.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلوه ای باشکوه در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)
مجید عرب فیروزجایی

این روزها بیش از هر زمان دیگری از ایام سال دلها روانه آستان مقدس ثامن الحجج می شود ؛ دهه ی کرامت که نام این روزهاست از میلاد پر فروغ حضرت فاطمه معصومه (س) تا زادروز باشکوه و متبرک حضرت رضا (ع) در ایران اسلامی غلغله شادی و شور است و ایرانیان از هرسو به ابراز عشق و دلدادگی به خاندان رسول ا... می پردازند.اما دهه کرامت امسال با توهین به ساحت ملکوتی پیامبری در دنیای به اصطلاح متمدن، مواجه شد که به صلح و مهربانی و امانتداری شهره است؛ ویژگی که در پیامبران اللهی مشترک نیز هست .مومنان و شیعیان ایرانی دهه کرامت و میلاد سراسر سعادت امام هشتم (ع) را در حالی برگزار کردند که سینه هاشان مالامال اندوه است و فریاد انزجار و تنفر از توهین کنندگان به پیامبر گرامی اسلام از هر گوشه ی جهان بلند است. در این بین اقدامات فرهنگی و هنری در قالب رویدادهای دینی بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری بیانگر ارادت مسلمانان به بزرگان و معصومین دین مبین اسلام می باشد که جشنواره بین المللی امام رضا(ع ) یکی از بارزترین آنهاست.
این رویداد فاخر وبرجسته امسال هفتمین دوره خود را می گذارند در استان مازندران رنگ و جلوه ای متفاوت از بیان عشق به اهل بیت (ع ) داشت.
هفتمین جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) در مرکز مازندران در حالی به پایان رسید که میهمانانی از کشورهای اسپانیا ،عراق ، پاکستان ، آلمان ، سوئد، هندو.. در آن حضور داشتند و تعداد نامه ها سیر صعودی داشته است.
و بیش از 83 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شاهد افزایش پنج برابری ارسال نامه ها به دبیرخانه جشنواره در مازندران نسبت به گذشته
بوده ایم.
در بخش مازندرانی جشنواره 287 نامه ارسال به زبان مازندرانی ارسال شده بود. این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری ضمن برگزاری دراستانهای کشور در 48 کشور جهان نیزبرگزارشد که بی تردید درترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ و آیین ناب محمدی تاثیر گذار خواهد بود.
در این جشنواره باشکوه با انجام اقدامات خاص فرهنگی و هنری ماندگار شاهد برداشته شدن گام های بلند برای معرفی جایگاه ائمه اطهار (ع) و ابراز ارادت ایرانیان و مسلمانان به اهل بیت رسوال ا... هستیم.
همچنین پیگیری و توجه عاشقان اهل بیت (ع) و مدیران و مسوولان ارشاد اسلامی به هر چه بهتر برگزار نمودن جشنواره بویژه تلاش های حجت الاسلام دکترابراهیمی مدیر کل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران چون دیگر تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر در جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) که در قالب ارسال نامه و دلنوشته های زائران کوی دوست و شمس الشموس برگزار می شود به این جشنواره در دهه ی کرامت رنگ و جلوه ای دیدنی داده بود و این امر با حضور میهمانان از کشورهای مختلف جهان ملموس تر و دیدنی ترشده بود.
امید است در ادامه راه سایر برنامه ها و رویدادهای فرهنگی از الگوی موفق این جشنواره فرهنگی و هنری و سراسر معنوی بهره ببریم و به جشنواره ها و برنامه هایی تاثیر گذار تر دردنیای پرهجمه امروز تبدیل نماییم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.