های ساماندهی امور جوانان وجود دارد، ایجاد شبکه‌های موضوعی به منظور ارتقا و افزایش هویت دینی جوانان بوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در این راستا تاکنون چند شبکه طراحی شده که نخستین آنها با محوریت دیدگاه‌های استاد شهید مرتضی مطهری در استان فارس تحت عنوان اندیشه ناب راه‌اندازی شد و کارهای محتوایی خود را هم شروع کرده است.

وی با اشاره به طراحی دومین شبکه دوم به‌نام مبشر صبح ادامه داد: موضوعیت این شبکه، اندیشه‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی شده است.

اکبری با اشاره به تشکیل نخستین گردهمایی ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوان در حوزه عفاف و حجاب، هدف از این گردهمایی در مازندران را تشکیل شبکه‌ای به‌نام رایحه نجابت اعلام کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این مطلب ادامه داد: در این شبکه مجموعه سازمان‌های مردم نهادی که در استان‌ها در موضوع حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند طی دو روز شرکت در کارگاه‌های موضوعی، بحث‌های محتوایی و آموزشی درباره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را آموزش خواهند دید.

اکبری تصریح کرد: با این کار ضمن تبادل تجارب، زمینه‌های تشکیل این شبکه فراهم می‌شود تا با ارائه محتواهای مختلف، یک هم‌افزایی بین سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد نقش رسانه‌ها در بحث ترویج حجاب و عفاف عنوان کرد: مبنای بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، رواج فرهنگ حیا در بین جوانان است و اعتقاد ما این است که ترویج این فرهنگ بدون شناساندن بخش‌های مختلف فرهنگ حیا میسر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در تمام زمینه‌ها و در تولیداتی که می‌توانند داشته باشند همچنین در کنکاش و واکاوی این موضوع با استفاده از افراد اهل فن و گروه‌های مرجع می‌توانند بخش‌های مختلف فرهنگ حیا را ترویج بدهند.

اکبری گفت: رسانه‌ها با این کار می‌توانند جوانان ایران را که بالفطره پاک و مروج فرهنگ عفاف و حجاب هستند را با این موضوع‌های مبنایی بیشتر آشنا کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این مسیر نقش اساسی و مبنایی را رسانه‌ها دارند و امیدواریم مانند همیشه ما را کمک کنند.

وی درباره پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره نقش خانواده‌ها در این مقوله گفت: اولین خواستگاه تربیتی که جوان در آن رشد پیدا می‌کند خانواده است و در این بین آشنا بودن والدین با مبانی فرهنگ حجاب و عفاف و حیا که یک امر فطری و نهادینه در درون انسان است در کنار رعایت مبانی و ترویج ضوابط و آشناسازی فرزندان با این اصل مهم، نقش اساسی را دارد.

این مسئول ادامه داد: در مواجهه‌ای که ما داریم جوانان ما حقیقتا خیلی مشخص و روشن به این بحث اعتقاد دارند و این فرهنگ مبنایی را قبول دارند.

اکبری ادامه داد: جوانان شاید با توجه به خوی جوانی بعضاً به ظواهری توجه دارند که این نشان از عناد و مقابله با این فرهنگ نیست. اعتقاد ما این است که فطرت پاک جوانان در درونشان این مسائل مهم را رعایت می‌کند و به عفاف و حجاب پایبند هستند.

وی به پرسش خبرنگار فارس درباره نقش برخورد سلبی در پیشبرد اهداف مقوله حجاب و عفاف گفت: افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند. دو دسته هستند که البته معتقدیم درصد زیادی از جامعه را تشکیل نمی‌دهند، یک دسته از افراد کسانی هستند که زیر پوشش برنامه‌های سازمان یافته این کارها را می‌کنند و طبعاً در آن زمینه برخوردهای قهری و انتظامی باید اتفاق بیافتد تا با کسانی که آگاهانه تیشه به ریشه فرهنگ ناب ایران اسلامی می‌زنند برخورد شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ولی تعدادی از این دوستان هستند که بنا به دلایلی به مسائل آشنا نیستند و ناآگاهند، طبعا در این زمینه‌ها با کنکاش و بحث، آگاه ‌شدن خانواده‌ها و فعال شدن گروه‌های مرجع باید الگوهای خوب را به آنها آموزش داده و ترویج کنیم و چون فطرت آنها پاک است آن را می‌پذیرند.

به گزارش فارس، نخستین گردهمایی ملی سازمان‌های مردم نهاد جوان در حوزه عفاف و حجاب امروز به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در اردوگاه سرلشکر شهید حسن آبشناسان مازندران برگزار می‌شود.

در این همایش 280 نفر از 31 استان در سه کارگروه آموزش و پرورش، تبلیغ و ترویج و کارگروه نگاهی دیگر به حجاب به بیان تجربیات و دستاوردهای خود می‌پردازند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.24 seconds.