.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسف محسن رضایی از اختلاف میان سیاسیون و پرونده سازی​های مختلف

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر یک فرد موثر در نظام اشتباه کند به گروه و حزبش لطمه نمی‌زند بلکه با موجودیت نظام در سطح منطقه بازی می​کند.
محسن رضایی در جلسه‌ای با تعدادی از طلاب و دانشجویان که در تالار وتوس قم برگزار شد، با ابراز نارضایتی از اختلافات میان برخی سیاسیون و نخبگان کشور، اظهار داشت: متاسفانه اخیرا هر روز شاهد درگیری‌های اخلاقی و سیاسی در کشور هستیم. یک روز بین مجلس و دولت، یک روز دولت مدعی قوه قضاییه می‌شود که برخی از آنها فراتر از اختلاف سلیقه است.
وي با بیان اینکه نباید همان آزمون و خطاهایی که در دفاع مقدس انجام دادیم دوباره در وضعیت کنونی داشته باشیم، گفت: در زمان جنگ رشادت‌ها و زحمات زیادی انجام شد اما چون انقلاب نوپا بود و ما کمترین امکانات را داشتیم و از برخی از تجربیات خالی بودیم برای به دست آوردن یک مرحله جدید هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شدیم. اکنون در حالت جنگ نفس گیر اقتصادی قرار داریم. الان نیز در یک دفاع مقدس اقتصادی به سر می‌بریم که اگر بد عمل کنیم دچار سقوط برگشت ناپذیری در منطقه خواهیم شد.
گزيده سخنان وي را به نقل از مهر بخوانيد:
·         تنها راه مقابله به تهدیدات متعدد اقتصادی ایجاد شکوفایی اقتصادی در کشور است. در عرصه اقتصادی به یک قدرت آسیب ناپذیر تبدیل شویم. در 8 سال آینده آزمون بسیار سختی در منطقه خواهیم داشت.دفاع مقدس نشان داد که ملت ایران می‌تواند سخت ترین بحران‌ها و ناهمواری‌ها را به بهترین شکل پشت سر بگذارد. در شرایط حساس کنونی کشور هر اتفاقی که بیافتد مستقیما ناشی از عملکرد ماست.
·         دیگر دوران جناح‌ها و افراد در تأثیرگذاری در نظام اسلامی به پایان رسیده است. الان زمانی نیست که بگوییم اگر آن فرد یا حزب باشد نظام قوت می‌گیرد و یا اگر فلان فردی یا جناح بد عمل کند، نظام دچار مشکل می‌شود. اگر جناح‌ها و افراد مدعی می‌خواهند پاینده و ماندگار شوند باید پشت سر ملت حرکت کنند. دفاع مقدس ما زمانی به پیروزی وجاودانگی رسید که دل به مردم و کمک‌های مادی و معنوی مردم داد.
·         نظام جمهوری اسلامی از لحاظ دفاعی و امنیتی در سطح منطقه بیمه شده است. توانمندی‌ها و خدمات الهی رزمندگان در دوران دفاع مقدس توسط جوانان اندیشمند و باهوش ایرانی در دوران بعد از جنگ تکمیل شد و اکنون کشور ما از لحاظ قدرت بازدارندگی و نظامی به جایی رسیده است که دیگر هیچ ابرقدرتی توان تهدید و یاوه گویی ندارد.
·         جنگ نابرابر با استکبار جهانی را به یک فرصت مغتنم برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل کردیم. اکنون که در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم باید این تهدید بزرگ را به یک فرصت مغتنم برای ایجاد ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.
·         تنها راه مقابله به تهدیدات متعدد اقتصادی، ایجاد شکوفایی اقتصادی در کشور است. همان طور که در دفاع نظامی به یک قدرت نفوذ ناپذیر تبدیل شده‌ایم باید در عرصه اقتصادی نیز به یک قدرت آسیب ناپذیر تبدیل شویم در غیر این صورت سقوط می کنیم.
·         هرگونه عملکرد نادرست افراد و جناح ها به بدنه نظام ضربه می زند. الان در وضعیتی قرار داریم که اگر یک فرد موثر در نظام اشتباه کند به گروه و حزبش لطمه نمی‌زند بلکه با موجودیت نظام در سطح منطقه بازی می کند.
·         متأسفانه شاهد هستیم که از پایین ترین سطح جامعه که خانواده باشد تا سطوح بالای نظام اختلاف و نزاع وجود دارد و هر روز شاهد پرونده سازی‌های مختلف هستیم. اگر این وضعیت در جامعه تداوم یابد، امیدی به آینده اقتصادی مردم نیست. اگر به دنبال شکوفایی اقتصادی کشور در سطح منطقه نباشیم مشکل نان هم پیدا خواهیم کرد و بر سر گندم همان بلایی خواهد آمد که بر سر قیمت مرغ و ارز آمده است.
·         هشت سال آینده را باید به عرصه رشد و توسعه اقتصادی در کشور تبدیل کنیم و سکاندار این عرصه نیز باید جوانان نسل سوم و چهارم باشند. توجه به خودکفایی، قدرت تطبیق با آینده و شکوفایی اقتصادی تنها راه سیطره فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.